تخم نطفه دار عروس هلندی

تخم نطفه دار عروس هلندی به همراه راهنمای خرید

عروس هلندی از جمله پرنده های زینتی و البته محبوب است که بسیاری از مردم عادی و پرورش دهندگان حرفه ای تمایل به پرورش و نگه داری چند نژاد از این پرنده را دارند. تخم نطفه دار عروس هلندی راهی برای رسیدن به جوجه های یک روزه عروس هلندی است.

دستگاه جوجه کشی حرفه ای 12 تایی
دستگاه جوجه کشی حرفه ای ۱۲ تایی
» مناسب برای جوجه کشی از عروس هلندی
» دارای برد لمسی با نمایشگر دیجیتالی دما، رطوبت و روزشمار
» مجهز به سنسور SHT نسل چهار
قیمت : ۴,۹۷۰,۰۰۰ تومان

هنگام خرید تخم نطفه دار عروس هلندی باید دقت لازم را به عمل آورید تا نمونه هایی تازه و با کیفیت تهیه کنید. در ادامه نکات مهم قبل از تهیه تخم نطفه دار این پرنده خدمت تان ارائه خواهد شد.

سعی کنید تخم ها را از خود پرورش دهنده عروس هلندی خرید کنید چون پرورش دهنده از زمان دقیق تولد تخم ها، کیفیت تغذیه عروس هلندی مادر، بیمار بودن یا نبودن مادر و … خبر دارد و تخم هایی که خواهید خرید از کیفیت بالاتری برخوردار خواهد بود. خرید از فروشندگان تخم نطفه دار و سایت های اینترنتی آخرین گزینه می باشد و در این مورد باید دقت بالایی را به خرج دهید تا تخم هایی بی کیفیت نصیبتان نشود.

برای جوجه کشی از تخم نطفه دار عروس هلندی هم می توانید از عروس هلندی مادر و هم از دستگاه جوجه کشی استفاده کنید، اگر هیچ عروس هلندی دیگری ندارید که به عنوان پرنده مادر از آن استفاده کنید باید از یک دستگاه جوجه کشی حرفه ای برای جوجه کشی از تخم نطفه دار این پرنده استفاده کنید.

طول دوره جوجه کشی از تخم نطفه دار عروس ۲۱ روز می باشد و در طی این مدت شما باید دمای ۳۷.۵ الی ۳۷.۷ درجه سانتی گراد و رطوبت ۶۵ الی ۷۰ درصد را برای آنها فراهم آورید. از روز هجدهم تخم ها را به دوره هچر وارد خواهند شد و باید دما را نیم درجه کاهش داده و رطوبت را ۵ درصد افزایش دهید و چرخش تخم ها را متوقف کنید.

نکات مهم هنگام خرید تخم نطفه دار عروس هلندی :

برای موفقیت در جوجه کشی و جلوگیری از بروز هرگونه خسارت مالی، توصیه می کنیم حتما نکات زیر را هنگام خرید تخم نطفه دار مد نظر قرار دهید :

  • حتما از خود پرورش دهنده بخرید، چون فروشنده ها اطلاعات زیادی در مورد کیفیت تخم ها و زمان تولد آنها ندارند و هدفشان فقط فروش است.
  • قبل از خرید حتما به صورت حضوری از گله مادر بازدید کنید تا از وضعیت پرورش آنها مطلع شوید. پرنده های تخم گذاری که از کیفیت بهداشت و تغذیه خوبی برخوردار نیستند، احتمالا تخم هایی بدون نطفه و کم کیفیت تولید خواهند کرد.
  • برای نطفه دار شدن تخم ، حتما باید پرنده های نر در گله حضور داشته باشند. به ازای هر ۳ الی ۴ پرنده ماده باید یک پرنده نر در گله وجود داشته باشد.
  • حتما تخم ها را به صورت حضوری بررسی کنید، چون تخم های بسیار بزرگ و بسیار کوچک ، ترک خورده و آلوده به خون و فضولات به احتمال زیاد تبدیل به جوجه نخواهند شد.
  • تخم های نطفه دار باید در یک مکان مرطوب و خنک نگه داری شوند و روزانه چند بار چرخش داده شوند تا نطفه ها کاملا زنده بمانند ، هم چنین حداکثر زمان نگه داری تخم ها یک هفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس