روش های جلد کردن کبوتر

آیا قصد دارید کبوتر خود را جلد کنید؟ از اینکه چگونه کبوتر را جذب خود کنیم اطلاعات کافی ندارید؟ به دنبال جواب از کجا بفهمیم کبوتر جلد است هستید؟ با ما تا انتهای این مقاله از چیکن دیوایس همراه باشید تا در این رابطه به ارائه مطالب مختلفی در خصوص نحوه جلد کردن کبوتر ارائه دهیم.

دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس
دستگاه جوجه کشی ۷۲ تایی آژاکس
» مناسب برای جوجه کشی از کبوتر
» دارای سیستم تامین دمای اتوماتیک
» دارای سنسور SHT نسل چهارم با کارایی و دقت بالا
قیمت : ۵,۸۹۵,۰۰۰ تومان

روش جلد کردن کبوتر

روش های مختلفی برای جلد  کردن کبوتر وجود دارد که در ادامه میتوان به موارد زیر اشاره کرد که به تفصیل برای استفاده هر چه بهتر شما توضیحاتی داده شده است…

آماده سازی فضای جلد کردن کبوتر

یکی از اصلی ترین مواردی که باید در هنگام جلد کردن کبوتر به آن توجه کافی داشته باشید فضا و یا مکان جلد کردن است بدین منظور بهتر است گنجه کبوترها بر بالای پشت بام قرار گیرد همان جایی که در طول سال برای نگهداری کبوترها از آن استفاده می شود بهتر است برای نتیجه گرفتن هرچه بهتر مکانی را ارتفاع بلندتر برای این کار در نظر گیرید زیرا امکان دارد که با قرار گرفتن گنجه در حیاط پرنده توانایی شناسایی کافی آن را نداشته باشد. 

دستگاه جوجه کشی حرفه ای 12 تایی
دستگاه جوجه کشی حرفه ای ۱۲ تایی
» مناسب برای جوجه کشی از تخم کبوتر
» بهره گیری از پد سلولزی ساخته شده با تکنولوژی نانو برای تامین رطوبت تخم ها
» مجهز به فن دائم کار جهت تهویه و هماهنگ سازی میزان دما و رطوبت
قیمت : ۴,۹۷۰,۰۰۰ تومان

تهیه کبوتر 

اگر قصد خرید کبوتر را دارید پیشنهاد میشود که از طریق سله ها اقدام به این کار نکنید زیرا خریداری از سله ها هزینه های هنگفتی را به دنبال دارد و کبوتر مورد نظر را میتوانند در بالاترین قیمت خود به فروش برسانند که از این لحاظ صرفه اقتصادی نخواهد داشت.

تهیه کبوتر - چیکن دیوایس

برای خریداری بهترین گزینه مراجعه نزد کبوتر بازها می باشد در این راستا بهتر است تجربه کافی را به دست آورده باشید و طبق علایق خود به انتخاب کبوتر بپردازید وگرنه کبوتر بازها نیز بهترین کبوتر خود را به شما نخواهند فروخت.

جلد کردن آسان کبوتر 

برای جلد کردن آسان کبوتر بهتر است بال های کبوتر را با نخ ببندید و آن را به مدت یک هفته بیرون از قفس قرار دهید تا آفتاب بخورد پس از گذشت یک هفته داخل ظرفی آب بریزید تا کبوتر بتواند آبتنی کند. حمام دادن آنها روش مناسبی برای جلد کردن می باشد.

استفاده از جفت برای جلد کردن

شما میتوانید از طریق جوجه کشی از کبوترها زمانی که جوجه ها به سن یک هفتگی رسیدند کبوترهای والد را به پرواز درآورید و یا با نشان دادن کبوتر ماده باعث آمدن کبوتر نر شود. شما میتوانید جلد کردن جوجه کفتر ها را با استفاده از روش های مختلف انجام دهید. بدین ترتیب زمانی که به رشد ایده آلی دست یافتند میتوانید پس از انجام آبتنی آنها را به همراه پدر خود به هوا پرتاب کنید که پس نشان دادن کبوتر ماده جوجه ها نیز به همراه پدر خود به سمت مکان مدنظر باز خواهند گشت.

 

استفاده از تور برای جلد کردن کبوتر

هنگام استفاده از این روش بهتر است یک هفته کبوترها را  در داخل تور قرار دهید تا با پشت بام شما آشنایی پیدا کند. پس از گذشت یک هفته الی ۱۰ روز اجازه دهید کبوترها بر روی بوم آزاد باشند و با یکدیگر بچرخند و یک هفته صبح زود کبوترها را بپرانید  و حتما هنگام انجام این کار خودتان بر روی پشت بام باشید.

گشنگی دادن به کبوتر ها

گشنگی دادن به کبوتر ها - چیکن دیوایس

در این روش کبوترها را تا ساعات معینی از روز گشنگی دهید و پس از آن بر روی بوم آزاد بگذارید و با تکرار کلمه بیا بیا میتوانید آن ها را به خوردن دان تشویق کنید این عمل را روزانه چندین بار تکرار کنید با رفت و برگشت کبوتر آشنایی کاملی نسبت به پشت بام به دست می آورد و به راحتی بدین طریق جلد می شود.

ریختن دان و تکرار این کار را باید در چهار گوشه بام خود انجام دهید تا کبوترها به شناخت کاملی دست یابند.

نکات مهم در هنگام جلد کردن کبوتر

  • اگر هوا طوفانی و یا ابری است به هیچ وجه کبوترهای خود را هوا نکنید.
  • در فصل تابستان از هوا کردن جوجه کبوترها خودداری کنید زیرا برای آنها مضر است.
  • به جوجه هایی که در حال تمرین پرش هستند دان مقوی بدهید.
  • جوجه ها را مدت زمانی زیادی نباید پروازشان داد و به آنها فشار وارد کرد.
  • هفته ای دوبار کبوترها را حمام دهید تاثیر زیادی در جلد شدنشان دارد توجه داشته باشید که در پاییز و زمستان از آب ولرم  برای این کار استفاده کنید.

سوالات متداول

چرا صبح زود بهترین زمان برای جلد کردن کبوتر است؟

آزاد گذاشتن کبوتر ها در هنگام سحر اگر به خوبی جلد شده باشند منجر به بازگشت قطعی آنها به سمت گنجه خواهد شد  همچنین در ساعات اولیه روز از آنجایی که اکثر کبوتر بازان خواب هستند رقیبی وجود ندارد که باعث شود کبوتر شما برنگردد.

سخن آخر

در این مقاله در رابطه با چگونگی جلد کردن کبوتر و اصلی ترین راه جلد کردن کبوتر به ارائه مطالبی پرداختیم چنانچه قصد دارید کبوتر بالغ خود و یا جوجه کبوتر را جلد کنید  بهتر است به مطالعه این مقاله بپردازید اگر در این راستا نیز تجربه ای دارید با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

‫۱۵ دیدگاه ها

  1. سلام خسته نباشید من یه کفتر پا پر کاکلی از سله گرفتم ماده هستش نه جفت داره نه چیزی یک هفته بود گرفته بودم پرشم کشیدم نمیدونم جلد شده باشه یا نه دیروز پرواز کرد رفت بوم همسایه هرچی کفترا بلند کردم نیامد رفتش ایا امکان برگشتن به بوم هست یا نه

    1. توی مقاله مطالب مفیدی در این باره گفته شده
      لطفا مطالعه ش کن

  2. سلام من یدونه کبوتر نر از کبوتربازهای محلمون گرفتم تنهاست و پرهاشو چیدم و الان نزدیکه که پرهاش کامل بشه خواستم بدونم الان جلد شده بعد یکی دوماه

  3. سلام.برای جلد کردن یک کبوتر بهتره از کبوتر های جوانتر استفاده بشه.بعدبرای جلد کردن باید دانست که این کبوتر جلد جای دیگه ای نباشه از چشمان وحالت کبوتر میشه فهمید.باتشکر…

    1. ممنون از اینکه نظرتونو با ما به اشتراک گذاشتین

  4. یک هفته زیر آفتاب بودن نباید همراه با تشنگی و گرسنگی باشد چون از گرسنگی و تشنگی تلف خواهند شد ،،،،بعد یک هفت ظرف مناسب رو باز برای آب تنی کبوتر ها قرار می‌دهیم، ،،،

  5. هیچگاه جوجه کبوترها را با کبوترهای بلند پرواز هوا نکنید.فضای کافی برای کبوتران خود مهیا کنید،اگر کبوتر شما از جای خود راضی نباشد حتی اگر جلد باشد باخت خواهد رفت.کبوتران بلند پرواز را هنگام عصر هوا نکنید چون به تاریکی شب خورده و احتمال باخت رفتن کبوتر زیاد است.

    1. سلام یک کبوتر را ۲ هفته توی تور پایین و بالا کردم و ۲ هفته دیگ پر هاشا بستم و آفتاب دادم و ۲ روز هم پایین و بالاش کردم وقتی پروندمش رفت
      اشکال از کجاست؟

      1. ژن کبوتر. عالی بوده. کفترای کمی هستن مثل این کفتری که گفتی خالص. ۱سال هم نگهش داری به محض پریدن میره جای که بزرگ شده

    2. کفترهای الان سو ندارن و متاسفانه کفتر اگر به تاریکی بخوره هرجایی بشینه یکی هست بره سراغش؛قبلا کفتر چندروز ول بود برمی گست ولی الان متاسفانه زود باخ میرن یا شب میگیرنشون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس