آموزش سخنگو کردن طوطی برزیلی

یکی از شگفتی های طوطی برزیلی حرف زدن اوست که برای بسیاری از افراد جذابیت دارد. اگر می خواهید طوطی برزیلی را با هدف سخنگو کردن او بخرید باید به نکاتی توجه داشته باشید که در ارائه آموزش های لازم به او موثر است. در این مقاله صفر تا صد آموزش سخنگو کردن طوطی برزیلی را ارائه می دهیم پس لطفأ با ما همراه باشید.

مراحل سخنگو کردن طوطی برزیلی

طوطی برزیلی نسبت به سایر طوطی سانان مانند کاسکو، طوطی راهب، طوطی ملنگو و … توانایی تقلید صدای بالایی ندارد. اما با آموزش درست میتوانید بسیاری از کلمات و آواها را به او آموزش دهید. برای این امر با ادامه این متن از چیکن دیوایس همراه باشید:

سن طوطی برزیلی برای سخنگویی

سن طوطی برزیلی برای آموزش سخنگو کردن او بسیار مهم است. طوطی برزیلی اگر بالای ۶ ماه سن داشته باشد به راحتی سخنگو نمی شود و شاید تلاش های شما در این زمینه نیز بی فایده باشد. بهترین سن برای این کار، خرید یک طوطی برزیلی سرلاکی و دستی کردن او می باشد. شما میتوانید از دو ماهگی نیز آموزش سخنگویی را آغاز کنید. همچنین بهتر است جنس نر این گونه را انتخاب کنید چرا که طوطی برزیلی نر توانایی بیشتری در سخنگویی دارد.

دستی کردن طوطی برزیلی

طوطی برزیلی وقتی آماده دریافت آموزش برای سخنگو شدن است که او را دستی کرده باشید. دستی شدن طوطی برزیلی فرایندی است که تقریبأ چند هفته طول می کشد. از زمانی که طوطی وارد منزل شما می شود باید تمام تلاش خود را برای دستی کردن او به کار بگیرید زیرا طوطی برزیلی وقتی سخن می گوید که با شما احساس راحتی داشته باشد.

انتخاب وقت مناسب برای آموزش

انتخاب وقت مناسب برای آموزش - چیکن دیوایس

آموزش به طوطی برزیلی باید در قالب یک برنامه آموزشی صحیح انجام شود. در طول روز می توانید سه جلسه آموزشی به مدت ۱۵ دقیقه در نظر بگیرید. سعی کنید زمانی به طوطی برزیلی آموزش بدهید که او خسته و کلافه نباشد. بعد از خوردن غذا و اتمام چرت زدن طوطی، بهترین زمان است.

دستگاه جوجه کشی حرفه ای 12 تایی
دستگاه جوجه کشی حرفه ای ۱۲ تایی
» مناسب برای جوجه کشی از طوطی برزیلی
» دارای گارانتی ۱۲ ماهه
» شامل ویدئو آموزشی رایگان جوجه کشی
قیمت : ۴,۹۷۰,۰۰۰ تومان
 

به طوطی برزیلی سخت نگیرید

در آموزش به طوطی برزیلی باید صبور باشید. اگر توقع دارید از همان هفته اول طوطی جمله های سخت را بگوید این تصور کاملأ اشتباه است. برای سخنگو کردن او باید در ابتدا کلمات راحت مانند (( سلام)) و (( خوبی)) یا اسم خودتان و اسم طوطی را انتخاب کنید.

کلمات را تکرار کنید

لازم است خارج از جلسه آموزشی نیز حتی در طول روز کلمات را برای طوطی برزیلی تکرار کنید. تکرار یکی از شرایط مهم یادگیری است. مراقب باشید تا زمانی که طوطی با تکرار، کلمه را یاد نگرفته است کلمه جدیدی به او آموزش ندهید.

به طوطی برزیلی جایزه بدهید

در نظر گرفتن جایزه برای طوطی برزیلی در یادگیری او بسیار تأثیرگذار است. جایزه می تواند خوراکی مورد علاقه او یا اسباب بازی باشد. وقتی کلمه را به طور صحیح بیان کرد خوراکی مورد علاقه اش را روی دست خود بگذارید تا آن را بردارد یا اسباب بازی مورد علاقه را در اختیارش بگذارید. جایزه را باید طوری به او بدهید که بداند به دلیل بیان کلمه، تشویق شده است. در حین آموزش هیچ جایزه ای ندهید.

کلمات را شمرده بیان کنید

در زمان آموزش، کلمات را به چند بخش تقسیم کنید و شمرده آن را بیان کنید طوری که برای طوطی برزیلی واضح باشد. بعد از آن کلمه را آرام و شمرده به طور یکجا بیان کنید.

در آموزش صبور باشید

برخی سعی دارند در کم ترین زمان طوطی برزیلی را سخنگو کنند به همین دلیل کلمه یا جمله را به طور همزمان آموزش می دهند. در این صورت طوطی خسته می شود و احتمالا هیچ یک از کلمات را یاد نمی گیرد.

حفظ رابطه دوستانه با طوطی برزیلی

حفظ رابطه دوستانه با طوطی برزیلی - چیکن دیوایس

در طول دوره آموزش سخنگو کردن طوطی برزیلی باید رابطه دوستانه خود را با او بیشتر کنید. در طول روز با طوطی بازی کنید و اجازه بدهید برای ساعاتی در خارج از قفس برای خود آزادانه پرواز کند.

حفظ آرامش طوطی برزیلی

حفظ آرامش طوطی برزیلی در یادگیری او بسیار مهم است. بهتر است یک اتاق آرام را برای آموزش در نظر بگیرید. محوطه ای مانند حیاط برای آموزش مناسب نیست چون طوطی با دیدن گربه یا سایر حیوانات به شدت می ترسد و آموزش بی اثر می شود.

تنها بودن طوطی برزیلی

به طور همزمان به دو یا چند طوطی آموزش ندهید زیرا طوطی برزیلی با دیدن همنوع خود هیچ اهمیتی به آموزش های شما نمی دهد و سعی می کند با طوطی دیگر بازی کند. همچنین قرار دادن یک جفت در قفس نیز تأثیر خوبی برای آموزش ندارد.

با طوطی برزیلی پرخاش نکنید

اگر بعد از آموزش های پی در پی نتیجه ای حاصل نشد و طوطی سخنگو نشد با او پرخاش نکنید و به آموزش ادامه بدهید. در غیر این صورت طوطی دیگر هیچ آموزشی را یاد نمی گیرد. لازم است بدانید طوطی برزیلی در مقایسه با سایر پرندگان استعداد کم تری در یادگیری دارد.

جمع بندی

برای سخنگو کردن طوطی برزیلی باید شرایط کاملأ محیای آموزش باشد. طوطی باید دستی شده باشد و در یک محیط آرام و به دور از استرس جلسات آموزشی برگزار شود. در طول دوره آموزش باید به تمام نکات گفته شده در مقاله توجه داشته باشید تا طوطی برزیلی سخنگو شود.

نوشته های مشابه

‫۱۶ دیدگاه ها

  1. سلام وقت بخیر . من یه طوطی برزیلی خریدم ۵۰ روزشه سنش برای سخنگو کردن خوبه ؟

    1. سلام دوست عزیز
      بهترین زمان برای سخنگویی پرندگان از سه ماهگی به بعد هست

  2. سلان یه کوتوله برزیلی ۲ ماه خریدم کاملا سالمه دو هفته که باهاش صحبت میکنم .و میگیرمش چون از مادرش غذا خورده خیلی سوره .چیکارش کنم که اهلی بشه ؟؟؟

  3. من یک طوطی برزیلی دارم یک هلویی که دو سال در خانه ی ما بوده ولی دومی رو همین امروز خریدم تو نوع های خانگی نبود رنگ صورتش فقط قرمز و رنگ بدنش فقط زرد این چه نوع طوطی برزیلی است؟
    میشه با هلویی جفت داد؟

    1. سلام دوست عزیز
      اونم نژاد صورت هلویی زرد هست
      بله میشه

    1. با این اوصاف دیگه زیادی باهاتون راحته خخخخ

      1. سلام طوطی برزیلی سرلاکی داشتم الان پراش ک دراومده تو خونه پرواز می‌کنه اهلی نمیشه چکار کنم؟پراشو کوتاه کنم عایا؟باتشکر

        1. سلام دوست عزیز
          به هیچ وجه این کار رو انجام ندین کوتاه کردن پرها مساوی است با افسردگی پرندت

      1. سلام ،طوطی برزیلی من خودش را دخل ظرفهای کثیف و روغنی انداخته و روغنی شده و دامپزشک براش شامپو داده،ولی اصلا از قفسش بیرون نمیاد و کمتر سر وصدا میکنه ناراحته
        نظر شما چیه؟؟؟

        1. سلام دوست عزیز
          با شامپویی که دامپزشک داده حمامش بدین و خوب خشک کنید حواستون باشه اتاق هم گرم باشه تا سرما نخوره
          چون بهش استرس وارد شده و ترسیده این رفتار رو پیدا کرده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس