آشنایی با مرغ و خروس سیراما Serama یا سراما

آشنایی با نژاد مرغ و خروس سیراما Serama

نام انگلیسی: Serama

نام فارسی: سیراما

این نژاد در یکی از ایالت های مالزی که «کیلانتان Kelantan» نامیده می شود از تلاقی نژاد جنگجوی ژاپنی با برخی از نژادهای جنگجوی محلی مالزی به وجود آمد. از نژادهای بسیار کوچک است که وزن بالغ آن کمتر از ۴۵۰ گرم است و این نژاد را به نام «راما» یکی از پادشاهان قدیمی تایلند نامیده اند، زیرا که حالتی مغرورانه به خود گرفته و بدن خود را صاف نگهداشته و سینه را جلو داده و دم خود را بلند نگه میدارد.

اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد مرغ و خروس سیراما به دست آورید با ادامه این نوشته از چیکن دیوایس همراه باشید. 

 

تاریخچه مرغ و خروس سیراما

نژاد سیراما در زبان مالزیایی ayam serema نامیده می شود و سرامای مالزیایی هم نامیده میشود، این گونه از نوع بانتام است و متعلق به کشور مالزی است که در ۵۰ سال اخیر به ثبت رسیده است. 

همانطور که اشاره شد این نژاد از ترکیب نژادهای ژاپنی با نژادهای مالزی به وجود آمده و به عنوان پرنده های محبوب خانگی پرورش داده می شوند. در برخی از داستان های قدیمی آمده است که پادشاه تایلند جوجه این نژاد را به عنوان هدیه به سلطان های محلی تقدیم کرده است. 

گونه امروزی نژاد سیراما به تلاش های فردی به نام وی ین اِن نسبت داده می شود، کسی در سال ۱۹۹۰ این نژاد را ارائه کرد و نام آن را از راما (پادشاه تایلند) به سیراما تغییر داد. مرغ و خروس سیراما در سال ۲۰۰۴ متاثر از آنفولانزای همه گیر مرغی شد، اما از این بیماری جان سالم به در برد و ادامه نسل داد. 

هیچ استاندارد مکتوبی برای این نژاد در کشور بومی آن وجود ندارد. با این حال ، آنها اکنون یک راهنمای کلی در مورد امتیازدهی و داوری در مسابقات مالزی دارند. بسیاری از پرورش دهندگان نژاد مورد نظر خود را از یک سبک یا نوع می گیرند ، اما اغلب پرورش دهندگان چندین “سبک” را حفظ می کنند. 

این سبک ها اغلب نام هایی است که توسط پرورش دهندگان قهرمان میدان نبرد اختصاص داده می شود، برای اطلاعات بیشتر به مقاله نبرد خروس لاری مراجعه کنید. 

نژاد سراما توسط چندین سازمان در ایالات متحده آمریکا تبلیغ می شود. به عنوان مثال شورای سیراما در آمریکای شمالی به معرفی سراما در آمریکای شمالی در نمایشگاه های ملی مختلف طیور کمک کرد.

 

خصوصیات و ویژگی های ظاهری 

مرغ و خروس سیراما دارای حالتی و عمودی و ایستاده هستند و این مهم ترین ویژگی آنها محسوب می شود، سینه آنها رو به جلو است و پرهای دم حالتی عمودی و ایستاده دارد و بال های سیراما حالتی عمودی و صاف دارد که به بدن پرنده چسبیده است و تقریباً زمین را لمس می کند. در مالزی آنها به عنوان جنگجویان شجاع و مرغ های فرشته توصیف می شوند، به این دلیل که در رویارویی با دشمن شجاع است اما حس کاملا صمیمانه ای به صاحب خود دارد.

آنها کوچکترین نژاد مرغ در جهان هستند. به طور معمول کمتر از ۵۰۰ گرم وزن دارند، اما حتی سیراما های کوچکتر از ۲۵۰ گرم نیز در کشور مالزی دیده شده اند. اما همه مرغ و خروس های کوچک سیراما نیستند، چرا که مرغ و خروس های زیادی در همین وزن وجود دارند که به آنها بانتام گفته می شود. بنابراین یک نژاد سیراما علاوه بر وزن پایین خود باید ویژگی های فوق را نیز داشته باشد. 

 

لیست جامع انواع نژادهای مرغ و خروس به همراه تصویر 

⚠ هشدار : تمامی مطالب نوشته شده در این مقاله به منظور افزایش اطلاعات عمومی می باشد و نباید جایگزین نظر پزشک یا متخصص تلقی شود ⚠

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

  1. سلام
    ممنون میشم اگه فروشنده مطمئن جوجه و تخم نطفه دار سیراما رو سراغ داربن بهم معرفی کنین
    با سپاس
    مطالب سایتتونم مفید هستش

    1. حتما تخم ها رو به صورت حضوری و از خود پرورش دهنده بخر
      مقاله راهنمای خرید تخم نطفه دار رو بخون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس