آشنایی با مرغ و خروس ابریشمی و سیلکی Silkie

آشنایی با خصوصیات و ویژگی های مرغ و خروس ابریشمی (سیلکی)

نام انگلیسی: Silkie

نام فارسی: ابریشمی

یکی از نژادهای زینتی مرغ و خروس که زیبایی خاصی نیز دارند، مرغ و خروس ابریشمی یا همان سیلکی است که دارای ویژگی های ظاهری و رفتاری خاصی هستند و به همین دلیل در بسیاری از خانه های ایرانی و حتی کشورهای خارجی می توان نمونه هایی از آنها را یافت. اگر علاقه مند به دریافت اطلاعات کامل در رابطه با مرغ و خروس ابریشمی و طریقه ی پرورش و جوجه کشی از آنها هستید، حتما ادامه این مطلب از سری مقالات مرغ  و خروس سایت چیکن دیوایس را مطالعه فرمایید. 

دستگاه جوجه کشی ارزان | دستگاه جوجه کشی 12 تایی
دستگاه جوجه کشی ارزان | دستگاه جوجه کشی ۱۲ تایی
» امکان کاربری و شستشوی اسان دستگاه
» مجهز به سیستم چرخش ۳۶۰ درجه ای تخم مرغ و خروس ابریشمی
» تامین حرارت و رطوبت بصورت اتوماتیک
قیمت : ۳,۵۳۰,۰۰۰ تومان

زادگاه و تاریخچه مرغ و خروس ابریشمی

با اینکه دقیقا مشخص نیست این نژاد در کجا و در چه زمانی و با ترکیب چه نژادهایی به وجود آمده است. اما، شواهد روشنی وجود دارد که منشا پیدایش مرغ و خروس ابریشمی را چین باستان می داند، به همین دلیل آن را مرغ ابریشمی چینی نیز می نامند. 

منابع دیگری نیز زادگاه احتمالی این گونه را جنوب شرقی آسیا و برخی مناطق هند و جاو بیان می کنند. با مراجعه به نوشته های مارکو پولو می توان دریافت که وی اولین بار مرغ و خروس سیلکی را مشاهده و ثبت کرده است، وی در سیزدهمین سفر خود به آسیا آن را مشاهده کرده بود و به نام مرغ خزدار ثبت کرده بود.

احتمالات تاریخی بر این است که این نژاد از مرغ و خروس ها از طریق جاده ابریشم توسط تجار به کشورهای غربی و اروپایی راه یافته و در سال ۱۸۷۴ نیز در استاندارد کمال امریکا نیز به ثبت رسیده است. 

Silkieخصوصیات و ویژگی های مرغ و خروس سیلکی

مرغ و خروس ابریشمی یکی از نژادهای مرغ محسوب می شود که به دلیل پرهای تزئینی غیر معمول شبیه ابریشم، به همین نام یعنی ابریشم نامگذاری شده است. این مرغ دارای ویژگی های غیرمعمول بسیاری است که از جمله آنها می توان به پوست و استخوان های سیاه، لاله های گوش آبی و پنج پنجه در هر پا اشاره کرد. 

لازم است بدانید که اکثر مرغ ها فقط چهار انگشت در هر پای خود دارند. این نژاد از مرغ و خروس در رنگهای متنوعی در اکثر نمایشگرهای دام و طیور دیده شده اند. علاوه بر این ، مرغ ابریشمی یا سیلکی به دلیل خصوصیات فیزیکی خاص ، بسیار آرام، خون گرم و انسان دوست است. به دلیل همین خصلت مهربانی که مرغ ابریشمی دارد، از آن برای خوابیدن بر روی تخم سایر مرغ ها و پرنده ها استفاده می شود، زیرا دارای ویژگی های تغذیه ای و مراقبتی منحصر به فردی برای جوجه ها است.

اما خود مرغ ابریشمی میزان تخم گذاری پایینی دارد و شاید در هفته ۳ تخم بگذارد. اما اکثر پرورش دهنده ها آنها را به عنوان پرنده های خانگی زینتی و زیبا و به منظور مراقبت از جوجه سایر پرنده ها استفاده می کنند. 

مرغ و خروس های ابریشمی در دو گونه بزرگ و بانتام وجود دارند. وزن خروس ابریشمی بزرگ به ۲۸۰۰ گرم و وزن مرغ ابریشمی بزرگ به ۱۸۰۰ گرم خواهد رسید. خروس بانتام نیز ۱۰۰۰ گرم و مرغ ابریشمی بانتام حدود ۹۰۰ گرم خواهد بود. آنها در سال حدود ۱۵۰ تخم کرمی رنگ می گذارند. 

 

پرورش مرغ و خروس ابریشمی در خانه

برای پرورش این نژاد در خانه سه راه وجود دارد. روش اول تهیه مرغ و خروس بالغ ابریشمی و گرفتن جوجه از آنها می باشد و از این طریق می توانید کار خود را شروع کرده و به کسب درآمد بپردازید. اما باید به این نکته نیز توجه کنید مرغ و خروس های بالغ قیمت بالایی دارند. 

دومین راه تهیه جوجه های چند روزه این نژاد است، با اینکه جوجه ها قیمت کمتری دارند اما باید بیشتر مراقب آنها باشید تا دچار بیماری و تلفات نشوند هم چنین تا زمان بلوغ و تخم گذاری جوجه ها باید از جیب خود برای آنها هزینه کنید ، اما هزینه تمام شده تا سن بلوغ از قیمت مرغ و خروس های ابریشمی بالغ کمتر خواهد بود. 

سومین و به صرفه ترین راه برای تهیه و پرورش مرغ و خروس ابریشمی خرید تخم نطفه دار این پرنده است. برای اینکه مطمئن شوید تخم های نطفه دار خریداری شده مربوط به این نژاد است باید حتما به پرورش دهنده های این پرنده مراجعه کنید و از طریق مشاهده سالن پرورش باید به وجود مرغ و خروس ابریشمی در سالن دقت کنید. 

حتما خرید خود را حضوری انجام دهید و از خرید اینترنتی از سایتهای غیر معتبر و شهرستان های دور پرهیز کنید. چرا که احتمال بدون نطفه بودن تخم و یا شکسته شدن تخم حین جا به جایی وجود دارد.

پس از خرید تخم می توانید با استفاده از دستگاه جوجه کشی نسبت به تولید جوجه از تخم اقدام کنید برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با دستگاه های جوجه کشی مناسب برای مرغ ابریشمی می توانید با کارشناسان سایت تماس بگیرید. 

لیست جامع انواع نژادهای مرغ و خروس به همراه تصویر 

⚠ هشدار : تمامی مطالب نوشته شده در این مقاله به منظور افزایش اطلاعات عمومی می باشد و نباید جایگزین نظر پزشک یا متخصص تلقی شود ⚠

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

  1. سلام اگر تخم نطفه دار رو با دستگاه جوجه کشی پرورش بدم، اون جوجه وقتی بالغ بشه دیگه کرچ نمیشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس