انواع لامپ مادون قرمز و کاربرد آن در مصارف مختلف

لامپ مادون قرمز : در حالی که شما ممکن است در دمای معمول اتاق احساس راحتی کنید، طیور و پرندگان حیواناتی گرمسیری هستند که ممکن است این شرایط برای آنها اصلا خوشایند نباشد! علاوه بر پرندگان ، سایر حیوانات خانگی مانند سگ ، گربه و .. نیز دوست دارند در فصل سرد زمستان در محیط گرم زندگی کنند.

برای تامین گرمایش حیوانات خانگی ، پرندگان و همچنین انواع طیور مانند مرغ ، بلدرچین ، کبک و … از سیستم های گرمایشی متفاوتی می توان استفاده نمود. یکی از بهینه ترین و مقرون به صرفه ترین روش های گرمایش حیوانات ، پرندگان و طیور استفاده از لامپ مادون قرمز ( لامپ مادر مصنوعی ) می باشد.

دستگاه جوجه کشی حرفه ای 12 تایی
دستگاه جوجه کشی حرفه ای ۱۲ تایی
» مناسب برای جوجه کشی از پرندگان زینتی
» دارای پمپ آب اتوماتیک
» مجهز به سنسور SHT نسل چهار
قیمت : ۴,۹۷۰,۰۰۰ تومان

علاوه بر استفاده این لامپ برای گرمایشی حیوانات ، از لامپ مادون قرمز در رستوران ها و مراکز تفریحی که در محیط باز واقع شده اند نیز بسیار استفاده میشود.همچنین لامپ اینفرارد استفاده درمانی فراوانی دارد که در مدل های خاص برای استفاده درمانی انسانی به فروش می رسند.

لامپ مادون قرمز چیست ؟

تمام اشیاء نور مادون قرمز ( فروسرخ ) را ایجاد می کنند، و هر چه آنها داغتر باشند، مادون قرمز بیشتری تولید می کنند. چراغ مادون قرمز نور را از طریق هوا مانند نور طبیعی انتشار میدهد، اما با خود گرما را نیز منتشر می کند و با هر جسم ای که در تماس باشد آن را گرم خواهد کرد.

لامپ های حرارتی مخصوصی برای تولید نور مادون قرمز بیشتر طراحی شده اند. بسیاری از آنها دارای فیلترهای قرمز رنگ هستند که تمام نور هایی را که در طیف قرمز تا مادون قرمز نیست، مسدود می کنند. این نور به گرما تبدیل شده و باعث افزایش اشعه مادون قرمز می شود.

لامپ های مادون قرمز دستگاه های الکتریکی هستند که اشعه مادون قرمز را منتشر می کنند. لامپ های مادون قرمز معمولا از حرارت تابشی برای فرایندهای صنعتی ، گرمایش ساختمان ، گرمایش حیوانات خانگی ، مرغداری ها و قفس ها نگهداری طیور و برای درمان انسانی استفاده می شود.

انواع لامپ مادون قرمز

چراغ های مادون قرمز برای بعضی از دستگاه های دید در شب نیز استفاده می شود در شرایطی که نور معمولی کاربرد ندارد.

منابع لامپ مادون قرمز در برخی از ابزار علمی و صنعتی برای تجزیه شیمیایی مایعات و گاز استفاده می شود؛ برای مثال، دی اکسید گوگرد آلاینده هوا می تواند با استفاده از ویژگی های جذب مادون قرمز آن اندازه گیری شود.

برای تولید حرارت مادون قرمز از لامپ های مادون قرمز استفاده می شود که این گرما از طریق انتقال اشعه مادون قرمز به بدن صورت میگیرد. هنگامی که سطح وسیعی از بدن انسان یا هر جاندار دیگری نیاز به گرما دارد یکی از بهترین روش ها استفاده از لامپ مادر مصنوعی می باشد.

لامپ های گرمای مادون قرمز معمولا لامپ های رشته ای می باشند که قادر به تولید اشعه مادون قرمز هستند. لامپ های مادون قرمز استفاده بسیاری در برنامه های کاربردی صنعتی مانند پوشش های خنک کننده و آماده سازی پلاستیک برای تشکیل مواد صنعتی ، برنامه های کاربردی تجاری مانند پخت و پز و کاربردهای شخصی مانند ارائه گرما ( به خصوص در حمام و نگهداری حیوانات خانگی ) دارند.

اهمیت لامپ مادر مصنوعی

موارد استفاده از لامپ مادون قرمز :

 


چراغ مادون قرمز برای موارد درمانی انسانی
چراغ مادون قرمز برای موارد درمانی انسانی

استفاده از چراغ مادون قرمز برای موارد درمانی انسانی :

از لامپ های مادون قرمز مخصوص انسانی برای رفع دردهای عصبی،سرماخوردگی،تمرینات ورزشی و استراحت عضلات استفاده فراوانی میشود.

یک روز پر از اضطراب را فرض کنید که دیگر دور از ذهن هم نیست. یک پیاده روی طولانی یا فعالیت ورزشی را در ذهنتان تجسم کنید که بعد آن عضلات شما خسته شده و احساس درد در عضلات خواهید کرد. در چنین شرایطی یکی از روش های درمانی و آرامش عضلات استفاده از مادون قرمز می باشد.

معمولا برای رفع چنین درد های و تسکین اعصاب روزانه به مدت سه بار و هر مرتبه برای ۵ دقیقه از لامپ مادون قرمز استفاده میشود.

اشعات مادون قرمز با فناوری بایوانرژی به دلیل مکانسیم خاصی که دارند با ۱۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰ آنگستروم ساطح می شوند و بعد از برخورد با سطح پوست به صورت گسترده پخش شده و باعث ایجاد گرمای لذت بخشی بر سطح پوست میشود.گرمای حاصله باعث دور شدن مواد زاید و ایجاد آرامیش در اعصاب و بهبود گردش خون می گردد.

امواج مادون قرمز می توانند از تمام لایه های پوست عبور کرده و به صورت مستقیم با گلبول های آب و خونی داخل عضلات در ارتباط باشند و تاثیر مستقیم بر فرایند درمان بگذارند.اطلاعات بیشتر

لامپ مادون قرمز برای محیط های رستورانی و تفریحی
لامپ مادون قرمز برای محیط های رستورانی و تفریحی

استفاده از لامپ مادون قرمز برای محیط های رستورانی و تفریحی :

در برخی از رستوران ها و مراکز تفریحی از چراخ مادون قرمز به عنوان منبع گرمایی مستقیم استفاده می نمایند.
این لامپ گرما را به صورت مستقیم و سطحی پخش می نمایند در نتیجه باعث می گردد اگر انسان در مسیر جریان این لامپ قرار گیرد احساس گرما کند.در رستوران های که محیط باز قرار دارند و مراکز تفریحی از این لامپ ها در اندازه های مختلف به عنوان یک منبع گرمایی مناسب و مقرون به صرفه استفاده فراوان می شود.

استفاده برای گرمایش حیوانات خانگی و پرندگان خانگی :

گرمایش حیوانات خانگی و پرندگان خانگی
گرمایش حیوانات خانگی و پرندگان خانگی

حیوانات و پرندگان به صورت ذاتی گرمای تابشی و مستقیم را دوست دارند.

این گرما همانند شبیه ساز گرما از طریق نور خورشید می باشد و برای حیوان لذت بخش است.

در خانه ها و مراکز نگهداری حیوانات از لامپ مادون قرمز برای تامین گرمایشی پرندگان و حیوانات خانگی استفاده فراوان میشود.

علاوه بر تامین گرمایش حیوانات از این لامپ برای موارد بهداشتی و رفع بیماری های پوستی و انگل ها و استریلیزاسیون سطحی نیز استفاده میشود.

برای مثال می توانید با قرار دادن یک لامپ در داخل خانه سگ تات یا قفس پرنده تات یک آرامش و راحتی خاصی را به او هدیه دهید.

لامپ مادون قرمز در مرغداریی ها و سالن های پرورش مرغ ، بلدرچین
لامپ مادون قرمز در مرغداریی ها و سالن های پرورش مرغ ، بلدرچین

استفاده در مرغداریی ها و سالن های پرورش مرغ ، بلدرچین :

اصلی ترین استفاده لامپ مادون قرمز در مرغداری ها و سالن های پرورش مرغ ، بلدرچین و سایر طیور می باشد.لامپ مادون قرمز که با نام های لامپ IR یا لامپ مادر مصنوعی نیز شناخته میشود برای گرمایش جوجه های تازه متولد شده یا طیور نگهداری شده در قفس استفاده فراوان میشود.

از لامپ مادر مصنوعی برای گرمایش جوجه ها و خشک شدن پر آنها و جلوگیری از بیماری های مختلف در اولین ساعات بیرون آمدن از تخم استفاده میشود.

لامپ های مادر مصنوعی اینفرارد به دلیل تولید گرمای مناسب و مقرون به صرفه بودن در سالن های مرغداری کاربرد فراوان دارند.

طیور مختلف مانند جوجه های مرغ گوشتی در اولین ساعات بیرون آمدن از تخم در صورتی که به درستی گرم و خشک نشوند تلفات بسیاری خواهند داشت.به همین دلیل همان طور که مرغ مادر در طبیعت نیز جوجه های خود را گرم و خشک می کند از لامپ مادر مصنوعی ( لامپ مادون قرمز استفاده می نمایند.)

این لامپ همان طور که گفته شد علاوه بر خاصیت گرمایشی در بسیاری از امور دیگر مانند رفع مشکلات پوستی ، جلوگیری از انتشار بیماری ، جلوگیری از بیمار شدن جوجه های تازه متولد شده و … کاربرد فراوان دارد.

علاوه بر سالن های مرغداری ، این لامپ مادر مصنوعی در قفس بلدرچین ، قفس مرغ و سایر طیور برای ایجاد گرمایش مطلوب و مناسب نصب میگردد.معمولا از نمونه های کوچک تر این لامپ در نگهداری پرندگان زینتی در قفس پرندگان نیز استفاده میوشد.

نکته مهم : استفاده از سایر لامپ ها به جای لامپ مادر مصنوعی برای گرم کردن جوجه های تازه از تخم بیرون آمده ( خارج شده از دستگاه جوجه کشی ) به علت تابش مستقیم نور کاملا زیان آور است.مادر مصنوعی مخصوص این کار می باشد و طراحی آن مخصوص تولید گرما می باشد.از طرفی به طور ذاتی طیور نسبت به رنگ و نور قرمز رنگ حساس می باشند و جذب آن میشوند.

اطلاعات عمومی در مورد ظرفیت چراغ مادر مصنوعی :

یک عدد لامپ ۲۵۰ وات برای چه تعداد طیور پاسخگو است؟ باید گفت هر لامپ برای ۲۵۰ عدد جوجه مرغ ، ۶۰۰ عدد بلدرچین ، ۴۰۰ عدد کبک و قرقاول و ۱۴۰ عدد جوجه بوقلمون مناسب است.

در مورد ارتفاع نصب لامپ نیز باید ذکر کرد در صورتی که سالن نگهداری طیور شما و به طور کلی محل زندگی طیور گرم باشد لامپ را با ارتفاع بیشتری نصب کنید تا ظرفیت بیشتری را گرم نماید و در صورتی که محل نگهداری طیور ، سالن شما سرد می باشد ارتفاع نصب لامپ را کم کنید در ارتفاع نزدیک تری نسبت به زمین آن را نصب کنید. به طور معمول ارتفاع لامپ حدودا ۵۰ تا ۶۰ سانتی متر در نظر گرفته میشود و برای جوجه مرغ در این ارتفاع ۲۰۰ تا ۲۵۰ جوجه را پوشش می دهد.

لازم به ذکر است افراد حرفه ای و با تجربه برای کنترل بهتر دما از ترموستات لامپ مادر مصنوعی استفاده می نمایند.زیرا همان طور که می دانید جوجه ها هر چقدر که بزرگ میشوند کمتر به این لامپ و دمای آن نیاز خواهند داشت.

لامپ مادر مصنوعی مرغداری
لامپ مادر مصنوعی مرغداری

 

مزایای استفاده از لامپ مادر مصنوعی ( لامپ مادون قرمز ) :

  1. استفاده از این لامپ به دلیل تابش مستقیم حرارت باعث خشک شدن کف سالن و کاهش بیماری های حاصل از رطوبت میشود.
  2.  به دلیل گرمای مطلوب برای جوجه ها ، سوخت و ساز آنها زیاد شده و باعث افزایش ضریب تبدیل میشود.
  3.  اگر مادر مصنوعی به درستی نصب شود از تجمع جوجه ها در یک محل و خفگی و صدمه جلوگیری می کند.
  4.  می توان دما رو به صورت مناسب توزیع نمود.
  5.  مادر مصنوعی باعث کاهش بیماری های پوستی در طیور می شود.
  6.  نیاز به سیستم تامین اکسیژن اضافی ندارد و اکسیژن سالن را کاهش نمی دهند.
  7. هزینه نگهداری لامپ مادر مصنوعی کم تر است سایر گزینه ها می باشد و امکان تمیز کردن آن نیز به آسانی وجود دارد.
  8. اتلاف دما در این مدل نسبت به سایر گزینه ها بسیار کم تر می باشد.

لامپ مادر مصنوعی
لامپ مادر مصنوعی

برندهای معروف تولید کننده لامپ مادون قرمز :

 

در داخل کشور مدل های لامپ مادون قرمز osram ، لامپ مادون قرمز فیلیپس Philips ، لامپ مادون قرمز ۲۵۰ وات porsa ، مادر مصنوعی شرکت جنرال الکتریک و … به فروش می رسد که گروه صنعتی اسکندری یکی از بهترین نوع آنها که مصرف برق آن بهینه شده است را یعنی مادر مصنوعی ( لامپ مادون قرمز ) ساخت شرکت جنرال الکتریک را به همراه ترموستات مخصوص به فروش می رساند که می توانید به صورت آنلاین سفارش خود را به هر تعداد ثبت نمایید.

⚠ هشدار : تمامی مطالب نوشته شده در این مقاله به منظور افزایش اطلاعات عمومی می باشد و نباید جایگزین نظر پزشک یا متخصص تلقی شود ⚠

نوشته های مشابه

‫۷۵ دیدگاه ها

  1. سلام من مخواهم یک جوجه کشی بزنم برای ۱۰۰ جوجه چند عدد لامپ مادر مصنوعی نیار است

    1. سلام دوست عزیز
      هر لامپ مادر مصنوعی ۲۵۰ واتی برای حداکثر ۲۵۰ جوجه کفایت میکنه

  2. سلام یک قفس یک در یک نیم دارم که تعداد ۲۰عدد مرغ عشق داخلش هست و داخل حیاط گذاشتم ب دلیل کمبود جا چه جوری گرموش کنم.
    الان دور قفس رو پلاستیک و رو پلاستیک رو پتو انداختم ولی جواب نمیده راهنمایی کنید لطفاااا

    1. سلام دوست عزیز
      بهتره از همون لامپ مادر مصنوعی براشون استفاده کنی و توی فاصله ی مشخصی نصبشون کنی

  3. سلام من یه قفس دومتری دارم طول ۲ متر و عرض ۱۲۰ ارتفاع ۷۰ س هفت عدد مرغ نگه داری میکنم برای این فضا لامپ مادون قرمز چند وات بگیرم لطفا پاسخ بدید

    1. برای تأمین گرمایش مناسب برای هفت عدد مرغ در قفس دومتری شما، به یک لامپ مادون قرمز با توان ۲۵۰ تا ۳۰۰ وات نیاز دارید. این توان لامپ، دمای محیط قفس را در حدود ۳۵ تا ۳۷ درجه سانتیگراد نگه می‌دارد که دمای مناسبی برای رشد و پرورش مرغ‌ها هسش.

  4. سلام من یه قفس دومتری دارم طول ۲ متر و عرض ۱۲۰ ارتفاع ۷۰ س هفت عدد مرغ نگه داری میکنم برای این فضا لامپ مادون قرمز چند وات بگیرم

  5. دورود من میتونم برای زیر کرسی خانگی بزارم جواب کارم رو میده

        1. سلام دوست عزیز
          والا تازه از شما میشنوم من استفاده نکردم

        1. تو طولانی مدت مداوم استفاده بشه التهاب پوستی ممکنه بیاره

  6. سلام من داخل بالکن یک مکان یک متر دریک مترمربع باچوب قفس درست کردم دورتادور وحتی سقفم یک پلاستیک ضخیم کشیدم که هیچ سرمایی داخل نره جلوشم درتوری داره روی اونم پلاستیک اویزون کردم که باد داخل نره چندتا عروس هلندی نگه داشتم برای گرم کردنش درزمستان ایا لامپ صد جواب میده

    1. سلام دوست عزیز
      بسیار عالی
      بهتره از لامپ مادر مصنوعی استفاده کنی
      که مشکلی برای چشماشون به وجود نیاد

    1. سلام دوست عزیز
      در کل انرژی مصرفی خیلی کمی دارن

  7. سلام عزیز
    سالن پرورش مرغ گوشتی ده هزاری دارم
    توصیه تون درباری روشنای کامل سالن با لامپ مادیون قرمز چیه؟یا یکی درمیون نسب کنم،درچه ارتفاعی؟صلاح میدونین بالاش صفحه زرورقی واسه پرتاب بیشتر نور استفاده کنم؟آیادرارتفاع دومترهم تاثیرآنتی باکتریال رو القا میکنه؟
    ممنون میشم اطلاعاتتون رو دراختیارم بزارید که مجبور نباشم خودم آزمون خطاکنم

    1. سلام دوست عزیز
      شما باید دانش لازم در این حیطه رو کسب کنید
      وگرنه با آزمون خطا کردن این تعداد مرغ قطعا مشکلی براشون پیش میاد
      با یه کارشناس خبره در این حیطه مشورت کنید

  8. سلام ببخشید من یک دونه مرغ عشق ۱ روزه دارم میخام واسش لامپ بگیرم لامپ چند واتی واسش بگیرم خوبه؟

    1. سلام دوست عزیز
      باید براش لامپ مادر مصنوعی تهیه کنید

  9. سلام.
    من در فروردین ماه بخوام تعداد ۲۰۰ جوجه بلدرچین ۱ روزه بیارم.
    باتوجه به گرمای هوای شهر اهواز،
    آیا باز هم‌ نیاز به لامپ حرارتی هست یا خیر؟
    (محل قرار گیری شون در بالکن و فضای باز میباشد).

    1. سلام
      باید در نظر داشته باشی که گرمای مادرمصنوعی به صورت متمرکز هست
      از سویی دیگر مادر مصنوعی فقط برای گرما استفاده نمیشه و یکی از مهمترین موارد ضدعفونی کردن بدن طیور و محیطی هست که طیور درش نگهداری میشن

  10. سلام
    من دوتا کبوتر زیر چهارپایه کولر آبی(در بالکن)دارم،
    چجوری جاشون رو گرم کنم؟
    با این لامپ ها میشه؟

    1. سلام
      اول یه مشما بکش دورشون ، یجوری باشه که بتونن راحت برن بیرون فقط سوزی که از اطراف میاد رو بگیره
      لامپ هم که بزاری عالیه فقط فاصلش رو جوری تنظیم کن بهشون اسیب نزنه

  11. یه قفس متوسط دارم ۵۰سانت در ۹۰ یه دونه طوطی عروس دارم گرمایش رو چکار کنم

    1. سلام
      بستگی به شرایط محیط داره
      محیط کجاس و دماش چنده ؟

  12. سلام. اگر تعدادی بلدرچین را در فضای بسته داشته باشیم. میشه از لامپ مصنوعی به جای نور خورشید استفاده کرد؟ یعنی اینکه پرنده ها از نور خورشید اصلا استفاده نکنن و به جای اون از لامپ مادون قرمز استفاده کنن

    1. سلام
      برای چه کاری ؟ برای گرما ؟ میشه همیشه بخصوص در فصول گرم که امکان پذیر نیست ! چون این لامپ ها گرما تولید میکنن

      ولی الان اوکی هست ، بهتره روزانه یکم هم افتاب بخوره

  13. سلام. من در بالکن ۷ در ۱ متر. تعدادی بلدرچین دارم. تراس مسقف هست ولی پنجره نداره و نیمه باز هست. و هوای آزاد و سرد میاد. آیا میتونم از این لامپ برای گرم کردن بلدرچین ها استفاده کنم؟

    1. نه کفایت نمیکنه
      بهتر که پنجره بزنید تا تلف نشدن
      از بخاری گازی یا برقی فن دار می تونی استفاده کنی

  14. سلام از لامپ مادون قرمز به صورت مداوم برای داخل کرسی میشه استفاده کرد؟برای بدن ضرر نداره؟ممنون

    1. سلام
      داخل کرسی رو نمیدونم ولی برای بدن ضرری نداره خیر (به شرط اینکه به پاتون برخورد نکنه که خوب داغه !)

  15. سلام. وقتتون بخیر
    برای یک لانه مرغ ۲در۴ متر به ارتفاع حدود ۱۸۰ سانت، با ۲۰عدد مرغ از چه وسیله ای برای گرمایش میشه استفاده کرد؟
    و فضاشون مسقف هست ولی باغ هستش.ایا لامپ مادر مصنوعی جواب میده؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. نه
      از بخاری گازی دودکش دار یا بخاری برقی ترموستات دار استفاده کن

  16. سلام خسته نباشید من واسه گرم کردن یه گلخانه ۳در ۴ لامپ چند وات بخرم خوبه
    و این که نورش قرمز رنگه چشمو اذیت نمیکنه

  17. سلام..برای گرم کردن اتاق زایمان سگ به اندازه دو در دو متر چطور باید نصب بشه..

    1. بستگی به تعداد و جسه داره و فاصله ای که باید از زمین داشته باشه. و در چه حد دما نیازه برای این اتاق چون هر چقدر که ارتفاع لامپ مادر مصنوعی بیشتر میشه دماش هم ملایمتر میشه.

  18. سلام
    برای یه فضا ۴ متری با چهار عدد قفس برای طوطی برزیلی لامپ چند وات لازمه؟

  19. سلام سلطان. بنده تخم کبک گذاشتم
    خونه توی کارتن
    میخواستم راهنمایی کنید که بنده هم از لامپ مادر باید استفاده کنم یا با لامپ ۱۰۰ معمولی و با استفاده از دیمر و استارتر که دارم میشه ازش استفاده کرد وگرمای جوجه هارو تامین کرد
    سپاسگزارم

  20. بعد لامپ را در چه ارتفاعی نصب کنم بهتره
    فضا را میشه یکم بزرگتر کرد اگه بخواد

  21. برای ۲۰ عدد غاز یک روزه
    فاضای به اندازه طول ۶۰ و عرض ۴۰ و ارتفاع ۳۵ خوبه

    1. خیلی کم
      برای هر جوجه غاز حدودا باید یک فضای حداقل ۲۰ در ۲۰ سانتی انتخاب کنید که البته بعد از بزرگ شدن جوجه ها باید اونا رو به یک مکان بزرگتر منتقل کنید چون اونجا هم جا نمیشه

  22. سلام داداش .من یک لامپ خیلی کوچک برای داخل کندوی زنبور عسل لازم دارم ایا همچین چیزی موجود هست .ترموستات هم لازم دارم اونم سایزش کوچک

    1. با بخش فروش تماس بگیرید ، راهنمایی خواهند کرد
      شماره ها در انتهای سایت هستن

  23. سلام.خسته نباشید.بنده۴ عدد قرقاول توی تراس خونه دارم اگه بخوام لامپ بگذارم فایده ای داره؟منظورم اینه که چون فضابازه بازم لامپ جواب میده؟

    1. نه جواب نمیده
      باید توی فضای بسته نگهداری کنید یا به کمک پلی کربنات دو جداره عایق بندی کنید تا اونا رو از سرما محافظت کنی

  24. سلام خسته نباشید ببخشید میشه که از لامپ قرمز خونه برای گرم کردن جوجه مرغ ۶ ماهه استفاده کرد؟

      1. ممنونم که جواب دادین بعد اگه ۱۰۰ وات باشه به چشم جوجه مرغ من آسیب نمیرسونه بعد من فقط ۱ مرغ ۶ ماهه دارم آیا باید ۱۰۰ وات باشه حتماً یا بخاطر اینکه تعداد مرغ کمه میشه کم تر از اون بشه؟🙏😍

        1. اگر مادون قرمز باشه ، نور کمی داره و اسیبی نمیرسونه
          اگر لامپ رشته ای معمولی هست باید دورش فویل الومینیومی بپیچید تا به چسک اسیب نرسونه
          برای اینکه گرمای کافی ایجاد کنه بهتر ۱۰۰ وات باشه

  25. سلام. وقتتون بخیر
    برای یک لانه مرغ یک متر در یک و نیم متر به ارتفاع حدود ۱۳۰ سانت، با حدود ۵ تا ۱۰ عدد مرغ از چه وسیله ای برای گرمایش میشه استفاده کرد؟

    1. یک در یک و نیم برای ۱۰ تا مرغ کم نیست ؟
      بهتر که فضای بیشتری رو براشون در نظر بگیرید
      دیوارها و سقف رو با یونولیت عایق بندی کنید و برای گرمایش می تونید از بخاری برقی فن دار و یا لامپ مادر مصنوعی استفاده کنید.

  26. مقدار زمان روشن بودن این لامپ ها در محیط پرورش جوجه چه میزان هست؟
    یعنی اگه شبانه روز روشن باشه به جوجه آسیبی نمیرسه یا مزاحم خواب جوجه ها نمیشن؟

    1. سلام
      نه اسیبی نمیبینن و زیر همین لامپ راحت می خوابن !
      بهتره لامپ به یه ترموستات وصل باشه تا بر اساس دمای محیط لامپ رو خاموش روشن کنه
      اینجور طول عمر لامپ هم افزایش پیدا میکنه

      1. سلام ادمین
        لطفا این سوال رو جواب بدید

        من یه خرگوش لوپ هلندی دارم
        ک توی حیات خونمون براش لونه چوبی ساختم
        دمای هوا زمستونها پایینه
        حتی مثلا ۴ درجه
        یا کمتر

        ابعاد خونه حدود ۲ در ۱.۵ هست
        و درز و شکاف داره

        چطوری گرمش کنم؟
        لامپ معمولی خوبه؟
        یا فروسرخ؟
        یا چیز دیگه

        لطفا با دقت جواب بدید چونکه خیییییلی مهمهههه

        1. سلام دوست عزیز
          این سایت در رابطه با خرگوش نیست
          و من در این حیطه تخصص ندارم که بتونم راهنمایی کنم

    1. سلام
      با توجه به گرمای کمی که لامپ های زیر ۱۰۰ وات دارن ، برای اینکار مناسب نیستن

  27. باسلام وعرض ادب ، بنده ۴ جفت مرغ عشق و دو جفت فنج دارم لامپ مادر مصنوعی که مورد نیاز میباشد چیست؟ خواهشن راهنمایی کنید سپاس

    1. بهتره با کارشناسان فروش کارخانه تماس بگیرید، راهنمایی می کنند شما رو
      ۰۹۱۴۴۴۸۵۵۹۰
      ۰۹۱۴۳۴۰۳۴۶۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس