۸ گونه پرنده خانگی آرام که مناسب نگهداری در منزل می باشند

امروزه پرورش و نگهداری پرندگان زینتی، رواج بسیاری را در بین انسان ها یافته است. گونه های مختلف پرندگان، دارای صداها و آواز های خاصی برای برقراری ارتباط می باشند. در هنگام نگهداری از یک پرنده ی زینتی باید بدانید که هیچ کدام از آنها به طور کامل ساکت و بی سر و صدا نیستند. اما بعضی از آنها دارای سر و صدای کمی می باشند که بر اساس شرایط زندگی خود می توانید یکی از آنها را برگزینید.

در این مقاله از وبلاگ چیکن دیوایس ۸ گونه از پرنده های خانگی ساکت و آرام را برای شما بیان کرده و خصوصیات و ویژگی های آنها را بیان می کنیم.

دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس
دستگاه جوجه کشی ۷۲ تایی آژاکس
» قابلیت جوجه کشی از تخم پرندگان زینتی و محلی
» شبیه سازی کامل چرخش تخم ها توسط پرنده مادر
» جلوگیری از وارد شدن شوک دمایی و رطوبتی به تخم ها
قیمت : ۵,۸۹۵,۰۰۰ تومان

ویدیو معرفی پرندگان مناسب برای نگهداری در خانه

در ادامه به بررسی ۸ گونه از پرنده های آرام از جمله فنچ، قناری، مرغ عشق، طوطی کوچک، عروس هلندی، سنگال، بورکی و فاخته می پردازیم.

مقایسه ی خصوصیات پرنده های زینتی آرام

جدول زیر یک مقایسه ی کلی از خصوصیات پرندگان زینتی آرام و خانگی را برای شما  ارائه می دهد:

 اندازه ی جثه (cm)وزن (gr)مشخصات ظاهرینوع آواز
فنچ۱۰-۱۶۱۰-۲۰ گرمذارای رنگ های متنوع قهوه‌ای، خاکستری، سفید، سیاه، زرد، قرمز و نارنجی با  الگوهای پیچیده‌ روی پرها مانند راه راه یا خالدار. آواز های کوتاه و ملودیک
قناری۱۰-۲۰ ۱۰-۲۴دارای رنگ های زرد، سبز، سفید، قهوه ای با الگو های پیچیده روی پر ها.دارای آواز ریتمیک با ملودی های دلنشین
مرغ عشق۱۵-۲۰۲۸دارای پرهای سبز ، رنگ های دیگری مانند زرد، آبی، بنفش و سفید نیز در آنها دیده می شود.امکان تولید آواز های متنوع و دلنشین
طوطی کوچک۱۰-۱۳ ۴۰-۶۰رنگ های پرهای رنگین کمان، از جمله سبز، آبی، زرد، نارنجی، قرمز و بنفش در آنها دیده می شود. گاها دارای الگوهای پرهای پیچیده ای مانند رگه ها، لکه ها یا تاج هستند.تولید آواز های متنوع و پیچیده 
عروس هلندی۳۰-۳۳ ۸۵ رنگ غالب خاکستری، رنگ‌های دیگر مانند سفید، زرد و نارنجی نیز در پرهای آنها دیده می‌شود. داری تاج و گونه های نارنجی.ملودیک و دارای سوت‌های ساده و ملایم
طوطی سنگال۲۳-۲۵۱۱۳-۱۴۲رنگ غالب خاکستری، رنگ‌های دیگر مانند سبز، زرد و قرمز نیز در آنها دیده می‌شود. نرها  طوقی قرمز رنگ دور گردن خود دارند،  ماده‌ها یا طوق ندارند یا طوق آنها قهوه‌ای رنگ است.آواز منحصر به فرد با ملودی های آرام
طوطی بورکی۲۰-۲۳۵۷رنگ غالب خاکستری، رنگ های دیگر مانند سفید، زرد، نارنجی و قرمز نیز در پرهای آنها دیده می شود.دارای آواز ملایم و کوتاه
فاخته۲۹-۳۳۱۴۲-۲۲۰دارای رنگ های خاکستری یا قهوه ای با لکه های سفید یا سیاهارام و ساکت، دارای آوازی ملایم

انواع پرندگان زینتی آرام و کم سر و صدا

در ادامه هر کدام از خصوصیات و ویژگی های پرنده  های ذکر شده را به طور مفصل می پردازیم:

۱) فنچ 

فنچ ها پرندگانی کوچک با صدای کمی هستند و برای افرادی که می خواهند پرنده خانگی آرام داشته باشند، گزینه مناسبی می باشند. آنها در طول روز تمایل به ایجاد صدایی دلپذیر دارند و حتی یک دسته از آنها نیز از میزان سر و صدای نسبتاً کمی برخوردار هستند.

پرنده خانگی آرام مورد 1 از 8 فنچ - چیکن دیوایس

در حالی که فنچ ها عموما پرندگانی هستند که دوست ندارند در دسترس انسان ها باشند، اما آنها زندگی با هم نوعان خود بصورت اجتماعی را دوست دارند. این پرندگان به محوطه ای احتیاج دارند که بتوانند به راحتی پرواز کنند.

۲) قناری

قناری ها نیز مانند فنچ ها لمس شدن را دوست ندارند و بیشتر ترجیح می دهند در خلوت خود زندگی کنند. علاوه بر این، قناری ها پرندگان نسبتاً انفرادی هستند و ممکن است هنگام قرار گرفتن با هم نوعانشان در یک قفس، با هم بجنگند.

مورد 2 از 8 قناری - چیکن دیوایس

اگرچه قناری ها با آواز های زیبای خود شناخته می شوند، اما اندازه ی کوچک آنها باعث می شود ظرفیت صدایشان به حداقل برسد. به همین دلیل از انواع پرنده خانگی آرام محسوب می شوند.

۳) مرغ عشق

از دیگر موارد پرندگان خانگی آرام، مرغ عشق ها (باجریگار) هستند که مانند سایر طوطی سانان توانایی صحبت کردن و تقلید از صدا ها را دارند. اما شاید استعداد انها در حد بقیه ی طوطی ها مانند عروس هلندی یا کاسکو نباشد.  این پرنده ها با اینکه دوست دارند در طول روز چهچه بزنند، اما نمی توانند از نظر جسمی به اندازه یک پرنده بزرگ فریاد کنند.

پرنده خانگی آرام مورد 3 از 8 مرغ عشق - چیکن دیوایساین پرندگان باهوش و بازیگوش می توانند با صاحبان خود بسیار اجتماعی رفتار کنند. آنها برای سرگرمی نیاز به اسباب بازی های متنوعی دارند. همچنین نیاز دارند که چند ساعت در روز خارج از قفس پرواز کنند.

۴) طوطی کوچک

طوطی های کوچک هم مانند مرغ عشق ها فاقد توانایی جیغ زدن مانند یک طوطی آمازون یا یک طوطی کاکلی هستند.پچ پچ ها و صدا های نرم آنها به سختی باعث برهم خوردن آرامش ساکت ترین نواحی می شود. بنابراین از بهترین پرندگان آرام به حساب می آیند.

مورد 4 از 8 طوطی کوچک - چیکن دیوایس اگرچه جثه ی این طوطی ها بسیار کوچک است، اما بسیار فعال و پر انرژی هستند. همچنین نیاز دارند تا روزانه به مقدار کافی تعامل و ارتباط با صاحب خود داشته باشند.  طوطی‌های کوچک به فضای کافی برای پرواز و فعالیت نیاز دارند.

۵) عروس هلندی یا کاکاتیل

اگر به دنبال یک پرنده خانگی هستید که کمی بزرگتر از یک فنچ یا مرغ عشق باشد، یک کاکاتیل  را در نظر بگیرید. عروس هلندی ها می توانند آوازه خوان های خوبی باشند ، اما میزان صدای آن به خصوص در مقایسه با سایر پرندگان بزرگتر به ندرت به سطح آزار دهنده  یا گوش خراش می رسد.

پرنده خانگی آرام مورد 5 از 8 عروس هلندی یا کاکاتیل - چیکن دیوایساین پرندگان در یادگیری سوت زدن و تقلید صداهای اهل خانه کاملاً ماهر هستند. آنها بسیاری از روزها را با سوت زدن و تولید آهنگ های مورد علاقه خود می گذرانند. این پرنده می تواند به عنوان بهترین پرنده خانگی برای کودکان شناخته شود.

۶) طوطی سنگال

در حالی که بسیاری از طوطی ها بسیار پر سر و صدا و خواستار توجه هستند، طوطی های سنگال بسیار آرام و ساکت است.  این پرنده یک طوطی مناسب برای نگهداری در آپارتمان می باشد. این طوطی ها با اینکه  آواز می خوانند و توانایی صحبت کردن دارند، نسبت به سایر طوطی های متوسط و بزرگ از صدای کمتری برخوردار هستند.

مورد 6 از 8 طوطی سنگال - چیکن دیوایسآنها همچنین علاقه ی زیادی به معاشرت با صاحب خود دارند. به همین دلیل باید روزانه مقداری از وقت خود را برای سرگرمی و بازی با آنها بپردازید.

۷) طوطی بورکی

طوطی های بورکی به خاطر رفتار آرامشان به عوان یک پرنده خانگی آرام شناخته می شوند. این پرندگان در هنگام طلوع و غروب آفتاب فعالیت بیشتری را دارند و دوست دارند اواز بخوانند.

مورد 7 از 8 طوطی بورکی - چیکن دیوایسبا این وجود سطح سر و صدای آنها در مقایسه با سایر طوطی ها پایین است که می تواند ویژگی یک پرنده خانگی آرام باشد.  در حالی که آنها پرندگانی با سطح فعالیت متوسط هستند، اما یک محوطه جادار را برای پرواز ترجیح می دهند.

۸) فاخته

فاخته ها ( قمری )  می توانند پرنده خانگی آرام و شیرینی باشند که مانند بسیاری از طوطی ها پر سروصدا و خواستار توجه نیستند.

مورد 8 از 8 فاخته - چیکن دیوایساین پرندگان به دلیل صدای دلپذیرشان شناخته شده اند. با این حال، برای کسانی که پرنده خانگی آرام را ترجیح می دهند، فاخته می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.

سوالات متداول

بهترین پرنده برای دوستی با کودکان کدام است؟

فنچ،قناری و عروس هلندی از جمله بهترین پرندگان برای دوستی با کودکان می باشند.

عروس هلندی بهتر است یا مرغ عشق؟

عروس هلندی ممکن است برای مبتدیان مناسب، باشد. زیرا کمتر مستعد گاز گرفتن است. همچنین رام کردن آن راحت‌تر است و پر سر و صدا نیست. مرغ عشق کوچکتر است اما نباید کنار دیگر گونه های پرنده باشد، زیرا ممکن است برای پرنده های با جثه کوچک خطر ساز باشد.

آیا نگهداری از پرندگان خانگی برای انسان ضرر دارد؟

به طور کلی در صورت رعایت نظافت دائمی قفس، تغذیه مناسب و نگهداری صحیح از این پرندگان،  برای انسان ضرری ندارد.

علت بروز آلرژی یا حساسیت به پرنده چیست؟

پر پرندگان، ذرات جدا شده از پوست آنها، بزاق دهان و مدفوع آنها از عوامل اصلی ایجاد حساسیت در انسان‌ها می باشند.

سخن آخر

در این مقاله از چیکن دیوایس، ۸ گونه ی پرندگی خانگی آرام و ساکت را برایتان معرفی کردیم. در حالت کلی می توان گفت که اگر یک پرنده همبازی و بازیگوش می خواهید، مرغ عشق، عروس هلندی، سنگال و سایر طوطی سانان گزینه های مناسبی هستند.

اما اگر پرنده ای می خواهید که از آواز آن لذت ببرید و وقت کمی برای رسیدگی به آن دارید، قناری و فنچ و فاخته می توانند گزینه های مناسبی باشند. اما این نکته مهم را نیز به خاطر داشته باشید که هر پرنده ای نیاز به مراقبت و نگهداری دارد و باید روزانه چند ساعت از وقت خود صرف نگه داری از آنها بکنید.

 

نوشته های مشابه

‫۱۳۰ دیدگاه ها

  1. من همچنین که گفتم یک عروس به نام عسل دارم،حدوده ۳ماهه براش جفت خریدم که خوشبحالش بشه،با هم دوست هستند ولی جفت نمیشن،تا الان نشدند محبت نمی کنند دوتاشون بیخیال و خنگ هستند،عسل خیلی بیرون رفتن براش مهم نیست،جفتش که نره نبات دلبری می‌کنه و سعی می‌کنه دلشون ببره ،ولی عسل انگار نه انگار ،چه کنم اینا خوب بشن،عسلو دیگه بیرون نمیارم،بیارمش بیرون ؟نباته اگه بیاد بیرون کسی بخواد توی قفسش کنه وحشی میشه،نوک دردناک میگیره،راستش اگه عسل رو بیرون کنم نبات رو نه دل نبات نمی سوزه؟گناه داره.چه کنم گر چه نبات عادت قفسه،یه مشکل حاد دیگه اینکه عسلم بال سمت راستش که گاهی آویزون میشه به پایین،نمیدونم چه مشکلی داره،یک لکه خونی کمرنگ هم دیدم که خون نمی‌اومد و خشک شده،دلم براش کبابه،این همه مراقبت،بازم تلاشمو می کنم برای جفت کردنشون و بال عسل کمکم کنید ممنونم…

    1. سلام مریم اونی که لکه ی خونی دیدی رو باید ببری دامپزشک
      چون نشون میده که توی سیستم تولید مثلش و یا گوارشش خونریزی داره و مریضه
      و یا اینکه با سرب مسموم شده
      و اینم خطرناکه اگه بمونه پرندت می میره
      برای همین جفت نمیشه
      چون اول باید درمانش کنی

      1. واقعاً ،چشم باید یکی رو راضی کنم با هم بریم دامپزشک با عسل،ببینم چشه،ممنونم از لطفتون،امیدوارم خوب بشه،و دوتاشون جفت بشن،دعا کنید براشون

        1. باشه
          ایشالا که خوب بشن

  2. سلام ‌چرا‌فنچ‌بخری‌‌یک‌جفت‌مرغ عشق از‌يک دسته‌فنچ‌بهتره

    1. سلام دوست عزیز
      هرکسی به یه پرنده ای علاقه داره و اینم نظر شماس

  3. برای فنچ هام میوه و سبزی که می ذارم به شدت می ترسن. چه کار کنم:

        1. میوه و سبزی رو خیلی ریز خوردشون کن
          اگه تونستی براشون آرد سوخاری مخصوص پرنده تهیه کن و قاطی کن بهشون بده

  4. سلام من میخواستم به من طوطی معرفی کنید که آروم باشه نگهداری راحتی داشته باشه با من رابطه‌ی خوبی داشته باشه و بتمن دوست باشه لطفاً بگید

    1. سلام دوست عزیز
      تو مقاله کلا در رابطه با پرنده های خانگی آروم صحبت شده مطالعه کن

  5. سلام من یک جفت مرغ عشق اماده دارم چیکار کنم دعوا نکنن و زود تر جفت بشن ممنون از سایتتون😘

    1. سلام دوست عزیز
      شما نمیتونی کاری کنی این بستگی به سازگار بودن و نبودن پرنده هات باهم داره

        1. باید به تغذیه شون رسیدگی کنی تو این دوران
          براشون پلت مخصوص تهیه کن
          غذاهای متنوع از میوه ها و سبزی ها بهشون بده
          مکمل کلسیم هم حتما استفاده کن
          یکیم نذار بهشون استرس وارد بشه

  6. سلام دوستان عزیزم ،من یک عروس هلندی از بچگی تا به الان دارمش،۴الی ۵ماهش بود که گرفتمش،بچه بود از حالت سرلاکی بیرون اومده بود،که برای خریدن یک پرنده،حالا هر پرنده ای زمان مناسبیه،چند روزای اول کمی شیطونی می کرد باهام دوست نمیشد،تجربه هام اینه که همون موقع که می خریدین سعی نکنید نوازشش کنید یا بگیریدش چون اهلی نیست،باید ازش فاصله کمی بگیرید توی قفسش باشه و باهاش به آرامی و صدای آرام باهاش حرف بزنید …وقتی که گرفتید چند روز اول یا یک هفته رو بزارید توی حال خودش باشه بعد کم کم به محیط عادت میکنه،سعی نکنید بگیرید یا دستش بزنید خاطره بدی برای میمونه،من باهاش مهربونم بودم و طی دو ماه اهلی شد و اومد روی دستم،میزاره نوازشش کنم،صداش می کنم جواب میده ولی هنوز به حرف نیومده ،الان یک سال و نیمشه،البته خیلی باهاش تمرین نکردم یه نموره ای تنبله،ماده هم هستش تا حالا چند تا تخم داده چون جفت نداشت جوجه نشدند،بهد از مدتی که تخم هاشو گذاشت و باهاشون حال کرد چون جوجه هایش در نمیومدند افسردگی گرفت بعد من تخم هاشو کلا برداشتم حالش خوب شد شد مثل گذشته شاد،من عسل رو بیرونش هم می کنم حالمون بزرگه توش راحت پرواز میکنه،فقط یه بدی که داره دستشویی اونه که باید با پارچه خیس و مایعی پاکش کنید زود پاک میشه،نجس هم نیست،خیلی مهربونه عسل،عروس هلندی من،البته خیلی از مردم با دستشویی اش مشکل دارند که بهتره نخرند،اگر با صداش مشکل دارند نخرند،من با هیچیش مشکلی ندارم ،باهاش باید خیلی مهربون باشید لوسه خیلی زیاد،در روز چند ساعت بیشتر بیرونش نکنید،واگرنه خونه رو به گند میکشه،اگر رفتید بیرون یا مسافرت به یک نفر مطمئن بسپاریدش،غذاشو بهش بده و تنها نباشه،ختم کلام عسل بامزست 😍💕🥰🍫

  7. سلاو وقت بخیر من میخواستم یه پرنده بگیرم که پرریزی کمی داشته باشه چون مادرم آلرژی دارم شما چی پیشنهاد میکنید

    1. سلام دوست عزیز
      اگر مادرتون آلرژی دارن بهتره که خریداری نکنید

  8. سلام
    یه جوجه ۲۷ ۲۸ روزه دارم ۳ روزه ک با سرنگ بهش غذا میدم.خیلی مقاومت میکنه و میترسه از سرنگ راه‌حلش چی هست

    1. سلام دوست عزیز
      میتونی از قاشق مخصوص سرلاک استفاده کنی

      1. ۲ تا مرغ عشق دارم.از ۶ صبح تا ۹ شب آواز میخونن و جیغ میزنن.دیوانم کردن.

        1. اونموقع بهتره واگذارشون کنی به کس دیگه

  9. سلام من ی دونه عروس هلندی ۵۰روزه دارم خیلی جیغ میزنه انگار خر خر میکنه بیشتر اوقاتم میخوابه مشکلش چیه؟
    با تشکر

    1. سلام. احتمالا میخواد باهاتون ارتباط برقرار کنه. شرایط محل نگهداریش چجوریه؟ تا علت چرت زدنش رو هم تشخیص بدیم

      1. داخل خونه نگه میدارم
        غذا هم نمیخوره تا قبل از این اتفاق دونه میخورده ک الان نمیخوره

        1. معمولا وقتی مبتلا به بیماری شدن این علائم رو پیدا میکنن

    2. سلام میگین ۵۰ روزشه مطمنا جوجه س و خر خرش برای گرفتن سرلاکه ازتون داره طلب سرلاک یا غذا میکنه . اگر بلد نیستین از کسی ک وارده کمک بگیرین گناه داره .

  10. طوطی کوچیک تنها میتونه تو قفس بمونه یا باید جفت بگیرم براش؟

  11. سلام فنج رام میشه مثلا روانگشت بیاد یا ازقفس دربیاری رودست باشه پرواز نکنه

  12. سلام فنج ها رام میشوند مثلا روانگشت بیان یاازقفس بیرون بیاریرودستت بمونه باتشکر

  13. سلام
    جرمی ساید پی توی اسپری آب برای تمیز کردن قفس و وسایل مرع عشق خوبه؟

    1. سلام
      خوبه ولی مقدارش رو کم بریز و ۱۲ ساعت هم پرنده ها رو نزار تو قفس

  14. سلام من یه پرنده میخوام که لوس و بازیگوش باشه و رابطه صمیمی باهام داشته باشه لطفا راهنماییم کنید.

    1. سلام
      این برمیگرده به خودت ! اگه خودت این شرایط رو داشته باشی یدونه جوجه از هر پرنده ای بگیری این شرایط رو خواهد داشت !

  15. سلام خسته نباشد خواستم دوتا عروس هلندی بخرم تو روستاییم گفتن گربه ببینه سکته میکنه درسته حتما جواب بده

    1. سلام
      خیر
      بهتره تو خونه گربه نداشته باشی گربه بیرون مشکلی نداره

  16. سلام
    پرنده ای هست که با قفس مکان نداشته باشه ذاتا
    یعنی اینکه اگه تو فضای باز آزاد دلش نخواد باشه یا نتونه

  17. سلام
    پرنده ای هست که با قفس مشکلی نداشته باشه ذاتا ؟
    یعنی بیرون از قفس نتونه زندگی کنه
    می‌خوام یه پرنده برای فرزندم بخرم ولی اصلا دوست ندارم یه پرنده تو قفس ببینم باعث گرفتن آزادیش بشم
    لطفاً راهنمایی کنید اگه موردی هست

  18. سلام و عرض ادب.
    من دوست دارم برای تابستان مرغ عشق بخرم اما میترسم یه بیماری از اونا بیاد تو من.
    آیا ممکن هست؟
    و سر و صدای مرغ عشق متوسط هست یا زیاد،چون من با سر و صدای متوسط مشکلی ندارم .اما اگر بیش از حد باشه برای دوران مدرسه ها مشکل دارم.ممنون میشم پاسخ بدید.

    1. سلام
      بیماری از شما نره به اونا ، از اونا نمیاد به شما !
      میترسی پس نگیر ،گناه داره

  19. سلام ی پرنده میخوام ک صدای خوبی داشته باشه و بخونه
    چی پیشنهاد میدید؟

  20. سلام.
    من می خواهم یک پرنده خونگی بگیرم.
    بین طوطی برزیلی و عروس هلندی موندم. نگهداری از کدوم راحت تر و بهتره؟ ممنون

    1. سلام
      نگهدرای از هر دو به یک اندازه دشوار هست
      با توجه به هزینه های نگهداری و شرایط خونه ی خودتون باید انتخاب کنید (خونه بزرگ برای عروس هلندی بهتره)

  21. سلام میخوام تو تراس خونه پرنده داشته باشم البته ن اندازه طوطی و مرغ مینا یکم بزرگتر درحده مرغ و خروس چ پرنده های رو معرفی میکنید ک هم زیبا باشن هم نگهداریشون زیاد سخت نباشه بنده از اهواز هستم

    1. هر پرنده ای میخرید فقط طوطی خورشیدی نخرید فوق العاده پر درد سره فقط یک نفر از صبح تا شب باید باهاش بازی کنه و از کنارش به اندازه یک قدم هم فاصله نگیره ما جمعه خریدیم شنبه تصمیم گرفتیم پس بدیم

  22. پرنده ای هست که هر وقت خواست بتونه بره بیرون و بیاد خونه دوباره؟ به جز کفتر

        1. هر دو سروصدا دارن، اگر با صدا مشکل دارید کلا نخرید بهتره. تا حدودی ملنگو ساکت تره نسبت به عروس

  23. سلام من یه پرنده خونگی میخوام بگیرم چه پرنده ای بگیرم که واسه اعصاب هم خوب باشه لطفا بگین

    1. عروس هلندي من خودم يك عروس هلندي دارم اسمش دورنا است و پسر خيلي خوبي هم هست

      1. سلام تنها بدون جفت میمونه سرو صدا نمیکنه.اخه منم میخام بگیرم فک کنم تنها نمدنم میمونه

  24. سلام من میخوام پرنده خونگی بگیرم ، بنظرتون مرغ عشق بهتره یا طوطی برزیلی

    1. هر دو عالی هستن اما طوطی برزیلی هوش بالاتری داره

  25. فکر کنم اسم فاخته رو اشتباها نوشتید قمری، تا جایی که من میدونم قمری همون یاکریم هست که ۲ جوره. یکی باغی که روی گردنش طوق داره و معمولا خاکستری رنگ هستند. یکی هم خونگی هست که سینه مسی رنگ و خال خال داره

  26. با سلام،۷۰سالمه از قدیم الایام هروقت میخواستم یه پرنده مثل ،فنچ ،قناری ووو بخرم میگفتن ،اومد، نداره خوب نیست ولی توخیابون که رد میشم وقتی مبینمشون ۷،۸ دقیقه نگاهشون میکنم و کیفور میشم ،آیا واقعا این پرنده به این زیبایی شوم هستند،یه جواب درست درمون بمن بدهید

    1. سلام بزرگوار
      بهتر که این خرافات رو کنار بذاریم.
      این پرنده های معصوم هیچ بدی ندارن
      به نظرم قدیمی ها این حرف رو برای جلوگیری از به اسارت در اوردن پرنده ها ترویج دادن

    2. نه این ها همه خرافات هستند پرنده ها نشاط به آدم ها میدن و خیلی هم سرگرم کننده است

  27. من میخوام مرغ عشق بخرم و تولید مثل کنند باید چه کار کنم ممنونم اگهد جواب بدب

  28. سلام از نظر من که همه نوع پرنده داشتم تو خونه بهترین گزینه بوقلمون و مرغ و خروسه چون علاوه بر اینکه حیوان خانگی است میشه از تخم و گوشتشون هم استفاده کرد
    باتشکر از گروه صنایع اسکندری که همیشه بهترین اطلاعات و وسایل را در اختیار ما قرار می دهند🌹💐🌹🌹

  29. سلام من عروس هلنی یا فنچ بخرم کدوم سر و صدای کمتری داره ممنون میشم جواب بدید

    1. عروس صدای کمیداره چون اگه بخوای فنچ گله ای بخری سخته من ۴تا دام تا صبح دعوا میکنن

    1. در مورد معرفی شده نسبت به بقیه قیمت کمتری هم دارند

  30. سلام من میخواستم پرنده بخرم کدام پرنده سر و صدای کمی داره یا اصلا سر و صدا نداره؟

    1. همه پرنده ها سر و صدا دارن
      اما مرغ عشق و قناری جیغ و داد کمتری داره

    1. دلیلی نداره زود پاسخ بدیم
      هر وقت نوبت کامنت شما شد پاسخ خواهیم داد

  31. سلام من میخواهم پرنده بخرم مرغ عشق بخرم یا فنچ کدوم سر و صدای کمی داره و کدوم نگهداریشون آسون تر هست خودم بیشتر فنچ دوست دارم

    1. سلام
      مرغ عشق سروصدای کمتری داره ولی تن صداش بالاتره
      نگهداری هیچکدوم آسون نیست

  32. سلام، من دارم يك طوطي برزيلىِ صورت هلويي بخرم و در جايي خواندم كه آنها از رده مرغِ عشق هستند و همينطور جايى متوجه شدم كه مرغ عشق ها كم سرُ وُ صدا هستند اما با اين حال ميخواستم بدونم طوطي برزيلي صورت هلويي سر و صداي زبادي دارد؟

    1. اگر بهشون بی توجهی بشه و یا از جفت شون دور باشن و یا اینکه اب و غذای ناکافی و محیط نا مناسب داشته باشن ، ممکن سر و صدای زیادی ایجاد کنن

  33. ببخشید این طوطی سنگال و بورکی توی شاهین شهر پیدا میشن یا نه و اینکه با پرنده های مثل ملنگو ، کاسکو،مرغ عشق، فنچ،قناری،طوطی برزیلی ،عروس هلندی ، مرغ مینا و کبک کنار میا توی یه اتاق و توی قفس های جدا چون از ملنگو تا مرغ مینا رو دارم واینکه خودتون چه پرنده ای پیشنهاد میکنین

    1. بهتر که هر کدوم توی یک قفس جداگانه باشن تا مشکلی پیش نیاد
      همه پرنده ها خوبن و این بستگی به سلیقه و بودجه شما داره

    2. بهترین پرنده
      کبوتر یاکریم است
      شاید فکر کنید همون قمری های آزاد رو میگم اما اصلا قمری خیلی خیلی خیلی خیلی با یاکریم متفاوته!
      خیلی زود تر از دیگر پرنده ها دستی میشه
      صداش قور قور کردنه
      بامزه تپلی باهوش و دوست داشتنی هستند.
      در رنگ های متفاوت زرد ،سفید ،شنی طوق دار،سفید و قهوای،رنگی و….
      یافت می شوند.

  34. سلام ببینم نفر این سایت و آن سایت دیگه که نامش بهترین پرنده خانگی به صورت کار شناسی یک نفر نیست! و من ی سوال داشتم دمای دور قفس مرغ عشق چند باشه حمام میکنه و چند باشه کا تخم گذاری کنن

    1. سلام
      برای شما چه فرقی میکنه که یکی باشه یا دو تا ؟ میخوای تفتیش کنی ؟
      به طور کلی محیط دمای مناسبی داشته باشه و گرم باشه ، کمتر از ۲۸ درجه نباشه

  35. سلام من عروس هلندی دارم خیلی پرسرصداهستن جیغ میکشن می خوام عوضشون کنم چی بخرم به نظرتون ممنون میشم راهنمایی کنین.

    1. مرغ عشق سر و صدای کمتری داره
      اما به اندازه عروس هلندی باهوش نیست
      حتما به عروس هلندی بی توجهی می کنید که سر و صدا میکنه
      باید وقت کافی براش بذارید. همچنین می توانید براش جفت پیدا کنید تا اروم بشه

  36. عروس هلندی من یه کم دماغش قرمزه امشب اینجوری شده یه عطسه کرد اب از دماغش یه کم پاشید بیرون من نگران شدم میشه کمکم کنید بهم بگید چی بهش بدم

  37. آیا قناری می تواند مانند مرغ عشق ها از اسباب بازی استفاده کند؟

  38. من دو تا مرغ عشق دارم که تازه یکی از تخماشون جوجه شده اول جوجه هه خیلی جیغ میزد بعد اروم شد نمیدونم مرده یانه اول که صداش اومد قفصة آوردم پایین بعد دیدم لب در لونه هست هی سرو صدا میکرد بعد اروم شد قفس و گذاشتم سرجاش یه ربع بعد آوردم پایین دیدم جوجه نیس نمیدونم مرده یا نه مادرش اونو برده زیر خودش؟

    1. سلام
      خوب چک کنید شرایط جوجه رو ببینید در چه حالی هست ! به دستکش انجام بدید اینکارو ، قفس رو زیاد جابجا نکنید

    2. سلام جوجه وقتی گرسنه میشه صدا میده و وقتی سیر هست صدایی نمیده

  39. سلام فنج هام یکی دو تا شون مریضه بی حاله و باله های افتادگی داره چه دارویی استفاده کنم و ۱۳ تا تخم گذاشتن چند روز طول می‌کشه جوجه ها در بیاد و چه علاعمی از نزدیک شدن به در اومدن جوجه ها هست

    1. سلام
      در مورد فنچ ها باید دامپزشک بررسی کنه و دارو بده ، علم ما در حدی نیست که بتونیم دارو تجویز کنیم
      ۱۳ تا تخم زیاده ، چک کنید ببینید هر دو ماده نباشن
      دوره ی جوجه کشی فنچ ۱۶ روز هست که در روز ۱۴ جوجه ها تخم ها رو میشکونن
      از این تعداد تخم قرار نیست همه جوجه بشن ، ممکنه اصلا هیچکدوم هم جوجه نشن ، امکان این موارد وجود داره

  40. سلام
    من میخوام کاسکو بخرم سرلاکی بخرم بهتره یا به دون افتاده ؟

    1. به دون افتاده
      چون ترک دادن کاسکو های سرلاکی کمی مشکل است.

  41. به نظرتون اگه ۲ ماهه بگیرم خوبه؟خودم هم یکم بلدم به طوطی اموزش بدم تو اتاقم یه سری گلدون ملدون دارم و یه پنجره خیلی بزرگ و یه قفس دارم خیلی خیلی بزرگه برای ماکائو بوده

    1. سلام
      با توجه به اینکه تجربه دارید ، ۲ ماهه هم مناسب هست ، ولی سروصداش زیاده و البته کمی خشنه ، باید زمان بیشتری رو باهاش بگذرونید
      و توجه داشته باشید که در اولین فرصت هم فرار میکنه !

    1. سلام
      همون عروس هلندی !
      با هیچ پرنده ی دیگه ای بندازینش دعوا میکنن

  42. من تاحالا عروس هلندی و مرغ عشق و طوطی برزیلی فیشر داشتم و همین طور فنچ و قناری و… بعد به نظر شما طوطی ملنگو مناسب هست؟

    1. سلام
      نه به نظر من ملنگو مناسب نگهداری در منزل نیست ، ملنگو مقداری خوی وحشی داره و ممکنه سبب اسیب به قطعات چوبی در منزل بشه
      آموزش دادنشم سخته

  43. سلام ممنون از مطلب خوبتون
    من قصد دارم پرنده بگیرم که مناسب برای آپارتمان باشه و دردسر نداشته باشه ، به نظر شما کدوم پرنده مناسب هست؟

    1. سلام
      اینکه دردسر نداشته باشه نشان از اینه که امادگی نگهداری از پرنده ندارید ! پرنده و به طور کلی پت از سر تا پا دردسره ! اگه میتونید اقدام کنید برای نگهداری پرنده
      ارام ترین پرنده هم کاسکو هست

    1. به نظر من عروس هلندی و مرغ عشق ارزان و کم دردسر هستند.

      1. سلام، ببخشید من علاقه زیادی به پرنده ها دارم. به نظر شما طوطی برزیلی فیشر انتخاب خوبی هست؟
        و اینکه کم سرو صدا هستن؟
        میشه تربیتشون کرد که کجا خرابکاری کنن؟

        1. سر و صدا دارن ولی خیلی زیاد و ازار دهنده نیست
          اگه به صورت تنها نگهداری کنید می تونید بهش اموزش بدید
          در مقاله زیر کاملا توضیح داده شده
          پرورش طوطی برزیلی

        2. سلام من یه دونه برزیلی صورت هلویی داشتم. ولی بعد از دو سال شروع کرد به کندن پرهاش. بردم نشونش دادم گفتن سالمه و مشکلی نداره ولی شاید چون بالغ شده و تنهاست اینطوری رفتار میکنه. زیاد چیزی نتونستم یادش بدم ولی خودش هیچ وقت توی رخت خواب و سر کسی دستشویی نمی‌کرد. حتی سر درد داشتم روم هر طرف بود میومد نزدیک صورتم و چشمام نگاه می‌کرد انگار می‌فهمید ناراحتم. حدودا روزی سه ساعت بیرون از قفس میذاشتم باشه ولی دم غروب میخواستم بگیرمش یه موقه گاز میگرفت در حالی که مواقع دیگه خودش میومد روی سرم می‌نشست. فقط صبح ها ساعت ۸ خیلی سر و صدا می‌کرد و همه بیدار میشدن. انگار حوصلش سر رفته بود. البته همسایه ها شکایتی نداشتن که یعنی میشه توی اپارتمان نگهداشت ولی دیدم پر هاشو میکنه و صبح سر و صدا داره و اگر یکی دیگه بگیرم تنها نباشه باهم سر و صدا میکنن. برای همین مجبور شدم بسپرم به یکی از آشنا ها. یه زمان قناری داشتم بردم شمال عقاب بهش حمله کرد لال شد. برای همین خاطره خوبی ندارم از قناری و پول خریدن کاسکو رو ندارم ولی این سره ها هستن که نمیخونن اونا سرصداشون زیاده یا نه؟ فقط دلم نمیخواد خودشو بزنه به در و دیوار قفس.. فنچ هم داشتم خیلی با نمک هستن ولی قفس رو زیاد کثیف میکنن و بیرون هم میومدن نخ های فرش رو در میاوردن و صداشون ارامبخش ولی به هر حال با صداشون از خواب بیدار میشین..

        3. اگر می تونید از طوطی برزیلی مراقبت کنید، بهتر که همراه با جفتش توی خونه نگه دارید
          چون به شما عادت کرده و مدتی طول میکشه تا با صاحب جدید انس بگیره و همین مورد میتونه وضعیت پرنده رو بدتر بکنه و افسردگی و پرکنی رو شدید تر
          طوطی ها پرنده های حساسی هستند و اگر بهشون بی توجهی بشه سر و صدا میکنن
          اگر خواسته هاش رو بر اورده کنید سر و صدای زیادی نخواهند داشت
          بهتر که طوطی برزیلی تون رو همراه با جفتش توی خونتون نگه دارید و خبرشو اینجا کامنت کنید، نگهداری از پرنده ها مسئولیت داره و شما باید این مسئولیت رو قبول کنید چون بلاخره احساس و درک دارند و به شما عادت کرده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس