آماده سازی سالن مرغداری جهت ورود جوجه | نگهداری جوجه یک روزه محلی

آماده سازی سالن مرغداری و نگهداری از جوجه یک روزه

نگهداری از جوجه یک روزه: مرغدار گرامی تولید کننده عزیز به دلیل اهمیت تولید گوشت مرغ که غذای بیشتر مردم است. سعی کرده ایم تا دانش و تجربه های مختلف را جمع آوری کنیم و به طور خلاصه با هم مرور کنیم. زیرا با داشتن علم و دانش در هر حرفه ای می توانیم تولید را بیشتر کنیم و از ضرر و زبانهایی که به دلیل نداشتن آگاهی های لازم به وجود می آید، جلوگیری کنیم.

امروزه برای نگهداری از جوجه یک روزه در دنیا مرغداری به صورت یک صنعت پیشرفته در آمده است. بنابراین داشتن آگاهی و دانش در این مورد برای هر مرغداری لازم است. به خصوص که استفاده از این دانش ها در کار، باعث بیشتر شدن تولید و درآمد مرغداری می شود. همچنین از وارد شدن خسارت های سنگین و از بین رفتن سرمایه جلوگیری می کند. فرد مرغداری که با رعایت بهداشت و نکته های اصلی در مرغداری، کار خود را گسترش می دهد، باعث به وجود آمدن شغل های جدید می شود.

به علاوه، به صنعت مرغداری کشور هم کمک می کند. در این مقاله از وبلاگ سایت چیکن دیوایس ما سعی کرده ایم به مطالبی اشاره کنیم که باعث پیشرفت شما در کار مرغداری بشود. امیدواریم با استفاده از این مطالب گامی در راه پیشرفت کشور اسلامی خود برداریم.

آماده سازی سالن برای نگهداری از جوجه یک روزه

قبل از شروع هر جوجه ریزی و استفاده از دستگاه جوجه کشی برای نگهداری از جوجه یک روزه باید داخل سالن و تمام وسیله های آنجا را تمیز و ضد عفونی کرد. جوجه های یک روزه به شدت در معرض انواع بیماری ها و آلودگی ها می باشند. همچنین آنها در هفته های اولیه به شرایط خاصی نیاز دارند. لذا قبل از جوجه ریزی به داخل سالن لازم است که داخل سالن از قبل آماده شده باشد.

دستگاه جوجه کشی هواباتور ۳۳۶ تایی
» بهره گیری از آخرین تکنولوژی طراحی برد کنترلر
» مجهز به دو سنسور SHT برای اندازه گیری میزان دما و رطوبت در داخل و بیرون دستگاه
» ساخته شده از قطعات درجه یک و مرغوب
قیمت : ۱۸,۸۰۰,۰۰۰ تومان

آماده سازی سالن مرغداری برای جوجه ریزی امری زمان بر می باشد و معولا به طور متوسط شروع عملیات آماده سازی تا جوجه ریزی به مدت دو هفته طول میکشد.

در پایان دوره و قبل از آماده سازی مجدد سالن، بهتر است وسایلی که قابل حمل هستند به بیرون از سالن منتقل شوند و آنها نیز به صورت جداگانه ضد عفونی و شست شو شوند. همچنین کود، مواد انباشته شده و پوشش قدیمی بستر سالن باید طی چند مرحله جمع آوری و تخلیه شوند. بعد از تخلیه کود، بایستی کف سالن را جارو نموده و سپس تمام سالن با آب شستشو داده میشود. پس از آن سالن را به روش های مختلفی ضدعفونی نموده مجددا با پوشال تازه جایگاه جوجه ها را آماده میکنند. درادامه هر یک از این مراحل را به طور کامل توضیح داده ایم.

اولین قدم قبل از آماده سازی سالن مرغداری

در ابتدا باید مرغ های دوره قبلی به طور کامل از داخل سالن خارج شوند. اگر دان در داخل دانخوری ها باقی مانده باید آن نیز جمع آوری شده و به خارج از سالن منتقل شوند. پیشنهاد میشود که از این دان برای تغذیه مجدد مرغ ها استفاده نشود چون احتمال انتقال آلودگی از طریق آن زیاد می باشد. بنابراین بهتر است که در اواخر دوره میزان دان مصرفی مرغ ها به طور کامل کنترل شود تا از پرت دان و هدر رفت آن جلوگیری شود. دان قدیمی باید سریعا به بیرون از سالن منتقل شود چون جوندگان و حشرات به سرعت به آن هجوم خواهند آورد.

اولین قدم قبل از آماده سازی سالن مرغداری - چیکن دیوایسعملیات انتقال دان باید قبل از هر نوع اقدام سم پاشی و ضد عفونی انجام گیرد. پس از آن و حتی قبل از خروج کود بهتر است به مدت ۲۴ ساعت داخل سالن با سموم حشره کش سم پاشی شود تا اثری از آنها باقی نماند. برای تأثیر بهتر سموم بهتر است که هوای داخل سالن گرم باشد.

پس از تخلیه مرغ ها، وسایل و تجهیزاتی که قابلیت باز شدن دارد باید باز شده و در خارج از سالن تمیز شوند. سرویس های لازم وسیله گرمایشی داخل سالن از جمله هیتر باید در پایان دوره انجام گیرد. همچنین تمامی هواکشهای موجود باید کنترل شده و در صورت نیاز تعمیر و یا تعویض شوند.

توجه: در زمان آماده سازی سالن مرغداری تمامی اصول و نکات بهداشتی را با حساسیت زیاد و وسواس اجرا کنید تا در زمان پروار بندی جوجه ها با مصرف داروها مجبور به کنترل بیماری ها نباشید و تلفات گله به حداقل ممکن برسد.

خارج کردن تمام بستر قدیمی

بستر قدیمی را باید از سالن خارج کرد و به جای آن بستر تمیز و جدیدی پهن کرد. قبل از انداختن بستر جدید لازم است که داخل سالن و تجهیزات مرغداری مورد استفاده به خوبی تمیز و ضدعفونی شوند. جمع آوری بستر باید طوری انجام شود که هیچ اثری از فضولات در کف و دیوارهای سالن باقی نماند.

پس از باز کردن و انتقال تجهیزات به خارج سالن، بایستی بستر سالن و کود انباشته شده را بدون ریخت و پاش به وسیله بیل و فرغون جمع آوری و تخلیه کنید. در حین انجام این کار استفاده از ماسک، دستکش و لباس کار الزامی است. علاوه بر این باید پنجره های سالن در این زمان باز باشند و هوای سالن تهویه شود.

خارج کردن تمام بستر قدیمی - چیکن دیوایسمعمولا در سالن های بزرگ برای جمع آوری کود و بستر قبلی از وسایل مکانیکی و نوار نقاله متحرک کمک گرفته میشود. در طول دوره پرورش برخی از فضولات مرغ ها به کف جایگاه می چسبد که به راحتی جدا نمیشوند. برای تمیز نمودن کامل کود بستر بایستی با استفاده از کاردک های مخصوص کودهای چسبیده را جدا کنید.

همچنین در زمان جمع آوری و انتقال کود استفاده از کامیون های چادردار توصیه میشود چون ریخت پاش کمتری دارند. در زمان خارج نمودن کود باید محل جمع آوری آن حداقل ۲ کیلومتر با سالن فاصله داشته باشد. اگر کودها در جلوی سالن دپو شوند، انتقال آلودگی و بیماری از طریق آنها به داخل سالن دور از انتظار نخواهد بود. چون یکی از راه های رایج شیوع بیماری در بین طیور از طریق فضولات آنها می باشد.

نگهداری از جوجه یک روزه : شتسشو و تمیز کردن تمام وسیله ها

باید تمام وسیله ها مثل دان خوری، آبخوری، توری ها و غیره را در بیرون از سالن شستشو و ضد عفونی کرد. قبل از شستن سالن، ابتدا گرد وغبار را از کف، دیوارها و شیشه ها پاک می کنیم. سپس به وسیلهٔ شیلنگ و با فشار زیاد آب، ّغذاییتمام کف و دیوارها و قسمت های قابل شستشو را می شویم. پس از آن باید صبر کنیم تا سالن به طور کامل خشک شود. بعد از شستشو، باید سالن را ضدعفونی کرد.

یک ماده ضد عفونی کننده قوی شامل مواد ضد عفونی کننده فنله یا حاوی هالوژنها مانند بید و کلر برای این کار مناسب هستند. براساسی دستور مصرف آن، ماده ضد عفونی را با استفاده از سمپاش، به دیوارها و کف سالن می پاشیم. به طوری که تمام قسمت های سالن ضد عفونی شود.
نکته : قبل از انتخاب ماده ضد عفونی کننده، با دامپزشک خود مشورت کنید تا با توجه به تاریخچه و شرایط مرغداری شما، ماده مناسب را به شما معرفی کند.

شتسشو و تمیز کردن تمام وسیله ها - چیکن دیوایسپس از تخلیه کود از داخل سالن و خروج لوازم قابل حمل نوبت به شست شوی بستر میرسید. البته قبل از این کار معمولا با جارو کردن به گردگیری سطوح ناهموار پرداخته میشود. همچنین برای تمیز شدن بهتر بستر از کاردک و برس سیمی نیز استفاده میشود. شست شوی بستر قبل از ضدعفونی سالن باید انجام گیرد. برای این منظور مواد شوینده را با مقدار مشخص آب ترکیب نموده و از طریق دستگاه های سمپاش بستر سالن را با این محلول شست شو میدهند. در زمان انجام این کار برق سالن بایستی قطع شود.

برای شست شوی منابع آب داخل سالن نیز میتوان از برس، اسکاچ و مواد شوینده استفاده کرد. سپس منبع با آب پر شده و بعد از کلرزنی به مدت دو روز باید آب کلردار در داخل منبع باقی بماند.

در حین شست شوی سالن، اتاق های سرویس، اتاق هیتر و همچنین پدهای سلولزی نباید فراموش شوند. مخصوصا حوضچه های آب که برای پد سلولزی استفاده میشود باید به طور کامل شست و شو شوند.

همچنین سیلوی دان و لوله های انتقال، راهرو و راه های داخل مرغداری، رختکن، کمدها، دفتر کار و … باید شست وشوی شوند. در زمان شست شوی سالن مرغداری و یا دیگر وسایل باید به تجهیزات برقی که در برابر رطوبت و آب حساس هستند توجه زیادی شود.

تمامی لامپ ها نیز باید جدا شوند تا در هنگام شست شویی و ضدعفونی دچار آسیب نشوند.

ضد عفونی سالن مرغداری

بعد از شستشو نوبت به ضدعفونی کامل سالن و تجهیزات می رسد. اصولا برای ضدعفونی سالن از ۳ روش طبیعی، فیزیکی و یا شیمیایی استفاده میشود. تمامی سطوح داخل سالن از جمله سقف، دیوارها، پنجره ها و … باید ضدعفونی شوند.

ضد عفونی سالن مرغداری - چیکن دیوایسدر روش طبیعی به واسطه نور خورشید به ضدعفونی سالن پرداخته میشود. چراکه اشعه های نور خورشید مخصوصا اشعه های فرابنفش میکروب ها و باکتری های بیماری زا را از بین می برد. یکی دیگر از روش های ضدعفونی طبیعی استفاده از هوای سرد و برودت می باشد ولی این روش پاسخگو نیست و توصیه نمیشود.

روش های ضدعفونی فیزیکی سالن مرغداری

در این روش از حرارت خشک و یا مرطوب جهت ضدعفونی سالن استفاده میشود. برای ضدعفونی سالن مرغداری با حرارت خشک از وسیله ای بنام شعله افکن استفاده می شود و توسط آن کف و دیوار سالن را ضدعفونی میکنند. استفاده از این روش برای ضدعفونی مواد غیر اشتعال کاربرد دارد. حرارت بالا به سرعت میکروب های بیماری زا و یا تخم های انگل را از بین می برد.

شعله دادن و سمپاشی سالن نگهداری جوجه یک روزه

برای اطمینان بیشتر در مورد از بین رفتن آلودگی ها، باید سالن را با شعله افکن شعله داد. سپس به وسیلهٔ سمپاشی ، با سم مناسب سالن را سمپاشی کرد.

شعله دادن و سمپاشی سالن نگهداری جوجه یک روزه - چیکن دیوایسدر روش حرارت مرطوب نیز از بخار آب جوش استفاده میشود. بخار داغ آب معمولا بیش از ۱۰۰ درجه حرارت دارد که برای از بین بردن عوامل بیماری زا کفایت میکند. گاهی اوقات نیز از آب جوش برای ضدعفونی لانه ها، شانه جوجه کشی، قفس  و … استفاده میشود.

روش ضدعفونی شیمیایی سالن مرغداری

در این روش از مواد شیمایی همچون آهک، فرمالدئید، ترکیبات آمونیوم، مواد کلریدی و فنلی استفاده میشود. روش های مختلفی از جمله محلول پاشی، گازدهی و یا گردپاشی برای ضدعفونی سالن مرغداری با مواد شیمیایی مورد استفاده قرار میگیرد. گاز دادن با فرمالدئید یکی از متداول ترین روش های ضدعفونی شیمایی سالن مرغداری است.

نحوه تهیه محلول ضدعفونی کننده مرغداری

کار با محلول های ضدعفونی کننده و ترکیبات شیمایی خطرناک بوده و لازم است که به هنگام انجام این عمل از لباس کار، چکمه، ماسک مخصوص، دستکش و … استفاده شود. برای تهیه محلول ضدعفونی کننده دقیقا دستور العمل کارخانه سازنده را اجرا کنید. سپس مقدار لازم از ماده ضد عفونی کننده را بر اساس مساحت و حجم سالن به دست آورده و در صورت لزوم ماده ضد عفونی کننده را به مقدار معینی آب اضافه کنید. در حین تهیه محلول ضدعفونی بایستی از ظروف مخصوص و مناسب استفاده شود.

نکات مهم به هنگام ضدعفونی سالن مرغداری با مواد شیمیایی
  • ضدعفونی کننده های شیمیایی و گندزاها صرفا برای استعمال خارجی بوده و نباید با دهان، چشم، گوش تماس داشته باشد. مخصوصا اکثر این ضدعفونی کننده ها برای ریه های مضر می باشند.
  • از ترکیب ضدعفونی کننده ها خودداری کنید چون یا اثر یک دیگر را خنثی میکنند یا اینکه ممکن است واکنش خطرناکی با هم داشته باشند. مثلا صابون، اثر ضد عفونی کنندگی ساولن را از بین می برد.
  • جعبه کمک اولیه در دسترس داشته باشید تا در صورت لزوم سریعا بتوانید برای درمان اقدام کنید.
  • مواد ضدعفونی کننده با توجه به مقادیر گفته شده از طرف کارخانه سازنده تهیه و استفاده شوند.
  • برای رقیق سازی محلول ها همیشه محلول غلیظ را به آب اضافه کنید و هرگز آب به محلول ضدعفونی کننده اضافه نکنید.
  • معمولا اثر میکروب کشی مواد گندزدا با آب داغ بیشتر میشود. البته اگر از وایتکس و با ید استفاده میکنید به آن آب داغ نزنید.
  • اگر به هر صورت مواد ضدعفونی کننده با چشم تماس کرد، چشم ها را به مدت ۱۰ دقیقه با آب سرد بشویید و در آن باز نگه دارید.
  • در سالن های مرغداری که دارای قفس می باشند بایستی تمامی زوایای قفس با روش محلول پاششی به طور کامل شست شو و ضدعفونی شوند.
  • به هنگام سم پاشی محوطه مرغداری توجه داشته باشید که جهت سم پاشی با جهت وزش باد یکی باشد. همچنین اگر آلودگی در آنجا شدید بوده و یک بیمای در منطقه شایع شده بهتر است پس از ضدعفونی و شعله افکنی، محوطه با ضخامت کافی آهک پاشی شود(به ویژه مسیرهای تردد).

آماده سازی جایگاه پرورش جوجه ها

جایگاه جوجه ها باید نرم و راحت باشد و خاصیت جذب کنندگی رطوبت داشته باشد. برای بستر جدید می توان از مواد مختلفی همچون پوشال، خاک اره، رول کاغذی ، سبوس برنج، خزه، کلش و… استفاده کرد.

آماده سازی جایگاه پرورش جوجه ها - چیکن دیوایسهر کدام از این نوع مواد دارای مزایا و معایبی می باشند و مرغدار با توجه به شرایط سالن باید نوع پوشش بستر را انتخاب کند. به طور کلی موادی برای بستر مرغداری مناسب هستند که پرنده بر روی آن راحت بوده و بستر به خود رطوبت جذب کند، همچنین مواد بستر باید فاقد گرد و خاک بوده و باعث آلوده شدن داخل سالن نشوند.

بعد از ضدعفونی و سمپاشی کامل سالن، باید یک بستر مناسب در کف سالن پهن کنیم.

ویژگی های بستر مناسب برای نگهداری از جوجه یک روزه :

  1.  وزن آن سبک باشد.
  2. رطوبت را خیلی خوب جذب کند.
  3. به سرعت خشک شود.
  4. ارزان باشد.
  5. مواد زائد نداشته باشد.

نکته : بهترین ماده برای بستر سالن، تراشهٔ نجاری است.
شما میتوانید در شروع کار، به ضخامت (ارتفاع ) پنج تا شش سانتیمتر از کف سالن را تراشه نجاری بریزید.

در زمان آماده سازی جایگاه جوجه ها، مواد بستر سالن باید به طور یکنواخت و با ضخامت ۵ الی ۱۰ سانتی متری پخش شود. هیچ ناحیه ناهموار نباید در کف سالن باقی بماند چون این نقاط مانع دسترسی جوجه ها به آب و غذا میشوند.

عمل دود دادن سالن

حدودا ۵ روز قبل از جوجه ریزی باید داخل سالن دود دهی شود که از این ۵ روز، به مدت ۴۸ ساعت دود در داخل سالن حبس شده و ۴۸ ساعت بعدی تخلیه میشود. یک روز قبل از جوجه ریزی نیز حرارت داخل سالن را به حد مطلوب می رسانند تا جوجه ها دچار سرما نشوند. لازم به ذکر است که در روزهای اولیه جوجه ریزی حرارت سالن ۳۳ درجه تنظیم میشود.

دودهی و یا گازدهی سالن مرغداری با ماده پرمنگنات پتاسیم و فرمالین انجام میگیرد. حاصل ترکیب این دو ماده گاز فرمالدئید بوده که یک ضد عفونی کننده بسیار قوی است. باید بدانید که این واکنش گرما زا بوده و برای تهیه آن نباید از ظروف پلاستیکی استفاده کنید. برای اینکه گازدهی سالن با فرمالدئید به خوبی اثر کند، باید دمای سالن ۲۵ درجه و رطوبت نسبی آن ۶۵ درصد باشد.

در زمان گازدهی سالن باید دود حاصل از آن به مدت دو روز در داخل سالن حبس شود. بنابراین تمامی منافذ را بپوشانید و هواکش مرغداری را خاموش نمایید. ابتدا پرمنگنات و سپس فرمالین باید به آن اضافه شود و ظرف سفالی و یا فلزی مورد استفاده حداقل باید ۵ برابر حجم این دو ماده ظرفیت داشته باشد. بهتر است که سالن را به چند بخش تقسیم نموده و در هر بخش از یک ظرف جداگانه استفاده کنید.

۴۸ ساعت بعد از گازدهی سالن بایستی به مدت دو روز هواکش ها روشن و درها باز باشند تا دود به طور کامل تخلیه شود. سپس سالن باید گرم شود. اصولا برای گرمایش سالن مرغداری در دو هفته اول از لامپ مادر مصنوعی و یا کوره هوای گرم استفاده میشود. چون ریه جوجه ها نسبت به گازهای مونواکسید کربن و … حساس بوده و خفه میشوند.

راه اندازی تجهیزات داخل سالن مرغداری

در یک هفته اول برای تغذیه جوجه ها از دانخوری اولیه و یا همان سینی دانخوی استفاده میشود. بنابراین در ابتدا باید به تعداد کافی سینی دانخوری در داخل سالن قرار بدهید. غذای جوجه یک روزه در ابتدا به شکل آردی بوده که به آن پیش استارتر نیز گفته میشود. لذا داخل دانخوری ها با دان پیش استارتر پر خواهد شد. پس از ۷ روز میتوان از سایر دانخوی ها و جیره رشد استفاده کرد ولی ارتفاع دانخوی باید متناسب با سن و قد جوجه ها باشد. همچنین در هفته اول از آبخوری های اولیه و دستی استفاده میشود. پس از آن تقریبا یک چهارم آبخوری های دستی باقی مانده و در عوض آبخوری های خودکار جایگزین میشوند تا جوجه ها به نوشیدن آب از آنها عادت کنند.

برای تجهیز کردن سالن مرغداری لازم است که تمامی وسایل از جمله سیستم گرمایشی، خنک کننده ها، تهویه، سیستم روشنایی و کنترلرهای دما و رطوبت در جایگاه نصب شوند. تعداد آبخوری ها و دانخوری ها نیز باید به صورت یکنواخت باشد. علاوه بر این تمام نقاط سالن باید گرمای یکسانی داشته باشند تا جوجه ها فقط در نقاط گرم تجمع نکنند.

انتقال جوجه های یک روزه به سالن

پس از آماده سازی سالن می توانید جوجه ها را وارد سالن کنید. بهتر است یک روز صبح زود، جوجه ها را به مرغداری انتقال بدهید. توجه داشته باشید که سرعت کار در جابه جایی جوجه ها بسیار مهم است. باید جوجه ها را پس از وارد کردن به سالن، به سمت مادر مصنوعی هدایت کنید. سپس جعبه های حمل جوجه ها را از بین ببرید. البته می توانید در روزهای اول، از بعضی جعبه ها به عنوان دانخوری استفاده کنید.

نگهداری جوجه یک روزه محلی

در گله های روستایی به دلیل اینکه تعداد طیور مورد پرورش کم بوده و بزرگ نمودن جوجه ها بر عهده مرغ مولد می باشد، بنابراین اقدامات خاصی انجام نمیدهند. اما در زمان نگهداری از جوجه یک روزه محلی باید دقت شود که محیط نگهداری آنها گرم بوده و در ۱۰ روز اول به آنها آرد گندم و یا گندم آسیاب شده ندهید. چون توان هضم آن را نداشته و بی حال میشوند. همچنین بهتر است که محیط نگهداری مرغ و جوجه هایش تمیز و بدون آلودگی باشند تا جوجه ها بیمار نشوند.

نوشته های مشابه

‫۲۳ دیدگاه ها

  1. سلام
    من نزدیک به ۵۰ تا مرغ دارم
    چشمهای مرغهای من عفونت کرده و دارن کور میشن
    یعنی چشماشون بسته میشن و گیج میشن باید چیکار کنم
    ممنون میشم منو راهنمایی کنید

  2. سلام من جوجه دارم که ۳ روز هست از تخم بیرون اومده. زیرش پوشال ریختم و استارتر هم براش خریدم ولی چون رنگشون یکیه مطمئن نیستم که غذا میخوره یا نه. فک میکنم پوشال و خاک اره بیشتر میخوره تا غذا چون چاق نشده. چکار کنم پوشال ها رو جمع کنم یا اشکال نداره بخوره؟

    1. سلام
      عزیز یعنی شما غذارو میریزی رو پوشال ؟! غذا رو بریز رو یه ظرفی چیزی ! همینجوری نریز رو پوشال !

  3. سلام من جوجه دارم که ۳ روز هست از تخم بیرون اومده. زیرش پوشال ریختم و استارتر هم براش خریدم ولی چون رنگشون یکیه مطمئن نیستم که غذا میخوره یا نه. فک میکنم پوشال و خاک اره بیشتر میخوره تا غذا چون چاق نشده. چکار کنم پوشال ها رو جمع کنم یا اشکال نداره بخوره؟

  4. من بعضی وقتها میدیدم که جوجه های مازاد وزنده را زنده زنده دفن میکنند کسانی که این حیونها اینطور زجر کش میکنند باید اعدام کنند .خوب ببرند در بیابانها رها کنند یا در طبیعت زنده میمانند یا طعمه حیوانات دیگر میشن چرا زنده دفن میکنند

    1. تفکر شما کاملا اشتباه هست . اینکه دفن میکنن هم اشتباه هست البته !
      اینکه در بیابان رها کنن که فاجعه هست ، میتونه هزاران بیماری در محیط ازاد کنه و علاوه بر اینکه صددرصد همشون تلف میشن ، سبب تلف شدن موجودات بومی اون منطقه هم میشه
      اون حیواناتی که میگه اینارو شکار میکنن صدردصد اونا هم بیمار میشن
      پیشنهاد اینه که خروس ها به بخش گوشتی منتقل بشن که اونم ۹۹ درصد موارد اتفاق نمیفته و خروس ها دفن میشن . یک روزی آدمی پاسخ اینکارهاش رو خواهد داد. ولی اینو بدونید که فرد مشکل نداره سیستم مرغداری تو کل جهان همینه !

    1. سلام
      برای اینکار میتونید از رطوبت ساز ها در اندازها های مختلف با توجه به تعداد طیور و ابعاد محل پرورش استفاده کنید
      برای مشاوره در این زمینه با شماره ی زیر تماس بگیرید :
      ۰۹۱۴۴۴۸۵۵۹۰ مهندس علیزاده

  5. سلام ایا در ماه خرداد برای پرورش جوجه یک روزه وسایل گرمایشی لازم است

  6. باسلام جوجه مرغ خریدم داروی چاپ کننده داده‌ام ولی بال هایشان شول شده چکار کنم

  7. ببخشید برای تخم بلدرچین باید دما چند درجه باشد و رطوبت ان

  8. کاش کمی اطلاعات برای عموم مردم در مورد نگهداری از جوجه هایی که در خیابونها فروخته میشه و به خانه ها برده می دشه می دادین تا کمی از تلفات این حیوونای بیچاره کم بشه. من اصلا اطلا عات مناسب و کاملی برای نگهداری خونگی پیدا نمی کنم

    1. سلام
      بله ، حتما مطلب جامع در این مورد در وبسایت منتشر خواهیم کرد.

  9. سلام خسته نباشی من دستگاه ۵ ۱۲ تای دارم لطفا راهنمایی کنید زمان هچر رطوبت دستگاه ک تخم کاسکو داخل آن هست چنددرچه باشد ممنون از راهنمائی روشن شما
    من اولین باراست سوال میکنم

  10. سلام خسته نباشی من دستگاه ۵ ۱۲ تای دارم لطفا راهنمایی کنید زمان هچر رطوبت دستگاه ک تخم کاسکو داخل آن هست چنددرچه باشد ممنون از راهنمائی روشن شما

  11. من میخواهم یک دستگاه جوجه کشی ۳۰ راخریداری کنم لطفا رهنمائی رابفرماید

    1. سلام
      اول باید شما مشخص کنید قصد جوجه کشی از چه نوع پرنده ای رو دارید.
      گروه صنعتی اسکندری دستگاه های جوجه کشی مختلفی داره که مخصوص جوجه کشی خانگی و صنعتی .
      متاسفانه در ظرفیت ۳۰ عددی دستگاه موجود نیست و به علت کیفیت کم دستگاه ۳۰ عددی قصد موجود کردنش رو هم نداریم.
      شما اگر میخواهید از پرندگان گران قیمت مثل طوطی و طاووس و … جوجه کشی کنید می تونید از دستگاه جوجه کشی خانگی حرفه ای ۱۲ عددی استفاده کنید همچنین دستگاه جوجه کشی ۴۸ تایی بسیار ایده ال برای جوجه کشی از پرندگانی مثل مرغ ، بلدرچین ، غاز ، اردک و …
      دستگاه جوجه کشی خانگی ۴۸ تایی
      دستگاه جوجه کشی حرفه ای ۱۲ تایی
      سوالی داشتید در خدمتم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋