مرغ و خروس هندی | مرغ کورنیش |مرغ مسابقه ای هندی

آشنایی با خصوصیات و ویژگی های مرغ و خروس کورنیش

نام انگلیسی: Cornish

نام فارسی: کورنیش

خروس نژاد کورنیش که به خروس جنگی هندی نیز شهرت دارد متعلق به شهرستان کورنوال انگلستان می باشد. نژاد کورنیش به دلیل وزن گیری بالایی که دارند عموما به منظور تولید گوشت پرورش داده می شوند. آنها سنگین وزن بوده و بدنی ماهیچه ای و خوش فرم دارند و تخم هایی به رنگ قهوه ای تولید می کنند. 

نام کورنیش از کجا آمده است؟

در کشورهای مختلف این پرنده به نام های هندی جنگی و کورنیش جنگی شناخته می شود. در آمریکا تا سال ۱۹۰۵ قبل از زمانی که انجمن طویر آمریکا نام این پرنده را به عنوان کورنیش جنگی هندی نامگذاری شود، به نام جنگی هندی شناخته می شد. اما به مرور زمان به دلیل عدم محبوبیت کلمه جنگی و بی ربط بودن نام این پرنده به کشور هند، بعدا آن را مرغ و خروس کورنیش نامیدند و هم اکنون نیز آن را به عنوان مرغ و خروس کورنیش می شناسیم. 

تاریخچه 

این نژاد در حدود سال های ۱۸۲۰ توسط والتر گیلبرت توسعه داده شد و در سال ۱۸۹۳ در انجمن طیور آمریکا به ثبت رسید. گیلبرت اذعان داشت که این نژاد را از ترکیب اصیل قرمز و خروس جنگی سینه سیاه قرمز پدید آورده و هدف اصلی او از این کار ترکیب قدرت خروس اصیل با سرعت خروس جنگی انگلیسی بوده است. یعنی هدف او از این کار تولید یک خروس جنگی برتر و عالی بود که از این نظر ناموفق عمل کرد. 

ویژگی های مرغ و خروس کورنیش
ویژگی های مرغ و خروس کورنیش

خصوصیات و ویژگی های نژاد کورنیش

این نژاد بزرگ و تنومند است و اکثرا جهت تولید گوشت بیشتر با سایر نژاد ها جفت داده می شوند. دو گونه از این نژاد وجود دارد که به نام های کورنیش جنگی معمولی و کورنیش جنگی جوبلی شناخته شده اند. 

خروس کورنیش دارای پرهایی آبی تیره و براق هستند و مرغ آن دارای پرهایی قهوه ای و مشکی هستند. اما مرغ و خروس کورنیش جوبلی پرهای روشن تری دارند و نسبت به نژاد قبلی تنومندی کمتری دارند. پرهای بدن این گونه قهوه ای روشن و مایل به زرد است. 

از خروس کورنیش حتی برای استفاده در میدان های مسابقه و صحنه های نمایشی نیز استفاده شده است و یکی دیگر از خصوصیات این نژاد بر فرم بودن پاهای آنهاست به  این دلیل که استخوان های لگن این نژاد فاصله زیادی از هم دارند و سبب بدشکل شدن فرم پاها شده و پرنده ها با حالتی باز راه می روند. برای خرید دستگاه جوجه کشی مرغ کلیک کنید.

مرغ و خروس کورنیش سینه پهنی دارند که سرشار از گوشت است و از این رو گزینه خوبی برای تولید گوشت هستند. هم چنین در سال حدود ۱۶۰ الی ۱۸۰ تخم می گذارند که برای پرورش به عنوان پرنده های دو منظوره گوشتی و تخمی بسیار مناسب هستند. 

وزن خروس کورنیش در سن بلوغ به حدود ۳ و نیم کیلوگرم می رسد و وزن مرغ بالغ به ۳ کیلو گرم خواهد رسید که در صورت استفاده از برنامه غذایی صحیح و استاندارد و رعایت تمام موارد بهداشتی و تزریق واکسن ها در موعد مقرر می توان به وزنی بالاتر از مقدار گفته شده نیز رسید.

مرغ و خروس کورنیش دارای گونه بانتام نیز هستند که اکثرا برای اهداف نمایشی پرورش داده میشود. وزن خروس بانتام حدود ۲ کیلوگرم و مرغ بانتام به ۱ و نیم کیلو می رسد. 

پرورش مرغ و خروس کورنیش

با اینکه به سختی می توان تخم نطفه دار و جوجه های این نژاد را در ایران یافت اما به هر کسی که ادعای فروش تخم نطفه دار نژاد کورنیش را داشته باشد هم به آسانی نمی توان اعتماد کرد. در صورتی که از تهیه تخم یا جوجه های چند روزه این نژاد مطمئن هستید، به راحتی می توانید آنها را در مناطق معتدل و حتی گرمسیر پرورش دهید. آنها مقاومت بدنی بالایی در برابر تغییراتی آب  و هوایی دارند و به خوبی خود را با شرایط آب و هوایی مختلف وفق می دهند. 

مرغ و خروس نژاد کورنیش نیز مانند سایر نژاد مرغ ها همه چیز خوار هستند و با استفاده از جیره غذایی مخصوص مرغ های گوشتی و حتی مانده غذاهای خانگی می توان آنها را تغذیه نمود. اما به این نکته توجه کنید که در صورت استفاده از مواد غذایی دارای چربی زیاد به افزایش وزن آنها کمک خواهید کرد که از سوی دیگر مانع از تخم گذاری آنها خواهد شد و پرنده های تخم گذار با کاهش تخم گذاری روبرو خواهند شد.

خروس مرغ مسابقه هندی Indian Game

 

نام انگلیسی : Indian Game

نام فارسی : مرغ مسابقه هندی

خروس مرغ مسابقه هندی  خصوصیات : از این نژاد سه گونه وجود دارد و منشا تمامی آن ها آسیا است.به این علت به آن جنگجو می گویند که روحیه جنگجویی داشته و در هر لحظه ای برای نبرد آماده است.در قرن نوزدهم یکی از شرکت های انگلیسی اقدام به وارد کردن آن به انگلستان نمود و به

خصوص علاقه مندان به جنگ خروس ، تمایل زیادی به آن نشان دادند.سه گونه : مالزیایی ، اسیل و هندی دارد.گونه مالیزیایی آن سرخ رنگ و گونه اسیل آن زرد و سفید.  برای مشاهده انواع نژاد لاری و خروس لاری هندی کلیک کنید.

لیست جامع انواع نژادهای مرغ و خروس به همراه تصویر 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋