مرغ و خروس ارپینگتون Orpington

معرفی نژاد مرغ و خروس ارپینگتون

نام انگلیسی : Orpington 

نام فارسی: ارپینگتون

خروس ارپینگتون Orpington : از شهر ارپینگتون در ایالت کنت انگلستان منشأ گرفته و دارای بدنی کشیده و عمیق است. دست و پا کوتاه و استخوانها درشت می باشد. از نظر بدن جمع و جورتر از نژادهای آمریکایی است. تولید شان از نظر تخم مرغ نیز خوب می باشد. شکل تاج دراین نژاد ساده ، رنگ پر ممکن است خرمایی ، سیاه ،سفید و آبی باشد.

نژاد مرغ ارپینگتون یکی دیگر از مهمترین نژادهای مرغ دو منظوره ای می باشد که برای پرورش مرغ بومی گزینه ای بسیار ایده ال است. این نژاد مرغ بیشتر به دلیل وزن سنگین، تخمگذاری بالا و خلق و خوی بسیار ارام محبوب هستند. اگر می خواهید بیشتر در مورد مرغ و خروس ارپینگتون بدانید به خواندن این مقاله از وبلاگ چیکن دیوایس ادامه دهید.

Orpington

تاریخچه پیدایش و پرورش مرغ ارپینگتون

منشأ و خواستگاه اصلی این نژاد کشور انگلیس می باشد. در اواخر دهه ۱۸۸۰ بود که نژاد بوف ارپینگتون با خطر انقراض مواجه شد. در آن زمان بیشتر کشاورزان به سراغ پرورش و نگهداری پرندگان و نژادهایی می رفتند که کاربردی تر و مفید تر از سایر نژاد ها بودند. یکی از این کشاورزان ولیام کوک بود؛ یک درشکه چی که در شهر ارپینگتون واقع در ایالت کنت انگلیس زندگی میکرد. در ابتدا او علاقه ای به پرورش مرغ نداشت ولی پرورش مرغ هایی که برای تولید گوشت و تخم مرغ خوب بودند او را به خود مجذوب کرد. لذا او کار خود را با پرورش نژادهایی شروع کرد که تخمگذاری بالایی داشته و به لحاظ گوشتی نیز سنگین وزن بودند. سه نژاد مرغ مینورکا، لانگشان و پلیموث راک از جمله نژادهایی بودند که آقای ویلیام کوک کار خود را با آنها آغاز کرد.

در سال ۱۸۸۶ میلادی بود که او از نژاد مرغ ارپینگتون سیاه رونمایی کرد. او این نژاد مرغ را در مزرعه خود از تلاقی نژادهای دیگر به دست آورده بود. به لطف تبلیغاتی که در آن زمان او انجام داد واقعا میتوان گفت او یک شبه به موفقیت بزرگی دست پیدا کرد و به سرعت در انگلستان محبوب شد. سپس آقای کوک از مرغ های ارپینگتون با رنگ بوف رونمایی کرد؛ مرغ هایی که رنگ پرهای آنها شبیه به رنگ ملایم قهوه ای زرد بوده که به آن نخودی تیره نیز گفته میشود.

گفته میشود که برای تولید مرغ های ارپینگتون بوف، اقای کوک از نژادهای دورکینگ، هامبورگ و کوشین بوف استفاده کرده است.

بعدها رنگ های سفید و آبی این نژاد نیز به وجود آمدند. ظرف مدت ۱۰ سال از رونمایی مرغ های ارپینگتون، این نژاد به بیشتر کشورهای اروپایی و حتی امریکا نیز صادر شد. البته اقای کوک نیز نقش زیادی در گسترش این نژاد داشت تا جایی که خودش به آمریکا سفر نموده و کشاورزان و مرغداران را به نژاد دو منظوره ای خود علاقه مند کرد. ظاهر او در فروشندگی نیز استعداد خیلی خوبی داشت و همین امر باعث شدن موفقیت های زیادی در این زمینه کسب کند.

تا سال ۲۰۱۶ نژاد مرغ و خروس های ارپینگتون در معرض خطر قرار داشتند. اما افراد محلی با پرورش مجدد این نژاد به افزایش جمعیت آنها کمک نموده و خوشبختانه این نژاد از لیست نژادهای در معرض خطر حذف شده است.

نژاد مرغ و خروس ارپینگتون - فروشگاه چیکن دیوایسویژگی ظاهری مرغ ارپینگتون

بر اساس استانداردها شکل ظاهری این نوع مرغ ها باید شبیه به جثه ای سنگین و پهن با پاهایی کوتاه، پرهایی پف کرده و کمر خمیده باشد. بدن پرنده باید با پرهای گسترده و صاف پوشیده باشد. پاها و ساق پا بدون پر بوده و رنگ آنها مایل به صورتی است و گوشت آن نیز سفید می باشد. در این نوع مرغ ها رنگ منقار نیز به رنگ سفید مایل به صورتی بوده و چشم ها به رنگ خرمایی مایل به قرمز هستند. همچنین در این نژاد رنگ ریش، تاج و لاله های گوش به رنگ قرمز است. مرغ ارپینگتون در دو نوع بانتام و اصلی وجود دارد.

مرغ های این نژاد به لحاظ سنگینی، وزن خوبی دارند و به طور متوسط تا ۳.۷ کیلو گرم رشد میکنند. خروس ها نیز تا وزن ۴.۵ کیلوگرم رشد می کنند. البته گونه های بانتام وزن بسیار کمتری دارند ولی در بین نژادهای مختلف بانتام، ارپینگتون بانتام سنگین وزن ترین آنها می باشد.

از دیگر ویژگی های این نوع مرغ و خروس می توان به طبیعت آرام و رفتار دوستانه آنها اشاره کرد. همچنین آنها پرندگان کم صدایی بوده و مطیع هستند. ظاهر با شکوه و همچنین خونسرد آنها باعث شده تا مرغ های ارپینگتون به راحتی در حیات خلوت و مناطق روستایی پرورش یابند. آنها همچنین زمانیکه برای غذا خوردن به سمت دانخوری و آبخوری می دوند ظاهر بسیار با مزه ای دارند. به راحتی میتوانید این نوع مرغ ها را در آغوش  یا در دست گرفت چراکه آنها از انسان ها فراری نیستند.

در زمان جوجه کشی نیز میتوان برای جوجه آوری به مرغ های ارپینگتون اعتماد کرد. آنها واقعا پرورش دهنده های خوبی برای جوجه ها هستند. ناگفته نماند که این نژاد مرغ در سال دوبار کرچ میشود.

مرغ ارپینگتون تخمگذاری خیلی خوبی دارد و در سال بین ۲۰۰ الی ۲۵۰ عدد تخم قهوه ای بزرگ میتواند بگذارد. این نژاد معمولا در سن ۲۲ هفتگی اماده تخمگذاری میشود. اغلب آنها بعنوان مرغ های دو منظوره ای پرورش داده میشود.

به دلیل ماهیت غیر تهاجمی بودن این نژاد بهتر است که از پرورش همزمان آنها با نژادهای پرخاشگر نظیر رد آیلند قرمز خودداری نمود. چون ممکن است به کانی بالیسم گرفتار شوند.

نگهداری مرغ ارپینگتون

شرایط آب و هوایی سازگار با این نژاد نیز آب و هوای معتدل می باشد. اما آنها در برابر سرما نیز مقاوم هستند ولی برعکس در برابر گرمای زیاد نیاز به محافظت دارند چون بدن آنها پوشیده از پر است. همچنین به لحاظ شپش و کنه نیز بایستی همیشه پرها و محیط نگهداری آنها تمیز نگه داشته شود. مرغ و خروس ارپینگتون به دلیل جثه درشت کمی تنبل بوده و به شدت مستعد چاقی هستند. اما بهتر است که فضای نگهداری آنها باز باشد تا پرنده گردش بیشتری داشته باشد.

لیست جامع انواع نژادهای مرغ و خروس به همراه تصویر 

 

نوشته های مشابه

‫۱۱ دیدگاه ها

    1. سلام دوست عزیز
      نه متاسفانه اونو باید از فروشنده ها و یا پروش دهنده ها سوال کنی

    1. سلام دوست عزیز
      باید از پرورش دهنده ها و یا فروشنده های معتبر تهیه کنی

    2. سلام مرغ و خروس اورپینگتون چنده آقا میشه راهنمایی بفرمایید

      1. سلام دوست عزیز
        اونو باید از فروشنده ها و یا پرورش دهنده های معتبر سوال کنی

    1. در سایت های درج اگهی یا گوگل جستجو کنید
      حتما برای خرید به صورت حضوری به محل پرورش مراجعه کنید و از خرید غیر حضوری بپرهیزید.

  1. سلام
    من یه مرغ دارم مثل ارپینگتن ( کمر خمیده _ پر پف کرده….. ) اما ساق پا دارای در است آیا میشه گفت مرغ ارپینگتن هست
    رنگ طلایی یه دست
    سنگین وزن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋