جوجه کشی اتومات

جوجه کشی اتومات

در این مقاله که توسط وب سایت چیکن دیوایس تهیه شده در مورد جوجه کشی اتوماتیک صحبت خواهیم کرد آنچه در این مقاله خواهید خواند به شرح زیر است :

جوجه کشی طبیعی
تنظیم دما در جوجه کشی اتوماتیک
تنظیم رطوبت در جوجه کشی اتومات 
چرخاندن تخم ها در جوجه کشی اتومات

دستگاه جوجه کشی خانگی کوچک 48 تایی
دستگاه جوجه کشی خانگی کوچک ۴۸ تایی
» دارای سیستم روزشمار جوجه کشی
» دارای قابلیت انتخاب پرنده
» قابلیت اتصال به سیستم برق اضطراری
قیمت : ۵,۴۵۰,۰۰۰ تومان
 

جوجه کشی طبیعی

در جوجه کشی طبیعی مرغ مادر یا مرغ کرچ بر روی تخم های نطفه دار می نشیند و دما و رطوبت مورد نیار برای تبدیل تخم های نطفه دار به جوجه را فراهم می کند. همچنین به صورت غریزی تخم ها را در هر شبانه روز ۴ تا ۶ مرتبه می چرخاند. اما در جوجه کشی اتومات که به وسیله دستگاه های جوجه کشی انجام می گیرد. این وظیفه بر عهده دستگاه است.

جوجه کشی اتوماتیک

تنظیم دما در جوجه کشی اتومات :

دمای مناسب برای جوجه کشی پرندگان به صورت عمومی حدود ۳۷.۵ درجه سانتی گراد است. دما مهم ترین المان در جوجه کشی است زیرا رشد نطفه و جنین در داخل تخم به وسیله دما و حرارت انجام می شود.

تنظیم دما در داخل دستگاه جوجه کشی باید به صورت کاملا دقیق باشد. اختلاف یک درجه ای دما از دمای مطلوب می تواند باعث از بین رفتن جنین در داخل دستگاه جوجه کشی شود. به همین در جوجه کشی اتومات ، تنظیم دما در داخل دستگاه بسیار مهم است.

برای تنظیم دما در داخل دستگاه جوجه کشی از سنسور و المنت استفاده می شود. در واقع درجه دما در داخل دستگاه جوجه کشی توسط هوای پیرامون سنسور به دستگاه تحمیل می شود. به همین دلیل سنسور باید از دقت بالایی در سنجش دما برخوردار باشد.

همانطور که اشاره شد دما عامل رشد جنین در داخل تخم نطفه دار است. در مرحله هچر که جنین به اندازه کافی کرده است دما مقدار اندکی کاهش پیدا می کند.

تنظیم رطوبت در جوجه کشی اتومات :

رطوبت در جوجه کشی اتومات از درجه اهمیت کمتری نسبت به دما برخوردار است. اما این مساله بدین معنی نیست که نباید در دستگاه رطوبت را در مقدار مناسب تنظیم نکرد.

رطوبت مناسب برای جوجه کشی پرندگان به صورت عمومی چیزی بین ۵۵ تا ۶۵ درصد است. رطوبت در مرحله هچر افزایش پیدا می کند زیرا در این مرحله باید پوسته تخم ها مرطوب شوند تا جوجه ها به راحتی آن ها را شکسته و از تخم ها خارج شوند.

در دستگاه های جوجه کشی از تجهیزات متفاوتی مانند پد سلولزی و پمپ آب ، ظرف آب و یا رطوبت ساز التراسونیک برای تامین رطوبت استفاده می شود.

چرخاندن تخم ها در جوجه کشی اتومات

چرخش تخم ها برای جلوگیری از چسبیدن جنین به پوسته انجام می پذیرد. اگر جنین به پوسته بچسبد رشد کرده و به جوجه تبدیل خواهد شد اما چون به پوسته چسبیده است در آخر نمی تواند از تخم خارج شود.

در دستگاه های جوجه کشی از راک و موتور برای چرخاندن تخم ها استفاده می شود. دستگاه های جوجه کشی قدرتمند از موتورهایی استفاده می کنند که حرکت آن ها بسیار آهسته است و به تخم ها تکان وارد نمی کنند. حرکت موتور این دستگاه ها را بدون چشم مسلح نمی توان مشاهده کرد.

فیلم از دستگاه جوجه کشی اتوماتیک :

دانلود فیلم

دانلود pdf جوجه کشی اتوماتجوجه کشی اتومات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس