تخم گذاری بوقلمون به تخم آوردن بوقلمون بخش پایانی

بخش اول از مقاله تخم گذاری بوقلمون به تخم آوردن بوقلمون در این آدرس مطالعه نمایید.

بخش پایانی

دستگاه جوجه کشی 126 تایی آژاکس
دستگاه جوجه کشی ۱۲۶ تایی آژاکس
» مناسب برای جوجه کشی از بوقلمون
» سیستم تهویه مدرن با فن حلزونی دور بالا
» سنسور SHT نسل چهارم با دوام بالا
قیمت : ۹,۹۸۰,۰۰۰ تومان

دوره ی استراحت
تخم گذاری بوقلمون به تخم آوردن بوقلمون بخش پایانی : آن روزی که قرار است عملیات تحریک نوری و در ابتدا دوره ی استراحت آغاز شود ، یا بهره گیری از دستگاه نور سنج و دستگاه دیمر ، روشنایی لامپ ها را در حد ۵ لوکس در محدوده ی سر پرنده کاهش می دهیم.یک دستگاه تایمر ساعت ۶ صبح لامپ ها را روش و ساعت ۱۴ خاموش می کند.بنابراین بوقلمون ها در طول ۲۴ ساعت شبانه روز ۸ ساعت روشنائی با شدت ۵ لوکس و ۱۶ ساعت تاریکی مطلق خواهند داشت ( ۸ + ۱۶ = ۲۴ ).این وضعیت باید برای بوقلمون های ماده ۱۰ هفته و برای پرندگان نر ۸ هفته ادامه داشته باشد.

نور-سنج

نور سنج Light Meter

دوره تحریک

بعد از پایان دوره ی استراحت، دوره ی تحریک آغاز میشود. ساعت ۶ صبح که دستگاه تایمر، چراغها را روشن کرد، پیچ دستگاه دیمر را می چرخانیم تا شدت نور لامپ ها زیاد شده و به ۵۰ تا ۱۰۰ لوکس برسد. از طرف دیگر دستگاه تایمر را هم تنظیم می کنیم تا ساعت ۲۲ لامپ ها را خاموش کند. بنابراین در دوره ی تحریک، لامپ های سالن ساعت ۶ صبح روشن و ساعت ۱۰ شب خاموش شده و شدت نور در سالن ۵۰ تا ۱۰۰ لوکس است. عملاً در این زمان طول دوران روشنائی ۱۶ ساعت و دوران تاریکی ۸ ساعت است ( ۲۴= ۸ +۱۶) بعد از ۲۰ روز که دوره ی تحریک آغاز شد بوقلمون های ماده شروع به تخم گذاری می کنند. در این زمان بوقلمونهای نر که دوره ی استراحت شان ۱۵ روز قبل از ماده ها تمام شده و تقریباً دو هفته قبل از ماده ها وارد دورهای تحریک شده بودند. آماده ی جفت گیری می باشند. به ازای هر ۱۰ تا ۱۵ پرنده ماده باید یک بوقلمون نر، هنگام شب ترجیحاً بعد از ساعت ۲۲ و در تاریکی مطلق وارد سالن ماده ها شوند.
(در نژادهای سنگین برای ۱۰ بوقلمون ماده یک نر و در نژادهای سبک برای ۱۵ پرنده ی ماده یک بوقلمون نر لازم است ). اگر بوقلمون های نر در ساعات روشنایی وارد سالن شوند ، احتمال اینکه در حضور ماده ها جنگ سختی بین آنها آغاز شود بسیار زیاد است.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

    1. سلام
      در روز اول اب و شکر
      در روز های بعدی جیره مخصوص جوجه یک روزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس