بررسی کلی بدنه دستگاه های جوجه کشی جدید اسکندری

بدنه دستگاه های جوجه کشی نسل جدید اسکندری

 بدنه دستگاه های جوجه کشی نسل جدید اسکندری
بررسی کلی بدنه دستگاه های جوجه کشی نسل جدید اسکندری

 

بدنه دستگاه جوجه کشی نسل جدید نسبت به دستگاه های قدیمی پیشرفت زیادی داشته است، دستگاه های جدید بسیار با دوام، مستحکم، ایزوله و هایژنیک شده اند. با افزایش میزان عایق بندی در این دستگاه ها، راندمان جوجه کشی به صورت قابل توجهی افزایش یافته و مصرف برق را تا حد قابل توجهی کاهش داده است. در ساخت بدنه دستگاه های نسل جدید از قطعات زیر استفاده شده است :

دستگاه جوجه کشی ۱۶۸ تایی
» مناسب برای تکثیر طیور اهلی و محلی
» دارای بدنه مستحکم از pvc
» مجهز به برد کنترلر پیشرفته
قیمت : ۱۰,۵۰۰,۰۰۰ تومان

 

۱- ورق های PVC یکدست، فشرده و بسیار محکم :

 

بکارگیری ورق pvc دستگاه جوجه کشی
ورق pvc دستگاه جوجه کشی

در لایه های درونی این صفحه ها ترکیبی از پودر PVC و هوا وجود دارد که سبب حفظ دمای داخل دستگاه خواهد شد، این پلیمر ها تحت فشار بسیار زیادی کاملا متراکم و فشرده شده اند، بنابراین در برابر ضربه های احتمالی کاملا مقاوم و ضد ضربه خواهند بود، این ورق ها کاملا آنتی باکتریال و قابل شستشو هستند.

 


 

۲- شاسی های آلومینیومی با دوام و ضد زنگ :

شاسی های آلومینیومی دستگاه جوجه کشی
شاسی های آلومینیومی

این شاسی ها به صورت دو جداره بوده که ضمن جلوگیری از تبادل دمای داخل دستگاه با محیط بیرون، از استحکام بالایی نیز برخوردار هستند چرا که در طی مراحل ساخت تحت اشعه های لیزری آنادایز و مقاوم شده اند و سپس تحت حرارت بالا با پوششی از رنگ کوره ای ضد زنگ شده اند. مهم تر اینکه وزن سبک این شاسی ها تاثیر زیادی در کاهش وزن دستگاه داشته است.

 


 

۳- رزین هوابند میان ورق های PVC و شاسی های آلومینیومی :

به کارگیری رزین هوابند بدنه
رزین هوابند بدنه

قبل از اتصال شاسی ها و صفحات PVC به یکدیگر، رزین هایی هایژنیک و کاملا آنتی باکتریال در بین آن دو قرار می گیرد که مانع از خروج گرما و رطوبت داخل دستگاه خواهد شد و به نوعی درزبندی دستگاه را بر عهده دارد، با وجود چنین رزینی بدنه بیرونی و داخلی دستگاه کاملا قابل شستشو خواهد بود.

دستگاه جوجه کشی هواباتور ۱۶۸ تایی
» بدنه از جنس PVC
» امکان جوجه کشی از تخم طیور محلی در ظرفیت بالا
» به همراه فیلم آموزشی راه اندازی و جوجه کشی
قیمت : ۱۳,۳۰۰,۰۰۰ تومان

 


 

۴- استحکام بیرونی با کرنر های U شکل :

استحکام بیرونی با کرنر های U شکل در بدنه
استحکام بیرونی با کرنر های U شکل

اگر به بدنه بیرونی دستگاه دقت کنید، در چهار گوشه های دستگاه کرنر های سفید رنگی را مشاهده خواهید نمود، شاید در نگاه اول فرض کنید که این قطعه برای زیبایی دستگاه می باشد، اما در حقیقت این کرنر ها برای افزایش دوام و استحکام دستگاه در برابر ضربه های احتمالی می باشند، جنس این کرنر ها از ABS می باشد.

 


 

۵- استحکام درونی با کرنر های پلی آمیدی و فلزی :

استحکام درونی با کرنر های پلی آمیدی و فلزی
استحکام درونی

 

در چهار گوشته داخلی بدنه از کرنر های مثلثی سفید رنگ استفاده شده که استحکام و چارچوب کلی دستگاه را از ناحیه داخل حفظ خواهد کرد، بنابراین این دستگاه در برابر ضربه، دما و رطوبت بالا هیچ گونه تغییر شکلی نخواهد داد و از طول عمر بسیار بالایی برخوردار خواهد بود. هم چنین در چهار گوشه درب از کرنر های فلزی استفاده شده که چارچوب کلی درب را حفظ خواهد نمود و بر مقاومت آن افزوده است.

 


 

۶- عایق بندی بالا بوسیله رزین متصل به درب :

عایق بندی بالا بوسیله رزین متصل به درب
عایق بندی بالا بوسیله رزین متصل به درب

 

در دورادور قسمت داخلی درب از رزین هایی هایژنیک و کاملا بهداشتی استفاده شده که هنگام بسته شدن درب سبب ایجاد محیطی کاملا عایق و ایزوله خواهد شد، این رزین ها از جنس درجه یک انتخاب شده اند تا دوام و طول عمر بالایی داشته باشد و به دلیل آنتی باکتریال بودن خود مانع از رشد عوامل میکروبی و قارچی خواهد شد و محیط داخلی دستگاه کاملا پاکیزه خواهد ماند.

 


 

۷- استفاده از چفت بند های استیل :

استفاده از چفت بند های استیل بر روی درب
استفاده از چفت بند های استیل

 

علیرغم اینکه برخی از تولید کنندگان برای زیباتر نشان دادن محصولات خود از آهنربا برای بسته شدن درب استفاده می کنند، اما گروه صنعتی اسکندری فقط به کیفیت محصول توجه داشته و از چفت بند هایی محکم و استیل برای بستن درب استفاده می کند. آهنربا به مرور زمان در برابر دما و رطوبت داخل دستگاه خمیده خواهد شد که نتیجه عدم بسته شدن صحیح درب می باشد و مقداری از گرما و رطوبت را به خارج از دستگاه منتقل خواهد کرد، اما چفت بندها تا چندین سال نیز به خوبی عمل خواهند کرد و در صورت بروز مشکل نیز به راحتی قابل تعویض هستند.

 


 

۸- بهره گیری از لولای فولادی :

لولای فولادی در ماشین
لولای فولادی

لولای درب جزو قطعاتی است که مدام مورد استفاده قرار می گیرد و تنها قطعه ای است که درب را به دستگاه متصل ساخته است، بنابراین باید کاملا محکم و با دوام باشد. بر همین اساس از مواد فولادی و کاملا ضد زنگ استفاده شده که با لایه از رنگ پودری کوره ای مقاوم سازی شده است. این قطعه باید وزن درب را به خوبی تحمل کند و روزانه چندین بار باز و بسته می شود، پس کیفیت آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

 


 

۹- استفاده از نورگیر پلی کربنات به جای شیشه معمولی :

استفاده از نورگیر پلی کربنات به جای شیشه معمولی
استفاده از نورگیر پلی کربنات

 

با توجه به اینکه نورگیر های پرکربناتی بسیار مقاوم و نشکن هستند و از uv  بالایی برخوردار هستند، بنابراین برای استفاده در درب دستگاه جوجه کشی بسیار مناسب هستند، چرا که ضمن برخوردار از دوام بالا، کاملا عایق گرما بوده و از تبادل دمایی تا حد زیادی جلوگیری خواهد کرد. اما شیشه تمامی اشعه های مضر را از خود عبور می دهد و دارای وزن سنگینی است و با کوچکترین امکان شکستگی در آن وجود دارد.

 


 

۱۰- استفاده از پیچ های هوابند :

استفاده از پیچ های هوابند
استفاده از پیچ های هوابند

 

به منظور اتصال پایه های راک ها به بدنه دستگاه از پیچ های هوابند استفاده شده است، این پیچ ها از جنس استیل بوده و از طول عمر بالایی برخوردار است، هم چنین نوع هوابند آنها سبب شده تا گرما و رطوبت تولید شده داخل دستگاه به محیط بیرون منتقل نشود و بدین صورت بر ایزولاسیون دستگاه افزوده شده است. متاسفانه برخی از تولید کنندگان به این نکته بی توجه هستند و از پیچ های فلزی ساده استفاده می کنند.

 


 

۱۱- بهره گیری از پایه های انعطاف پذیر و چرخ های با دوام :

قابلیت حمل محصول جوجه کشی
قابلیت حمل محصول

 

در دستگاه های جوجه کشی ۱۲۶ تایی، ۱۶۸ تایی، ۲۵۲ تایی و ۳۳۶ تایی از پایه های لاستیکی و فوق العاده انعطاف پذیر استفاده شده که وزن دستگاه و تخم های درون آن را به خوبی تحمل خواهد کرد و در صورت وارد آمدن ضربه نیز، آن را به خوبی دفع خواهد کرد. هم چنین از دستگاه های ۵۰۴ تایی به بعد به منظور جا به جایی راحت از چرخ های فولادی و با دوام استفاده شده است.

 


 

۱۲- کیفیت ساخت درب دستگاه :

بررسی کیفیت ساخت درب ماشین جوجه کشی
کیفیت ساخت درب دستگاه

درب دستگاه نیز به همان کیفیت بدنه و دقیقا از همان قطعات تشکیل شده است. شاسی های درب از پروفیل های آلومینیومی آنادایز شده بوده و نورگیر پلی کربنات به کمک لاستیک هایی به این پروفیل ها متصل شده است. رزین هوابند، چفت بند ها و لولا ها از جمله قطعات متصل به درب هستند.

 


 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋