مرغ و خروس استرالوپ AuStralop یا استرالورپ

آشنایی با مرغ و خروس استرالوپ اسپاینایی 

نام انگلیسی : AuStralop

نام فارسی : استرالوپا

مرغ و خروس استرالوپ بومی کشور استرالیا هستند و هدف بیشتر پرورش دهندگان تولید گوشت و تخم از آنها می باشد. این نژاد از مرغ و خروس ها هم به منظور تخم گذاری و به جهت تولید گوشت پرورش داده می شوند. مرغ استرالوپ در سال بالغ بر ۲۵۰ تخم می گذارد و بسته به شرایط محیطی ، کیفیت تغذیه و آب و هوا می توان میزان تخم گذاری آنها را افزایش داد. 

مرغ استرالوپ حدود ۳ کیلوگرم وزن و خروس استرالوپ حدود ۴ کیلوگرم وزن می گیرد و پس از شش ماه نیز به سن بلوغ می رسد. به منظور افزایش وزن بیشتر پرنده ها می توان از جیره غذایی غنی و استاندارد مخصوص گونه های گوشتی استفاده کرد و  با استفاده از مولتی ویتامین و داروهایی تقویتی می توان سرعت رشد پرنده ها را بهبود بخشید.

مرغ استرالورپ یکی از هشت پرنده بومی استرالیا می باشد که توسط انجمن استاندارد طیور استرالیا به رسمیت شناخته شده و در آمریکا بیشتر در رنگ مشکی وجود دارند. اما در استرالیا علاوه بر رنگ مشکی، در رنگ های آبی و سفید نیز وجود دارند. هم چنین در انجمن طیور آفریقای جنوبی رنگ های زرد ، خالخالی، ترکیب قهوه ای و مشکِی و طلایی این نژاد نیز به ثبت رسیده است.

 

چکیده ای از تاریخچه مرغ و خروس استرالورپ (استرالوپ)

به نظر می رسد که در سال های ۱۸۹۰ تا ۱۹۰۰ پدر و مادر اولیه مرغ و خروس استرالوپ از نژاد های اورپینگتون و رُد آیلند قرمز باشند که از انگلستان وارد استرالیا شدند. اولین کسی که ادعای نامگذاری این نژاد را داشت، ویلیام والاس اسکات یکی از اعضای موسسه پرنده های زینتی بود، این دانشمند قبل از جنگ جهانی اول و از سال ۱۹۲۵ تلاش کرد تا نژاد استرالوپ را به عنوان یک پرنده رسمی در انجمن طیور به ثبت برساند. 

مرغ نژاد استرالورپ
مرغ نژاد استرالورپ

ویژگی های ظاهری مرغ و خروس استرالوپ

این نژاد نیز در دو سایز استاندارد و بانتام وجود دارند. همانطور که گفته شد نژاد استاندارد بین ۳ الی ۴ کیلوگرم وزن می گیرند و نژاد بانتام بین ۸۰۰ الی ۹۰۰ گرم وزن خواهند داشت. میزان تخمگذاری سالیانه حدود ۱۹۰ الی ۲۵۰ تخم بسته به شرایط محیطی و تغذیه ای است. 

آنها معمولا در رنگ های مشکی، سفید و آبی مایل به خاکستری وجود دارند و پرهای مشکی در معرض نور آفتاب به سبز براق متمایل می شود. هم چنین دارای بدنی طویل و بلند و دمی بلند و کشیده به سمت بالا هستند. خروس استرالوپ تاج و ریشی بلند و رشته رشته دارد اما تاج و ریش مرغ استرالوپ کوتاه و ساده است. پرهای دم خروس به صورت پراکنده و بلند می باشد. علاوه بر این نوک ، ساق و پنجه پا نیز به رنگ خاکستری مایل به مشکی می باشد.

نحوه راه رفتن مرغ و خروس استرالوپ با شکوه و خرامان است و به احتمال زیاد این ویژگی را از نژاد اورپینگتون به ارث برده است. این پرنده ها در قفس و در محیط های بسته قابل پرورش هستند و تحمل بالایی از خود نشان می دهند و در محیط آزاد نیز مانند هر مرغ و خروس دیگری به دنبال دانه و حشرات و موجودات ریز روی زمین برای تغذیه خواهند رفت. 

آنها در ابتدا پرنده هایی آرام و خجالتی به نظر می رسند، اما به مرور زمان و پس از عادت کردن به محیط و صاحب خود ، برای گرفتن غذا به دنبال صاحب خود می دوند. در صورتی که مدت زمان بیشتری مرغ و خروس استرالوپ را در یک مکان بسته نگه دارید با چاق شدن آنها مواجه خواهید شد که با کاهش تخمگذاری همراه است. 

 

پرورش مرغ و خروس استرالوپ در خانه و مزرعه

در صورتی که به دنبال پرنده ای هستید که میزان تخمگذاری بالایی داشته باشد و در هر شرایط محیطی مقاومت بدنی خوبی از خود نشان دهد ، مرغ و خروس استرالورپ گزینه خوبی خواهد بود. هم چنین در صورت از تخم افتادن مرغ ها و مسن شدن خروس ها می توانید آنها را به عنوان پرنده گوشتی به بازار و کشتارگاه ها عرضه کنید و مرغ های تخمگذار جوان و جدیدی را جایگزین کنید. 

برای شروع پرورش مرغ استرالوپ می توانید تخم های نطفه دار این نژاد را خریداری کرده و با استفاده از دستگاه جوجه کشی اقدام به جوجه کشی از تخم ها بکنید. این روش ارزان است و صرفه اقتصادی بالایی دارد و حتی در آینده نیز می توانید از تخم های خود پرنده جوجه کشی کرده و اقدام به عرضه جوجه یک روزه بکنید که خود منبع درآمدی برای شما خواهد بود. 

دستگاه جوجه کشی اتوماتیک ایزی باتور ۳
» کارکرد اتوماتیک و مناسب برای افراد مبتدی
» جوجه کشی اتوماتیک از تخم نطفه دار مرغ و خروس استرالوپ
» دارای موتور گیربکس دار جهت چرخش شانه ها
قیمت : ۵,۱۰۰,۰۰۰ تومان

روش بعدی خرید مرغ استرالوپ تخم گذار است، در صورتی که می خواهید تخم های نطفه دار تولید شود حتما باید به همراه مرغ یک خروس نژاد استرالوپ هم خریداری کنید تا با انجام عمل جفت گیری، تخم های نطفه دار تولید شود که امکان تبدیل شدن به جوجه را دارند. 

پرورش این نژاد از مرغ و خروس ها آسان تر از سایر نژاد های می باشد و تقریبا با هر آب و هوایی سازگار است. پس چه در مناطق شمالی کشور و چه در مناطق جنوبی باشید می توانید نژاد استرالوپ را پرورش دهید، هم چنین آنها همه چیز خوار هستند و با استفاده از مواد غذایی مصرفی در خانه نیز می توانید این مرغ و خروس ها را تغذیه کنید. 

Quoting from wikipedia AuStralop

لیست جامع انواع نژادهای مرغ و خروس به همراه تصویر 

نوشته های مشابه

‫۶ دیدگاه ها

  1. سلام آیا نژاد استرالوپ به سرما مقاوم هست؟ منطقه ما سردسیر هست.

  2. سلام مرغ استرالوپ مرندی وبلک استار چه فرق متمایزی داره وروش تشخیص چطوره

    1. سلام برای خرید تخم نژاد استرالوپ از کجا باید اقدام کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋