آموزش سه حقه خاص به مرع عشق

آموزش سه حقه خاص به مرغ عشق

مرغ عشق پرنده ای باهوش بوده و خیلی زود میتوان رابطه خوبی با آنها برقرار کرد. یکی از بخش های هیجان انگیز نگهداری مرغ عشق در منزل امکان آموزش ترفند و حقه به آنها می باشد. برای این منظور میتوان از تکنیک شرطی سازی و یا خوراکی های مورد علاقه پرنده استفاده کرد. توجه داشته باشید که برای آموزش ترفند و حرکات جالب به مرغ عشق، ابتدا باید پرنده شما کاملا رام شده و دستی باشد.

در این مطلب از وبلاگ چیکن دیوایس چندتا حقه و حرکت نمایشی جالب که میتوان به مرغ عشق آموخت را به شما یاد می دهیم. برای یاد دادن این ترفندها به پرنده خود باید صبر داشته باشید و روند کار را چندین مرتبه تکرار کنید.

تکان دادن سر مرغ عشق

چنان چه برنده دارای رابطه صمیمانه ای با صاحب خویش بوده و هم چنین در حضور دیگران دچار بی قراری نمی شود، از قابلیت آموزشی بالایی برخوردار است. یکی از حقه هایی که می توانید به مرغ عشق خویش آموزش دهید، “تکان دادن سر” به معنای پذیرش یا نفی کاری خاص است. برای آموزش این حرکت، تکه ای از غذای مورد علاقه پرنده را در دست گرفته و به جلوی منقار وی بیاورید. در ادامه، با حرکتی یکنواخت دست خویش را بالا و پایین ببرید.

مرغ عشق به سبب علاقه به قطعه غذایی مزبور، سر خویش را با حرکت دست شما، به سمت بالا و پایین تکان می دهد. هنگامی که پرنده سر خویش را بالا می برد از کلمه “بله” و هنگامی که سر رو به پایین می آید، از عبارت “خیر” استفاده کنید. بدین ترتیب، پرنده حرکات و کلمات را با یکدیگر درآمیخته و فرا می گیرد. البته، شیوه ذکر شده برای مرغان عشقی کاربرد دارد که از استعداد بالایی در زمینه فراگیری حقه های آموزشی برخوردار باشند. در خصوص پرندگان مبتدی تر، هنگام حرکت دست به سمت بالا و پایین، تنها از عبارت “بله” استفاده کنید.

جهت آموزش نفی ، دست خویش را که حاوی خوراکی مورد علاقه مرغ عشق است ، به سمت چپ و راست حرکت دهید (به طرفین). با انجام این حرکت، سر پرنده نیز مدام به جوانب حرکت نموده و تکان می خورد. حال از عبارت “خیر”، همراه با حرکت دست خویش بهره جویید. مرغ عشق ظرف مدت زمان کوتاهی، با کلمه بله سر خویش را بالا و پایین کرده و با ادای عبارت خیر، سر خویش را به طرفین خود تکان می دهد.

آموزش حقه جالب به مرغ عشق - چیکن دیوایس

 

عقاب گونه برخورد نمودن مرغ عشق

مرغ عشقی که از نوازش ناحیه زیر بال خود لذت می برند ، گزینه های مناسبی جهت فراگیری “عقاب گونه برخورد نمودن” می باشند. البته، سایر پرندگان زینتی نیز که از عمل مزبور چندان لذت نمی برند، با صرف زمانی بیشتر قادر به یادگیری و تقلید حرکت اخیر هستند.

عقاب گونه برخورد نمودن مرغ عشق - چیکن دیوایسجهت شروع آموزش، نخست به آرامی انتهای هر یک از بال های مرغ عشق را با انگشت سبابه خویش قلقلک دهید. عمل مزبور، سبب می شود تا مرغ عشق بال های خویش را از هم بگشاید. هرگاه پرنده بالا های خویش را بلند نموده و گشود، با ذکر عباراتی چون پرنده “دوست داشتنی” یا “عقاب ” وی را همراهی نمایید. بدین طریق، پرنده حرکات و عبارات مزبور را با یکدیگر درآمیخته و فرا می گیرد.

در هر دوره آموزشی، قلقلک و خارش موضع و نیز بیان عبارات مطرح شده را به صورت هم زمان انجام دهید. به مرور زمان، بایستی از خارش ناحیه زیر بال کاسته و بیشتر به تکرار عبارات بپردازید. ظرف مدت زمان کوتاهی، پرنده تنها با شنیدن کلمه “عقاب ” یا “پرنده دوست داشتنی”، بال های خود را بلند نموده و می گشاید.

خوابیدن به پشت مرغ عشق

مرغ عشقی که از ملامسه و وارونه شدن توسط صاحبان خویش لذت می برند. گزینه های مطلوبی جهت آموزش “خوابیدن به پشت” می باشند. بدین منظور در وهله نخست، بایستی هنگامی که پرنده مشغول بازی بوده یا بر روی نشیمنگاه خویش استراحت می نماید، مدام پشت وی را لمس نموده و نوازش نمایید.

هنگامی که حس نمودید پرنده به دستان شما عادت کرده، وی را در میان دو دست در هم تنیده خویش قرار داده و به پهلو بخوابانید. پس از برقراری آرامش نسبی در پرنده، مرغ عشق را به سمت پشت برگردانید. زمانی که دریافتید، پرنده از حرکت اخیر راضی و خوشنود گردیده، دست خود را از روی محوطه شکمی یا پای وی بردارید.

بدین ترتیب به مرور زمان، می توانید پرنده و اطرافیان خویش را با حرکت اخیر سرگرم نمایید. به یاد داشته باشید که مرغان عشق تنها در صورت حس نمودن مهربانی و عاطفه شما و برقراری اعتماد متقابل، حاضر به وارونه شدن می گردند. در غیر این صورت، به شدت تقلا نموده و سر و صدای زیادی می نمایند. در این لینک بیشتر با اخلاق و رفتارهای مرغ عشق آشنا شوید. شما می توانید از حقه اخیر، جهت خوابانیدن مرغ عشق نیز بهره گیرید. بدین صورت که هنگام فرا رسیدن موعد خواب، پرنده را به پشت برگردانیده و از عبارت خاصی چون “خواب”، استفاده نمایید. در ادامه، بایستی پرنده را به قفس خویش منتقل کنید. بدین گونه به مرور زمان،

پرنده کلمه خواب را معادل با استراحت شبانه خویش خواهد یافت. خوابیدن به پشت، حرکتی معمول و رایج برای طوطی سانان به شمار نمی رود. لذا، چنان چه مرغ عشق شما از انجام حرکت اخیر راضی نبوده و دچار وحشت و اضطراب می گردد، می توانید از دیگر حقه های جایگزین بهره گیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋