آموزش جوجه کشی

آموزش جوجه کشی

در طی دوره انکوباسیون ضروری است . این عمل موجب می شود تا از چسبیدن جنین به دیواره تخم جلوگیری گردد .بررسی منابع مرطوب به پرورش پرندگان اهلی نشان می دهد برای این که جوجه ها به خوبی از تخم در آیند باید حد اقل هشت بار در طی ساعت تخم ها چرخانده شوند. اغلب انکوباتور ها از جمله ایزی باتور تخم ها را هر دو ساعت یک بار می چرخانند . صرف نظر از این که عمل چرخاندن چند بار صورت می پذیرد باید دقت نمود تا فاصله بین چرخش ها در طی ۲۴ ساعت یکسان باشد. از سوی دیگر چرخاندن باید در تمام جهات انجام پذیرد .اگر چرخاندن فقط در یک جهت انجام گیرد تعداد زیادی از جوجه ها تلف خواهند شد.
گرچه می توان چرخاندن را با دست انجام داد ولی انجام این کار به صورت منظم در طول شبانه روز بسیار مشکل است. چرخاندن اتوماتیک یکی از ویژگی های مهم انکوباتور ها به شمار می رود. حداقل چرخش لازم در هر مرحله ۵ درجه می باشد.
باید توجه داشت که سیستم انکوباتور باید از نظر اندازه مناسب با اندازه تخم ها باشد. اگر شبکه انکوباتور بسیار بزرگتر یا کوچکتر از اندازه تخم باشد چرخش باعث ایجاد شکستگی در تخم ها خواهد شد. برای رفع این مشکل باید انکوباتور را طبق دستورالعمل های مربوط به آن تنظیم نمود.
باید دقت کرد که تخم ها با بخش های مختلف انکوباتور مثل ترموستات یا سایر بخش ها تماس نداشته باشند.

آموزش جوجه کشی - سیستم چرخش ایزی باتور
آموزش جوجه کشی – سیستم چرخش ایزی باتور

آموزش جوجه کشی – دماسنج ها
زمانی که انکوباتور شروع به کار کرد باید دمای آن را به طور دقیق مورد توجه قرار داد تا مطمئن شد که در محدوده مورد نظر قرار داشته باشد. برای اندازه گیری دما باید از دماسنج های دقیق آزمایشگاهی استفاده نمود. به نحوی که تغییرات دمایی تا حد ۱/۰ درجه سانتی گراد مشخص گردد. دماسنج ها را باید در ارتفاع برابر با تخم ها درون انکوباتور ها قرار داد. البته این کار شامل ایزی باتور نمی شود زیرا دستگاه ایزی باتور خود مجهز به پیشرفته ترین سنسور دما می باشد.
گاهی اوقات برخی نقاط انکوباتور دمای بیشتری را نشان می دهند. چنین حالتی معمولا زمانی پیش می آید که المنت ها در برخی نقاط به هم نزدیک تر هستند. در اغلب موارد می توان با تنظیم المنت ها این مشکل را برطرف نمود.
از آنجایی که تبخیر آب موجب کاهش دما می گردد لذا باید از گذاشتن ظرف آب در مجاورت ترموستات خودداری نمود زیرا باعث گرم شدن بیش از حد انکوباتور خواهد شد.

نگهداری انکوباتور
سیستم هایی که در بخش های قبلی به آنها اشاره شد به شرطی که به خوبی تنظیم و نگهداری شوند قابل اعتماد می باشند بهتر است که همواره قطعات یدکی مربوط به انکوباتور در دسترس باشد تا به محض مشاهده نقص قطعه مورد نظر تعویض گردد .یکی از موارد ضروری دماسنج است و نیز چند عدد ترموستات ز.قطعات مربوط به سیستم چرخش تخم ها نیز باید در دسترس باشد.
یکی از نقص های مهم مشاهده شده در انکوباتور ها کار نکردن فن ها است .عموما فن ها پس از مدتی کارکرد سر و صدای زیادی به راه می اندازند. از سوی دیگر ممکن است که فن ها روغن را به اطراف پخش کنند که موجب مرگ جنین ها خواهد شد. در هر دو صورت فن ها را باید بلافاصله تعویض نمود.

اندازه گیری رطوبت
وجود یک رطوبت سنج به منظور اندازه گیری رطوبت نسبی انکوباتور ضروری است. گرچه در ابتدا به نظر می رسد که با ثابت نگه داشتن شرایط انکوباتور و سطح آب رطوبت نسبی ثابت خواهد ماند باید توجه نمود که تغییر شرایط محیطی باعث تغییر رطوبت نسبی انکوباتور ها می شود. لذا با کنترل رطوبت نسبی می توان سطح تماس لازم بین ظروف حاوی آب و انکوباتور رطوبت را تنظیم نمود.

نوشته های مشابه

‫۲۰ دیدگاه ها

    1. با عرض سلام و خسته نباشید. لطفاً با شماره تماس ۰۹۱۴۴۴۸۳۱۸۸ برای اطلاع از آدرس نمایندگی در ارتباط باشید.

  1. سلام خسته نباشید ادرس نمایندگی های استان گیلان میخواستم از کجا میتونم دستگاه جوجه کشی از کارخانه شما دریافت کنم

    1. برای اطلاع از ادرس نمایندگی در استان گیلان با شماره تماس ۰۹۱۴۴۴۸۳۱۸۸ در ارتباط باشید.

  2. سلام لطفا آ درس نمایندگی فروش دستگاه جوجه کشی درشیراز رابفرمایید

    1. با عرض سلام و خسته نباشید برای اطلاع از نمایندگی فروش دستگاه های جوجه کشی در شیراز با شماره تماس ۰۹۱۴۴۴۸۳۱۸۸ در تماس باشید.

  3. سلام من دستگاه ۴۸تای شمارو خریدی کردم اما دفترچه راهنما باهش نبود از کجا دفترچه راهنما تهیه کنم

    1. با عرض سلام. لطفاً برای دریافت دوباره ی دفترچه راهنمای دستگاه جوجه کشی با شماره تماس ۰۹۱۰۴۴۲۳۴۰۵ در ارتباط باشید.

  4. سلام من حدود یک ماهه یکی از این دستگاه های ایزی باتور را خریدم تنظیم کردم رو مرغ روز شمار مرغ ۲۱ روز است الان روز شمارش رفته روی ۲۳ ولی از اول نمیشه دماشم همش روی دمای زمان هچ است لطفا بگید چطوری روز شمارشو دوباره از اول کنم دستگاه را هم که روشن خاموش میکنم باز روی همانه

    1. با عرض سلام و خسته نباشید احتمالاً شما جایی از مسیر را در جوجه کشی اشتباه انجام داده اید لطفاً برای راهنمایی های بیشتر با شماره تماس ۰۹۱۰۴۴۲۳۴۰۵در ارتباط باشید.

  5. سلام من ظرفيت ۱۶۸تایی رو از شرکت اسکندری خریداری کردم برای بار اول بخام فقط ۴۰ تا جوجه مرغ بذارم مشکلی نداره؟ آیا باز هم بازده همان قدر خواهد بود؟ البته اینم بگم چند تا از تخم مرغ ها مال مرغ های زینتی هستن

  6. سلام من دستگاه جوجه کشی ۹۶ تایی شما رو خریداری کردم میخوام برای بار اول جوجه مرغ بزارم همه چی رو هم از قبیل دما و رطوبت از قبل تنظیم کردم حتی دمای اتاق. موتور گردان دستگاه هست از کجا میتوانم تشخیص بدم که موتور سالم کار میکنه و تخم ها گردش کافی رو دارند
    با تشکر

    1. دوست عزیز این دستگاه ها چندین بار مورد بررسی و سنجش نهایی قرار میگیرند تا به دست شما میرسند علاوه بر این در مراحل ساخت نیزچندین بار مورد کنترل کیفی قرار میگیرند که احتمال خرابی قطعات را به صفر میرساند. شما میتوانید با خیالی راحت از دستگاه جوجه کشی خریداری شده استفاده نمائید. برای اطلاعات بیشتر در این مورد نیز میتوانید با شماره تماس ۰۴۴۳۳۷۴۴۹۸۸۰ در ارتباط باشید.

  7. سلام تعداد۱۸عددبلدرچین نروماده روباهم نگهداری میکنم قفس هم خودم ساخته ام کف قفس ماسه بادی ریخته وکمی خاک روزانه هم دوالی سه تخم میگذارن وهرروزسبزی کاهو به آنها میدهم جانشان درخاک هست ودرخاک بازی میکنند بعضی ازتخمها رودزیرخاک پنهان میکنندبرای جوجه کردن ایا بایدحتمابادستگاه باشد یامانندمرغ ماده روی تخمها میتواندبخوابد

    1. دوست عزیز با توجه به اینکه بهترین و پر بازده ترین نوع جوجه کشی با دستگاه میباشد شما میتوانید بگذارید تا بطور معمول رس تخم ها بخوابند و به طور طبیعی عملیات جوجه کشی را انجام دهند فقط مشکل اینجاست که بسیار راندمان پایینی خواهید داشت.

    1. برای مشاهده لیست نمایندگی دستگاه جوجه کشی در دزفول و شهر های دیگر میتوانید به بخش نمایندگی های مجاز موجود در وب سایت مراجعه فرمایید و یا با مدیریت نمایندگی های گروه صنعتی اسکندری به شماره تماس ۰۹۱۴۴۴۵۳۱۸۸ در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋