کبوتر پرشی

کبوتر پرشی

کبوتر پرشی- انواع کبوتران پرشی توسط نقش بازان : طوقی : این کبوتر زیبا که در نواحی خراسان، همدان، فارس، کرمانشاه، قزوین و بروجرد به خصوص ناحیه کنگاور مشتاقان زیادی دارد، کبوتری است سفید رنگ که در ناحیه گردن خطی قطور و رنگی دارد که تا ناحیه شکم و سینه امتداد یافته است.

دستگاه جوجه کشی حرفه ای 12 تایی
دستگاه جوجه کشی حرفه ای ۱۲ تایی
» مناسب برای جوجه کشی از کبوتر
» مجهز به سنسور SHT نسل چهار
» دارای پمپ آب اتوماتیک
قیمت : ۴,۹۷۰,۰۰۰ تومان

این طوق رنگی در نواحی مختلف اشکال مختلفی دارد مثلاً در برخی از نقاط خراسان این کبوتر را کاکلی می پسندند و طوق در قسمت پشت سر بایستی امتداد یافته و به کاکلی برسد و به عکسی در مشهد این طوق بایستی تا امتداد و نزدیک کاکل باشد و در اصطلاح به کاکلی نرسیده باشد و یا در حوالی همدان این کبوتر را بی کاکلی می پسندند و کاکلی آن زیاد مورد توجه نیست. این پرنده زیبا دارای رنگهای متنوعی است از جمله طوقی سیاه، طوقی زرد، طوقی سبز، طوقی قرمز و طوقی هفت رنگ را می توان نام برد (طوقی سرور)

کبوتر پرشی

پشداننبات دار : کبوتر زیبایی است که هر دو کتفا (بالی) کبوتر رنگی بوده و بقیه بدن بلدون حت یک خالی اضافی سفید هستند و بایستی در این نقش تعداد مشخصی از شاه پر ها – به صورت دو به دو در دو طرف سفید باشد مثل ده پر سفید باشد و تا هفت پر سفید که به صورت یکسان باشند، از مرغوبیت برخوردارند این کبوتر می تواند کاکلی یا بدون کاکل باشد ولی کاکلی آن زیباتر است.

این مورد کلوپ و یا اتحادیه ای مخصوص مانند همه جای اروپا تاسیس و عضو گیری نماید و پرورش اصولی و علمی را همراه با تجارت عمومی شروع نماید می توان در مورد صدور آن نیز مانند گل و گیاه به سایر کشورها اقدام نمود.

همچنین با مطالعه بیشتر بر روی گونه های گوناگون ایرانی و غیر ایرانی می توان به مبادله اطلاعات مفید در این زمینه مبادرت ورزیده و آوازه این پرنده زیبا و دوست داشتنی و بی همتا را به لحاظ تاریخی و دینی و نمادین به تمامی دنیا نشان داد.

انواع کبوتران پرشی توسط نقش بازان :

طوقی : این کبوتر زیبا که در نواحی خراسان، همدان، فارس، کرمانشاه، قزوین و بروجرد به خصوص ناحیه کنگاور مشتاقان زیادی دارد، کبوتری است سفید رنگ که در ناحیه گردن خطی قطور و رنگی دارد که تا ناحیه شکم و سینه امتداد یافته است.

این طوق رنگی در نواحی مختلف اشکال مختلفی دارد مثلاً در برخی از نقاط خراسان این کبوتر را کاکلی می پسندند و طوق در قسمت پشت سر بایستی امتداد یافته و به کاکلی برسد و به عکسی در مشهد این طوق بایستی تا امتداد و نزدیک کاکل باشد و در اصطلاح به کاکلی نرسیده باشد و یا در حوالی همدان این کبوتر را بی کاکلی می پسندند و کاکلی آن زیاد مورد توجه نیست.

این پرنده زیبا دارای رنگهای متنوعی است از جمله طوقی سیاه، طوقی زرد، طوقی سبز، طوقی قرمز و طوقی هفت رنگ را می توان نام برد (طوقی سرور)

پشت دار : کبوتر زیبایی است که هر دو کتفا (بالی) کبوتر رنگی بوده و بقیه بدن بلدون حت یک خالی اضافی سفید هستند و بایستی در این نقش تعداد مشخصی از شاه پر ها  به صورت دو به دو در دو طرف سفید باشد مثل ده پر سفید باشد و تا هفت پر سفید که به صورت یکسان باشند، از مرغوبیت برخوردارند این کبوتر می تواند کاکلی یا بدون کاکل باشد ولی کاکلی آن زیباتر است.


نقش بازی و نقش بازان در ایران در مورد کبوتر

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. سلام دستگاه جوجه کشی واسه کفتر هم دارید میشه با دستگاه جوجه بکشی بزاری زیر کبوتر

    1. با سلام
      با تمامی دستگاه های جوجه کشی اسکندری می تونید از کبوتر جوجه کشی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس