کبوتر شاهی سفید (white king pigeon)

معرفی کبوتر شاهی سفید (white king pigeon)

کبوتر شاهی سفید یا همان white king pigeon دارای رنگ ها و الگوهای مختلفی هستند که در سراسر جهان پرورش داده می شود، این کبوتر گونه ای از پرندگان اهلی می باشد که در درجه اول به دلیل تولید گوشت پرورش می یابند و از فرزندگان کبوتر چاهی می باشند. دلیل محبوبیت کبوتر شاهی سفید اندازه بزرگ و قدرت تخم آوری بالای آن می باشد.

کبوتر شاهی سفید سابقه پرورش طولانی در آمریکا و اروپا دارد و در ایران نیز به صورت جزئی پرورش داده می شود، این پرنده از جفت گیری و تولد چهار گونه متفاوت رانت، مالتز، هومر و داشس به وجود آمده است یعنی از گونه داشس (Duchess) زیبایی را، از گونه هومر (Homer) هوشیاری را، از گونه مالتز (Maltese) سَبک و اخلاق را و از گونه رانت (Runt) اندازه بدن را به ارث برده است.

کبوتر شاهی سفید در برخی مواقع به منظور اجرای نمایش در سیرک ها و تئاتر ها پرورش می یابند، در این صورت به آنها کبوتر نمایشی خواهند گفت و با نوع کبوتر شاهی گوشتی متفاوت خواهد بود هم چنین از کبوتر های نمایشی برای تولید جوجه نیز استفاده می شود. که میتوان از انها بصورت طبیعی و یا مصنوعی جوجه کشی کرد. که در حالت مصنوعی داشتن یک دستگاه جوجه کشی می تواند تاثیر بسزایی را در افزایش راندمان جوجه کشی از تخم ها داشته باشد.

دستگاه جوجه کشی 96 عددی ایزی باتور 2
دستگاه جوجه کشی ۹۶ عددی ایزی باتور ۲
» امکان جوجه کشی تماما اتوماتیک و بدون نیاز به حضور کاربر
» دارای ظرفیت جوجه کشی از ۲۴۰ تخم کبوتر
» مجهز به سیستم ستر و هچر همزمان
قیمت : ۷,۱۰۰,۰۰۰ تومان
کبوتر شاهی سفید
کبوتر شاهی سفید

 

خصوصیات ظاهری کبوتر شاهی سفید

به عقیده بسیاری از پرورش دهندگان کبوتر شاهی سفید یکی از زیبا ترین کبوتران نسبت به سایر کبوتر های پرورشی می باشد. این پرنده دارای بدنی تقریبا گرد می باشد و از نوک و پاهای قرمز رنگی برخوردار است، همانطور که از نامش پیداست در سراسر بدن او پرهای سفید وجود دارد و به جز پر سفید هیچ گونه پر دیگری را در بدنش مشاهده نخواهید کرد. چشم های او کاملا سیاه است و در اطراف چشم او زائده قرمز رنگی وجود دارد که بر زیبایی این پرنده افزوده است. این کبوتر نسبت به سایر کبوتر ها از وزن زیادی برخوردار است و بین ۵۷۰ الی ۹۶۰ گرم متغیر است.

هوش بالای این کبوتر در یادگیری هم چنین طبیعت جذاب او، او را به یک پرنده ممتاز و داوطلب برای انجام نمایش های زنده مبدل ساخته است. پرنده دارای شخصیتی کاملا آرام می باشد و با انجام حرکات شیرین می تواند باعث نشاط و دلگرمی صاحب خود شود. کبوتر شاهی سفید به قدری جذاب و دلپذیر است که می تواند بهترین حیوان خانگی یا دست آموز شما قرار بگیرد.

 

کبوتر شاهی سفید
کبوتر شاهی سفید

تغذیه کبوتر شاهی سفید

برای یافتن بهترین برنامه غذایی برای کبوتر خود باید گذشت زمان را به عنوان یک عامل کلیدی در نظر بگیرید، شما باید از انواع مواد غذایی مانند میوه ها، سبزی ها، دانه و حبوبات و پلت ها برای تغذیه او استفاده کنید و با در نظر گرفتن میزان خوراک پرنده و اشتهایی که در خوردن نوع غذا از خود نشان می دهد میتوانید بهترین رژیم غذایی را برای او در نظر بگیرید، به عنوان مثال اگر پرنده شما به خوردن کاهو و گندم علاقه نشان می دهد و نسبت به خوردن عدس یا دانه ارزن آنچنان علاقه ندارد باید میزان کاهو و گندم را در برنامه غذایی او افزایش دهید و میزان عدس و دانه ارزان را در برنامه غذایی او به حداقل برسانید.

علاوه بر موارد فوق شما باید پیوسته دانش خود را در زمینه تغذیه کبوتر افزایش دهید تا بتوانید از این طریق یک رژیم غذایی سرشار از انواع مواد معدنی و ویتامین ها برای او فراهم سازید. اگر می خواهید پرنده شما در کمترین زمان بیشترین وزن را داشته باشد یا در زمان تخم گذاری از میزان تخم گذاری بالایی برخوردار باشد باید در تغذیه او نهایت جدیت را بهخ خرج دهید.

پلت ها و کنسانتره ها مواد غذایی فشرده شده ای هستند که می تواند به عنوان یک ماده غذایی با ارزش برای کبوتر شاهی سفید محسوب شود زیرا از انواع ویتامین ها، مواد معدنی و پروتئین ها برخوردار است، البته احترام به سلیقه غذایی و مذاق پرنده باید در اولویت قرار بگیرد.

 

سایر نژاد های کبوتر :

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس