کارآفرینی برای زنان خانه دار با استفاده از دستگاه جوجه کشی

کارآفرینی برای زنان خانه دار

کارآفرینی برای زنان خانه دار :

از قدیم رسم و فرهنگ بر این باور بوده است که زنان کمتر در جامعه کاری و کار آفرینی شرکت داشته و خود اشتغالی و کسب در آمد در اکثر مواقع بر عهده مردان بوده است.

امروزه دیگر شرایط زندگی و معیشت به گونه ای شده است که در اکثر خانواده ها نیاز به فعالیت کاری زنان نیز احساس میشود.برخی نیز خود علاقه به این کار دارند.در چنین شرایطی آن دسته از افراد که دانش و توانایی خاصی در رشته این داشته سعی می نمایند در همان رشته نیز فعالیت کاری داشته باشند.برخی دیگر نیز به کار های عموم تر در میان زنان مانند خیاطی ، گلدوزی و … می پردازند.

جالب است بدانید می توان کارآفرینی برای زنان خانه دار را رویا ندانست و درآمدزایی در خانه را راه اندازی کرد و یک قدم جدید در یک مسیر جدید برداشت.شما هم متوانید مانند نمونه های بسیاری در کشور همچون خانوم مريم كيوانمهر ، خانم داننده ، خانم سمیه بلوردی صاحب یک ایده و کسب و کار جدید مخصوص به خود باشید.همیشه قدم اول بر شروع یک کار بزرگ نیست ولی می تواند با فعالیت و پشتکار به روزی رسید که از جایگاهی فعلی خودتون بسیار جلوتر باشید.

راه اندازی مرغداری با سرمایه کم
راه اندازی مرغداری با سرمایه کم

در قدم صفر کار آفرینی بایست بدانید که اصلا کار بدون هزینه و راحتی نیست ، همیشه شروع یک فعالیت درآمد زا نیاز به صرف هزینه و زمان دارد که میزان زمان و هزینه صرف شده بسته به فرد و نوع کار می تواند بسیار متفاوت باشد.در قدم بعدی نیاز به دانش و علم کافی در آن فعالیت کاری می باشد.شخص کار آفرین باید تخصص لازم را داشته باشد.برای شروع یک کار خیاطی بایست خیاط باشید.

در این نوشته می خواهیم با معرفی یک روش کسب و کار که می تواند برای خانم های خانه دار نیز مناسب باشد در توسعه کشور و بهبود وضعیت امرار و معاش افراد جامعه قدمی برداشته باشیم.

یکی از راههای کارآفرینی در منزل که میتواند برای زنان خانه دار بسیار مناسب باشد، جوجه کشی و نگهداری از طیور می باشد.بله نگهداری از طیوری مانند بلدرچین ، مرغ ، کبک ، غاز و … که امروزه خواهان و بازار خوبی دارند.

بهتر است مصاحبه باشگاه خبرنگاران جوان  با بانوی اردبیلی را مشاهده کنید.ایشان از علاقه مندی خود به نگهداری  طیور و پرندگان می گوید و اینکه این علاقه را تبدیل به هدف خود کرده و امروز به یک نه تنها خود بلکه برای دیگران نیز اشتغال ایجاد کرده است.ایشان ادامه می دهند در ابتدای کار برای تامین هزینه اولیه راه اندازی این کسب و کار از خانه و ماشین خود هزینه کرده است و با خانواده فعالیت خود را شروع کرده است.در ادامه از برداشت ۵۰ تن از تولیدات خود می گوید و اینکه یک سالن مرغداری را به سه سالن مرغداری توسعه داده اند و حال به عنوان تولید کننده و مرغدار نمونه شناخته میشوند.

 

پرورش طیور یکی از فعالیت های سود آور می باشد.علاوه بر پروش طیور خوراکی مانند مرغ ، بلدرچین ، غاز و … علاقه مندان می توانند اقدام به پرورش پرندگان تزئینی نمایند و از پرندگانی مانند کاسکو ، مرغ مینا ، مرغ عشق ، قناری ، عروس هلندی و ده ها نوع پرنده دیگر جوجه کشی کرده و آنها را پرورش دهند.

تفاوت عمده در جوجه کشی از طیور خوراکی و پرندگان زینتی در فضای مورد نیاز برای نگهداری و پرورش این پرندگان می باشد.معمولا افرادی که در روستا ها ساکن هستند یا محل مناسبی برای پرورش کبک و بلدرچین و مرغ و … دارند اقدام به پرورش این دسته از طیور می نمایند.این درحالی است که نگهداری و پرورش پرندگان زینتی مانند کاسکو ، عروس هلندی و … نیازمند فضای زیادی نمی باشد و می تواند در محیط منزل اقدام به نگهداری این پرندگان نمود و حتی یک کسب و کار در آپارتمان را راه اندازی کرد.

برای کارآفرینی برای زنان خانه دار  به این روش یک یا چند دستگاه جوجه کشی دارید که می تواند از تولید کنندگان مطرح داخلی و خارجی آن را تهیه نمایید.می تواند راهنمای خرید دستگاه جوجه را مطالعه کنید.

دانلود طرح توجيهي پرورش مرغ گوشتي به ظرفيت ۱۰۰۰۰ قطعه

پیشنهاد ویژه مطالعه سه ایده جدید برای راه اندازی یک کسب و کار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس