راهنمای خرید انواع هیتر آتش درون مرغداری و گلخانه | ساخت گروه صنعتی اسکندری

هیتر وسیله ای است که می تواند طی فرایندی حجم قابل توجهی از گرما را تولید کرده و به محیط پرتاب کند. هیتر ها از نظر عملکرد به دو نوع جت هیتر و بخاری آتش درون تقسیم می شوند که هر کدام از آنها دارای ظرفیت های مختلفی می باشند. از هیتر های صنعتی آتش درون به دلیل تولید هوای گرم پاک در محیط های مانند گلخانه، سالن پرورش انواع قارچ، سالن نگهداری گیاه و همچنین در مرغداری ها و سالن های پرورش طیور بهره گیری می کنند. هیترهای صنعتی به دلیل ظرفیت بالا قادر هستند مساحت قابل توجهی از یک مکان بزرگ را تحت پوشش خود قرار دهند، و همین امر باعث شده تا نرخ فروش بالایی داشته باشند.

 

با این حال به هنگام خرید هیتر صنعتی آتش درون باید برخی فاکتورهای مهم مد نظر گرفته شود تا کاربر بتواند با توجه به بودجه، محیط و نوع فعالیت خود بهترین گزینه را انتخاب کند.

به هنگام خرید هیتر چه مواردی باید در نظر گرفته شود؟

خرید هر گونه دستگاه یا تجهیزات مستلزم داشتن تجربه و یا اطلاعات کافی درباره آن می باشد. با توجه به بالا رفتن قیمت تمامی اجناس و ماشین آلات در کشور، اکنون یک خرید گران قیمت بدون داشتن اطلاعات یا تخصص می تواند هزینه و ضرر سنگینی را برای خریدار در پی داشته باشد. 

برای خرید هیتر حرارتی همانند دیگر دستگاه ها، باید برخی نکات مهم مد نظر گرفته شود که در ادامه مورد بررسی قرار می گیرد.

جنس بدنه 

از این دستگاه ها در مکان های مختلف با شرایط گوناگون بهره گیری می شود. بدیهی است که در مرغداری، سالن پرورش طیور، سالن پرورش قارچ و … همواره رطوبت به میزان زیاد حضور دارد و اگر بدنه دستگاه از نظر جنس بدنه و مونتاژ قطعات استاندارد های لازم را نداشته باشد، بی شک در مدت زمان کوتاه دچار زنگ زدگی و پوسیدگی خواهد شد.

جنس بدنه گروه صنعتی اسکندری

توصیه می شود برای خرید هیتر حرارتی، محصولاتی را مد نظر بگیرید که داری بدنه گالوانیزه هستند. این نوع بدنه ها در برابر رطوبت در بلند مدت دچار زنگ زدگی نمی شوند. بیشتر شرکت های پرچمدار بر روی بدنه محصولات خود پوششی از رنگ کوره ای قرار می دهند که البته انی فرایند در دمایی معادل 200 درجه صورت می گیرد. این فرانید باعث می شود تا بدنه تا از ضربه، خط و خش محافظت گردد و عمر مفید محصول افزایش پیدا کند.

جنس کوره 

یکی از مشکلات عدیده ای که بیشتر کاربران هیتر صنعتی با آن مواجه می شوند پوسیدگی کوره در مدت کمتر از 1 یا 2 سال است. در واقع کوره بخش است که آتش از طریق مشعل به داخل آن دمیده می شود، به همین دلیل این قسمت در تماس مستقیم با آتش قرار دارد و خطر پوسیدگی در آن بالا می باشد.

بیشتر شرکت ها برای پایین آوردن هزینه های جاری و سود دهی بالا از کوره های فولادی بهره گیری می کنند، ولی متاسفانه فولاد به دلیل تماس دائم با آتش به صورت تدریجی دچار خوردگی می شود که تعویض ان برای کاربر بسیار هزینه بر می باشد.

این در حالیست که محصولات ارائه شده توسط شرکت های معروف دارای کوره از جنس استیل نسوز است که در برابر آتش و حرارت فوق العاده بالا به هیچ عنوان دچار تغییر یا واکنش نمی شود.

توجه کنید که در هیتر های گلخانه ای، شعله و حرارت تولید شده توسط مشعل در ابتدا وارد کوره می شود و در ادامه تنها خود گرما در داخل لوله های و پاس ها که متصل به هیتر هستند به حرکت در می آید؛ اما باید توجه کنید که پاس اول در قسمت انتهایی هیترو در تماس شعله قرار داد و باید از جنس استیل باشد. 

امنیت هیتر  

هیتر دستگاهی است که در تماس با آتش قرار دارد و فرایند تولید گرما در آن وابسته به بالا رفتن حرارت در داخل کوره است. از این رو در چنین محصولی بحث امنیت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و به عنوان یکی از فاکتورهای خرید باید مد نظر گرفته شود.

دمای کوره

چنانچه دما در داخل کوره از محدوده خاصی بالا برود باید سیستم های امنیتی در نظر گرفته شده در دستگاه بتوانند تمهیدات لازم برای تامین امنیت کاربر و محیط را در نظر گرفته و در صورت نیاز کل برق دستگاه را خاموش کنند. همین امر باعث شده تا برخی شرکت ها یک ترموستات مخصوص برای سنجش دمای کوره قرار در نظر بگیرند تا از بروز هرگونه حادثه جلوگیری کنند.

دمای محیط

علاوه بر این حضور یک ترموستات محیطی به همراه هیتر حرارتی یک امری ضروری است چرا اگر دما در محیط بالا برود و هیچ سیستمی برای اندازه گیری و کنترل این دما در نظر گرفته نشود، نگهداری گل، گیاه، قارچ و حتی پرورش پرنده ها نیز با خطر جدی مواجه شده و می تواند هزینه های سنگینی را برای کاربر به همراه داشته باشد. بهره گیری از سنسور محیطی در واقع این امکان را برای کاربر ایجاد می کند تا یک بازه دمایی خاص انتخاب نماید و بدین ترتیب هیتر بعد از تامین دمای مورد نظر به صورت خودکار متوقف شود.

ولتاژ ورودی

مورد دیگری که می تواند در بحث امنیت هیتر دخیل باشد برق ورودی به دستگاه است. هر دستگاه یا ماشینی در با یک رنج خاصی از ولتاژ کار می کند که بخاری آتش درون نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگر به هر دلیل ولتاژ ورودی به تابلو برق هیتر از حد استاندارد پایین تر یا بالاتر باشد می تواند باعث خراب شدن قطعات داخل تابلو برق دستگاه شود و به همین دلیل یک فیوز کم آمپر در برخی از دستگاه ها در نظر گرفته می شود تا در چنین موقعیت هایی باعث قطع شدن برق شود.

 

بعد از بحث امنیت، به هنگام خرید هیتر باید کیفیت و عملکرد برخی از قطعات مورد بررسی قرار بگیرد. در واقع آگاهی و آشنایی کامل شما این امکان را به وجود می آورد تا با توجه به سرمایه خود بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

بررسی فن های هیتر 

کارکرد هیتر به این شکل است که ابتدا آتش توسط مشعل به داخل کوره منتشر می شود و با بالا رفتن دما، فن هایی بزرگی که بر روی بدنه کوره قرار داده شده شروع به کار می کنند. در این حالت فن ها با کارکرد خود هوا را از محیط با قدرت بالا مکش کرده و در داخل به مست کوره، پاس ها و لوله ها که از دمای بسیار بالایی برخوردار هستند پرتاب می کنند. در آخر هوای گرم شده هر طریق خروجی های هیتر به محیط منتشر می شود.

بررسی فن های هیتر 

در این میان نوع فن ها و قدرت آن ها در تعیین کیفیت و عمر مفید محصول به عنوان یک فاکتور مهم به شمار می رود. هم اکنون بهترین برند فن در بازار داخلی فن دمنده می باشد که توسط شرکت پرچمدار و بزرگ دمنده تولید می شود.

نوع سوخت 

یکی از مهم ترین مواردی که برای خرید هیتر صنعتی باید زیر ذره بین قرار دهید نوع سوخت مصرفی دستگاه است. برخی افراد با خرید ده ها دستگاه هیتر گلخانه ای هزینه سنگینی را برای را اندازی سیستم گرمایشی در یک سالن پرورش گل، گیاه، قارچ و یا مرغداری متحمل می شوند. این در حالیست که در تامین سوخت مورد نیاز برای کارکرد دائمی آنها می تواند کمی مشکل و طاقت فرسا باشد.

توصیه می شود به هنگام خرید هیتر به سراغ محصولاتی بروید که قابلیت کارکرد با سوخت های گاز، گازوئیل و یا به صورت دوگانه سوز را داشته باشند. در این حالت شما قادر خواهید بود با توجه به منابع و امانات خود، یک مشعل ایده آل برای دستگاه خود انتخاب کنید.

محدوده کارکرد

همانگونه که گفته شد هیتر ها دارای ظرفیت می باشند به این معنی که هر هیتر با توجه به تعداد خروجی، تعداد فن، بزرگی کوره، تعداد پاس و تعداد لوله می تواند محدود و مساحت خاصی را گرم کند. چنانچه شما دستگاهی خریداری کنید که در مقایسه با مکان شما ظرفیت پایین تری داشته باشد، فرایند تامین گرمای کافی با مشکل مواجه می شود. 

حتماً به هنگام بررسی محصولات یک شرکت، ظرفیت آن ها را نیز مد نظر بگیرید و حتی جهت اطمینان با بخش فروش آن شرکت تماس گرفته و درباره محدوده کارکرد دستگاه مورد نظر خود اطلاعات کافی به دست بیاورید.

گارانتی و خدمات پس از فروش 

گارانتی و خدمات پس از فروش ارائه شده توسط شرکت، عامل دیگری است که در خرید هیتر صنعتی باید به آن توجه نمایید. در واقع مدت زمان گارانتی نشان دهنده کیفیت دستگاه و اعتماد یک شرکت به عمر مفید محصول خود است. علاوه بر این در دستگاه هیتر از قطعات گران قیمت استفاده شده که تعمیر و یا تعویض آنها می تواند کاربر را متحمل هزینه های سنگینی نماید.

معرفی گروه صنعتی اسکندری 

گروه صنعتی اسکندری یکی از بزرگ ترین تولید کننده های انواع تجهیزات گرمایشی می باشد که با تجربه ای نزدیک به 3 دهه توانسته نهایت کیفیت را در محصولات خود ایجاد کند و از همین طریق رضایت کاربران خود را به دست بیاورد.

هیتر های صنعتی تولید شده در این شرکت از نوع آتش درون هستند که گرما را به صورت کاملاً پاک تولید می کند. از این رو کاربر می تواند با توجه به بودجه به مکانی که در اختیار دارد از انواع ظرفیت ها بهترین گزینه را انتخاب نماید و بدون محدودیت در سالن پرورش طیور، مرغداری، گلخانه، سالن پرورش قارچ و… مورد استفاده قرار دهد. 

این شرکت، در پروسه مونتاژ و تولید از قطعات درجه 1 همانند کوره استیل نسوز، بدنه گالوانیزه با پوشش رنگ کوره ای، فن های پرقدرت دمنده و در نمونه صنعتی بزرگ از فن سانتریفیوژ بهره گیری می کند. 

هیتر های عرضه شده با برند اسکندری دارای 4 لایه امنیتی می باشند؛ که امکان بروز حادثه و آتش سوزی را به صفر رسانده اند. بدین ترتیب هیچ خطری کاربر، مکان مورد نظر و حتی خود دستگاه را تهدید نمی کند.

در طراحی این محصولات تمامی تمهیدات ضروری برای رفاه حال کاربر در نظر گرفته شده است که از جمله آنها می توان به قابلیت کارکرد هیتر های آتش درون با هر سه نوع سوخت گاز، گازوئیل و به صورت دوگانه سوز اشاره کرد.

شایان ذکر است که گروه صنعتی اسکندری تمامی هیتر های ساخته شده در خط تولید خود را به همراه 24 ماه ضمانت خرید طلایی مشمول تمامی قطعات و 10 سال خدمات پس از فروش به خریداری عرضه می کند.