مرغ و خروس مسابقه ماداگاسکار Madagascar Game

مرغ و خروس مسابقه ای ماداگاسکار Madagascar Game

نام انگلیسی : Madagascar Game
نام فارسی : مرغ مسابقه ماداگاسکار

این نژاد یکی از نژادهای گردن لخت می باشد که به عنوان مرغ و خروس مالاگاچ نیز  شهرت دارد و منشا پیدایش و رشد آن ماداگاسکار است. علیرغم اینکه امروزه بهترین نژاد های ماداگاسکار را می توانید در ویتنام پیدا کنید. به دلیل لخت بودن گردن این پرنده ، توسط اکثر پرورش دهنده ها به نام خروس گردن لخت شناخته می شود. 

در این نوشته از چیکن دیوایس می خواهیم شما را با نژاد مرغ و خروس ماداگاسکار آشنا کنیم با ادامه این مطلب همراه باشید. 

 

ویژگی ها و خصوصیات مرغ و خروس ماداگاسکار

یکی از مهم ترین ویژگی مرغ و خروس ماداگاسکار لخت بودن گردن آنها می باشد طوری که به شکل مادرزادی هیچ نوع مویی در ناحیه گردن و قسمتی از سینه آنها وجود ندارد. با مشاهده دقیق تر می توانید پوست لخت و چروکیده آنها را تماشا کنید. در برخی از آنها چینه دان به شکلی برآمده مشاهده می شود و در برخی دیگر نیز برآمدگی چینه دان وجود ندارد.

تاج و ریش مرغ و خروس مالاگاچ کوتاه و نخودی شکل است و بر خلاف سایر نژاد ها بزرگ و آویزان نیست ، همین مورد به افزایش موفقیت خروس در میدان های جنگ کمک می کند. در دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله مبازره خروس لاری مراجعه کنید. 

آنها خشن و چابک هستند و به سرعت به دشمن حمله کرده و فرصت واکنش را به او نمی دهند. مرغ و خروس ماداگاسکار وزن بالایی ندارند و میانگین وزنی آنها به ۲ و نیم الی سه کیلوگرم می رسد و پرورش دهنده هایی که آنها را برای جنگ تربیت می کنند، نمی خواهند پرنده وزن بالایی بگیرد تا سرعت عمل بالایی در میدان نبرد داشته باشد. 

لخت بودن مادرزادی گردن مرغ و خروس به آنها کمک می کند تا شانس بیشتری برای موفقیت در میدان های نبرد داشته باشند. چرا که خروس حریف نمی تواند به پرهای گردن خروس چنگ بزند و یا با نوک آن را بکشد. آنها معمولا سینه ای کشیده و بلند دارند، پنجه و ساق پا قدرتمند و محکم است و به افزایش قدرت ضربات کمک می کند. 

در مرغ ماداگاسکار بر خلاف خروس ها نمی توانید تاج و ریش را مشاهده کنید و تنها مقداری پر بالای سر مرغ وجود دارد و با توجه به لخت بودن سر پرنده به راحتی می تواند گوش او را ببینید. 

 

چطور می توان مرغ و خروس ماداگاسکار را پرورش داد؟

سه راه برای شروع پرورش این نژاد وجود دارد 

راه اول خرید یک جفت مولد و تهیه تخم های نطفه دار از آنها می باشد شما می‌توانید با استفاده از دستگاه جوجه کشی از تخم ها جوجه کشی کنید و یا آنها را در زیر مرغ مادر قرار دهید و بدین صورت جوجه ماداگاسکار داشته باشد که از طریق پرورش و فروش آنها می توانید کسب درآمد کنید و مزرعه خود را گسترش دهید. 

دستگاه جوجه کشی ارزان | دستگاه جوجه کشی ۱۲ تایی
» جوج کشی از تخم نژادهای مختلف مرغ با راندمان بالا
» تجهیز شده با بروزترین نسل سنسور SHT
» استفاده از قطعات الکترونیکی مرغوب در ساخت دستگاه
قیمت : ۳,۳۰۰,۰۰۰ تومان

دومین راه خرید تخم نطفه دار مرغ و خروس ماداگاسکار است که باید حتما از افراد باتجربه و دارای سابقه خوب خریداری کنید کسانی که در کار پرورش مرغ و خروس ماداگاسکار هستند حتما تخم های نطفه دار این پرنده ها را خواهند داشت و حتما باید به صورت حضوری خرید کنید. 

سومین راه خرید جوجه مرغ و خروس ماداگاسکار و بزرگ کردن آنها می باشد شما می توانید این جوجه ها را بزرگ کنید و از آنها تخم بگیرید و با جوجه کشی از تخم ها به توسعه کسب و کار خود کمک کنید. 

 

لیست جامع انواع نژادهای مرغ و خروس به همراه تصویر 

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. سلام وقت بخیر. این نژاد از لحاظ گوشتی بهتر است یا از لحاظ تخمگذاری؟

    1. معمولا برای مسابقه و بازی مورد استفاده قرار می گیرند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋