پیش نیازهای که باید قبل از پرورش بلدرچین بدانیم

مدیریت اصل ضروري قبل از پرورش بلدرچین

هر کار اقتصادي در صورتی که اصول مدیریت در آن رعایت نشود نمیتوان به موفقیت و تداوم آن امیدوار بود. با توجه به پیچیدگیها و تنوع مدیریتی که پرورش بلدرچین دارد نیاز به یک برنامه- ریزي دقیق و منظم در امور اجرایی قبل از پرورش بلدرچین است.

سرمایه گذاري و دانستن نکات فنی تضمینی بر موفقیت مجموعه پرورش بلدرچین نخواهد داشت. با چند سال فعالیت در صنعت پرورش بلدرچین متوجه شدم که به دلیل تبلیغات زیادي که بر روي پرورش آسان و بدون ریسک بلدرچین انجام میشود هر ساله علاقه مندان و سرمایه گذاران زیادي را به خود جذب میکند.

اما متأسفانه بسیاري از کسانی که وارد حرفه پرورش بلدرچین میشوند به دلیل عدم تجربه کافی و نداشتن روش مدیریتی مناسب، پس از مدتی فعالیت پرورش بلدرچین خود را نیمه کاره رها میکنند و علاوه بر از بین بردن سرمایه خودشان به سرمایه هاي این صنعت خسارت زده و اختلالاتی در بازار محصولات نیز ایجاد میکنند.

شما چه  را به صورت انفرادي شروع کرده باشید و تمام کارها را به تنهایی انجام دهید و یا کارکنانی استخدام کرده و کارها را واگذار کرده باشید در واقع شما یک کارآفرین و مدیر هستید. مدیریت مهمترین وظیفه شما در پیشرفت کسب و کارتان است. مهمترین مسئولیت شما رساندن مجموعه تولیدي خود به بازدهی و سود مناسب است.

توجه : مهمترین مسئولیت شما به عنوان مدیر به سود رساندن کسب و کارتان است.

پس خودتان را درگیر کارهاي روزمره و وقتگیر نکنید. پرورش دهندگان بلدرچین بسیاري را دیده ام که بجاي برنامه ریزي براي کارشان مشغول فعالیتهاي روزمره میشوند. با توجه به اینکه حجم کار اجرایی مجموعه پرورش بلدرچین بسیار متنوع و زیاد است

بنابراین کلیات کسب و کارشان را فراموش کرده پس از مدتی فقط شاهد خسارتهاي آن میشوند و دو راه در پیش روي خود میبینند:

۱- یا اشتباهات خود را شناسایی و مشکلات را ارزیابی و دوباره از نو برنامه ریزي میکنند.

۲- یا تحمل و توانایی رفع مشکلات را ندارند و با خسارت زیاد، کار خود را ناتمام رها میکنند.

قبل از آنکه حتی به کوچکترین هدفهاي خود رسیده باشند. در این نوشته شما با اصول اولیه و پایهاي مدیریت مجموعه پرورش بلدرچین آشنا خواهید شد. خیلی از این اصول مدیریتی را میدانید و حتی آنها را در کسب وکار خود بکار میبرید. اما هدفم از این مطالب دسته بندي و یادآوري آنها به پرورش دهندگان بلدرچین است.

قبل از پرورش بلدرچین بدانید ! آیا کسب و کار خوبی را انتخاب کرده اید؟ آیا میخواهید بلدرچین پرورش بدهید؟

من در طرح نویسی و راه اندازي واحدهاي دامپروري فعالیت دارم. اغلب این سؤال از سوي کارآفرینان مطرح میشود که در چه زمینهاي سرمایه گذاري کنند. به نظر من این یک سؤال بسیار پیچیده است و شاید بر اساس شرایط هر کس پاسخ متفاوتی داشته باشد.

اما معمولاً یک پاسخ دارم و آن اینکه به هر شغلی علاقه دارید و فکر میکنید که بتوانید از عهده آن برایید میتواند پر بازده باشد. همه فعالیتهاي اقتصادي اگر خوب مدیریت شوند میتوانند سودآور و ماندگار باشند. به خصوص بخش کشاورزي که با تأمین غذاي مردم سروکار دارد میتواند یکی از بخشهاي مهم اقتصادي باشد.

آیا میخواهید بلدرچین پرورش بدهیداما نکتهاي که من طی سالها فعالیت در بخش کشاورزي کشور متوجه شدم و با توجه به مطالعاتی که در این خصوص داشته ام به این نتیجه رسیدم که در صورتی که کار با برنامه ریزي و اصول پیش نرود نمیتوان به آینده آن امیدوار بود. در هر صنعتی هم افراد موفق و هم افراد شکست- خورده زیادي وجود دارند و نمیتوان در فعالیتهاي اقتصادي موفقیت را شانس دانست.

چرا که وقتی روند موفقیت کارآفرینان بررسی میشود معمولاً عوامل مشترك و مهمی را میتوان سبب موفقیت آن ها دانست. تلاش مداوم، خلاقیت، داشتن هدفهاي بزرگ و مشخص، برنامه ریزي براي رسیدن به هدفها، یادگیري مداوم و بهبود تواناییها از ویژگیهاي بارز افراد کارآفرین و موفق است.

کارآفرینان موفق هرچند سرمایه زیادي در اختیار نداشته اند اما با پشتکار و برنامه ریزي از حداقل امکانات موجود استفاده کرده و کسب وکار خود را گسترش داده اند.

توجه : قبل از پرورش بلدرچین باید بدانید که  اگر به یادگیري و مطالعه علاقهاي ندارید و یا فکر میکنید فرصت آن را ندارید پس نمیتوانید

یک کارآفرین موفق باشید. شاید بهتر باشد به دنبال استخدام در جایی باشید. در واقع مهمترین سرمایه یک کارآفرین، خود شخص کارآفرین است که مهمترین سرمایه گذاري در کسب و کار است.

یکی از ویژگیهاي بارز کارآفرینان و پرورش دهندگان بلدرچین یادگیري مداوم آنهاست.

این افراد دائماً به دنبال مطالب جدید و کاربردي و استفاده از آنها در کسب و کارشان هستند. به شما تبریک میگویم شما هم یکی از کارآفرینان موفق هستید و یا خواهید شد. چون با خواندن سری مطالب پرورش بلدرچین از وبسایت چکین دیوایس مشخص است که به یادگیري علاقه مند هستید.

دانستن اصول کارآفرینی و مدیریت در پرورش بلدرچین بسیار اهمیت دارد و شاید لازم باشد در مطلبی جداگانه به آن پرداخته شود.

به شما توصیه میشود همیشه دانش خود را بروز نگهدارید.

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. سلام من تجربه ای برای پرورش بلدرچین ندارم ولی در حدود ۲۰۰ متر مکان مناسب وعلاقه زیادی برای ورود به این کار دارم با تشکر

    1. با سلام
      در صورتی که تلاش مناسبی داشته باشید می تونید سود مناسبی از این کار بردارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس