سوالات قبل از خرید دستگاه جوجه کشی

آشنایی با سوالات قبل از خرید دستگاه جوجه کشی

معمولا هر کسی قبل از خرید هر محصولی با تعداد سوال در ذهن خود مواجه میشود ، سوالات قبل از خرید دستگاه جوجه کشی نیز از این طیف می باشند. هر یک از خریداران ممکن است با یک سری سوالات در ذهن خود مواجه شوند که برخی از این سوالات متداول بوده و برخی از سوالات نیز عجیب هستند و ما امروز در این نوشته از وب سایت چیکن دیوایس می خواهیم به سوالات رایج دستگاه جوجه کشی ، پاسخ دهیم. برای همین شما را به خواندن ادامه این مقاله دعوت می کنم، زیرا ممکن است پاسخ خیلی از سوالات شما در این مقاله باشد.

 

سوالات رایج دستگاه جوجه کشی
سوالات رایج دستگاه جوجه کشی

قبل از خرید دستگاه جوجه کشی بدانیم

 

۱- دستگاه جوجه کشی چیست؟

از جمله مهم ترین سوالات رایج قبل از خرید دستگاه جوجه کشی مربوط به همین سوال است. دستگاه جوجه کشی یا ماشین جوجه کشی دستگاهی است برای تبدیل تخم های نطفه دار پرندگان مختلف به جوجه ! یعنی دستگاه جوجه کشی دقیقا همان کاری را انجام می دهد که مرغ مادر هنگام نشستن بر روی تخم ها انجام می دهد و حتی بهتر از آن ! مثلا دمای تخم ها زیر مرغ مادر به ۳۷ درجه می رسد که در دستگاه جوجه کشی نیز همین مقدار است. رطوبت تخم ها با گرمای بدن مرغ مادر تامین می شود و در دستگاه های جوجه کشی نیز با استفاده از هوش مصنوعی این رطوبت تامین می شود. مرغ مادر هر چند ساعت یکبار تخم ها را با نوک خود می چرخاند تا جوجه ها به دیواره تخم نچسبد در دستگاه جوجه کشی اسکندری نیز چرخش تخم ها به صورت ۲۴ ساعته و با زاویه چرخش ۳۶۰ درجه می باشد.برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این سوال می توانید نوشته دستگاه جوجه کشی چیست را مطالعه کنید.


۲- دستگاه جوجه کشی چه کاربردی دارد؟

همانطور که توضیح داده شده وظیفه دستگاه جوجه کشی تبدیل تخم نطفه دار به جوجه می باشد یعنی اصطلاحا از تخم ها جوجه کشی می کند. این تخم ها می توانند تخم همه پرندگان باشند، چه مرغ ، چه بلدرچین ، چه کبک ، چه غاز و … برای دستگاه هیچ تفاوتی ندارد که تخم چه پرنده ای درون آن قرار گرفته شده است. کافیست شما دما و رطوبت مورد نظر خود را در دستگاه وارد کنید، خواهید دید که دستگاه به صورت اتوماتیک دما و رطوبت را به مقدار مورد نظر شما رسانده و مداما تخم ها را نیز می چرخاند.

 


۳- دستگاه جوجه کشی خانگی چیست؟

دستگاه جوجه کشی خانگی به دستگاهی گفته می شود که قابلیت کار در منزل را دارد. مثلا گروه صنعتی اسکندری دستگاه های جوجه کشی ایزی باتور ۱، ۲، ۳، ۴، ۵ و ۶ را مخصوص کار در منزل طراحی و تولید نموده است. این دستگاه ها وزن بسیار سبکی دارند و کمترین میزان برق را مصرف می کنند و مهم تر اینکه هیچ گونه صدا یا بوی ناخوشایندی نیز تولید نمی کنند.همچنین در نوشته ماشین جوجه کشی خانگی چیست توضیحات بیشتری در این مورد داده شده است.


۴- تفاوت دستگاه جوجه کشی شتر مرغ با بقیه دستگاه ها در چیست؟

برخی از سوالات رایج دستگاه جوجه کشی مربوط به کارکرد دستگاه های جوجه کشی مخصوص شتر مرغ با سایر دستگاه ها متفاوت است و این تفاوت به نحوه رطوبت دهی و رطوبت گیری در دوران ستر و هچر مربوط می شود. در دستگاه های جوجه کشی معمولی در دوران ستر میزان رطوبت معمولا ۶۰ درصد و در دوران هچر معمولا ۷۰ درصد می باشد. ولی در دستگاه جوجه کشی شتر مرغ در دوران ستر رطوبت ساطح شده از تخم ها به صورت کامل از آنها گرفته می شود تا جوجه شترمرغ های دورن تخم به راحتی بتوانند نفس بکشند و در دوران هچر نیز به میزان قابل توجهی به آنها رطوبت داده می شود تا پوسته کلفت تخم شتر مرغ نرم شده و جوجه ها به راحتی از تخم بیرون بیایند.

سوالات قبل از خرید دستگاه جوجه کشی

 


۵- دوران ستر به چه معناست؟

از جمله مهم ترین سوالات رایج دستگاه جوجه کشی به دو دوره ستر و هچر مربوط می شود، ستر به دوره رشد جوجه های درون تخم گفته می شود که در پرندگان مختلف متفاوت می باشد مثلا در مورد مرغ این دوره ۱۸ روز می باشد. برخی از دستگاه ها دارای سیستم ستر و هچر همزمان می باشد که در آن پس از رشد کامل جوجه ها ، می توان از همان شانه ها به عنوان سبد هچر نیز استفاده نمود.


۶- دوران هچر به چه معناست؟

معمولا به ۳ روز آخر دوره جوجه کشی، دوره هچر گفته می شود و در این دوره جوجه ها کاملا رشد کرده و کم کم آماده بیرون آمدن از تخم هستند و در اکثر پرندگان نیز فقط ۳ روز آخر را شامل می شود. مثلا در مورد تخم مرغ می توان گفت که ۱۸ روز اول دوره ستر می باشد و ۳ روز آخر به دوره هچر مربوط می شود یعنی در کل دوره جوجه کشی مرغ که ۲۱ روز می باشد از مجموع دو دوره ستر و هچر تشکیل شده است.

 


۷- آیا دستگاه جوجه کشی سود دارد؟

پاسخ این سوال از مجموعه سوالات رایج دستگاه جوجه کشی کاملا واضح است، شما با خرید یک دستگاه جوجه کشی از گروه صنعتی اسکندری تا چندین سال بدون هیچ مشکلی می توانید از آن استفاده کنید. دستگاه جوجه کشی با مصرف کمترین میزان برق، بعد از ۲۱ روز تخم های نطفه دار ۱۰۰۰ تومانی را تبدیل به جوجه های خوشگل ۵۰۰۰ هزار تومانی می کند و این یعنی سرمایه شما پس از ۲۱ روز ۵ برابر میشود. پس نتیجه می گیریم که سود آوری دستگاه جوجه کشی از هر دستگاه دیگری بیشتر است (قیمت های فوق فرضی هستند، قیمت بازار ممکن است نوسان داشته باشد.)

پس می توان گفت که شما با خرید هر دستگاه جوجه کشی می توانید سود بالایی به دست آورید و بهترین کار فروش جوجه های یک روزه می باشد که مشتریان زیادی هم دارد زیرا هر کسی وقت و حوصله جوجه کشی از پرندگان را ندارند و ترجیح می دهند جوجه های یکروزه خریداری نموده و پرورش دهند، زیرا دوره بازگشت سرمایه آنها نیز کوتاه تر می شود.

سوالات قبل از خرید دستگاه جوجه کشی


۸- از کجا دستگاه جوجه کشی بخریم؟

سوال بسیاری از کاربران! با وجود تبلیغات مختلفی که هم گروه صنعتی اسکندری و هم سایر تولید کنندگان انجام می دهند، باز هم بسیاری از کاربران در انتخاب و خرید دستگاه مورد نظرشان تردید دارند و می توان گفت که دلیل اصلی این سوال عدم اعتماد به تولید کننده است. طبیعتاً شما باید از کسی خرید کنید که هم سابقه بالایی در زمینه تولید دستگاه های جوجه کشی داشته باشد، هم گارانتی و خدمات پس از فروش با کیفیتی ارائه نماید، هم پشتیبانی خوبی داشته باشد و از این مهم تر دستگاه های آنها باید دارای استاندارد ملی و جهانی باشد و از قطعات با کیفیتی در آن استفاده شده باشد.

مثلا در دستگاه های جوجه کشی اسکندری از سنسور سوئیسی SHT استفاده شده که زمین تا آسمان با سنسور های چینی فرق دارد و اصلا قابل مقایسه نیست. موتور دستگاه ها ساخت مالزی بوده که با سرعت ۱ دور در دقیقه قادر به چرخش تخم ها می باشد و امکان افتادن و شکستن تخم ها به صفر می رسد. شانه های جوجه کشی به صورت همه کاره بوده که امکان جوجه کشی همزمان از چند تخم مختلف را برای شما فراهم می کند و از این مهم تر دارای چرخش ۳۶۰ درجه می باشند.

در وبسایت EIG-SHOP مطلبی با موضوع دستگاه جوجه کشی خوب چه ویژگی های دارد آورده شده است که می تواند برای خریداران مفید باشد.


۹- چرا نباید دستگاه جوجه کشی دست دوم بخریم؟

از چالش برانگیزترین سوالات رایج دستگاه جوجه کشی همین سوال است! اگر شما سری به سایت های درج آگهی مانند دیوار یا شیپور یا … بزنید متوجه آگهی های افرادی می شوید که دستگاه های جوجه کشی کارکرده خودشان را در معرض فروش گذاشته اند. این افراد واقعا چرا دارند دستگاه های خودشان را می فروشند؟ اگر از آنها سوال کنید آیا جواب درستی به شما می دهند؟ مطمئناً هیچ کدام از آنها نخواهند گفت که دستگاه من معیوب است و جواب احتمالی همگی آنها عدم سود دهی کار جوجه کشی می باشد.

اکثر افرادی که دستگاه های جوجه کشی خودشان را میفروشند، دوست ندارند هزینه تعمیر دستگاه ها را بپردازند و ترجیح آنها خرید یک دستگاه جوجه کشی نو و دارای گارانتی می باشد. زیرا می دانند که اگر دستگاه خود را تعمیر کنند دوباره با مشکل رو به رو خواهد شد. در این میان افرادی نیز هستند که به دلیل عدم علاقه به پرورش پرندگان و سرد شدن از آنها دستگاه های خودشان را می فروشند، که قضیه این افراد کاملا متفاوت می باشد و تشخیص این افراد واقعا مشکل می باشد. پس پیشنهاد ما خرید یک دستگاه جوجه کشی نو از گروه صنعتی اسکندری می باشد زیرا هم دارای یکسال گارانتی بوده و هم شامل ۱۰ سال خدمات پس از فروش می شود.

سوالات قبل از خرید دستگاه جوجه کشی


۱۰- چطور دستگاه جوجه کشی بسازیم؟

این سوال مختص افرادی است که خرید دستگاه جوجه کشی را هزینه اضافی می دانند و خودشان ترجیح می دهند دست به کار شوند! زیرا فکر می کنند با ساخت یک دستگاه جوجه کشی همان نتیجه ای را می گیرند که دیگران از یک دستگاه جوجه کشی حرفه ای می گیرند و کاملا هم غلط فکر می کنند!

خب ما به شما کمک خواهیم کرد. اگر در وب سایت چیکن دیوایس در قسمت جستجو عبارت “ساخت دستگاه جوجه کشی” را جستجو کنید با مقالات مختلفی رو به رو خواهید شد که ساخت دستگاه جوجه کشی را به صورت مرحله به مرحله توضیح داده است. اگر باز هم نیاز به آموزش داشتید می توانید در سرویس های اشتراک ویدیو مانند یوتیوب، آپارات و … به دنبال روش های ساخت دستگاه جوجه کشی بگردید.


۱۱- دستگاه های جوجه کشی چقدر برق مصرف میکند؟

از جمله سوالات رایج دستگاه جوجه کشی اکثر مشتریان از میزان مصرف برق در دستگاه های جوجه کشی می باشد، دستگاه های جوجه کشی گروه صنعتی اسکندری در دو سطح خانگی و صنعتی تولید می شوند، دستگاه های جوجه کشی خانگی فقط ۱۲ ولت برق مصرف می کنند و در صورت قطع شدن برق شهری امکان کار با باتری ماشین را نیز دارند و دستگاه های جوجه کشی صنعتی برق ۲۲۰ ولت را مصرف می کنند که برق تکفاز خانگی کاملا جوابگوی این دستگاه ها خواهد بود و میزان مصرف آنها در حد یک لامپ رشته ای ۲۲۰ ولت خواهد بود زیرا دارای استاندارد جهانی بوده و از مصرف بهینه ای برخوردار هستند. پس زیاد نگران قبض برق خود نباشید.


۱۲- دما و رطوبت دستگاه جوجه کشی چقدر باید باشد؟

پرندگان مختلف دما و رطوبت متفاوتی دارند، مثلا در مورد مرغ دمای دوران ستر ۳۷.۷ درجه و رطوبت این دوران ۶۰ درصد و دمای دوران هچر ۳۷.۴ درجه و رطوبت آن ۷۰ درصد می باشد، دما و رطوبت دوران ستر و هچر پرندگان مختلف در جدول زیر تهیه شده است:

سوالات قبل از خرید دستگاه جوجه کشی

نوع پرندهدمای دوران ستررطوبت دوران ستردمای دوران هچررطوبت دوران هچر
مرغ۳۷.۷۶۰۳۷.۴۷۰
بوقلمون۳۸۶۰۳۷.۵۷۰
بلدرچین۳۷.۷۶۵۳۷.۲۸۰
قرقاول۳۶.۶۶۵۳۷.۲۸۰
کبک۳۷.۵۶۰۳۷۷۵
اردک۳۸۷۰۳۷.۵۸۰
غاز۳۸۷۵۳۷.۵۸۵
شترمرغ۳۶.۳۲۳۳۶.۶۳۰

 

سوالات قبل از خرید دستگاه جوجه کشی

نوشته های مشابه

‫۱۹ دیدگاه ها

  1. من ختم مرغ هارو دو روز در دمای ۲۶ درجه لا هر ۲ ساعت یک چرخش را انجام دادم بعد دما رو گذاشتم ۱۸ آیا نطفه مرده است

    1. سلام دوست عزیز
      این چه دماهاییه تعیین کردی
      صددرصد با این وضع نتیجه نمیگیری

  2. با سلام
    اگر تعداد کمی مرغ داشته باشیم آیا این امکان وجود دارد تخم مرغ هایی که در روزهای مختلف از مرغ مادر گرفته شده اند را داخل ماشین جوجه کشی قرار دهیم و هر روز تعدادی تخم جدید به آنها اضافه کنیم تا دستگاه جوجه کشی پر شود؟
    خیلی ممنون

    1. بله امکانش هست
      اما دستگاه تون باید دارای امکان ستر و هچر همزمان باشه تا تخم های رسیده به دوران هچر را به ترتیب به قسمت هچ منتقل کنید.

  3. اگر برق قطع بشه چه مدت تخم ها سالم میمونن؟؟؟ البته بدون اینکه ب باطری ماشین وصل کنیم یا هر چیز دیگه ای

    1. بستگی به دمای محیط شما دارد، هر چه دما پایین تر باشد تخم ها زودتر خراب می شوند.
      اگر دمای محیط بین ۲۵ الی ۲۸ درجه باشد، تخم ها حداکثر تا یک ساعت دوام خواهند اورد.

  4. سلام با توجه به این که در تابستان راندمان جوجه کشی میاد پایین،چقدر احتمال هست که با دستگاه حرفه ای،تخم ها جوجه شوند؟؟؟؟

    1. لطفا با شماره زیر تماس بگیرید
      ۰۹۱۴۴۴۸۵۵۹۰

  5. سلام: دستگاه ایزی باتور۲ از شما خریداری کردم.درحال حاضر تخم غاز داخل دستگاه است . در بعضی منابع نوشته شده باید بعد از هشت روز روزانه دستگاه به مدت چند دقیقه خاموش و روی تخم ها آبپاشی صورت بگیردآیا برای دستگاه ایزی باتور ۲ هم در صورتی که روی غاز تنظیم شده این کار را باید انجام داد یا نباید دخالت دست در آن باشد.باتشکر

    1. سلام
      برای تمام دستگاهها این شرایطی که توضیح دادید یکسان هست.

  6. سلام در دستگاه ایزی باتور ۲ که ۹۶ تخم مرغ در خود جای میگیرد اگر تخم مرغ ها نطفه دار و یک روزه باشند تقریبا چه تعداد از تخم مرغ ها به جوجه تبدیل می شوند؟

    1. سلام
      اگر تمامی شرایط جوجه کشی را به درستی رعایت کنید انتظار داریم بیش از ۹۰ درصد تبدیل به جوجه بشند.

  7. سلام در دستگاه ایزی باتور ۲ که تعداد ۹۶ تخم مرغ در خود جای میگیرد اگر تخم مرغ ها همگی یک روزه و نطفه دار باشند تقریبا چه تعداد از تخم مرغ ها تبدیل به جوجه می شوند؟؟؟؟

  8. سلام در دستگاه ایزی باتور ۲ که ۹۶ تخم مرغ در خود جای میگیرد اگر تخم مرغ ها نطفه دار و یک روزه باشند تقریبا چه تعداد از تخم مرغ ها به جوجه تبدیل می شوند؟

  9. آخه کی میاد از ما جوجه بخره آخرش مجبوریم بساط پهل کنیم گوشه خیابون برا فروشش

    1. هر شغلی نیاز به استعداد ، پشت کار و تجربه داره. هزار نفری که در روز در سطح کشور جوجه کشی می کنند دیدگاه شما رو ندارند.
      برای هر محصولی بایست بازاریابی کرد و مشتری رو پیدا کرد ، مورد جوجه کشی نیز جدا از این روال نیست.
      مرغداری های محلی ، کشتار مرغ های محلی و … می تونه نمونه ای از بازار باشه.

  10. با سلام
    ایزی باتور ۶ رو میخوام خرید کنم
    فقط ی مورد برام خیلی حساس و مهمه
    من هر چند دوزی میخوام تخم به دستگاه اضافه کنم
    مشکلی پیش نمیاد؟

    1. سلام
      در ایزی باتور ۶ این امکان وجود ندارد، زیرا در این دستگاه امکان ستر و هچر همزمان وجود ندارد.
      در دوران ستر تخم باید مداما چرخش داشته باشد ولی در دوران ستر تخم باید ثابت قرار بگیرد. که در ایزی باتور ۶ این امکان وجود ندارد.
      برای این منظور می توانید ایزی باتور ۲ رو خریداری کنید که امکان ستر و هچر همزمان در ان وجود دارد
      ایزری باتور ۲ دارای دو طبقه است که یک طبقه برای ستر و یک طبقه برای هچر می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس