سنقر ها

سنقر ها

سنقر ها : سنقر سفید از پرندگان شکاری با اندازه متوسط به شمار می ود .طول بدن آن در حدود ۴۳ تا ۴۸ سانتی متر است . بالها و بدن باریک و کشیده و دم نیز نسبتا باریک است . بخش زیرین بدن به رنگ زرد نخودی بوده و در آن نوار های رنگی دیده نمی شود. بخش فوقانی بال ها قهوه ای تیره و بخش فوقانی پاها سفید رنگ است. رنگ چشم این پرنده قهوه ای می باشد. سنقر سفید علفزار های مرطوب را که در مجاورت رود های کوچک و دریاچه ها باشند برای لانه سازی بر می گزیند.

پرندگان نا بالغ لاغر تر هستند و بدن آن ها به رنگ زرد نخودی است ولی فرم سر آنها پهن تر و تیره تر است و یک نوار نیم حلقه ای در گردن آنها دیده می شود.

غذای اصلی آنها را پستانداران کوچک مارمولک و پرندگان تشکیل می دهد و هنگام پرواز در بوته زار ها شکار خود را با شیرجه زدن به دام می اندازند . این پرنده عموما به تنهایی و بعضا در دسته های کوچک شکار می کند . سنقر سفید روی زمین لانه سازی می کند و معمولا شش تخم به رنگ سفید می گذارد.

پراکندگی جغرافیایی در ایران: زمستان ها فراوان است و به صورت مهاجر عبوری در همه جای ایران دیده می شود. احتمالا در شمال شرقی ایرا زاد و ولد می کند.

دستگاه جوجه کشی حرفه ای ۱۲ تایی
» مناسب برای جوجه کشی از تخم سنقر
» مجهز به سیستم چرخش ۳۶۰ درجه ای
» با گارانتی یکساله و خدمات پس از فروش ده ساله
قیمت : ۴,۹۷۰,۰۰۰ تومان
 

سنقر سفید - سنقر ها
سنقر سفید – سنقر ها

سنقر گندمزار
سنقر گندمزار پرنده ای با اندازه متوسط با طول ۴۰ تا ۴۵ سانتی متر است . که زمین های خشک آفتابی و گرم را برای زندگی بر می گزیند. این پرنده بال هایی کوتاه دارد و هنگام پرواز آنها را به صورت حرف V نگه می دارد. نر و ماده دارای رنگ پروبال متفاوتی هستند نر ها دارای پشت خاکستری رنگ و سطح شکمی سفید می باشند و نوک بال هایشان سیاه است. ماده ها و پرندگان نا بالغ دارای سطح شکمی به رنگ زرد نخودی با رگه های قهوه ای رنگ هستند.

سنقر گندمزار باتلاقها بیشه ها و زمین های زراعی را برای زندگی انتخاب می کند. در صورتی که تعدادشان زیاد باشد در کشتزار ها آشیانه سازی می کنند.

غذای اصلی سنقر گندمزار را پستانداران کوچک مارمولک و پرندگان تشکیل می دهند .

این پرندگان روی زمین لانه سازی می کنند این پرنده ۴ الی ۶ تخم سفید رنگ می گذارد.

صدا : صدای این پرنده د هنگام نمایش های جنسی در نر ها جیغ مانند و به صورت < کک کک کک کک > و در ماده ها کشیده و به صورت < جیک – جیک – جیک > است.

پراکندگی جغرافیایی در ایران : تابستان ها به تعداد کم در شمال غربی ایران دیده می شود. به طور منظم از نواحی دریای خزر و جنوب غربی ایران عبور می کند.

سنقر گندمزار - سنقر ها
سنقر گندمزار – سنقر ها

سنقر تالابی
سنقر تالابی دارای اندازه متوسط که طول آن ۴۸ تا ۵۵ سانتی متر است.این پرنده در نی زار ها زندگی می کند و اغلب در اروپا و آسیا دیده می شود. سنقر تالابی دارای بال های دراز بوده و هنگام پرواز عموما آنها را به حالت V شکل نگه می دارد. در این پرندگان نر و ماده دارای پر و بال کاملا متفاتی هستند . پرنده نر دارای بال هایی به رنگ خاکستری است .پرنده ماده عموما به رنگ قهوه ای با اندکی قهوه ای روشن است. لبه بال های ماده آن به رنگ کرمی است.

جوجه های کمتر از یک سال رنگشان قهوه ای شکاتی پررنگ بوده و رنگ گلویشان کرم روشن است سنقر تالابی پستانداران کوچک حشرات و پرندگان را شکار می کند.

این پرنده در علفزار ها لانه سازی می کند و زمین های باز و مرطوب را برای زندگی ترجیح می دهد و اکثرا در مزارع گندم می توان آنها را مشاهده کرد. گونه ای از آن دارای طول بدنی معادل با ۵۵ تا ۵۸ سانتی متر بوده و اندکی تیره تر است که بر روی دم و بال هایش نوار های تیره رنگی دیده می شود.

صدا: صدای این پرنده در ماده ها قوی تر از پرنده نر است .اما به طور کلی دو سیلابی است و در ماده ها شبیه <چینکا-چینکا> و در نر ها شبیه <چوکارا-چوکارا> شنیده می شود. پراکندگی جغرافیایی در ایران :نیمه مهاجر و فراوان است.

سنقر سفید - سنقر تالابی
سنقر سفید – سنقر تالابی

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. من یک پرنده شکاری بنام سنقر پیدا کردم که بالش شکسته بود امروز تحویل محیط زیست دادم وخیلی خوشحالم کمکش کردم

  2. سلام دوستان من قبلادنبال ی شاهین برای خودم بودم ی شاهین بالابان دیگه منصرف شدم بخاطردوستم با ی شاهین گرفتن ۶۰ میلیون جریمه سه سال زندانی براش بریدن اگه شما شاهین دارین ولش کنیدتا بره خودتونو ازحول والا نجات بدین خواهش میکنم ب شماره من زنگ نزنید ن برای خرید ن برای فروش اگه باغیرت هستی خواهش میکنم برای شاهین زنگ نزنی وخودتم ازبلا نجات بده (فارسی هم نوشتم که بخونی وبدونی) باتشکر فراوان محمدعلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋