دستگاه جوجه کشی خارجی بخریم یا داخلی؟ بررسی مزایا و معایب

دستگاه های جوجه کشی مختلفی در ایران و کشورهای خارجی مختلف تولید شده اند که برخی از آنها واقعا کارا بوده و برخی نیز فقط نام دستگاه جوجه کشی را یدک می کشند. در این نوشته به بررسی دستگاه های جوجه کشی با کیفیت و صاحب نام ایرانی و خارجی پرداخته شده و مزایا و معایب هر کدام از آنها مورد بررسی قرار گرفته اند.

خرید دستگاه جوجه کشی خارجی چه مزایایی دارد؟

منظور از دستگاه های جوجه کشی خارجی، نمونه هایی هستند که دارای کیفیت و راندمان جوجه کشی فوق العاده بالایی هستند و نسبت به نمونه های ایرانی یک سر و گردن بالاتر هستند، چرا که دستگاه های چینی درجه ۲ نیز خارجی محسوب می شوند، اما کیفیت و راندمان به مراتب پایین تری نسبت به نمونه های ایرانی داشته و ارزش خرید ندارند.

به عنوان سه نمونه مطرح و اثبات شده خارجی می توان به آرکام، برینسی و پیترسایم اشاره کرد که از راندمان جوجه کشی بسیار بالایی برخوردار هستند. علت بالا بودن کیفیت این محصولات نیز دسترسی به مواد اولیه با کیفیت، نیروی متخصص و تکنولوژی های پیشرفته است که در سایر کشورهای جهان سوم وجود ندارد.

ماشین جوجه کشی درنا 2 ظرفیت 336 عدد
ماشین جوجه کشی درنا ۲ ظرفیت ۳۳۶ عدد
» جوجه کشی از تخم طیور مختلف در ظرفیت بالا
» دارای قابلیت ستر و هچر همزمان
» با سیستم رطوبت تمام اتوماتیک
قیمت : ۱۵,۸۰۰,۰۰۰ تومان

از جمله مزایای خرید ماشین جوجه کشی خارجی می توان به موارد زیر اشاره کرد : 

الف – برخورداری از راندمان جوجه کشی بالا

اگر از تخم پرنده های محلی مانند مرغ، بوقلمون، اردک و غاز و … جوجه کشی می کنید و می خواهید به راندمان بالایی برسید، دستگاه های صنعتی آرکام و برینسی به شما در رسیدن به این هدف کمک خواهند کرد. 

در این دستگاه ها، کابین مجزایی جهت تولید حرارت و رطوبت، ورود هوای تازه و سایر سیستم های الکترونیکی در نظر گرفته شده و به دلیل سیرکوله صحیح، دما و رطوبت تمامی قسمت های کابین یکسان بوده و هیچ جنینی شوک دمایی تحمل نمی کند. 

محصولات مشابه ایرانی نیز به نام های دستگاه جوجه کشی درنا و هواباتور صنعتی وارد بازار شده اند که کارکرد مشابه این دو برند خارجی را داشته و راندمان جوجه کشی بالایی را داشته اند. 

ب – امکان جوجه کشی از پرنده های زینتی گران قیمت 

اگر قصد جوجه کشی از تخم پرنده های زینتی گران قیمت مانند کاسکو، کاکادو و ماکائو را دارید، قطعا دستگاه های آرکام بالاترین بازدهی را به شما خواهند داد و به عنوان یک نمونه پرفروش می توان به آرکام کینگ سورو ۲۰ اشاره کرد که توانایی خود را در جوجه کشی از تخم پرنده های زینتی مخصوصا طوطی سانان به اثبات رسانده است. 

اما اگر به دنبال جوجه کشی از تخم پرنده های زینتی با قیمت متوسط مانند مرغ عشق، عروس هلندی، فنچ و … هستید، دستگاه ایرانی ایزی باتور ۶ برای این کار بسیار مناسب است. دستگاه های آرکام  کینگ سورو۲۰ و ایزی باتور ۶ دارای کارکرد و فناوری های مشابهی هستند و در ساخت هر دو از سنسور sht، پمپ آب و پد سلولزی استفاده شده است. حتی چرخش ایزی باتور ۶ به صورت ۳۶۰ درجه بوده که بسیار بهتر از آرکام  عمل می کند. 

معایب خرید دستگاه های جوجه کشی خارجی 

با اینکه خرید یک انکوباتور خارجی، راندمان جوجه کشی بالایی را به شما خواهد داد. اما دارای معایب مختص به خود هستند که ممکن است در خرید دستگاه های ایرانی با آن مواجه نشوید. در ادامه به مهم ترین معایب خرید ماشین جوجه کشی خارجی اشاره شد است : 

۱- قیمت بالای دستگاه های جوجه کشی خارجی : 

امروزه با بالا رفتن قیمت ارز و به تبع آن افزایش قیمت محصولات وارداتی، برندهای معتبر جهانی در بازار داخل ایران با قیمت بسیار بالایی به فروش می رسند. این افزایش قیمت به دلیل افزایش قیمت دلار ، هزینه های ثبت سفارش ، هزینه های حمل و نقل و عوارض و مالیات واردات کالاست.

به عبارت دیگر هنگام خرید دستگاه های خارجی فقط قیمت خود محصول را نمی پردازید بلکه مبلغ پرداختی شما شامل هزینه های اشاره شده نیز می شود که مهم ترین آن عوارض و تعرفه های بالای گمرکی می باشد. 

برای بیشتر خریداران این قیمت صرفه اقتصادی نداشته و هر کسی از پس تامین چنین هزینه های بر نمی آید، همچنین در نظر داشته باشید که قیمت دستگاه جوجه کشی پایان کار نیست و قیمت قطعات و لوازم مورد نیاز آن محصول نیز بالا بوده و برای تامین مجدد آن باید هزینه زیادی پرداخت کنید. در حالی که با کمی جستجو می توان دستگاه جوجه کشی ایرانی با کیفیت نزدیک به دستگاه های خارجی یافت که قیمت بسیار معقولانه ای نیز دارند. 

دستگاه جوجه کشی کره ای 24 تایی ارکام
دستگاه جوجه کشی کره ای ۲۴ تایی ارکام
» بهترین دستگاه جوجه کشی خارجی
» دارای سیستم اتوماتیک پمپاژ آب
» دارای سیستم تامین دمای هوشمند
قیمت : ۲۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان

۲- عدم دسترسی به گارانتی و خدمات پس از فروش :

توجه داشته باشید که کارخانه های خارجی به دلیل وجود تحریم های یک جانبه علیه ایران، قادر به انجام خدمات گارانتی و سرویس و تامین قطعات برای ایرانیان نیستند و برای تعمیر و سرویس محصول با مشکل جدی رو به رو خواهید شد، مگر اینکه محصول خریداری شده همچون گوشی و لپ تاپ دارای نماینده رسمی باشد و امکان تعمیر و سرویس آن در داخل ایران وجود داشته باشد که در مورد دستگاه های جوجه کشی به دلیل عدم صرفه اقتصادی تاکنون چنین اقدامی صورت نگرفته است. 

در همین موضوع باید توجه کنید برخی از افراد اقدام به ارائه خدمات پس از فروش و فروش قطعات این محصولات در داخل کشور با قیمت های چند برابر واقعی می نمایند که خود این مورد یک مشکل دیگر است این در حالی است که دستگاه های ایرانی دارای گارانتی و خدمات پس از فروش بهتری هستند و کارخانه های وجود دارند که بخش فعال و مجزایی با نیروی آموزش دیده برای گارانتی و خدمات پس از فروش خود اختصاص داده اند.

۳- احتمال خرید کالای بدل به جای محصول اورجینال 

معمولا هر کالای خارجی با کیفیتی دارای یک نمونه بدل چینی می باشد که این قضیه در مورد دستگاه های جوجه کشی نیز وجود دارد. در صورتی که شناخت کافی در مورد دستگاه های جوجه کشی داشته باشید، احتمال خرید دستگاه بدل به جای کالای اورجینال وجود دارد. اما چنین فاجعه ای در مورد دستگاه های جوجه کشی ایرانی وجود ندارد. 

۴- عدم دسترسی به دفترچه راهنما و ویدیوهای آموزشی فارسی 

دستگاه های جوجه کشی نیاز به نصب و راه اندازی دارند، در صورت خرید ماشین های جوجه کشی خارجی از خدمات نصب توسط ماموران نصب بی بهره خواهید ماند. ضمن اینکه دفترچه راهنما و ویدیوهای آموزشی فارسی وجود نداشته و ناچار به ترجمه آن خواهید بود. اما تولید کننده های مطرح ایرانی مانند گروه صنعتی اسکندری، تمامی این موارد را به رایگان در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. 

چرا خریداران دستگاه های جوجه کشی ایرانی ناراضی هستند ؟ 

اغلب کسانی که قصد جوجه کشی از تخم طیور زینتی و گران قیمت را دارند به سراغ دستگاه های خارجی و یا ایرانی گران قیمت می روند و طبیعتا پس از گرفتن نتیجه دلخواه ، هیچ گونه اعتراضی نخواهند داشت. هم چنین پرورش دهنده های حرفه ای و دارای سابقه چندین ساله نیز به این نتیجه رسیده اند که کیفیت دستگاه عامل تعیین کننده ای در موفقیت است. 

اما تنها افراد ناراضی کسانی هستند که به تازگی کار جوجه کشی را شروع کرده اند و جهت جلوگیری از انجام هزینه های بالا به سمت خرید دستگاه های ایرانی ارزان قیمت و یا دستگاه های وارداتی چینی می روند که با نام دستگاه ایرانی به فروش می رسند. 

طبیعتا این افراد پس از چند دوره جوجه کشی به نتیجه دلخواه و باب میل خود نمی رسند و صدای اعتراض خود را به هر طریق ممکن اعلام می کنند. همین افراد ناراضی سبب خدشه دار شدن نام دستگاه های جوجه کشی ایرانی شده و دستگاه های خارجی را توصیه می کنند. 

در حالی که دستگاه های جوجه کشی خارجی نیز کیفیت مشابه دستگاه های باکیفیت ایرانی را دارند و همین افراد ناراضی، در صورت خرید دستگاه های ایرانی با کیفیت، به نتیجه دلخواه خود خواهند رسید و دقیقا به همین دلیل است که خرید ماشین جوجه کشی دقیق و حرفه ای را برای شروع کار توصیه می کنیم.

چگونه دستگاه های جوجه کشی ایرانی با کیفیت را از نمونه های بی کیفیت تشخیص دهیم؟

در ایران نیز همانند کشورهای خارجی، دستگاه های جوجه کشی در کیفیت متفاوت تولید می شوند. هر کسی که توانایی برش و مونتاژ قطعات فلزی و یا آلومینیومی و حتی چوبی را داشته باشد، می تواند یک دستگاه جوجه کشی تولید و به بازار ارائه کند. از طرف دیگر به دلیل خرید انبوه و واردات آسوده دستگاه های بی کیفیت چینی، به راحتی و بدون هیچ مجوزی می توان آنها را به نام دستگاه های ایرانی به فروش رساند. 

افرادی که به تازگی وارد کار جوجه کشی شده اند، ممکن است تفاوت دستگاه های با کیفیت و بی کیفیت را نداند و چه بسا جهت صرفه جویی در هزینه ها، یکی از مورد های اشاره شده فوق را خریداری کند. اما برای تشخیص دستگاه های با کیفیت از نمونه های بنجل نیاز به افزایش اطلاعات در این زمینه وجود دارد که در یک مقاله دیگر به صورت کامل به این موضوع پرداخته ایم. 

برای دریافت اطلاعات بیشتر و جلوگیری از هدر رفتن سرمایه حتما مقالات فوت و فن های خرید دستگاه جوجه کشی در ایران  و معیارهای انتخاب یک دستگاه جوجه کشی با کیفیت را مطالعه فرمایید. 

نتیجه گیری کلی مقاله 

در این نوشته به مزایا و معایب خرید دستگاه های جوجه کشی خارجی و ایرانی پرداخته شد و به این نتیجه رسیدیم که امروزه دستگاه های جوجه کشی با کیفیت ایرانی نیز وجود دارند که توانایی رقابت با دستگاه های خارجی را داشته و با قیمت بسیار معقولانه تری نیز به فروش می رسند. ضمن اینکه از گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر و واقعی نیز برخوردار هستند. 

در صورت پرس و جو و تحقیق و مطالعه مقالات ذکر شده فوق، حتما به انتخاب دلخواه خود خواهید رسید و چه بسا هزینه بسیار کمتری نیز نسبت به دستگاه های گران قیمت خارجی خواهید پرداخت. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس