خواص تخم بوقلمون

با خواص تخم بوقلمون بیشتر آشنا شوید!

خواص تخم بوقلمون ، شاید از نظرِ شخصِ بوقلمون آن قدر زیاد و حائز اهمیت نباشد که از نظر ما انسان ها!

اصولا ما آدم ها عادت داریم که حتی برای یک قلوه سنگِ افتاده در کنارِ جدولِ خیابان هم میلیون ها خواص و فایده لیست کنیم و در نهایت بقیه را مجاب کنیم که اگر روزی یک بار این قلوه سنگ را لگد بزنند، عمرِ جاودانه می کنند!

اما اگر نخواهیم شرافتِ بوقلمون و تخم بوقلمون را با یک قلوه سنگ قیاس کنیم، باید بگوئیم که این الماسِ لکه دار، حقیقتا دارای خواص و اعجاز هایی است که محققان،  برحق آن را لیست و سیاهه کردند تا نوعِ بشر بتواند میزانِ زیادی از املاح و انرژی های لازمش را به واسطه همین نعمتِ خدادادی دریافت کند( امیدواریم نعمتِ خدادادی نامِ فردِ خاصی در جهانِ واقع نباشد!)

همراه ما باشید تا در این مقاله از وبلاگ چیکن دیوایس شما را با مهمترین خواص تخم بوقلمون آشنا کنیم.

چرا مصرف تخم بوقلمون در مقایسه با تخم مرغ بسیار کمتر می باشد؟

اصولا تخم ها، همواره در طولِ تاریخ بشر خواص و فوایدِ غذایی و درمانی زیادی به انسان ها رسانده اند و خیرشان مبسوط به بشر رسیده است. از تخمِ دایناسور گرفته تا تخمِ شربتی و بوقلمون، همگی آنقدر خاصیت های اعجاب آور برای بدنِ انسان دارند که محققان شاید هیچ گاه نتوانند تمامِ فواید و نکاتِ مثبتشان را ثبت و ضبط کنند و ما را بیشتر مجاب به استفاده از آن ها بکنند.

 شاید در میانِ تمامِ تخم های روی زمین، مشهور ترینِ شان، تخمِ مرغ باشد. قطعا هیچ چیزی به اندازه مرغ و اولادش موردِ اقبالِ عمومی قرار نگرفته و در جوامع پذیرفته نشده است. اما چه چیزی باعثِ مهجور ماندنِ تخمِ بوقلمون نسبتِ به تخمِ مرغ شده است؟

چرا مصرف تخم بوقلمون در مقایسه با تخم مرغ بسیار کمتر می باشد

قبول کنید که ما آدم های معمولی در طولِ سال حتی به اندازه یک سومِ مصرفِ تخمِ مرغ، تخم بوقلمون میل نمی کنیم چرا که به خواص تخم بوقلمون پی نبرده ایم. این که تاکید ما بر ما آدم های معمولی است به خاطر آن است که بعضی از افراد با رژیم غذایی ویژه، تخمِ بوقلمون را بیشتر از مرغ مصرف می کنند.

از آن جایی که انسان ذاتا و فطرتاً ظاهر بین است، شاید به خاطرِ شمایلِ لکه دارد و نه چندان جذابِ  تخم بوقلمون از آن کمتر استفاده میکند. شاید هم به علتِ مرسومیت کمتر و خواستنی نبودنِ آن در جامعه است. اما هر چه که باشد، بوقلمون و طفلش، نسبت به مزایایِ سرشاری که دارند، کمتر مورد توجه و اقبال واقع شدند.

خواص تخم بوقلمون

  • حافظِ اعصاب

 شما می دانستید که کمبود ویتامین B9 که به فولات هم مشهور است، باعث مشکلات عصبیِ مادرزادی می‌شود؟ تخم بوقلمون حاوی درصد بالایی از ویتامینِ B9 است که سببِ پایه گذاریِ قدرتمندِ سلول های عصبی میشود. پس اگر می خواهید اعصابِ فرزندانتان همانندِ اسلاگ های تنبل های سه انگشتی در انیمیشنِ زوتوپیا، آرامِ آرامِ آرام باشد از خواص تخمِ بوقلمون غافل نشوید!

  • دشمنِ قسم خورده سرطان

ویتامین B12 یا کوبالامین، از آن جایی که حامیِ یاخته های عصبی است ، ریسکِ ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد. اگر به دنبالِ راهی برای فرار از دستِ سرطان هستید، به آغوشِ تخمِ بوقلمون پناه ببرید. چرا که دارای میزانِ زیادی ویتامینِ B12 است و حکمِ دستِ خدا را برای از پای درآوردنِ سلول های سرطانی دارد!

  • دوستِ تیروئید

میزان مواد معدنی به‌خصوص آهن و سلنیوم در تخم بوقلمون سر به فلک کشیده است.  شما حساب کنید که هر تخم بوقلمون حدود ۳/۲۴ میلی‌گرم آهن در بدن تولید می‌کند اگر با همین وضعیت جلو بروید، مقدار ۴۱ درصد از نیاز روزانه بدن به آهن را تامین می‌کند. از طرفی، سلنیوم موجود در آن نیز نیمی از نیاز روزانه بدن به این ماده معدنی را رفع کرده. سبب رشد سلول‌ها شده و به عملکرد تیروئید کمک می‌کند.

  • عضله و ماهیچه سازی

این قسمت از متن شاید بیشتر توجه بدن ساز ها و بادی بیلدینگی ها را جلب کند. چرا که عمده کالری تخم بوقلمون به خاطر چربی ‌اش است. هر تخم بوقلمون حاوی ۱۰/۸ گرم پروتئین است که می‌تواند سیستم ایمنی بدن را حفظ کرده و به رشدِ بافت‌های تازه و توده‌های ماهیچه ‌ای کمک کند.

  • قاتلِ حساسیت

از خوردنِ قرصِ ستیریزین و کلافه کننده بودنِ آبریزشِ بینی و دردآور بودنِ یک خارشِ هفت ساله و بی پایان خسته شده اید؟ ما به شما باز هم تخمِ بوقلمون و خواصِ آنتی حساسیتش را پیشنهاد می دهیم. این ماده غذایی علاوه بر آن که اثبات شده هیچ گونه حساسیتی در بدن ایجاد نمی کند، بلکه قهرمان منشانه حساسیت های غذایی و فصلی دیگر را نیز در بدن خنثی می کند!

  • اکسیژن سازِ قهار

گاهی گلبول های قرمز به علتِ کم لطفی و بی توجهی ما به آن ها برای تامینِ نیاز هایشان، عملکردِ مناسبی از خود نشان نمی دهند و اگر بخواهند هم باز در توانشان نیست که وظیفه شان را درست انجام دهند. در اینجا باید در حقِ این سلول های خونیِ مان پدری کرده و یک بار هم ما دستشان را بگیریم.

گاهی گلبول های قرمز برای آن که بتوانند به موقع و سریع اکسیژن را از ششها به بافت های دیگر برسانند، نیاز به محرک پیدا می کنند. ویتامین ها و املاحِ بدونِ رقیبِ درونِ تخمِ بوقلمون، به بی نقص ترین شکلِ ممکن این یاری رسانیِ اورژانسی را به گلبول های قرمز بر عهده می گیرند.

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس