مرغ و خروس یوکوهاما Yokohama

 

معرفی نژاد مرغ و خروس یوکوهاما Yokohama

نام انگلیسی : Yokohama

نام فارسی : یوکوهاما

خروس یوکوهاما Yokohama خصوصیات : نژادی دم دراز متعددی در ژاپن وجود دارد و آمریکایی ها به ماکیان دم دراز با تاج شبیه به نخود فرنگی یوکوهاما می گویند ، اما این نام در ژاپن بر هیچ پرنده ای اطلاغ نمی گردد و ظاهرا بر ماکیانی اطلاق می شود که سال ها قبل از ژاپن به خارج صادر شده است.

مرغ و خروس یوکوهاما گونه از جمله نژادهای زینتی مرغ بوده که دم و یال پر گردن آنها بلند بوده و ظاهری بسیار جذابی به آن بخشیده است. این نژاد زینتی مرغ از قیمت بالایی برخودار بوده و در ایران نیز مورد توجه پرورش دهندگان و علاقه مندان زیادی قرار گرفته است. و بسیاری از افراد تمایل به جوجه کشی و پرورش آنها را دارند. در این مقاله از وبلاگ چیکن دیوایس همراه ما باشید تا حقایقی جالب در مورد این نژاد مرغ به دست بیاورید.

دستگاه جوجه کشی کره ای ۲۴ تایی ارکام
» جوجه کشی حرفه ای از تخم های مرغ و خروس یوکوهاما
» امکان تنظیم دما و رطوبت با نهایت دقت
» مجهز به سیستم تهویه ی هوای بهینه و عدم ایجاد نوسان دمایی و رطوبتی در تخم ها
قیمت : ۲۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان

تاریخچه پیدایش مرغ و خروس نژاد یوکوهاما

این گونه از مرغ و خروس ها در قرن نوزدهم در آلمان ایجاد شدند و سپس پرورش آنها در سایر مناطق نیز گسترش یافت. اقای هوگو دو روی اولین کسی بود که در سال ۱۸۸۰ بر روی اجداد اولیه این نژاد کار کرد. کشاورزان آلمانی این نژاد را با انواع مرغ و خروس های دم بلند ژاپنی همچون شوکوکو و خروس شامو ترکیب نمودند و در نتیجه رنگ آمیزی واریته های مختلفی از آنها با رنگ بندی خاص به وجود آمده است. قبلا این نژاد در ژاپن مینوهیکی نام داشت.

گفته میشود این نژاد از بندر یوکوهاما در ژاپن به اروپا صادر شده و سپس تحقیقات بیشتری در مورد نژاد آن انجام گرفته است. نژاد مرغ و خروس یوکووهاما در سال ۱۹۸۱ در آمریکا به عنوان نژاد استاندارد شناخته شد.

Yokohama-خروس

ویژگی ظاهری خروس یوکوهاما

خروس های این نژاد بیشتر از مرغ ها خودنمایی میکنند و از ظاهر بسیار باشکوهی برخودار می باشند. این پرندگان دارای دم بلند بوده موضع آنها قائم و کمی کوچک و باریک می باشد. دم خروس های این نژاد هرگز به بلندی نژاد اوناگادوری و شوکوکو نمی رسد با این حال وقتی خروس یوکوهاما راه می رود دم آن زمین را جارو می زند. به طور متوسط طول دم خروس های این نژاد یک متر میباشد. ریش و تاج آنها قرمز رنگ بوده و لاله گوش آنها نیز به رنگ قرمز است. نوک، پوست پاها و بدن آنها نیز زرد رنگ می باشد. یکی از ویژگی های ظاهری بسیار زیبای این نژاد پرهای زین و دنباله دار گردن آنها می باشد. در آلمان دو رنگ سفید و زین قرمز از یان نژاد رایج می باشد. البته چندین رنگ دیگر نیز از این نوع مرغ ها وجود دارد. ممکن است این نژاد را با مرغ و خروس فونیکس اشتباه بگیرید ولی تفاوت هایی بین این دو نژاد وجود دارد. بعنوان مثال لاله گوش مرغ و خروس فونیکس کرم یا زرد می باشد و تاج آنها تکی است. همچنین الگوهای رنگ نیز در هر دو نژاد متفاوت است.

 مرغ های این نژاد تخمگذاری بسیار پایینی دارد و معمولا خیلی زود بعد از ۱۲ الی ۱۴ بار تخمگذاری کرچ میشوند. تعداد تخمگذاری آنها در طول سال حدودا ۸۰ عدد می باشد و رنگ تخم این نژاد قهوه ای روشن بوده و وزن ان نیز ۴۰ گرم است.  همچنین وزن مرغ ها کم بوده و گزینه ای مناسب برای پرورش مرغ گوشتی نمی باشند. هدف اصلی از پرورش این نژاد مرغ فقط جنبه زیبایی آنها می باشد که در نمایشگاه های مختلف طیور عرضه میشوند. با این حال بعنوان حیوان خانگی نیز در برخی مناطق این نوع نژاد مرغ پرورش داده میشود.

جوجه یوکوهاما ، خروس دم بلند زیبا - فروشگاه چیکن دیوایسمزاج و شخصیت مرغ یوکوهاما

آنها به معنای واقعی کلمه حیواناتی آرام، مطیع و صمیمی هستند. به سادگی اهلی شده و با محیطهای انسانی و یا سایر حیوانات کنار می آیند. به همین دلیل کنترل و مدیریت آنها نیز راحت بوده و میتوان بعنوان حیوان خانگی آنها را پرورش داد. خروس یوکوهاما نیز خلق و خوی آرامی دارد و پرخاشگر نیست. بسیاری از مردم این نژاد مرغ و خروس را به دلیل ظاهر زیبا  طبیعت آرام برای پرورش انتخاب میکنند.

مرغ های این نژاد جثه کوچکی دارند به طوریکه در زمان بلوغ متوسط وزن آنها ۱.۶ کیلوگرم می باشد. خروس یوکوماها نیز پس از بالغ شدن به طور متوسط تا ۲ کیلوگرم رشد میکند. ناگفته نماند که گونه های بانتام این نژاد نیز ایجاد شده اند و خروس بانتام آن ۷۵۰ گرم و مرغ بانتام یوکوهاما ۶۲۰ گرم وزن دارد.

نژاد مرغ و خروس یوکوهاما به دلیل اینکه ژن خود را از مرغ های وحشی به ارث برده اند، پرندگان مقاومی می باشند که این مقاومت بدنی به آنها توانایی زنده ماندن در شرایط مختلف آب و هوایی را میدهد. به همین دلیل این نژاد مرغ هم در مناطق سرد و هم در مناطق گرم عملکرد خوبی دارد با این حال بهتر است که همیشه در دماهای معتدل نگهداری شوند.

لازم به ذکر است که دم خروس یوکوهاما کمی بلند می باشد. لذا برای اینکه دم حیوان زیر دست و پای سایر حیوانات لگد مال نشود، بهتر است که فضای بیشتری به این پرنده ها اختصاص دهید.

لیست جامع انواع نژادهای مرغ و خروس به همراه تصویر 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋