مرغ و خروس پلیموت روک Plymouth Rock | خروس ماشینی

 

مرغ و خروس پلیموث روک Plymouth Rock

نام انگلیسی : Plymouth Rock

نام فارسی: پلیموت روک

مرغ و خروس پلیموت راک (Plymouth Rock) از جمله قدیمی ترین مرغ های نژاد آمریکایی و انگلیسی بوده که بعنوان یک مرغ دو منظوره ای شناخته میشود. این مرغ هم به لحاظ کیفیت گوشت و هم به خاطر تخمگذاری بالا در کشورهای مختلفی پرورش داده میشود. ما در این پست از وبلاگ سایت چیکن دیوایس بیشتر در مورد مرغ و خروس های پلیموت راک و ویژگی های آنها بحث خواهیم کرد.

تاریخچه مرغ و خروس پلیموث روک

اجداد اولیه این واریته ها نخستین بار در ماساچوست، در منطقه Plymouth و در سال ۱۸۴۹ کشف شدند. در برهه ای از زمان مخصوصا در طول جنگ جهانی دوم پرورش این نژاد مرغ در آمریکا بسیار رونق گرفت. چراکه گوشت و تخم این مرغ یک منبع عالی برای تأمین نیاز غذایی سربازان جنگی بود. با مکانیزه شدن صنعت مرغداری، نژاد مرغ پلیموت راک کمتر مورد توجه قرار گرفت و نژادهای مرغ لگهورن سفید و مرغ کورنیش بیشتر خودنمایی کردند. با این حال هنوز هم این نژاد در گوشه و کنار مناطق مختلف ایران و جهان مورد پرورش قرار میگیرند.

ویژگی و مشخصات ظاهری مرغ پلیموت روک

مرغ های پلیموث راک در مقایسه با دیگر نژادها به راحتی از طریق آرایش و رنگ پرهای بدنشان قابل تشخیص هستند. این نوع مرغ و خروس ها معمولا سنگین وزن بوده و حتی بعنوان یک نژاد بومی سنگین وزن به حساب می آیند. پرهای این نوع مرغ ها بسیار نرم و به رنگ تیره و سیاه (گل باقالی) می باشد. همچنین مرغ و خروس پلیموت راک به راحتی از یک دیگر قابل تفکیک هستند. پرهای مرغ پلیموت راک کمی سیاهی بیشتری در مقایسه با خروس آن دارد. به همین دلیل ظاهر مرغ در کنار خروس پلیموت راک، تیره تر به چشم می آید.

خروس و مرغ پلیموت راک - فروشگاه چیکن دیوایساین نژادها هیکلی مثلثی شکل و بزرگ دارند. همچنین سینه آنها پهن و پشت آنها بلند و عریض میباشد. پاهای زرد رنگ این مرغ فاقد پوشش پر بوده و چهار انگشتی است. همچنین تاج و ریش و چشم آنها قرمز رنگ و لاله گوشش به رنگ قهوه ای است. قهوه ای بودن لاله گوش در این مرغ به ما میگوید که رنگ پوسته تخم مرغ پلیموت راک به رنگ قهوه ای می باشد. به همین دلیل برای تولید تخم مرغ محلی پرورش این نوع مرغ ها رواج دارد. ناگفته نماند که اندازه تخم مرغ پلی موت روک بزرگ بوده و رنگ آن بیشتر به رنگ قهوه ای کم رنگ می باشد.

وزن این نوع مرغ های بالغ بیش از ۳ کیلو گرم بوده و وزن خروس آن نیز به بیش از ۴.۵ کیلوگرم میرسد. این نژاد معمولا در سن ۸ هفتگی به سن تخمگذاری میرسد.

در حال حاضر هفت گونه استاندارد از مرغ های پلیموت روک شناخته شده اند که عبارتند از: مرغ پلیموت راک راه راه، آبی، کرم قهوه ای، نقره ای، کلمبیایی، کبکی و سفید که از میان این هفت گونه فقط مرغ پلیموت روک سفید و راه راه جمعیت بالایی دارند. سایر گونه ها تقریبا کمیاب و نادر میباشند. خروس پلیموت روک سفید در ایران به اشتباه به خروس سفید ماشینی هم معروف است.

رفتار و طبیعت مرغ و خروس پلیموت راک

این نژادها خوی بسیار ملایمی دارند و مرغ هایی کم سر و صدا می باشند. آنها شخصیت آرام و دوست داشتی داشته و زیاد با همدیگر و سایر طیور درگیر نمیشوند. لذا این نوع مرغ ها برای پرورش طیور خانگی گزینه مناسبی بوده و مشکلی خاصی برای کودکان و اعضای خانواده ایجاد نمیکنند.

البته باید گفت که مرغ پلیموث راک نیز همانند بیشتر طیور به هنگام تخمگذاری، قد قد به پا میکند. خروس ها نیز آواز سحرگاهی سر میدهند ولی نه زیاد و همینطور با صدای کم این کار را میکنند. خروس های پلیموت روک تمایلی به رفتارهای قلدر مآبانه ندارند ولی محافظین خوبی برای گله هایشان هستند. پرورش دهندگان این نوع مرغ در توصیف مرغ پلیموت راک میگویند که آنها “آرام، مطیع و در عین حال شیرین هستند”. انها به راحتی با سایر طیور و سایر نژادها، حیوانات خانگی و همچنین افراد خانواده کنار می آیند.

گونه های مختلف مرغ پلیموت روک

انواع مرغ پلیموت روک - فروشگاه چیکن دیوایسنگهداری و پرورش مرغ و جوجه پلیموت روک

این مرغ های همیشه کنجکاو، جستجوگر خوبی بوده و اشتهای خوبی هم دارند. نگهداری و مدیریت آنها نیز ساده و آسان می باشد. آنها از آزادی عمل و چرخش در فضاهای باز لذت می برند. افزون بر این مرغ های پلیموت راک برخلاف مرغ لگهورن نمی توانند به خوبی پرواز کنند و در فضای باز برای حصار کشی محیط نگهداری آنها نیازی به سقف نیست. این نوع مرغ و خروس ها را میتوان در داخل قفس نیز پرورش دارد به شرطی که به اندازه کافی فضا به هر پرنده اختصاص داده شود.

همچنین مرغ پلیموت روک تحت شرایط مطلوب به خوبی کرچ میشود و نگهبان و محافظ بسیار خوبی برای جوجه هایش می باشد. با این حال اگر کرچ نشدند میتوان به صورت مصنوعی و با خرید دستگاه جوجه کشی به تکثیر آنها پرداخت. دوره جوجه کشی این نژاد هماند دیگر مرغ ها ۳ هفته می باشد.

دستگاه جوجه کشی اتوماتیک ایزی باتور 3
دستگاه جوجه کشی اتوماتیک ایزی باتور ۳
» امکان جوجه کشی حرفه ای تخم های مرغ پلیموت روک
» طراحی بدنه از متریال ضدآب و مقاوم در برابر پوسیدگی
» کارکرد تماما اتوماتیک توسط سیستم انتخاب نوع پرنده
قیمت : ۵,۶۰۰,۰۰۰ تومان

مرغ های Plymouth Rock هم برای تولید تخم و هم بعنوان مرغ گوشتی قابل پرورش است. این نژاد به طور میانگین در سال ۲۰۰ عدد تخم مرغ میتواند تولید کند.

خروس-پلیموت-روک--Plymouth-Rock

این نژاد از جمله مرغ های مقاوم بوده و تا سال های زیادی میتواند عمر کند. البته عمر این مرغ ها بیشتر به کیفیت زندگی آنها بستگی دارد ولی تحت شرایط مطلوب مرغ های پلیموت روک تا ۱۰ سال هم میتوانند عمر کنند. اما بعد از سن ۳ سالگی تخمگذاری آنها کاهش پیدا میکند. هر چند با مدیریت نور، دما و تغذیه میتوان تخمگذاری آنها را افزایش داد ولی باید توجه کنید که توانایی تخمگذاری مرغ ها به طور عمده توسط ژنتیک آنها تعیین میشود.

مرغ و خروس Plymouth Rock با اقلیم های مختلف سازگار هستند ولی مقاومت آنها در مناطق سردسیر بیش تر از گرمسیر می باشد. البته در مناطق سردسیر نیز تاج و ریش آنها در معرض سرمازدگی قرار دارد. بنابراین مناطق معتدل برای نگهداری آنها بسیار ایده آل خواهد بود. نگهداری، نظافت و تغذیه معمول برای این مرغ همانند دیگر مرغ ها بوده و به اقدامات خاصی نیاز ندارند. البته ناگفته نماند که به خاطر پوشش متراکم پر در این نوع مرغ ها باید بدن آنها جهت انگل های پوستی و شپش به صورت مرتب بررسی شود. پرورش دهندگاناین پرنده معمولا با قرار دادن یک ظرف آبتنی امکان استحمام برای این نوع مرغ ها را فراهم مینمایند تا مرغها بتوانند به موقع پرهای خود را تمیز کنند.

جمع بندی

خروس پلیموت روک Plymouth Rock : یکی از نژادهای فوق العاده خوب آمریکایی می باشد که در تمام دنیا مورد توجه قرار گرفته است و تقریباً امروزه این نژاد را در تمام جهان میتوان یافت زیرا اندازه بدن خوب، گوشت عالی، میزان تخم مرغ آن مناسب است. اصل این نژاد از ایالت کنکتیکوت بوده و از آمیخته گری خروس پلیموث روک  Plymouth Rock بین دو نژاد کوشین سیاه و دومینیک در سال ۱۸۶۵ به دست آمده است و اولین بار در سال ۱۸۷۴ استاندارد مشخص آن منتشر شده است. این نژاد دارای رنگ های مختلفی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس