معرفی مرغ و خروس نژاد مالای Malay

آشنایی با مرغ و خروس نژاد مالای Malay

نام انگلیسی: Malay

نام فارسی: مالای

خروس مالای گونه ای از خروس های جنگی می باشد که جزو خروس های قد بلند محسوب می شود. قد یک خروس مالای تا ۹۰ سانتی متر هم می تواند باشد. این نژاد تا قبل از معرفی نژاد کوشین، از محبوبترین نژادها در بین انگلیسی ها به شمار می رفت. در این نوشته از چیکن دیوایس می خواهیم شما را با تاریخچه، خصوصیات و ویژگی های مرغ و خروس مالای آشنا کنیم.

 

تاریخچه مرغ و خروس مالای

اساسا نژاد مالای در اروپا، استرالیا و ایالت متحده آمریکا پرورش یافته است و تا حدی می توان زادگاه این نژاد را به دوون و کورنوال (در جنوب غربی انگلیس) نسبت داد. این خروس همزمان با سایر نژاد های سایز بزرگ از هند و جنوب شرقی آسیا وارد شد. این اتفاق در دهه های اولیه قرن نوزدهم رخ داد.

این نژاد در سال ۱۸۳۰ میلادی از آسیا به انگلستان آورده شد.  نژاد مالای در سال ۱۸۸۳ میلادی استاندارد گردید و به رنگهای سیاه، سفید، پولکی و سرخ قهوه ای دیده می شود و مرغها با رنگ گندمی مشخص می شوند.

مالایی ها در اولین نمایشگاه مرغداری انگلیس در سال ۱۸۴۵ به نمایش درآمدند و در سال ۱۸۶۵ در استاندارد برتری انگلیس قرار گرفتند. 

مرغ و خروس تقریباً در سال ۱۸۳۴ در آلمان و هلند حضور داشتند و در سال ۱۸۴۶ نیز به ایالات متحده آمریکا معرفی شدند. مالایی قرمز سینه سیاه در سال ۱۸۸۳ در استاندارد کمال انجمن طیور آمریکا پذیرفته شد و در سال ۱۹۰۴ نیز گونه بانتام آن معرفی شد. پنج رنگ دیگر از هر دو گونه استاندارد و بانتام نیز در سال ۱۹۸۱ اضافه شدند. تعداد خیلی کمی از مرغ و خروس مالای در ایالات متحده آمریکا وجود دارد و سازمان FAO وضعیت حفاظت از آن را “حیاتی” ذکر کرده است.

 

خصوصیات و ویژگی های مرغ و خروس مالای 

مهم ترین ویژگی مرغ و خروس مالای قد بلند و هیکل درشت آنها می باشد. جنگجو و پرخاشگر بودن از خلق و خوی این نژاد می باشد و دارای پاهای دراز و جمجمه پهنی با ابروهای برجسته دارد که به آن سیمایی خشن می دهد. تاج آن از نوع توت فرنگی است. این نژاد بسیار جنگجو است. آنها بدنی عضلانی و قوی دارند هم چنین به عنوان مرغ های تخمگذار بومی نیز پرورش داده می شوند.

تاج و ریش این نژاد بسیار کوتاه و نخودی شکل بوده و پرهای ناحیه سر و گردن بسیار کم است طوری که می توان گوش پرنده را دید. مرغ مالای نیز بدنی قوی و قدی بلند دارد و پاها و پنجه هایی پهن و قوی دارد اما می توان انها را در خانه پرورش داد ولی باید با اخلاق تند آنها هم کنار آمد. 

 

پرورش مرغ و خروس مالای

جهت پرورش مرغ و خروس مالای یا باید جوجه های چند روزه این پرنده رو پیدا کنید و یا باید به تخم های نطفه دار آنها دست پیدا کنید. برای خرید تخم نطفه دار این پرنده حتما باید به پرورش دهنده ها و فروشنده های معتبر این پرنده مراجعه کنید و تا جای امکان از خرید اینترنتی و غیرحضوری خودداری کند چون که احتمال تحویل گرفتن تخم هایی بدون نطفه و شکسته وجود دارد (تجربه خرید اینترنتی تخم نطفه دار از سایت های نامعتبر این موضوع را ثابت کرده است)

برای تبدیل تخم نطفه دار به جوجه یک روزه می توانید از دستگاه های جوجه کشی خانگی و کوچک استفاده کنید اما پیشنهاد ما استفاده از ایزی باتور ۶ است چون که یک ماشین جوجه کشی حرفه ای بوده و دقت بالایی در تبدیل تخم به جوجه دارد و اکثرا برای جوجه آوری پرنده های زینتی و طوطی سانان از آن استفاده می شود. سیستم های تامین حرارت ، رطوبت، تهویه و چرخش تخم ها در این دستگاه کاملا اتوماتیک بوده و از یک سال گارانتی و دو سال خدمات پس از فروش بهره مند است. 

لیست جامع انواع نژادهای مرغ و خروس به همراه تصویر 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋