خروس کوشین | مرغ کوشین Cochins

 

مرغ و خروس نژاد کوشین Cochins

نام انگلیسی: COchins

نام فارسی: کوشین

مرغ و خروس کوشین از جمله مرغ های سنگین وزن بوده که کرک و پر زیادی دارند. سرتاپای این مرغ را پرها پوشانیده است و به طوریکه اگر آنها را مشاهده کنید مطمئنا به سادگی و بدون اظهار نظر نمی توانید از کنار آنها رد شوید. مرغ کوشین یک مرغ زینتی نیز به حساب می آید. جمعیت این نژاد مرغ در ایران نیز قابل توجه بوده و در بسیاری از مناطق به عنوان مرغ خانگی پرورش داده میشود.

برای راهنمایی بیشتر، ما در این مقاله از سایت chicken-device.ir هر آنچه که لازم است در رابطه با خصوصیات مرغ کوشین اصیل بدانید به شما خواهیم گفت.

خروس کوشین Cochins: اصلی این نژاد از منطقه «شانگهای» چین است، به همین علت به نژاد «شانگهای» نیز موسوم است. از نژادهای زیبا به شمار می رود و در کشورهای انگلیسی و بلژیک و آلمان و فرانسه طرفدارانی دارد. این نژاد دارای بدنی سنگین بوده و در ساق پا پرهای فراوان دیده می شود. رشد سینه کم و به طرف پایین کشیده شده ، پرها بلند و دور از یکدیگر است از این رو پرنده را بزرگ تر نشان میدهد. تولید تخم مرغ در این نژاد کم است.

تاریخچه مرغ و خروس کوچین

مرغ و خروس کوچین و یا کوشین در اوایل دهه ۱۸۵۰ میلادی در کشور چین شناخته شد. آنها به مرغ شانگهای و یا مرغ کوشین چینی نیز معروف اند. گفته میشود که اجداد اصلی این مرغ ها در سال ۱۸۴۰ از ویتنام به چین وارد گردید. کوشین های اولیه که به چین وارد شدند ظاهری متفاوت با کوشین امروزی داشتند. آنها قد بلند تر بوده و ظاهر و آرایش پرهایشان چندان جالب نبود.

در زمان ملکه ویکتوریا این نوع مرغ ها به بریتانیا صادر گردید و این موضوع باعث شد که مرغ کوشین در اروپا محبوبیت زیادی پیدا کند. پس از آن مرغ های کوشین به مناطق مختلف صادر شد و امروزه در کشورهای مختلفی بعنوان مرغ خانگی پرورش داده میشود. بدن مرغ های کوشین سراپا با پرهای نرم و کوتاه پوشیده است. بنابراین در ابتدا اعتقاد بر این بود که چینی ها این نژاد مرغ را برای پر کردن لحاف ها پرورش میدهند.

پشت مرغ کوشین برخلاف بیشتر مرغ ها اصلا زاویه و شیب تندی ندارد به همین دلیل ظاهر مرغ کوشین بسیار گرد و پهن است. مرغ های کوشین نیز همانند مرغ برهما به دلیل وزن سنگینشان بسیار محبوب بودند. اما با پیدایش مرغ های صنعتی این نوع مرغ ها نیز به سرنوشت دیگر نژادها گرفتار شدند و فقط بعنوان حیوان خانگی و یا مرغ محلی مورد پرورش قرار گرفتند.

این نژاد در سال ۱۸۶۵  در انگلیس و در سال ۱۸۷۴ در آمریکا بعنوان نژاد استاندارد شناخته شد. مرغ کوچین دارای رنگ های مختلفی از جمله سفید، سیاه، حنائی، طلائی، آبی، قهوه ای و … می باشد.

مشخصات و ویژگی های ظاهری مرغ و خروس کوشین

بارزترین ویژگی ظاهری مرغ کوشین، تراکم پرهای بدن او و هیکل بزرگش می باشد. به معنای واقعی کلمه تمام بدن این مرغ به جز منقار، ریش و تاجش با کرک و پرهای بسیار لطیف و کوتاه پوشیده است. حتی انگشتان پای مرغ کوشین دارای پر بوده و شما به زحمت میتوانید انگشتان پاهایش را ببینید. حجم بالای پر در این نوع مرغ ها باعث شده تا آنها از آنچه که در واقعیت هستند، بزرگتر به نظر بیایند. البته مرغ کوشین واقعا یک مرغ سنگین وزن و درشت می باشد.

مرغ کوشین دارای یک تاج با ۵ نقطه برجستگی است که رنگ تاجش قرمز میباشد. چشم ها زرد طلایی و منقار آنها کمی تیره است هر اندازه که رنگ پرها تیرتر باشد، نوک این نوع مرغ ها نیز تیره تر میشود. پوست بدن و پاهایشان نیز زرد می باشد. در این نوع مرغان ساق پا به طور کامل دارای پر بوده و بیشتر انگشتان در زیر پرها پنهان میشوند. همچنین مرغ کوچین دم کوتاهی دارد و ظاهر این مرغ بیشتر شبیه به شکل قلب گرد می باشد.

تخمگذاری مرغ کوشین

مرغ کوچین تخم گذاری پایینی دارد و به طور متوسط در سال ۱۲۰ عدد تخم میگذارد. سایز تخم مرغ های کوشین با توجه به جثه بزرگ این پرنده، معمولی بوده و به رنگ قهوه ای روشن میباشد. این مرغ ها نیز همانند مرغ برهما ترجیح میدهند که در زمستان تخمگذاری کنند. یکی دیگر از ویژگی های این نوع مرغ ها سرعت رشد کُند آنها میباشد.

آنها تخمگذاری ضعیفی دارند ولی به لحاظ گوشتی بسیار ایده آل هستند. وزن مرغ های کوشین به طور متوسط بیش از ۳.۵ کیلو گرم بوده و خروس کوشین نیز نزدیک به ۵ کیلو گرم وزن دارد.

تخمگذاری مرغ کوشین بانتام - فروشگاه چیکن دیوایسیکی از ویژگی های بسیار جالب این مرغ ها، خلق و خوی آرام آنها می باشد. در واقع مرغ و حتی خروس کوشین کاملا بی آزار و مطیع بوده و با سایر طیور و حیوانات سازگار هستند. آنها به سرعت اهلی میشوند و حتی کودکان نیز میتوانند به آنها نزدیک شوند. به همین دلیل مرغ کوشین یک حیوان عالی برای پرورش در منزل میباشد.

ویژگی دیگری که این نژاد دارد، غریزه کرچی آنها می باشد. اگر دستگاه جوجه کشی ندارید برای جوجه کشی میتوانید به این نژاد مرغ اعتماد کنید. میتوان گفت که مهربان ترین مرغ های مولد جهان، نژاد کوشین می باشد. آنها حتی ممکن است در سال ۲ بار کرچ شوند. مادران بسیار مهربان و محافظان خوبی برای جوجه هایشان هستند. با این حال کمی دست و پا چلفتی و با مزه هم هستند و ممکن است به خاطر پرهای زیادشان جوجه ها را به خوبی نبینند.

دستگاه جوجه کشی ارزان | دستگاه جوجه کشی 12 تایی
دستگاه جوجه کشی ارزان | دستگاه جوجه کشی ۱۲ تایی
» دارای شانه های جوجه کشی همه کاره برای تخم مرغ کوشین
» مجهز به فن دائم کار با طول عمر و دوام بالا
» بهره گیری از سنسور پیشرفته ی سوئیسی برای اندازه گیری میزان دما و رطوبت
قیمت : ۳,۵۳۰,۰۰۰ تومان

شرایط نگهداری از مرغ کوشین

مرغ کوشین بیشتر با آب و هوای سرد و معتدل سازگار است. پوشش بدنی با پرهای متراکم به او اجازه میدهد تا به خوبی بتواند گرمای بدنش را حفظ کند. اما همین پوشش متراکم در هوای گرم به یک معضل جدی تبدیل میشود. چرا که به راحتی میتواند باعث استرس گرمایی در آنها شود. به همین جهت مرغ کوشین نسبت به آب و هوای گرم تحمل کمتری دارد و در فصل های گرم بایستی حتما در محیطهای خنک نگهداری شوند.

بستر نگهداری این پرنده ها باید با مواد نرم همچون پوشال چوب و سبوس برنج پوشانده شود. مرغ و خروس کوشین به دلیل وزن سنگین قادر به پرواز نیستند بنابراین برای نگهداری از آنها به سرپوش و حصارهای بلند نیازی نیست.

مرغ های کوچین در مقایسه با بسیاری از نژادها مرغ های تنبل می باشند و ترجیح میدهند هرآنچه که جلویشان است، بخورند.

نگهداری از مرغ های کوشین به حساسیت بیشتری نیاز دارد. بیماری های رایج مرغ سلامت این نوع نژادها را هم تهدید میکند. بستر محیط نگهداری آنها علاوه بر نرم بودن باید خشک باشد. همچنین پرهای بدن و پرهای موجود بر روی پاها متسعد انگل هایی مثل شپش و کنه بوده، مخصوصا پرهای قسمت پا باید همیشه تمیز باشند. گل و لای، برف و … به راحتی میتواند بر روی پرهای این قسمت بنشیند و باعث آسیب دیدن انگشتان پای آنها شود.

لازم به ذکر است که تغذیه این نوع مرغ ها همانند مرغ های معمولی بوده و همچنین دوره جوجه کشی مرغ کوشین ۲۱ روز می باشد.

Cochins

یکی از گونه های یه دست آمده از مرغ کوشین نژاد کوشین بانتام می باشد. کوشین بانتام در اصل سایز ریز مرغ کوشین می باشد و تقریبا ویژگی های مشترکی دارند. در بازار محلی هرگاهی به کوشین اصیل، کوشین بزرگ نیز گفته میشود. مرغ کوشین بانتام نیز تخمگذاری ضعیفی دارد و به طور متوسط هفتگی ۳ عدد تخم میگذارد ولی به خوبی کرچ میشوند و برای جوجه کشی طبیعی ایده آل هستند. وزن مرغ کوشین بانتام معمولا ۸۰۰ گرم و وزن خروس کوشین باتام نیز به طور متوسط ۹۵۰ گرم است.

لیست جامع انواع نژادهای مرغ و خروس به همراه تصویر 

⚠ هشدار : تمامی مطالب نوشته شده در این مقاله به منظور افزایش اطلاعات عمومی می باشد و نباید جایگزین نظر پزشک یا متخصص تلقی شود ⚠

نوشته های مشابه

‫۶ دیدگاه ها

  1. سلام میشه یه مقاله یا یه فیلم درباره تشخیص مرغ و خروس کوشین ردمتلد از مرغ و خروس کوشین پورسلن بسازید ممنون:)

    1. سلام آرمان عزیز
      بله حتما در اولیت های کاریمون قرار میدیم

  2. سلام، نگهداری ـش مثل مرغ های معمولیه؟
    و اینکه توی یک قفس ساده توی باغ میشه نگه داشت؟
    اخرین سوال😑 گربه ممکنه بگیردشون؟

    1. سلام
      اره تقریبا توضیحات کافی داخل پست هست
      قفس مناسب نیست باید بچرخه
      گربه وحشی باشه اره ولی گربه شهری اینا نه

  3. سلام وقتتون بخیر
    میگن نر و‌ماده رو باید این فصل از هم جدا کرد که تخم گذاری نکنن درسته؟

    1. سلام
      در این فصل به دلیل گرمای بیش از حد و ضعف بدنی در طیور ، بهتره که جفتگیری صورت نگیره
      اما اگه شرایط محیطی مناسب هست و دما قابل کنترل ، امکان اینکار وجود خواهد داشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس