خروس مسابقه آمریکایی|مرغ مسابقه آمریکایی|خروس لاری گالوس

آشنایی با خصوصیات و ویژگی های خروس مسابقه آمریکایی ( American Game Fowl )

نام انگلیسی :  American Game Fowl
نام فارسی : خروس مسابقه آمریکایی

مرغ و خروس مسابقه ای آمریکایی عمدتا جهت جنگ در مسابقات میدانی خروس ها پرورش داده می شوند و در برخی موارد نیز به عنوان پرنده های زینتی و یا پرنده گوشتی نگهداری می شوند. خروس مسابقه آمریکایی در ترکیب رنگ های مختلفی مانند سفید و مشکلی ، قرمز و قهوه ای ، شرابی و زرد و شرابی و سیاه و … به چشم می خورند. آنها تاج و ریش کوتاهی دارند و دم بلند و کشیده ای دارند. در این نوشته از وبلاگ چیکن دیوایس می خواهیم شما را با نژاد مرغ و خروس امریکایی آشنا کنیم پس با ادامه مطلب همراه باشید. 

 

آشنایی با تاریخچه خروس مسابقه آمریکایی

نام دیگر خروس مسابقه آمریکایی ، خروس جنگی آمریکایی نیز می باشد چرا که این خروس عمدتا برای شرطی بندی و استفاده در مسابقات میدانی خروس ها استفاده میشوند. الیته در مناطقی که جنس بین خروس ها ممنوع نباشد.  

تا قبل از سال ۲۰۰۹ که خروس های جنگی بانتام آمریکا در ۱۰ رنگ شناخته شده بودند، این نژاد از خروس آمریکایی هنوز توسط انجمن طیور آمریکا شناخته نشده بود. پس از شناسایی این خروس مسابقه بر خواهان این نژاد در کشورهای مختلف افزوده شد طوری که به کشور های اروپایی صادرات انجام شد و کم کم به ایالت های مختلفی توسط تجار منتقل شد.

 

خروس جنگی بانتام آمریکایی از کجا آمده است؟

جالب است بدانید که خروس بانتام آمریکایی از خروس جنگی آمریکایی نشات نگرفته بلکه پرورش دهنده ای بنام فرانک گری در سال ۱۹۴۰ در نیوجرسی با ترکیب خروس جنگلی قرمز با بانتام های جنگی ، این نژاد را پدید آورد. 

خروس جنگی بانتام آمریکای در سال ۱۹۵۰ در سالنامه انجمن طیور آمریکا ثبت شده و در سال ۲۰۰۹ نیز در استاندارد کمال انجمن طیور آمریکا پذیرفته شد. 

 

خصوصیات و ویژگی های خروس مسابقه آمریکایی

خروس جنگی آمریکایی در رنگ های متنوعی پرورش داده می شوند که همگی دارای اندازه استانداردی هستند. خروس مسابقه آمریکایی دارای دمی بلند و داسی شکل است و خروس جنگی بانتام تاج و ریشی نرم و کوتاه دارند. تاج خروس جنگی آمریکایی به صورت تکی و دارای پنج پر است. 

تعداد رنگ های شناسایی شده توسط انجمن طیور آمریکا ۱۰ مورد است که عبارتند از : بیچین (ترکیب مشکی و سفید)، سیاه ، قرمز سینه سیاه ، آبی، ترکیب آبی و قرمز، ترکیب قهوه ای و قرمز، ترکیب طلایی سفید و مشکی، ترکیب قرمز و سفید، ترکیب سفید مشکی و نقره ای  و سفید خالی.

خروس مسابقه آمریکای بین ۴ الی ۵ کیلو گرم وزن خواهند داشت، اما نوع بانتام آنها فقط ۷۰۰ الی ۸۰۰ گرم وزن می گیرند و بسیار کوچکتر از خروسی جنگی اصیل آمریکایی هستند. 

مرغ مسابقه آمریکایی

پرورش خروس مسابقه آمریکایی

شاید به مطالعه این مقاله علاقه مند به پرورش خروس مسابقه آمریکایی باشید و بخواهید پرنده ای تک و نادر برای خود داشته باشید که کمتر کسی آن را پرورش داده باشد. قطعا برای شروع پرورش این پرنده باید تخم های نطفه دار آنها را به دست بیاورید. 

برای تهیه تخم نطفه دار این پرنده باید به پرورش دهنده های معتبر و دارای سابقه بالا مراجعه کنید و از خرید غیر حضوری و اینترنتی پرهیز کنید همچنین اگر در یکی از کشورهای اروپایی و امریکایی آشنایی دارید می توانید به آنها بگویید تا تخم های نطفه دار و یا جوجه های چند روزه این پرنده را برای شما به ایران بفرستد. با اینکه هزینه بالایی خواهد داشت اما شما یک خروس جنگی آمریکایی را پرورش خواهید داد. 

شرایط تغذیه ای و آب و هوایی این پرنده ها نیز مانند سایر مرغ و خروس های ایرانی می باشد و در هر مکانی می توان آنها را پرورش داد و با استفاده از جیره غذایی سایر مرغ و خروس های معمولی می توانید آنها را تغذیه کنید. نکته مهم مراقبت از آنها در برابر بیماری ها می باشد که با تزریق به موقع واکسن ها و تغذیه صحیح و سالم امکان پذیر خواهد بود. 

 

ارتباط خروس جنگی آمریکایی با خروس لاری گالوس

خروس لاری گالوس نیز شباهت زیادی با خروس مسابقه آمریکایی دارد و احتمال می رود یکی از رگه های خروس جنگی آمریکایی باشد، خروس لاری گالوس شهامت و قدرت زیادی در میدان های جنگ دارد و اغلب پیروز میدان می شود و حتی قادر به جنگ با مار ها و سایر جانوران وحشی نیز می باشد.

لیست جامع انواع نژادهای مرغ و خروس به همراه تصویر 

Quoting from wikipedia American Game Fowl

نوشته های مشابه

‫۶ دیدگاه ها

  1. سلام
    ازکجا وچطور ازچه کسی میشه تهیه ‌کرد!!!؟.
    بدون دردسر وفریب خوردن..

    1. سلام
      همچنین چیزی که میخوای نیست ! با دردسر و با کلی فریب خوردگی شاید بعد از چند بار خرید ناموفق بتونی یه سالمشو پیدا کنی !

  2. اگر امکان تهیه اینگونه نژادها رو بفرمایید قطعا استقبال بسیار بالایی خواهد شد !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋