مرغ و خروس رود آیلند قرمز Rhode Island Red | ویژگی ها و مشخصات آن

مرغ و خروس رود آیلند Rhode Island 

نام انگلیسی : Rhode Island Red

نام فارسی: رد آیلند قرمز

مرغ رد آینلد رد یکی از مهمترین و موفق ترین نژادهایی است که در جهان پرورش داده میشود. این مرغ از سرزمین مادری خود به اقصی نقاط جهان صادر شده و علی رغم مرغداری مدرن و مرغ های صنعتی، هنوز هم پرورش آن در حال گسترش می باشد. چه ویژگی هایی باعث شده تا مرغ رود آیلند قرمز تا این حد در بین پرورش دهندگان طیور محبوب باشد؟ با ما همراه باشید تا در این مقاله از وبسایت چیکن دیوایس به طور کامل در مورد ویژگیها، تاریخچه و شخصیت مرغ های رد آیلند رد بحث کنیم.

تاریخچه پیدایش مرغ رود آیلند رد

این نژاد از ایالت Rhode Island آمریکا نشأت گرفته و نامش را از زادگاهش به ارث برده است. در سال ۱۹۰۴ مرغ رد آیلند بعنوان یک نژاد استاندارد و خالص در آمریکا معرفی شد. مرغ رد آیلند تاج تکی یکی از بهترین نژادهای مرغ تخمگذار بوده که تخم قهوه ای رنگ می گذارد. این مرغ ها به دلیل تخمگذاری و مقاومت بدنی بالا برای پرورش و جوجه کشی در منزل به عنوان مرغ بومی تخمگذار گزینه بسیار مناسبی هستند.

دستگاه جوجه کشی اتوماتیک ایزی باتور ۳
» مناسب برای تکثیر مرغ و خروس رودآیلند
» رطوبت رسانی اتوماتیک با استفاده از پمپ آب و پد سلولزی
» دارای شانه های غلتکی برای چرخش ۳۶۰ درجه ی تخم ها
قیمت : ۵,۱۰۰,۰۰۰ تومان

پیدایش اولیه این نژاد به اواخر قرن نوزدهم برمیگردد. هدف اصلی از گسترش این نژاد برای تجارت و تولید گوشت و تخم مرغ بود. اما جالب اینجاست که امروزه بسیاری از واریته هایی که برای تولید گوشت پرورش می یابند فاقد ژن حاصل از مرغ رود آیلند رد می باشند. چرا که این نژاد بیشتر برای تولید تخم مرغ محلی مناسب است. گفته میشود که این نژاد حاصل ترکیب نژاد مرغ لگهورن قهوه ای با مرغ های مالای می باشد و ابتدا در مزارع ماساچوست پرورش یافته است. مرغ رد آیلند قرمز رنگ پرهای قرمز خود را از پرهای زینتی در مرغ مالای به ارث برده ولی اعتقاد بر این است که برخی صفات مرغ های کوچین، جاو و شانگهای نیز به این مرغ ها منتقل شده است. ناگفته نماند که نژاد مرغ رود آیلند رد برای اولین بار توسط “آیزاک چاپلین ویلبور” نامگذاری شد.

مشخصات ظاهری مرغ رود آیلند رد

این نوع مرغ ها دارای پرهایی به رنگ قرمز تیره و براق می باشند. پرهای آنها بسیار زیبا بوده و همچنین دمشان مخصوصا در خروس ها دارای پرهای سیاه رنگ براق می باشد که زیبایی خاصی به پرنده بخشیده است. بسته به ژنتیک آنها میتوانند تاج تکی و یا rose داشته باشند. چشم های این نوع مرغ ها به رنگ نارنجی متمایل به قرمز بوده و نوک آنها قرمز قهوه ای و پاها زرد رنگ اند. گاهی اوقات جوجه ها ساق پا و انگشتانشان قرمز رنگ بوده ولی وقتی بزرگ میشوند قلم پای آنها زرد رنگ شده و کاملا بدون پر میباشد.

عکس جوجه رد آیلند قرمز- فروشگاه چیکن دیوایسمرغ های رد آیلند صنعتی معمولا دارای پرهای کم رنگی بوده و همچنین جثه آنها کوچکتر از اجدادشان میباشد. امروزه وزن این نوع مرغ ها تقریبا ۲.۹ کیلو گرم و وزن خروس ان نیز ۳.۹ کیلوگرم است.

نژاد مرغ رود ایلند رد تا حدودی پرخاشگر بوده به ویژه خروس ها بیشتر سلطه جو و جنگ طلب هستند. این طیور همچنین از انسان ها هراس داشته و صمیمی نیستند. مرغ های رد آیلند معمولا غریزه کرچی قوی ندارند و این صفت در ژتیک آنها کم رنگ می باشد. این مرغ ها علی رغم رفتارهای خشن و عصبانی بسیار پر انرژی و فعال بوده و تماشای آنها سرگرم کننده می باشد. آما آنها بهترین گزینه برای کودکان و یا جوجه های سایر نژادها نمیباشند. اما اگر قصد پرورش مرغ محلی دارید که گله شما فقط از مرغ های رد آیلند رد تشکیل شده باشد با رفتارهای خشن آنها مشکلی نخواهید داشت.

اگرچه مرغ های رود ایلند رد بعنوان یک مرغ دو کاره ای می باشند ولی هدف اصلی پرورش آنها تولید تخم محلی می باشد. زیرا از بین انواع نژاد مرغ این نژاد تخمگذاری بالایی دارد و اندازه تخم های آن نیز بزرگ می باشد.  فقط یک مرغ رود ایلند در طول سال میتواند ۲۸۰ عدد تخم مرغ بگذارد. آنها تقریبا چند ماه بعد از بلوغ به اوج توانایی خود در تخمگذاری دست می یابند. یک مرغ رود ایلند قرمز در هر هفته ۵ الی ۶ عدد تخم میتواند تولید کند.

این مرغ ها معمولا از سن ۱۸ الی ۲۰ ماهگی شروع به تخمگذاری میکنند. با این حال برخی از آنها ممکن است در ۱۶ هفتگی اولین دوره تخمگذاری خود را تجربه نمایند. تخم مرغ های حاصل از این مرغ ها با افزایش سن مرغ و هرساله کمی بزرگتر میشوند. البته تعداد تخمگذاری مرغ نیز باتوجه به سن آن بعد از مدتی کاهش پیدا میکند. همچنین آنها همانند بسیاری از نژادها در اواخر پاییز و فصل زمستان تخمگذاری خود را کند میکنند. این امر بیشتر به دلیل کوتاه شدن طول روز و عدم دریافت نور کافی میباشد.

مرغ و خروس رد آیلند سفید (Rhode Island White)

عکس مرغ رد آیلند سفید - فروشگاه چیکن دیوایساین مرغ ها نیز گونه ای دیگر از مرغ های رود آیلند میباشند که رنگ پر آنها کاملا سفید می باشد. این نژاد کاملا متفاوت از همتای خود یعنی رد ایلند قرمز میباشد و تقریبا ۵۰ سال بعد از آن گسترش یافته است. مرغ های سفید رود ایلند همگی یکدست هستند و دارای پرهای سفید و تاج های قرمز روشن می باشند. این مرغ ها هم تخمگذار خوبی بوده و هم وزن گیری خوبی دارند. مرغ رود آیلند سفید به طور متوسط ۲.۹ کیلو گرم و خروس آن نیز ۳.۹ کیلو وزن دارد. این مرغ ها همچنین تخم مرغ های قهوه ای رنگ میگذارند. آنها برخلاف رد آیلند قرمز طبیعت آرامی دارند و به راحتی میتوان در کنار سایر طیور آنها را پرورش داد. اما گاهی اوقات این نوع مرغ ها نیز می توانند تهاجمی باشند و کمی پر سر و صدا هستند. مرغ و خروس رد ایلند سفید هم برای سیستم پرورشی محدود مناسب بوده و هم در فضای باز قابل نگهداری است.

آیا مرغ رد ایلند قرمز برای تولید گوشت مناسب است؟

این سوالی است که ممکن است پاسخ روشنی برای آن وجود نداشته باشد. گونه های اولیه و قدیمی این مرغ برای تولید گوشت مناسب بودند ولی مرغ رد آیلند رد با ژنتیک جدیتر برای این منظور چندان مناسب نخواهد بود. واریته های جدید این مرغ بدنه باریک تر و وزن سبک تری دارند ولی طعم گوشت آنها لذیذ است.

شرایط آب و هوایی سازگار با مرغ های رد آیلند قرمز

این مرغ ها پرندگان مقاومی هستد و در اکثر مناطق میتوانند زندگی کنند و کمتر قربقانی بیماری های طیور میشوند. پرورش دهندگان این نوع مرغ ها میتوانند با رعایت بهداشت محیط نگهداری، جلوگیری از ازدحام و ایجاد یک محیط مناسب با دما و رطوبت معتدل سلامت مرغان خود را تضمین کنند.

نژاد مرغ رد ایلند رد میتواند خود را با آب و هوای مناطق مختلف تطبیق دهد. آنها همچنین در داخل قفس نیز عملکرد خوبی دارند. اما بهترین عملکرد این نوع مرغ ها در اب و هوای معتدل و در فضای باز می باشد. اجداد این مرغ ها در ابتدا در سرمای سوزان شمال شرقی آمریکا توسعه یافته اند و میدانند که چگونه با برف و یخ و برودت هوا کنار بیایند. لازم به ذکر است که با وجود مقاومت بالای این مرغ ها در برابر سرما، باز هم آنها مستعد سرمازدگی هستند و یاید در فصل های سرد جایگاه نسبتا گرمی برای آنها فراهم نمود. در خصوص نگهداری این مرغ ها باید ذکر شود که آنها محیطها و فضاهای شلوغ را دوست ندارد و تراکم جمعیت میتواند باعث ایجاد عارضه کانی بالیسم در آنها شود. چرا که آنها خوی خشن و عصبی دارند.

ذکر این نکته نیز در خصوص مرغ های رد ایلند مهم است که این نژاد مرغ معمولا برای جوجه کشی مناسب نیست. آنها کمتر کرچ میشوند و معمولا غریزه کرچی آنها زیاد قوی نمی باشد و ممکن است در حین جوجه کشی از روی تخم های نطفه دار بلند شوند.

خلاصه

خروس رود آیلند رد Rhode Island Red خصوصیات: اولین بار این نژاد در ایالت رد ایلند در آمریکا به دست آمده است. منشأ آن از تقاطع بین نژاد مالای قرمز Malay Games و شانگهای قرمز Shanghais که بعداً خون نژادهای دیگری مثل لگهورن قهوه ای و کورنیش و ویندوت نیز وارد آن شده است و نژادی دو منظوره به شمار می رود. دارای بدنی کشیده و جمع و جور می باشد و پشت مسطح و رشد سینه در جلو نسبتاً خوب است. رنگ پر و بال در این نژاد تیره با قهوه ای قرمز و پرهای اصلی دم تقریباً تیره است.

Rhode-Island-Red-خروس

نوشته های مشابه

‫۵ دیدگاه ها

  1. سلام
    از کجا میشه این نژاد تهیه کرد آیا کسی واسه فروش داره ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋