مرغ و خروس اورلوف روسی Russian Orloffs

 

معرفی مرغ و خروس نژاد ارولوف روسی

نام انگلیسی : Russian Orloffs

نام فارسی: اورلوف روسی

خروس اورلوف روسی Russian Orloffs نژادی بسیار زیبا است. رنگ سرخ خوش رنگی دارد. نام خود را از «کنت اورلوف» گرفته است. تا چندی قبل روس ها این نژاد را به نام «شلیان سکیا» میشناختند. خون نژاد مالای در رگ های این نژاد جریان دارد. این نژاد در آمریکا و انگلستان نژاد نادری به شمار می رود. مشخصات ممیزه این نژاد سر گرد و ریش بلند و تاج توت فرنگی شکل ان است. منقار آن معمولا کوتاه و قلاب مانند است.

مرغ نژاد اورلوف روسی از جمله نژادهای قدیمی با گذشته ای پرحاشیه می باشد که ظاهر منحصر به فردی دارد. به این نژاد مرغ روسی و یا به ساده ارلوف نیز گفته میشود. این نوع مرغ ها تنها نژاد مشخص روسی می باشند که در آمریکا و اروپا یافت میشوند. نکته بسیار جالبی که در مورد مرغ و خروس اورلوف وجود دارد این است که ریشه اصلی این نژاد در واقع ایران می باشد و به آن مرغ فارسی نیز گفته میشود.

با این حال گذشته جالب این پرنده به او کمک کرده تا لقب روسی خود را حفظ کند. امروز در این مقاله از وبلاگ چیکن دیوایس میخواهیم شما را با این نژاد مرغ که در حقیقت ریشه فارسی دارد و در اصل از ایران به روسیه وارد شده است را آشنا کنیم.

Russian-Orloffs

پیشینه و تاریخچه مرغ و خروس اورلوف

گفته میشود که اورلوف روسی برای اولین بار در ایران و در حدود قرن هفدهم ظاهر شده و پس از آن به سراسر آسیا و اروپا صادر شده است. اما متأسفانه این نژاد مرغ ۲۰۰ سال بعد آنچنان محبوبیتی پیدا نکرد و به ندرت مورد پرورش قرار گرفت.

این نژاد نام خود از Count Orlov به ارث برده؛ شخصی که برای اولین بار این نژاد از مرغ ها را از ایران (استان گیلان) با خود به روسیه برد. به همین دلیل به آن مرغ روسی گفته میشود. مرغ نژاد روسی تا قبل از سال ۱۹۰۰ در اروپا ناشناخته بود. سپس پرورش آن در اروپا نیز گسترش یافت به طوریکه در آلمان حتی گونه بانتام آن نیز ایجاد گردید. اما این نژاد زودتر در آمریکا شناخته شد. در سال ۱۸۷۵ الی ۱۸۹۴ بعنوان نژاد استاندارد در آمریکا معرفی گردید ولی بعدا به دلیل عدم محبوبیت این نژاد از فهرست نژادهای استاندارد آمریکا حذف شد.

ویژگی های مرغ  روسی Orloff

گونه های مختلفی از مرغ ارولوف روسی وجود دارد که به طور رسمی در یک منطقه شناخته شده اند که عبارتند از:

  • مرغ روسی سیاه
  • فاخته
  • رنگ قهوه ای مایل به قرمز
  • سفید
  • دم سیاه قرمز
  • پولکی

اگر چه آنها دیگر جزو نژادهای استاندارد به شمار نمی آیند ولی رنگ های گفته شده در گذشته استاندارد این نژاد محسوب میشدند. جمعیت این نژاد نیز بسیار کم می باشد.

مرغ Orloff روسی قدی بلند، صورتی ریش دار و بدنی پوشیده از پر دارد و ظاهر آن کمی شبیه به خروس های مسابقه ای و جنگی می باشد. در حالی که قد این پرندگان بلند است ولی گردن و سر آنها ضخیم و با پرهای زیادی پوشیده و به همین دلیل صورت آنها گرد دیده میشود. رنگ پوست و رنگ منقار این مرغ ها نیز زرد بوده و قلم پاها بدون پر و چهار انگشتی است.

همچنین مرغ و خروس این نژاد تاج و آویزه گوشتی کوچک (شبیه به رنگ توت فرنگی) داشته و لاله های گوش آنها نیز کوچک می باشد.آنها به دلیل ظاهر پوشیده از پر در برابر سرما بسیار مقاوم هستند. به همین دلیل در برابر آب و هوای سرد روسیه دوام آورده و در آنجا پرورش یافته اند.

مرغ های این نژاد به طور متوسط ۲.۷ کیلو گرم و خروس آن نیز ۳.۶ کیلو گرم وزن دارد. با توجه به وزن مناسب این نژاد مرغ از آنها بیشتر برای تولید گوشت استفاده میشد ولی در گذشته برای تولید تخم مرغ محلی نیز افراد به پرورش آنها می پرداختند.

مرغ های Orloff سرعت رشد کندی دارند و زمانی که به سن کشتار می رسند طولانی تر از سایر نژادها می باشد. همین دلیل باعث شد که پرورش مرغ روسی محبوبیت خود را در مقابل سایر نژادهای گوشتی از دست بدهد و کمتر مورد توجه کشاورزان و مرغداران قرار گیرد.

تخمگذاری مرغ روسی

مرغ های اورلوف تخم مرغ هایی به رنگ قهوه ای روشن می گذارد که اندازه آنها متوسط می باشد. جالب آنکه آنها در فصل زمستان بیشتر تخمگذاری میکنند. متأسفانه این نژاد تخمگذاری بالایی ندارد و به طور متوسط در هفته ۲ الی ۳ عدد و در سال ۱۰۵ عدد تخم میگذارد. تخمگذاری این نژاد تحت شرایط مطلوب میتواند از ۱۶ هفتگی نیز آغاز شود. ولی همانطور که گفته شد سرعت وزن گیری آنها کُند است.

با توجه به تخمگذاری پایین و سرعت رشد کند، این نژاد مرغ در معرض خطر بوده و جمعیت آنها بسیار کم می باشد. همچنین تخم نطفه دار این نژاد که برای جوجه کشی مورد استفاده قرار میگیرد در بین نژادهای مختلف مرغ قیمت بیشتری دارد. اگرچه این نژاد نیز میزان جوجه آوری خوبی دارد ولی به دلیل کمیاب بودن تخم نطفه دار آنها بیشتر پرورش دهندگان برای اطمینان بیشتر با ماشین جوجه کشی به تکثیر آنها می پردازند.

دستگاه جوجه کشی ارزان | دستگاه جوجه کشی ۱۲ تایی
» قابل استفاده برای تکثیر حرفه ای مرغ و خروس اورلوف
» مجهز به نمایشگر دیجیتالی دما و رطوبت و برد لمسی
» دارای بدنه ی پلاستیکی مقاوم با درب کریستالی ضدضربه
قیمت : ۳,۵۳۰,۰۰۰ تومان

عکس مرغ ارولوف روسی سیاه رنگ - فروشگاه چیکن دیوایسخلق و خوی مرغ های ارولوف

این مرغ ها طبیعت بسیار آرامی دارند و اصلا پرخاشگر نیستند. با این حال مرغ های روسی علاقه زیادی به حضور انسان ها ندارند و اگر بخواهید به آنها نزدیک شوید از دست شما فرار خواهند کرد. البته جوجه های این نژاد فاقد این ویژگی بوده و میتوان آنها را در دست گرفت. یکی دیگر از ویژگی های این نژاد این است که آنها در هنگام مواجه شدن با نژادهای تهاجمی از خود دفاع میکنند و متقابلا ژست تهاجمی به خود میگیرند. بنابراین از پرورش مرغ های اورلوف با طیوری که پرخاشگر هستند باید خودداری نمود چون آنها برخلاف نژادهای دیگر مطیع نیستند.

همچنین این نژاد مرغ به زندگی در فضای باز به شدت علاقه مند بوده و خیلی زود اهلی میشود. البته شرایط قفس را هم به خوبی تحمل میکند و کم صدا می باشد. شخصیت آرام و مقاومت بالای این نژاد از جمله فاکتورهای مهمی بود که باعث شد کشاورزان به پرورش ان نژاد مرغ ها روی آورند. اما وقتیکه صنعت مرغداری مدرنیته شد این نژاد نیز همانند بسیاری از نژادهای دیگر فراموش شدند.

شرایط آب و هوایی سازگار با مرغ Orloff

این نژاد به خوبی میتواند سرمای زمستان و آب و هوای مناطق سرد را تحمل کند و در برابر بیماری های رایج طیور نیز تا حدود زیادی گونه ای مقاوم به شمار می آید. اما این نژاد در مناطق گرمسیر تحمل پایینی دارد چون بدن آن پُر از پَر می باشد. در فصل تابستان محیط نگهداری آنها باید خنک باشد و آب تازه همیشه در داخل آبخوری در دسترس آنها باشد.

یکی دیگر از نکاتی که به حین نگهداری این نوع مرغ و خروس ها باید به آن دقت نمود، انگل های خارجی مثل شپش و کنه می باشند. به همین دلیل محیط نگهداری آنها باید ضد عفونی و تمیز شود و پرهای پرنده نیز به صورت دوره ای کنترل شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋