بهترین رنگ مرغ عشق کدام است؟ راهنمای انتخاب رنگ مرغ عشق برای جوجه کشی

تنوع رنگ مرغ عشق | بهترین رنگ برای جفت زدن مرغ عشق

تنوع رنگ مرغ عشق همانند سایر پرنده های زینتی علامتی برای تشخیص نوعیت آنهاست، مرغ عشق های غیر همسان رنگ هایی متفاوت از هم دارند و برای جفت گیری مرغ عشق و تولید مثل مناسب خواهند بود. پرورش دهندگان، مرغ عشق ها را بر اساس رنگ و تنوع طبقه بندی می کنند تا نژاد. به طور کلی رنگ مرغ عشق، موجب توصیف پرهای زینتی می شود و تنوع آن وابسته به الگو یا رنگ علامت گذاری آنهاست.

مرغ عشق ها از نظر رنگ به دو دسته گسترده و متمایز از هم تقسیم می شوند که سبز / زرد یک گونه از آنها بوده و آبی / سفید گونه دیگری از آنهاست. رنگ زمینه ای بیشتر انواع مرغ عشق ها با همان رنگی که در سراسر بدن ها پوشیده می شود، مشخص می گردد. ( ناحیه ای از صورت بین تاج و گلو )

اجداد مرغ عشق وحشی ترکیبی از رنگ سبز و زرد دارد که این ترکیب در بین پرندگان خانگی بسیار متداول است. همچنین نوع آبی / سفید آن بسیار محبوب می باشد و درجه های مختلفی دارد، از خاکستری تیره تا لاجوردی روشن.

دستگاه جوجه کشی ارزان | دستگاه جوجه کشی 12 تایی
دستگاه جوجه کشی ارزان | دستگاه جوجه کشی ۱۲ تایی
» امکان جوجه کشی از تخم انواع مرغ عشق
» سیستم چرخش ۳۶۰ درجه
» قابل اتصال به برق شهری
قیمت : ۳,۵۳۰,۰۰۰ تومان

انواع مختلف مرغ عشق ها

در حال حاضر از مرغ عشق وحشی اصیل، بیش از سی ترکیب رنگ اصلی در میان مرغ عشق های خانگی به رسمیت شناخته شده است. پرندگانی که این رنگ ها را دارند، نادر نیستند اما دارای پرهایی زینتی هستند که از طریق جهش ژنی به وجود مانده اند.

جهش فقط محدود به پرندگان پرورش یافته و محبوس در قفس نیست و در طبیعت نیز به راحتی پیدا می شوند و یکی از قطب های آفریننده تکامل به حساب می آیند. در حیات وحش، جهش رنگی از نظر داشتن مزیت هایی، باور نکردنی اند که باعث می شوند رنگ جدید مرغ عشق نسبت به انواع سبز برای تولید مثل موفق تر باشند. از طرف دیگر ممکن است که به زودی از بین بروند زیرا احتمال دارد که مرغ عشق های رنگین و خارق العاده به خاطر توجهی که پرنده جنس ماده به پرندگان سنتی سبز و زرد دارد، تسلیم شوند.

با این وجود، پرورش دهندگان مرغ عشق می توانند پرنده ها را با ترکیب رنگ جدید جدا کنند و آنها را با پرندگان مشابه پرورش دهند تا جمعیتی از آن نوع رنگ مرغ عشق خاص به وجود آید، این کار می تواند موجب شود که آمیزش و تطابق بی حدی به وجود آید و سی و چند رنگ اصلی در طرح رنگ مرغ عشق ها قرار بگیرد و ده ها تنوع ایجاد شود.

 

"انواع

تنوع رنگ در مرغ عشق ها

تنوع رنگ زیادی در مرغ عشق های خانگی وجود دارد، همه این ها بر اساس پالت اصلی از رنگدانه های زرد و آبی است. رنگ آبی و زرد برابر است با سبز و این رنگ غالب در مرغ عشق های وحشی است. در بسیاری از گونه های حیوانات خانگی، رنگدانه زرد وجود ندارد و رنگ آبی در مقابل پایه سفید (به جای زرد) نشان می دهد.

یک مورد که هرگز در رنگ مرغ عشق ها مشاهده نمی کنید، رنگدانه قرمز است. هرگونه رنگ صورتی (به مقدار جزئی) بجای گرایش ژنی، به دلیل رنگ مواد غذایی مرغ عشق می باشد. اما این شکاف و فاصله در پالت مانع از تنوع خیره کننده تغییرات رنگ مرغ عشق ها نشده است، از خاکستری دودی گرفته تا آبی لاجوردی و سبز و زرد خردلی همچنین نمونه هایی از زالی در این مخلوط و آمیزش وجود دارد که فاقد رنگدانه های معمول هستند.

رنگدانه تیره ( رنگی که زرد را سبز می کند و رنگ آبی را در میان رنگ سفید پراکنده یا پخش می کند) نوعی ملانین به نام eumelanin و رنگدانه زرد psittacofulvin است که کوتاه شده آن psittacin می باشد.

 

"دو

دلیل تنوع در رنگ مرغ عشق ها

پالت رنگ می تواند با وجود ژن هایی غنی سازی شود که روی تیره شدن یا شدت رنگ تأثیر گذار هستند یا برخی از نشانه های پرندگان را تغییر می دهند.

یکی از این ژن ها، رنگ پرهای زینتی مرغ عشق ها را تیره تر می کند و میزان این تیرگی بستگی به تعداد ژن های موجود در پرنده دارد(یعنی صفر، یک یا دو).  ژن عامل تیرگی در مرغ عشق های وحشی وجود ندارد بنابراین، رنگ آمیزی آنها به صورت سبز روشن دیده می شود.  با وجود یک ژن عامل تیرگی، رنگ مرغ عشق ها به سبز تیره تبدیل می شود و با وجود دو عدد از آن ژن، رنگ زیتونی می گردد.

سایه رنگ های معادل آن در مرغ عشق های آبی / سفید: آسمانی، لاجوردی و رنگ بنفش است. این سه مورد آخر می توانند پیچیده باشند و با ویژگی های ژنتیکی ای به صورت چهره زرد یا طلایی شناخته شوند. پرندگان با چنین ژن هایی چهره های زرد رنگ را بر روی بدن های آبی / سفید نشان می دهند.  

طرح رنگ مرغ عشق می تواند به روش های دلپذیر دیگری نیز باشد. ژن عامل رنگ خاکستری موجب می شود که چنین رنگی وارد پر و بال مرغ عشق شود و پرندگان سبز را به سبز / خاکستری و پرندگان آبی به سایه رنگ دودی تبدیل کند. عامل رنگ بنفش، تیرگی در هر دو پرنده سبز / زرد و آبی / سفید را بیشتر می کند و گاهی رنگ بنفش درخشان ایجاد می کند. عامل رنگ سنگ لوح( خاکستری مایل به آبی )، یک ژن بسیار غیر معمول، رنگ آبی – خاکستری تیره ای به پرهای زینتی پرنده می دهد.

بهترین رنگ مرغ عشق برای جوجه کشی چیست؟

رنگ جوجه مرغ عشق به رنگ والدین آنها بستگی دارد. ژن های غالب همیشه موجب رنگ پر های زینتی می شوند، مثلا آنهایی که مسئول رنگ آمیزی زرد / سبز هستند در مرغ عشق های وحشی یافت می شوند. با این حال، رنگ مرغ عشق های خانگی متنوع است که پیش بینی دقیق رنگ فرزندان دشوار می باشد.

به عنوان مثال، پرنده ممکن است برای پرهای آبی و سفید، یک ژن مغلوب داشته باشد که پشت ژن غالب برای پرهای زرد / سبز پنهان شده است در نتیجه رنگ آبی ظاهر نمی شود اما ممکن است این ژن به نسل بعد منتقل شود و در صورت جفت شدن با ژن مغلوب دیگر، رنگ آبی دیده می شود.

همه انواع پرندگان، غیر از سبز روشن، نتیجه جهش ژنی هستند. رایج ترین نوع آن، رنگ مرغ عشق آبی / سفید است که به سادگی رنگدانه زرد خود را از دست داده است. این دو طرح رنگ اصلی پایه – زرد / سبز و آبی / سفید – با وجود ژن های مختلف جهش یافته، پیچیده هستند. نشانه ها یا رنگ بدن ممکن است روشن تر یا تیره تر شوند و برخی از ویژگی ها ( مانند: لکه های چانه یا حاشیه پر و بال های سیاه) ممکن است در کل از بین بروند.

پرندگان می توانند یک یا دو ژن جهش یافته یکسان داشته باشند که در صورت وجود هر دو مورد، اثر آن ژن های خاص در رنگ مرغ عشق بیشتر می شود. در بسیاری از پرندگان، دو ژن جهش یافته مختلف برای ایجاد جلوه هایی زیبا  با هم ترکیب می شوند مانند گونه هایی که دارای صورت زرد و رنگ های غالب هستند.

بنابراین، راز رنگ مرغ عشق ها در ژن های والدین شان نهفته است. پرورش دهندگان می دانند وقتی دو پرنده که دارای رنگ سبز روشن هستند را در کنار هم قرار دهند، ۹۹.۹ درصد این شانس وجود دارد كه فرزندانشان سبز روشن شوند. به همین ترتیب یک پرنده سبز روشن با یک پرنده متوسط آسمانی رنگ، پرنده ای به رنگ سبز روشن تولید می کنند زیرا این ژن غالب است اما نسل بعد، هر یک از دو ژن کد کننده رنگ را به ارث می برند و بسته ژنتیکی کمی بیشتر تغییر می کند. برخی از ژن های رنگ آسمانی منتقل می شود و هر جا که به صورت خالص در پرنده ایجاد شود، این رنگ روی پر های زینتی پرنده ظاهر می گردد.

 

"انواع

انتخاب رنگ مرغ عشق چگونه است؟

پرورش دهندگان غالباً در تلاش هستند برای رسیدن به رنگ مرغ عشق مناسب، والدین را با دقت بیشتری انتخاب کنند اما افرادی نیز وجود دارند که به این موضوع اهمیتی نمی دهند و از انواع مختلف مرغ عشق ها لذت می برند. در کل بیشتر آنها بدون توجه به رنگ مرغ عشق، از پرورش جوجه های سالم کاملاً خوشحال می شوند.

گاهی اوقات یک جهش جدید چیزی را ایجاد می کند که قبلاً دیده نشده است مانند: مرغ عشق هایی با صورت سیاه که ظاهر شدند و در دهه ۱۹۹۰ ناپدید گشتند.

 

دلایل تغییرات رنگ مرغ عشق

اگر تغییر رنگ مرغ عشق پس از رسیدن به بزرگسالی باشد، معمولاً نشانه کمبود در رژیم غذایی است. به عنوان مثال، در رژیم غذایی تمام دانه ها ویتامین A کم است و همین امر باعث می شود که پرهای مرغ عشق کم رنگ تر به نظر آیند. پس ابتدا اطمینان حاصل کنید که پرندگان به خوبی غذا می خورند.

علت دیگر تغییر رنگ مرغ عشق، تمیز نبودن آن است که گاهی پیش می آید مرغ عشق خودش را مرتبا آراسته و تمیز نمی کند.( به خاطرگرد و غبار وکثیف بودن)

برای رعایت کردن بهداشت شخصی حیوان خانگی می توانید آب را از طریق برگ های مرطوب سالاد و گیاهان یا حمام مرغ عشق تأمین کنید، که موجب خوش حالی او نیز می شود. این آراستگی شامل مانیکور( آرایش) دقیق منقار از پرها با استفاده از یک غده روغنی انجام می شود که در بخش انتهایی مرغ عشق قرار گرفته است.

در صورتی که مرغ عشق دچار آزار و اذیت، انگل یا به هر دلیل دیگری مریض شود، ممکن است رنگ مرغ عشق کسل کننده یا کثیف تر از حد معمول به نظر آیند.

تنها نوع مرغ عشقی که طی ماه ها تغییر رنگ می دهد، Opaline است (مو های پر می ریزد)

مرغ عشق رنگین کمانی

چطور مرغ عشق رنگین کمانی تولید کنیم؟- چیکن دیوایسمرغ عشق رنگین کمانی، رنگبندی جالبی دارد. پرهای این گونه مرغ عشق برخلاف گونه های معمولی رنگ های ملایم تری دارد که رنگ ها همچون آبرنگ به آرامی در یکدیگر ترکیب شده اند. این طوطی ها از جهش آبی، صورت زرد، جهش اوپال و جهش بال تمام رنگ (Clearwing) حاصل شده اند.

از آنجایی که این مرغ عشق ها از ترکیبی از جهش های مختلف ساخته شده اند، یک طوطی رنگین کمانی ممکن است متفاوت از دیگری به نظر برسد.

چطور مرغ عشق رنگین کمانی تولید کنیم؟

همانطور که گفته شد، این نوع مرغ عشق ها ۴ جهش خاص در ژن های خود دارند که وقتی این ۴  جهش با هم ترکیب میشوند، مرغ عشق رنگین کمانی حاصل میشود. بنابراین برای تولید مرغ عشق رنگین کمانی:

  • هر دو والد باید جهش بال تمام رنگ داشته باشند.
  • نر یا والدش باید اوپالین باشند.
  • هر دو رنگ آبی داشته باشند.
  • حداقل یکی از جفت ها به وضوح صورت زرد باشد.

 

نظرات ارزنده شما در بهبود مطالب سایت تاثیر گذار خواهد بود.

نوشته های مشابه

‫۳۱۳ دیدگاه ها

  1. سلام دوتا مرغ عشق دارم نر سفید ماده ابی خیلی با هم دوست هستند ولی ماده اجازه جفت گیری نمیده داخل لانه هم میره ولی تخم نمیزاره چرا؟؟

    1. سلام محمد
      چند سالشونه؟
      این می تونه به خاطر عدم آمادگشی باشه

    1. سلام دوست عزیز
      در وهله اول باید تغذیه اصولی بهشون بدی
      و از قطره ad3e استفاده کن ۵ روز این قطره رو میدی ۱۰ روز قط میکنی و بدین منوال میری جلو با مشاهده اولین تخم دادن این قطره رو قط میکنی

    1. دوست عزیز
      همه چیز برمیگرده به شیوه نگهداری شما
      ممکنه شرایط نگهداری انقدر بد باشه که پرنده رغبتی به تخم گذاشتن نداشته باشه

  2. سلام منم یه جفت مرغ عشق دارم نر آبی ماده سفید
    هر بار تخم میزارند از بین تخم ها ۲تا بیشتر در نمیاد هر سری هم جوجه هاشون سفیده فقط یه بار یه جوجه خاکستری شد بقیه از دم سفیدند

    1. سلام دوست عزیز
      جوجه ها یا به رنگ یکی از والدین در میان و یا ترکیبی از اون دو تا میشن
      این بستگی به نژاد والدین داره
      برای تقویت نطفه ۳ هفته قبل از جفت گیری براشون قطره ی AD3E بده
      دو قطره بریز تو ۱۰۰ سی سی آب، ۵ روز بده ۱۰ روز قطعش کن دوباره ۵ روز بده
      این چرخه رو تکرار کن تا زمانی که اولین تخمو بذارن بعدش دیگه کلا قطع کن

  3. سلام من یک جفت مرغ عشق سبز و زرد داشتم که جوجه هاشون دوتا سبز یک ابی و یک سفید شد علتش چیه

    1. سلام دوست عزیز
      این برمیگرده به نژاد و ژنتیک پرنده ها
      علت خاصی نداره

  4. سلام من یک جفت مرغ عشق دارم نر لوتینو پروانه ای تک گل هست چشم شرابی ماده رو نمیدونم ولی بهم گفتن اسپانگل آبی آسمونی هست خیلی خوشگله ماده اش می خوام بدونم رنگ جوجه شون چه رنگیه

    1. سلام من یکجفت مرغ عشق دارم نر هی میره داخل لانه چرا این کارو انجام میده؟

      1. سلام دوست عزیز
        احتمالا مادت تخم داره و نر این کارو برای گرم کردن و اماده کردن لونه انجام میده

    2. سلام وقتتون بخیر ببخشید من مرغ عشق نرم سفید هستش که با ماده سبز رنگ جفت شده.احتمال داره جوجه هاشون چه رنگی باشه؟

      1. سلام دوست عزیز
        جوجه ها یا به رنگ یکی از والدین میشن
        یا ترکیبی از رنگ دوتاشون

  5. سلام میشه عکس والدین مرغ عشق رینیو بزارید با عکس بگید مثلا این اوپالین بال تمام رنگ ممنون.

    1. سلام دوست عزیز
      به زودی در آپدیت ها انجام میشه

  6. سلام من دو تا مرغ عشق دارم پرشون سیاه آبی صورت زرد شکم و زیر بال آبی ملیح بچشون چه رنگی خواهد بود

    1. سلام دوست عزیز
      در این خصوص نمیتونم چیز دقیقی بگم

  7. سلام داداش خسته نباشید

    من یه جفت مرغ عشق خریدم

    رنگ نر ابی

    ماده زرد و سبزه

    ایا جفت میخورن یا اگه جفت بخورن جوجشون چه رنگی درمیاد؟

    1. سلام دوست عزیز
      ترکیب رنگ آبی با زرد باعث به وجود اومدن رنگ سبز میشه
      و به احتمال زیاد جوجشون سبز رنگ بشه
      در رابطه با جفت خوردن هم نمیشه تشخیص قطعی داشت
      بستگی داره به سازگاری پرنده ها باهم

  8. سلام یه مرغ عشق از توی حیاطمون پیدا کردم که شکمش به رنگ آبی کمرنگه و بالاش خاکستری کمرنگ و پررنگ دو لپش بنفشه و حدسم اینه که مادست میخوام براش یه جفت بگیرم که تنها نباشه جفتش از چه نژاد و رنگی باشه براش بهتره؟ و دوست دارم اگر بچه داشته باشن خوشکل باشه😅مثل همون رنگین کمانی که بالا گفتید

    1. سلام دوست عزیز
      در کل مقاله در این رابطه نوشته شده لطفا مطالعه کنید

  9. سلام من یک جفت مرغ عشق دارد رنگ هم آبی میشه جوجه ی رنگ دیگری بده یا نه

    1. سلام دوست عزیز
      لطفا سوالتون رو واضحتر بپرسید من متوجه نشدم

      1. سلام من مرغ عشق آبی ماده معمولی مولد داشتم رفتم مرغ عشق نر اسپانگل گرفتم الان مرغ عشق ماده خودم میرع کنارش خیلی مرغ عشق نر اسپانگل میترسع

        1. سلام دوست عزیز
          نر رو چندوقته اضافه کردی به قفس؟
          از سنش اطلاعی داری؟
          احتمال میدم چون هنوز به محیط جدید عادت نکرده یک چنین واکنشی از خودش نشون میده

  10. مرغ عشق من آبی روشن ماده اش و نرش سبز رنگ اصلی مرغ عشق جوجه اش ۵ بهمن دنیا اومده به نظر شما چه رنگی می شه خیلی کنجکاو رنگ جوجه شو ببینم

    1. قابل تشخیص نیست ، ممکنه رنگ رو از اجدادش به ارث ببره !

  11. سلام من یه جفت مرغ عشق دارم تخم گذاشتن باید چیکار کنم که کل تخم هاش بیرون بیاد

    1. سلام
      گرمای مناسبی برای محیط ایجاد کن
      سروصدا کم باشه
      رفت و امد کم باشه
      غذا کافی و مهیا باشه
      گرمی مثل تخم مرغ نده ولی مولتی ویتامین حتما بده بهشون

  12. ادمین جان دمت گرم برای آرامشی که برای پاسخگویی داری .جفت گاو و گوسفند و خوب اومدی ساعت ۴ صبح همه از خنده های من از خواب پریدند

  13. سلام برای ماده رنگین کمانی حتما باید نر هم باید رنگین کمانی باشه یا با هر رنگ مرغ عشقی جفت گیری میکنه؟

  14. سلام من یک جفت مرغ عشق انگلیسی خریدم مادش خیلی مسته
    ولی نر واکنشی نشون نمیده و جنب جوش ندارع دلیلش چیه؟

    1. مدتی طول میکشه تا هم به عادت کنن
      لانه داشته باشه و به تغذیه شون برس

      1. سلام من یک مرغ عشق ماده خریدم برای نر ولی باهم بازی نمیکنن وبی تفاوت هستن علتش چیه

        1. مدتی طول میکشن تا به هم عادت کنن جای نگرانی نیست

  15. سلام وخسته نباشید
    آیا عروس هلندی نر رو میشه با مرغ عشق ماده جفت بندازیم؟

    1. سلام
      هر وقت شد که یه گاو رو با گوسفند جفت انداخت به امکان زیاد بشه عروس هلندی رو هم با مرغ عشق جفت انداخت !
      پارچه نیستن که بندازی رو هم موجوده زنده هستن ، شما هم موجود زنده هستی !

  16. سلام من ی مرغ عشق زرد ماده دارم قشنگ واسه خودش میخوند.رفتم ی نر گرفتم اوردم ن تنها نر حتی جیک جیک نمیکنه باعث شده واسه خودمم نخونه دلیلش چیه ک نمیخونه

    1. سلام
      اشکال نداره ، برای اینکه به جفتش عادت کنه باید تو رو فراموش کنه !! پس صبور باش و زیاد نرو سمتش

  17. یک جفت مرغ عشق که تازه در یک قفس انداخته شده و یک نر در قفس دیگری انداخته شده و این قفسها با هم نزدیک هستن آیا بودن مرغ عشق نره تاثیر منفی بالای اون یک جفت می گذاره؟

    1. میتونه ماده رو به خودش جذب کنه
      بهتر که اون نر تنها رو به یک محل دیگه انتقال بدی

  18. و غذای طبیعی که ګرم مزاج باشن در فصل سرما برای مرغ عشق کدام ها اند؟

  19. غذای مرغ عشق برای جفت گیری و جوجه کشی بیشتر در فصل خزان چی است؟

    1. از دانه های گرم مثل کتان، شاهدانه و دانه پارس استفاده کن

    2. سلام. جوجه های جفت رنگین کمانی،،، رنگین کمانی میشه و یا نه؟

  20. سلام من یه جفت مرغ عشق دارم که حدودا یک ماه و نیم میشه با هم یکجا هستن اما با هم هنوز جفت نشدن؟
    چی کار کنم؟

    1. تغذیه مناسب و محیط آروم داشته باشن
      حتما براشون لانه بذار

  21. سلام
    من چند هفته هست یک مرغ عشق نر و ماده خریدم همه چیز هم دارن گاهی وقت ها با هم دعوا میکنند وگاهی هم نوک به نوک میکنند و از هم غذا میگیرند و می خورند آیا این دو با هم جفت میشوند و تخم میگذارند یا نه

  22. سلام خسته نباشید من یک یک جفت مرغ عشق دارم که تخم گذاشتن بعد ماده ابی کم رنگ و نر ابی پر رنگ هست بعد مشخص نیست که رنگ جوجه ها چه رنگی میشه

  23. سلام وقت بخیر مرغ عشق من۸تاتخم گذاشتن دوتاجوجه به دنیا اومده وحدودأ۴روزمیشه دوتاجوجه هاش به دنیا اومدن خواستم بدونم بقیه تخمهابعدچن روزتبدیل به جوجه میشن باتشکر

    1. باید دستکش نایلونی دستتون کنید و تخم ها رو نور بینی کنید. ببینید اصلا داخل چند تاش جوجه تشکیل شده شاید بعضی هاشون بدون نطفه بودن. ولی تا سه چهر روز صبر کنید اگه جوجه ای در نیومد کنترل کنید

  24. سلام من یه مرغ عشق آبی آسمانی/سفید
    سخن گو دارم از بچگی دارمش خودم حرف زدن یادش دادم کاملا هم دست آموزه ۲ سالش هست خیلی به پاش غذا میده،میخوام جفت بگیرم براش،پدرش هم آبی بود، اگر شما بودید مرغ عشق ماده با چه رنگی براش میگرفتید؟

      1. ممنون که نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتین

  25. سلام من یه جفت مرغ عشق دارم نر آبی و ماده زرده تخم گذاشتن میشه بگین جوجه هاشون چه رنگی خواهند بود

      1. سلام مرغ عشق ماده من رنگش سبز کمرنگه (میشه گف کاهویی) لکه های طوسی هم داره یجورایی رنگین کمانیه مرغ عشق نر هم ابی با لکه های سیاه رنگ جوجه هاشون چه رنگی میشه؟

  26. سلام.
    ممنون از اطلاعات خوبتون. من دو تا مرغ عشق هالف سایدر دارم. هر دو هم نر هستند. یکیشون زرد و سفید و دیگری آبی و زرد.
    برای این که این ژن رو تو جوجه کشی ها تقویت کنم چه پیشنهاد میکنین.

    1. باید از مرغ عشق ماده خالص یا از همون نژاد استفاده کنی
      مشورت با پرورش دهنده های مرغ عشق هم میتونه کمک کننده باشه

  27. سلام
    مرغ عشق من دیروز تخم گذاشتن امکان داره با هم دعوا بیوفتن یا تخم هاشونو بشکونن؟

    1. بله امکانش است
      حواستون بهشون باشه
      در صورت مشاهده دعوا، نر رو از لانه جدا کن

  28. سلام وقت بخیر یه مرغ عشق تازه خریدم تمام رنگ سفیده و مثه اینکه نر هم هس.اواز هم نمیخونه و خیلیی ساکته دلیلش چیه؟ و اینکه برای جفتش چه مرغ عشقی رو انتخاب کنم ک براش بخرم

      1. سلام من یک جفت مرغ عشق خریدم
        اگه بخوام دستیشون کنم برا تولید مثلشون مشکلی ایجاد نمیشه؟

        1. اگر به شما وابسته بشن ، ممکن جفت های خوبی نباشن چون دیگه به هم وابسته نیستن
          به خاطر همینه پرنده های دستی کمتر جفت می خورند

  29. سلام من یک مرغ عشق ماده به رنگ سفید و آبی کم رنگ ویک نر سبز و صورت زرد دارم بنظر شما جوجه های آنها چه رنگ میشه

      1. سلام من یک ماده تمام سفید ویک نر زرد با ردرد های سیاه بالکه های سبز
        جوجه اینا چه رنگی میشه؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس