تجربیات جوجه کشی و استفاده از دستگاه جوجه کشی

در این نوشته از سایت چکین دیوایس تجربیات جوجه کشی و استفاده از دستگاه جوجه کشی آقای یونس محمدی از مهاباد را خواهید خواند.

تجربیات جوجه کشی | محل نصب دستگاه جوجه کشی :

به گفته آقای محمدی محلی که یک دستگاه جوجه کشی نصب میشود بایست از دید دما و رطوبت در شرایط ثابتی باشد یعنی دما و رطوبت در محیط ماشین جوجه کشی ثابت باشد.

ایشان محل های مانند آشپزخانه یا اتاق های خانه را به عنوان نمونه های مناسب عنوان کردند و فرمودند در هر مکانی که خود انسان از لحاظ دمایی و رطوبتی احساس آرامش دارد مناسب برای قرار دادن دستگاه جوجه کشی می باشد.

همچنین محیط های مانند پارکینگ ، انباری ، راهرو های خانه به دلیل عدم ثبات دمایی ( بیش از حد خنک یا بیش از حد گرم ) اصلا محل مناسبی برای قرار دادن دستگاه جوجه کشی نیستند.یکی از مهمترین عواملی در کاهش راندمان جوجه کشی محل نامناسب نصب دستگاه می باشد.

حتی در صورتی که از دستگاه جوجه کشی حرفه ای نیز استفاده می نمایید بهتر است محل مناسبی برای آن انتخاب کنید زیرا در مصرف بسیار صرفه جویی میشود.

دستگاه جوجه کشی صنعتی هواباتور مدل ۱۰۰۸ تایی
» برد جوجه کشی بروز
» سیستم رطوبت ساز اختصاصی (بدون نیاز به رطوبت ساز جانبی)
» سیستم سیرکولاسیون یکنواخت و بدون ایجاد شوک دمایی
قیمت : ۲۶,۵۰۰,۰۰۰ تومان
 

تجربیات جوجه کشی | استفاده از تخم های نطفه دار نامناسب :

آقای محمدی اینگونه ادامه دادند که هرگز تخم های آلوده را به همراه فضولات چسبیده به تخم در داخل دستگاه جوجه کشی قرار ندهید.ابتدا نیاز به تمیز کردن تخم نطفه دار داریم .تخم های نطفه دار را با استفاده از یک دستمال خشک و زبر به آرامی تمیز نمایید و سپس آنها را به دستگاه انتقال دهید.

ایشان ضدعفونی دستگاه جوجه کشی را از موارد ضروری دانسته و ادامه دادند که بعد از پایان هر دوره جوجه کشی با استفاده از الکل سفید یا بتادین رقیق شده با آب داخل دستگاه اسپری شود تا عمل ضد عفونی صورت گیرد حتما توجه داشته باشید بعد از ضد عفونی دستگاه بوی مواد شیمیایی ندهد.

برای نگهداری تخم های نطفه دار نیز توصیه ایشان نگهداری کمتر از ده روز تخم ها بوده و حتما سریع تر تخم ها را به دستگاه بایست انتقال داد.

تجربیات جوجه کشی | نطفه سنجی تخم های نطفه دار :

در مورد تخم های نطفه دار آقای محمدی توصیه کردند حتما عمل نطفه سنجی را انجام دهید.بهتر است تخم ها را در روز دهم در یک اتاق تاریک با استفاده از یک چراغ قوه نوربینی کنیم.

تخم های نطفه دار که جنین در داخل آنها را رشد کرده اند دارای رگه های خونی هستند.بهتر است حتما تخم های بدون نطفه را از دستگاه خارج کنیم زیرا علاوه بر اشغال فضای داخل ماشین با ساطح کردن گازهای سمی باعث از بین رفتن سایر تخم ها نیز میشوند. ایشان تاثیر نطفه سنجی را در جوجه کشی ۱۰ درصد دانسته و آن را مثبت شمردند.

دستگاه جوجه کشی درنا ۴ ظرفیت ۸۴۰ عدد
» مناسب برای جوجه کشی از تخم طیور محلی با ظرفیت بالا
» رطوبت رسانی از بالا با سیستم فوق مدرن
» دارای ۲ عدد سنسور سوئیسی
قیمت : ۲۷,۶۰۰,۰۰۰ تومان
 

تجربیات جوجه کشی | مدیریت جوجه کشی در زمان هچ :

آخرین توصیه آقای محمدی در زمان هچ جوجه کشی می باشد.ایشان ۳ روز پایانی جوجه کشی مرغ یعنی روز ۱۹ تا ۲۱ را مثال زده و گفتند به هیچ وجه در این دوران درب دستگاه را باز نکنید.برای جوجه های خارج شده از تخم نگران نباشید زیرا آنها به میزان لازم ذخیره غذایی در زرده دارند و به دلیل رطوبت بالای داخل دستگاه نیز آب نیاز ندارند پس می توانید تا ۲۴ الی ۳۶ ساعت پس از تولد نیز آنها را در داخل دستگاه نگهدارید. حتما وقتی که تخم ها را از مرحله ستر به مرحله هچر انتقال دادید تخم ها را کنار فن قرار دهید.در انتها ایشان فرمودند با هر بار باز کردن درب در دوران هچر شما باعث مرگ جوجه های داخل تخم میشود زیر آنها بسیار به انرژی نیاز دارند و شوک دمایی انرژی آنها را میگیرد.

از جناب آقای یونس محمدی بسیار سپاسگذاریم که تجربیات جوجه کشی خودشان را با ما و دیگران به اشتراک گذاشتند.

دانلود فایل PDF مطلب تجربیات جوجه کشی تجربیات جوجه کشی آقای یونس محمدی از مهاباد

نوشته های مشابه

‫۶ دیدگاه ها

  1. من ۸۰ تا تخم مرغ تضمینی داخل دستگاه گزاشتم
    با ۱۰ عدد بوقلمون

    جوجه کشی ۰درصد دستگاه ****

    1. متاسفانه هر دستگاهی توانایی جوجه کشی رو نداره ، مخصوصا دستگاه هایی که غیر استاندارد ساخته شده باشن
      جوجه کشی بوقلمون و مرغ هم به دلیل دوره جوجه کشی، دما و رطوبت متفاوت ، شدنش سخته

  2. کار با دستگاه راحت هست اما ۳ نوبت تخم مرغ گذاشتم و ۵۰ درصد جوجه درآوری داره.

    1. اولین و مهمترین چیزی که باید شک کنی کهنه بودن و مشکل در تخم های نطفه دار هست
      اخرینش دستگاهه

  3. سلام اقای محمدی ممنون از توضیحات شما مرغ بهتره یا بلدرچین ازلحاظ درآمد زدایی لطفا من راهنمایی کنید ممنوپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋