چگونه قیمت تخم مرغ بالا می رود در حالیکه قیمت جوجه ها رو به کاهش است؟

بررسی وضعیت قیمت تخم مرغ در ایالات متحده

قیمت تخم مرغ – در جمعه ی گذشته وزارت کشاورزی ایالات متحده پیگیری قیمت تخم مرغ ها در ایالات متحده گزارش داد که تصویر تکان دهنده ای را مجسم کرد.در ماه گذشته به طور متوسط امتیاز درجه ی A یا تخم مرغ های با کیفیت بهتر در سراسر کشور از ۱۰٫۲۲$ در هفته ی ۱۵ مه تا ۱۰٫۹۵$ در این هفته جهش یافته است.

وضعیت در میانه ی باختری حتی وخیم تر می شود ،رستوران دار ها در مصاحبه با روزنامه تریبون شیکاگو گفتند:که قیمت یک مورد از دوجین تخم مرغ ها در چند ماه گذشته دوبرابر شده است ودر عین حال قیمت گوشت مرغ ۳۳درصد بیشتر از سال گذشته کاهش یافته است.اینجا چه خبراست؟!

همه ی این ها به خاطر آنفولانزای مرغی است.آنفولانزای مرغی مانند ریگی است که در برکه ای پرتاب شده باشد ،اما امواجی که از آن به وجود می آید متقارن نیستند.از دسامبر سال ۲۰۱۴، وزارت کشاورزی ایالات متحده می گوید آنفولانزای پرندگان در سراسر کشور ردیابی شده است،نه تنها پرندگان مهاجر وحشی بلکه پرندگان دام مخصوصا جوجه ها،بوقلمون ها ،و اردک ها به این بیماری مبتلا می شوند.

دلیل اینکه سرآشپزهای شیکاگو یک بحران بزرگتری را احساس می کنند این است که اکثریت قریب به اتفاق موارد آنفولانزای مرغی در آییوا ،مینه سوتا و میشیگان بوده است درحالی که به نظر می رسد که جریان این بیماری کاهش یافته است، _ الان در حال نوشتن این متن،مینه سوتا در حال جشن گرفتن ۱۳ روز بدون شیوع اثرات جدید است _ می تواند دارای اثرات پایدار در عرضه ی تخم مرغ باشد.

در آیووا (ایالتی است در ایالت‌های غرب میانه آمریکا ) ۲۵ میلیون مرغ های تخم گذار تا به حال به دلیل آنفولانزای مرغی معدوم شده اند. و تخمین زده شده است که ایالات متحده در این سال حدود ۵٫۳ درصد تخم مرغ کمتری نسبت به آخرین سال تولید خواهد کرد.

جایی که عجیب غریب می شود اینجاست: آنفولانزای پرندگان به نظر می رسد که به طور نامتناسبی مرغ های تخم گذار را بیشتر تحت تاثیر قرار میدهد تا مرغ هایی که به منظور استفاده از گوشت آنها نگهداری می شوند.(معمولا به عنوان جوجه های گوشتی شناخته می شوند.)این دو نوع مرغ در زمان و در مراکز کاملا جدا ازهم نگهداری می شوند.(یک مرغ تخم گذار در سیستم تجارت محصولات کشاورزی معمولا برای حدود یک سال زندگی می کند درحالیکه مرغ های گوشتی در حدود ۶ هفته به بازار می روند)

تئوری هایی وجود دارند که به دلیل طول عمر طولانی تر جوجه های تخم گذار ، آنها را بیشتر در معرض ابتلا به آنفولانزای مرغی در مقایسه با مرغ های گوشتی قرار می دهد ، اما هیچکس به طور یقین مطمئن نیست.

صرف نظر اینکه عرضه ی تخم مرغ پایین است، اما عرضه ی جوجه های گوشتی و گوشت مرغ نسبتا ثابت است.دلیل کاهش قیمت مرغ به دلیل کاهش یافتن تقاضا در خارج از کشور است.کشورهای دیگر به ویژه چین و کره جنوبی ممنوعیت همه ی محصولات مرغ ایالات متحده را تصویب کرده اند حتی اگر واقعا جوجه های گوشتی در معرض خطر نباشند.ذخیره مشابه به همراه تقاضای کمتر به معنای مرغ ارزان تر است.

شاید رستوران دار ها به صبحانه ی خلاق مبتنی بر مرغ به جای املت و پنکیک رو بیاورند.

نظر شما در مورد آنفولانزا و قیمت تخم مرغ در کشور چه می باشد؟

⚠ هشدار : تمامی مطالب نوشته شده در این مقاله به منظور افزایش اطلاعات عمومی می باشد و نباید جایگزین نظر پزشک یا متخصص تلقی شود ⚠

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس