انواع مینا ی اهلی و وحشی برای پرورش در منزل

انواع مینا ی اهلی و وحشی

در زیر انواع مینا قابل پرورش و نگهداری در منزل را مشاهده میکنید

انواع مینا : مینا مخرج سفید
انواع مینا : مینا مخرج سفید

مینا مخرج سفید

این نوع مینا ۲۵ سانتی متر اندازه دارد و و از انواع مینا به عنوان  پرنده ای خانگی از جنوب شرقی آسیا به تایوان برده شده و در محیط طبیعی  آزاد گردیده است. این گونه خیلی شبیه به  Crested mynah در بقا مطرح هستند  بهترین راه برای تشخیص این دو نوع  پرنده از هم بررسی پر های زیر دم است . به گونه ای که در  این ناحیه کاملا سفید رنگ است اما در Crested mynah این ناحیه به صورت خطوط سفید و سیاه دیده می شود.

مینا کاکل دار

مینا کاکل دار

این پرنده ۲۶ سانتی متر اندازه دارد وهم اکنون در آمریکای شمالی به تعداد خیلی کم وجود دارد و تقریبا بومی شده است. غالبا بومی چین و جنوب آسیا می باشد و شبیه خویشاوندانش در امریکا ی شمالی است. این مینا به احتمال زیاد در اواخر قرن گذشته توسط مهاجران چینی به امریکا برده شده است.

آخرین بار یک جفت مرده از این پرنده در منطقه ونکوور که به ماشین اصابت کرده بودند  یافت شد. تعداد پرندگان بین سال های ۱۹۲۰ تا ۱۹۳۰ در ونکوور و واشنگتن  خیلی زیاد شد و به هزاران عدد رسید  . از سال ۱۹۶۰  جمعیت آنها یک باره کاهش یافت و به حدود  دو هزار تا سه هزار قطعه رسید که بیشتر  در منطقه ونکوور یافت می شدند.  در سال ۱۹۹۰ تعداد آنها به چند صد عدد کاهش یافت . علت این کاهش احتمالا  شازش ضعیف آنها با محیط  و نا مناسب بودن  محیط زندگی این  پرندگان بوده به نحوی  که کاهش آنها نسبت به سایر کونه ها  بیشتر بوده است.

دستگاه جوجه کشی کره ای ۲۴ تایی ارکام
» مخصوص جوجه کشی ازتخم نطفه دار مرغ مینا
» کارکرد تمام اتوماتیک
» با قابلیت تهویه خودکار
قیمت : ۲۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان

 

Crested myna, Osaka, Japan.

زیر گونه ها ی دیگر  شامل

Acridotheres cristatelus brevipennis

Acridotheres cristatelus formosanus

این مینا ها در جنوب و مرکز چین  نمایان می شوند. همچنین در تایوان  و گاهی در غرب  ژاپن هم وجود دارند. از پرندگان محبوب قفسی  در چین محسوب می شوند  و در حقیقت از آنجا به ژاپن  فیلیپین سنگاپور آرژانتین ونکوور و کانادا برده شده اند. اخیرا در ونکوور این پرنده  مورد علاقه و توجه فراوان  قرار گرفته است. از این رو تعداد آنها  در حیات وحش ونکوور  کم شده است. امروزه این مینا ها در سرزمین های  کم درخت و هموار  مقیم شده اند  و به خصوص زدر اطراف دامها زندگی می کنند  تا از حشراتی  که از رفت و آمد دامها پراکنده می شوند تغذیه نمایند.

 

مینای شکم تیره

مینای شکم تیره

این نوع مینا ۲۶ سانتی متر  طول دارد . رنگ بدن آن خاکستری تیره  و تا حدی سیاه مخرج و لبه دم سفید  پاها زرد عنبیه و منقار آن  نارنجی می باشد . لکه های سفید رنگ روی  اولین پر های  اصلی  هنگام پرواز  مشخص می شوند. روی سر  تاج کوچکی دارند . توسط ناحیه پهن سفید  رنگ لبه دم  مخرج سفید و منقار  تمام زرد از مینای کاکل دار  تشخیص داده می شود.  به گونه ای که به آن مینای  جنگلی منقار نارنجی  نیز می گویند. پرندگان نابالغ این گونه تقریبا قهوه ای رنگ  هستند و به صورت گله های کوچک  تا بزرگ دیده می شوند . معمولا در اطراف دام ها  یافت می شوند و از  حشرات حاصل از رفت و آمد آنها تغذیه می نمایند.  به عنوان یک نژاد  از مینای جنگلی  نیز از آن یاد می شود  ولی بیشتر شبیه مینای شرقی و جنوب  شرقی  هند جاوه سوماترا سالاوزی و بالی  زندگی می کند.

 

مینای یقه سفید

مینای یقه سفید

این نوع مینا ۲۶ سانتی مترطول دارد . رنگ بدن آن  سیاه منقار زرد عنبیه نسبتا آبی   و یا زرد و پاهای آن زرد روشن می باشد  و تسط یک طوق پهن  با رنگ سفید  در پشت گردن  که در زمستان  نخودی رنگ می گردد  مشخص می شود .رنگ لبه  پر های زیر دم  سفید است. پرندگان نا بالغ  معمولا کم رنگ تر بوده  و قهوه ای رنگ به نظر می رسد  . در اطراف لجن زار ها  و همچنین  دامپروری ها یافت می شود . در برمه شمال شرقی  هند و جنوب  غربی چین زندگی می نماید.

کلمات مرتبط :

انواع مینا ، انواع مینا اهلی ، پرورش مینا ، پرورش مینا در خانه ،روش نگهداری مینا ، مینا ی سخنگو ،دستگاه جوجه کشی مینا

 

 

نوشته های مشابه

‫۴۵ دیدگاه ها

  1. باسلام خسته نباشید ببخشید من ی هفته ای هست مرغ مینا گرفته ام فروشنده گفت بچه هست و اهلی ولی وقتی میرم سمت قفس همش فرار میکنه اینطرف اونطرف حتی موقع غذا دادن بهش وقتی هم میگیرمش بدجوری جیغ میزنه خواستم بپرسم چجوری میتونم اهلیش کنم و بهش آموزش بدم بعد غذا اصلا از دستم نمیخوره
    چجوری تشویقی بدم بهش و چ چیزی ب عنوان جایزه بدم تو این ی هفته هم تو اتاق تاریک بود و فقط برای غذا دادن بهش میرفتم ممنون میشم راهنمایی کنید باتشکر

    1. سلام دوست عزیز
      چون تازه گرفیش برای همین هنوز بهت عادت نکرده
      وقتی میگیریش شدیدا بهش استرس وارد میشه
      مقاله ای که این پایین برات لینک میدم رو بخون
      اهلی کردن مرغ مینا | دستی کردن مرغ مینا | رام کردن مرغ مینا
      مرغ مینا معمولا سیبو خیلی دوست داره
      می تونی از سیب به عنوان تشویقی براش استفاده کنی

  2. سلام مرغ میناهایی که اهلی نشدن و تو طبیعت هستن چه تفاوت قیمتی با بقیه دارن و اگه یکیشونو بگیریم شرایط نگهداریش چیع

  3. من میخوام مرغ مینا بخرم میترسم بهم از این خیابونی های وحشی بدن چطوری بفهمم وحش هس یا اهل اگه میشه راهنمایی کنید🙏🙏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋