بازاریابی و فروش بلدرچین

بازاریابی بلدرچین و فروش بلدرچین اولین مهارت پرورش بلدرچین

بازاریابی و فروش بلدرچین یکی از مراحل مهم در امر پرورش بلدرچین می باشد. اگر پرورش دهنده بلدرچین هستید و برای بازاریابی گوشت و یا تخم و یا جوجه بلدرچین نیاز به کمک دارید و میخواهید فروش بیشتری داشته باشید خواندن این مقاله از وب سایت چیکن دیوایس را از دست ندهید.

دستگاه جوجه کشی حرفه ای 12 تایی
دستگاه جوجه کشی حرفه ای ۱۲ تایی
» مناسب برای جوجه کشی از بلدرچین
» مجهز به سنسور SHT نسل چهار
» دارای پمپ آب اتوماتیک
قیمت : ۴,۹۷۰,۰۰۰ تومان

بازار فروش بلدرچین

در کسب و کارهای تولیدی یکی از مراحل اصلی و بسیار مهم کار، مرحله بازاریابی و فروش و عرضه محصول به بازار می باشد. هرچند که کیفیت محصول تولید شده تا حدودی میتواند مسیر فروش را آسان سازد ولی نحوه بازاریابی و فروش بسیار مهم تر است. افرادی که در زمینه پرورش بلدرچین فعال هستند، باید با ظرفیت های بازار و تکنیک های فروش آشنا بوده تا بتوانند محصولات خویش را به فروش برسانند.

زمانیکه به پرورش بلدرچین مشغول هستید، اهداف تجاری شما شامل یک و یا چند مورد زیر خواهد بود که هر کدام نیز بازار فروش جداگانه خود را دارد:

  1. پرورش گله مولد و فروش تخم نطفه دار بلدرچین
  2. جوجه کشی از تخم های نطفه دار بلدرچین با دستگاه جوجه کشی و فروش جوجه یک روزه
  3. پرورش بلدرچین گوشتی و فروش گوشت بلدرچین به بازار
  4. پرورش بلدرچین تخمگذار و فروش تخم بلدرچین

خرید و فروش جوجه بلدرچین

برخی از پرورش دهندگان بلدرچین صرفا بر روی خرید و فروش جوجه های یک روزه بلدرچین تمرکز میکنند. این نوع افراد از طریق ماشین جوجه کشی صنعتی و تخم های نطفه دار به تولید انبوه جوجه یک روزه پرداخته و آن را در بازار به فروش می رسانند. برای بازاریابی جوجه بلدرچین ها لازم است که ابتدا بازار هدف را شناسایی کنید.

در این روش بازار هدف در واقع کسانی هستند که قصد خرید جوجه یک روزه بلدرچین داشته و می خواهند آنها را برای تخمگذاری و یا تشکیل گله مولد و یا مصرف گوشتی پرورش دهند.

خرید و فروش جوجه بلدرچینخرید و فروش جوجه بلدرچین بیشتر در بازارهای کشاورزی و وب سایت های اینترنتی مرتبط با صنعت کشاورزی انجام میگیرد. در این زمینه برخی از وب سایت های معتبر همچون نیاز روز، ایران تجارت، ایستگاه و … فعالیت میکنند. لذا با تبلیغ در بازارهای کشاورزی و وب سایت های آنلاین مرتبط می توان بازاریابی جوجه بلدرچین ها را انجام داد. همچنین برخی از شرکت ها نیز به صورت تضمینی جوجه های یک روزه را از پرورش دهندگان با قیمت پایین خرید میکنند.

البته میتوانید با دریافت مجوز، کسب و کارتان را بعنوان یک مرکز تولید جوجه یک روزه بلدرچین به جهاد کشاورزی معرفی کنید. در این صورت جهاد کشاورزی آدرس و یا اطلاعات شما را بعنوان مرکز مورد تأیید به افراد معرفی خواهد کرد.

بازاریابی و فروش اولین مهارت پرورش بلدرچین

فرایند تولید شما زمانی به نتیجه میرسد که بتوانید محصولات را به موقع و با قیمت مناسب به فروش برسانید. با توجه به عدم آشنایی عموم با محصولات بلدرچین، بازار مصرف آن نیز محدود است. از طرفی به دلیل ساده انگاري کار پرورش بلدرچین، تعدادي از افراد با ایجاد واحدهاي تولیدي بسیار کوچک وارد عرصه تولید شده و با مشکلات زیادی مواجه میشوند.

مشکلات فروش بلدرچین

گوشت و تخم بلدرچین برخلاف گوشت و تخم مرغ جزو غذاهای معمول و مصرفی روزانه ما نمی باشند. بنابراین بازاریابی آنها همانند گوشت و تخم مرغ کار آسانی نخواهد بود. همچنین سطح آگاهی افراد جامعه نیز در رابطه با خواص تخم و گوشت بلدرچین بسیار کم بوده و همین باعث شده تا افراد تمایل کمتری به خرید محصولات بلدرچین داشته باشند.

از طرفی برخی از شرکت های فعال در زمینه فروش محصولات بلدرچین بخش زیادی از بازار را تصاحب کرده اند و رقابت با آنها کار آسانی نخواهد بود. یکی دیگر از مشکلاتی که پیش روی پرورش دهندگان بلدرچین میباشد کمبود نهاده و افزایش هزینه های تولید می باشد که میزان سودآوری این صنعت را کاهش داده است. بنابراین بدون برنامه ریزی و شناخت ظرفیت های بازار و بدون رعیت اصول بازاربابی در این نوع کسب و کار نمی توان موفق شد.

فروش تخم بلدرچین

فروش محصولات بلدرچین همچون تخم و یا گوشت این پرنده را با فروش به دوستان و همسایگانتان شروع کنید. فروش به همسایگان و دوستان و دایره اعتماد همیشه شروع خوبی است. آنها به شما کمک خواهند کرد که در ادامه چطور محصولات خویش را بهتر بازاریابی کنید و به طور بالقوه برای خود مشتریان ثابت پیدا کنید.

خرده فروشی نباید شیوه اصلی بازاریابی کسب و کار شما باشد. هرچند که خرده فروشی برای شروع اولیه و شناخت بازار خوب است ولی باید به فکر یک روش منظم برای پخش و فروش محصولات خویش باشید. خرده فروشی به وقت زیادی نیاز دارد و در آینده زمانیکه کسب و کارتان را توسعه بدهید وقت کافی برای فروش محصول خود نخواهید داشت.

فروش تخم بلدرچینهرگز به فکر عرضه محصول بی کیفیت و غیرقانونی نباشید. این کار در همان ابتدا اعتماد مصرف کننده به محصولات شما را سلب خواهد کرد. زمانیکه مصرف کننده نسبت به محصول شما حس بی اعتمادی داشته باشد حتی اگر محصول خود را با کیفیت و قیمت بهتر به بازار عرضه کنید در نظر مصرف کننده جزو گزینه های رد شده خواهید بود. در بازایابی محصولات خود صادق باشید، عدم صداقت در بازاریابی به سرعت شما را از گردونه رقابت خذف خواهد کرد.

باید بدانید که فروش در بازارهای کشاورزی راهی سریع و عالی برای ارتباط با مشتریان می باشد. افرادی که به دنبال خرید محصولات بلدرچین هستند مطمئنا برای رفع نیاز خود سراغ بازارهای مرتبط با کشاورزی را خواهند گرفت.

فروشگاه های زنجیره ای بزرگ را هدف قرار ندهید. در این نوع فروشگاه ها فرایند تأمین محصولات کمی متفاوت بوده و ممکن است با قیمت بسیار ارزان تری محصولات شما را خریداری کنند.

برای عرضه می توانید محصولات خود را به فروشگاه های کوچک و محلی بفروشید. برای ترغیب مغازه داران به خرید بیشتر همیشه سعی کنید که یک و یا چند بسته به صورت رایگان نیز به آنها تحویل بدهید. بعنوان مثال اگر قصد فروش تخم بلدرچین به فروشگاه های کوچک را دارید به آنها بگویید به ازای خرید هر ۱۰ بسته، یک بسته به صورت رایگان نیز دریافت خواهید نمود.

در بسته بندی های بزرگ تخم بلدرچین می توانید قیچی تخم شکن بلدرچین نیز به همراه محصول خود با بازار عرضه دهید. تخم بلدرچین ریز بوده و شکستن آن برای مصرف کننده ممکن است کمی سخت باشد. اما با کمک قیچی تخم شکن، مصرف کننده به راحتی میتواند تخم را بشکند و این کار به فرایند بازاریابی محصولات شما نیز کمک میکند.

بازاریابی مهمترین وظیفه مدیر پرورش بلدرچین

به عنوان کارآفرین، مسئولیت بازاریابی تولیدات مجموعه را کاملاً بر عهده بگیرد. مطمئن باشید هیچ کس بهتر از خود شما نمیتواند بازاریاب خوبی براي محصولات باشد. منظور از بازاریابی براي محصولات بلدرچین فقط فروش به مصرف کننده نهایی نیست. منطقی ترین راه، فروش به حلقه هاي حد واسط تولید تا مصرف از قبیل واحدهاي فراوري و بسته بندي، شرکتها و افراد پخش کننده و نهایتاً فروشگاههاي مصرفی است.

فکر نکنید با فروش مستقیم به مصرف کننده نهایی سود زیادي به دست خواهید آورد بلکه به نسبت وقت و هزینه هاي که صرف میکنید این نوع فروش کمترین سود و بیشترین ریسک را براي کسب و کار شما خواهد داشت.

توجه : بازاریابی را به یک عادت در خود تبدیل کنید. بدون بازاریابی انتظار موفقیت در هیچ کسب وکاري را نداشته باشید.

در بازاریابی هر روز به دنبال مشتریان جدید باشید و هیچگاه وابسته به تعداد محدودي مشتري نشوید. سعی کنید حداقل هر هفته یک مشتري جدید پیدا کنید. البته همیشه برنامه هاي مشخصی براي مشتریان کنونی خود داشته باشید. برنامه هاي وفادارسازي مشتري را استفاده کنید. مشتریان خوبتان را همانند یک گنج باارزش حفظ نمایید. شاید لازم باشد گاهی اوقات مشتریانتان را غربال کنید و فقط با مشتریان خوبتان کارکنید. در بازاریابی گروه خاصی از مردم را به عنوان مشتري تعریف کنید و فقط بر روي آنها کارکنید.

نکته: وسوسه نشوید که مثلاً تخم بلدرچین براي همه مردم ایران تولید کنید بلکه میتوانید کودکان سه تا هفت سال شهر نزدیک خودتان را به عنوان مصرف کننده نهایی تعریف کنید. شاید هم مشتریان شما توزیع کنندگان باشند که فروش را مستقیماً به آنها انجام میدهید تا محصول را به دست مصرف کننده نهایی برسانند.

فروش بلدرچین
فروش بلدرچین

براي بازاریابی محصولات بلدرچین دو مورد زیر مهم هستند:

۱- تعریف محصول : محصولات یا خدمات کسب وکار خود را شناسایی کنید و تعریفی از خصوصیات و مزایاي آنها داشته باشید. مثلاً وزن محصولات، نحوه بسته بندي، زمان ماندگاري و…

۲ -شناخت بازار هدف: اطلاعاتی در مورد بازار هدف و مشتریان خود داشته باشید. بازار هدف شما کسی است که محصول را از شما می خرد. به عنوان مثال اگر تولیدکننده گوشت خام هستید و گوشت خام خود را به واحدهاي بسته بندي میفروشید بنابراین مشتریان شما واحدهاي بسته بندي هستند و شما موظف به برآورده کردن خواسته هاي آنها هستید.

چگونه محصولات بلدرچین را بازاریابی کنیم؟

برخی از مراکز به صورت تضمینی محصولات بلدرچین را خریداری میکنند. برای فروش محصولات بلدرچین میتوان با این نوع مراکز همکاری کرد. همچنین بازارها و وب سایت های آنلاین مرتبط با کشاورزی نیز محل بسیار خوبی برای تبلیغ و بازاریابی تخم و گوشت بلدرچین می باشند.

آیا میتوان تخم و گوشت بلدرچین را بدون لیبل به بازار عرضه کرد؟

خیر اگر مجوز نداشته باشید می توانید با شرکت های بسته بندی همکاری نموده و از مجوز و لیبل آنها استفاده نمایید.

برای فروش بیشتر گوشت و تخم بلدرچین چه کنیم؟

بیشتر افراد جامعه در مورد فواید و خواص تخم بلدرچین و گوشت این پرنده اطلاع ندارد. با فعالیت در شبکه های اجتماعی و ذکر خواص تخم و گوشت بلدرچین می توان افراد را به مصرف محصولات بلدرچین تشویق نموده و بازار فروش بیشتری ایجاد کرد.

فروش بلدرچین گوشتی

گوشت بلدرچین یکی از مواد مغذی بسیار مفید بوده که پزشکان نیز آن را تأیید میکنند. روی آوردن افراد به منابع غذایی ارگانیک و سالم در سال های اخیر باعث شده تا افراد اطلاعات بیشتری در زمینه گوشت و تخم طیور کسب کنند. همین امر بر بازار فروش گوشت بلدرچین نیز تأثیرگذار بوده و ظرفیت های بازار را برای فروش بیشتر گوشت بلدرچین افزایش داده است.

اما فروش گوشت بلدرچین متفاوت از گوشت مرغ می باشد و باید برای آن بسته بندی خاصی در نظر بگیرید. مشتریان همیشه برای خرید کالاهایی تمایل دارند که دارای بسته بندی بهداشتی و شیک می باشند. بنابراین محصولات خویش را با بسته بندی اصولی و زیبا به همراه برچسب دامپزشکی و تاریخ تولید و انقضا و به صورت قیمت گذاری شده بسته بندی کنید.

فروش بلدرچین گوشتیبرای بسته بندی تخم بلدرچین از انواع بسته های ۱۲ تایی ۱۵ تایی و … استفاده میشود. گوشت بلدرچین نیز معمولا به صورت بسته های یک کیلوگرمی بسته بندی میشود. خریداران از شما محصولاتی را خواهند خرید که دارای پرچسب بهداشت و … باشند. بنابراین با شرکت هایی که مجوز بسته بندی دارند همکاری نمایید و پس از طی مراحل قانونی و رعایت اصول بهداشتی محصولات خود را با بسته بندی کاملا بهداشتی و تأیید شده به فروش برسانید.

اگر محصولات شما برچسب دامپزشکی و یا مهر تأیید بهداشتی نداشته باشند، محصول را با قیمت بسیار پایین از شما خواهند خرید.

بازاریابی محصولات بلدرچین

شاید بتوانید در آینده یک روش پخش منظم براي محصولات تولیديتان داشته باشید. در اوایل کار مشارکت انتفاعی با کسانی که در زمینه فروش محصولات بتوانند به ما کمک کنند بسیار منطقی تر است. مشارکت انتفاعی یعنی همکاري در فروش محصولات از طریق دیگران.

بدین صورت کسانی که سایر محصولات مشابه را میفروشند محصولات ما را نیز به فروش میرسانند و سود حاصل از فروش را دریافت میکنند. فرایند فروش مستقیم محصولات سبب میشود محصولات بدون فرآوري و نگهداري مناسب به دست مصرف کنندگان نهایی برسد. این نوع فروش مستقیم سبب شکستن قیمت محصولات شده و سود تولیدکننده به شدت کاهش مییابد. امروزه حتی شرکتهاي بزرگ تولیدي نیز براي پخش محصولات از امکانات مجزا و نیروهاي متخصص استفاده میکنند.

بنابراین وارد شدن به پخش محصولات بدون اطلاعات کافی و شناخت از بازار نتیجهاي جز شکست و دلسردي نخواهد داشت. عرضه محصولات بی کیفیت و غیرقانونی در برخی مراکز سبب انصراف استفاده برخی مصرفکنندگان از محصولات بلدرچین شده و شاید همین موضوع سرعت پیشرفت در صنعت بلدرچین را کم میکند.

مشتری های خود را حفظ کنید

هرگز به فکر فروش یکباره به خریداران نباشید. با ارائه تخم و گوشت تازه بلدرچین با قیمت رقابتی و با ارائه خدمات خوب می توانید مشتریان خود را به صورت ثابت نگه دارید تا آنها همیشه از شما خریداری کنند. پیشنهادهای تخفیف نیز برای مشتریان خود در نظر بگیرید تا تمایل آنها برای خرید بیشتر شود.

بازاریابی پرورش بلدرچین  را زودتر شروع کنید.

قبل از شروع کار پرورش بلدرچین فرایند بازاریابی را شروع کنید. به مرور با مشتریان خود آشنا شده تا بتوانید با بهترین و معتمدترین آنها فعالیت کنید.

معمولاً در هر بازاري یکسري افراد سوءاستفاده کننده وجود دارد که معمولاً با هوشمندي تولیدکننده به راحتی قابل شناسایی هستند. درستکاري یکی از اصول اولیه بازاریابی است. نداشتن صداقت در بازار سرنوشتی جز خارج شدن از گردونه بازار نخواهد داشت. در فرایند بازاریابی و فروش باید هر دو طرف برنده باشند. بنابراین در انجام معامله به منافع طرف مقابل بیش از منافع خودتان توجه داشته باشید. اگر طرف مقابل شما سود یا منفعت قابل توجهی دریافت نکند این رابطه همکاري ادامه نخواهد داشت و هزینه اي که شما بابت بازاریابی مشتري جدید صرف کرده اید در دراز مدت برگشت نخواهد خورد. در زمان تعیین سود مشتریان یا همکارانتان سخاوت به خرج دهید و مطمئن باشید در دراز مدت سود شما نیز تأمین خواهد شد.

مراکز خرید تضمینی گوشت و تخم بلدرچین را شناسایی کنید

برخی از شرکت ها با پرورش دهندگان بلدرچین قرارداد می بندند که در صورت خرید تجهیزات سالن از آنها، در انتهای دوره محصولات شما را به صورت تضمینی خواهند خرید. علاقه مندان به پرورش بلدرچین که هیچ تجربه ای در زمینه فروش ندارند می توانند به واسطه این نوع شرکت ها محصولات خویش را به فروش برسانند.

مراکز خرید تضمینی گوشت و تخم بلدرچین را شناسایی کنیدالبته لازم به ذکر است که مراکز خرید تضمینی نیز تا حدی ظرفیت خرید دارند. همچنین این روش سودآوری پایینی دارد ولی حداقل دغدغه فروش محصول تولیدی را نخواهید داشت. در ادامه به کمک این نوع شرکت ها می توان شناخت بسیار بهتری از بازار به دست آورد و مشتریان حقیقی بازار را شناسایی و پیدا کرد.

با شناخت بازار شما قادر خواهید بود که محصولات را به صورت مستقیم و با قیمت بالایی به فروش برسانید که نتیجه آن سودآوری کسب و کار شما خواهد بود.

برای کسب و کار خود برنامه ریزی داشته باشد

همیشه برای فروش و بازاریابی محصولات بلدرچین برنامه ریزی داشته باشید و به امور حسابداری بسیار اهمیت دهید. از ظرفیت های فضای مجازی و اینترنت کمک بگیرید و با ذکر خواص و مزایای گوشت و تخم بلدرچین، افراد را تشویق به خرید این محصولات کنید. خیلی از افراد دوست دارند که یک رژیم غذایی سالم و مفید داشته باشند. بنابراین شما میتوانید با معرفی خواص تخم و گوشت بلدرچین به آنها یک محصول غذایی مفید معرفی نموده تا در رژیم غذایی خود از آن استفاده کنند.

همچنین در سایت های درج آگهی که اکثر رایگان هم هستنید میتوانید محصولات خود را درج نمایید. به هنگام درج محصولات خویش سعی کنید که اطلاعات دقیق و واقعی به مشتری ارائه بدهید. هرگونه اغراق و دروغ گویی و … باعث سلب اعتماد مشتری خواهد شد.

ازمتخصصان بازاریابی و فروش کمک بگیرید

فرایند فروش و بازاریابی بیشتر بک تخصص و مهارت می باشد. بنابراین برای تبدیل شدن به یک بازاریاب حرفه ای اصول بازاریابی را از متخصصان این زمینه کسب کنید.

افراد وقتی می خواهند کالا و یا محصولی را خرید نمایند در ابتدا سعی میکنند شناخت کاملی از آن محصول داشته باشند. برای یک خریدار بسیار مهم است که آیا محصول مد نظر او نیاز وی را تأمین خواهد کرد یا خیر! لذا همیشه در بسته بندی محصولات خویش از کاتالوگ و یا یک کاغذ ساده نیز استفاده کنید. بدون اغراق و بزرگنمایی تمامی ویژگی های محصول را در داخل کاتالوگ بنویسید.

نوشتن جدول ارزش غذایی بر روی بسته بندی گوشت و تخم بلدرچین به فروش بیشتر این نوع محصولات بسیار کمک خواهد کرد. باور داشته باشید زمانیکه خریدار با خواندن اطلاعات موجود در کاتالوگ با مزایا و خواص گوشت و تخم بلدرچین آشنا شود برای خرید آنها حتی برای امتحان کردن آن نیز ترغیب خواهد شد.

از قدرت شبکه های مجازی استفاده کنید

امروزه افراد بخش زیادی از وقت خود را دز شبکه های اجتماعی سپری میکنند. بنابراین از قعالیت در این شبکه ها غافل نباشید و با ایجاد پست های جذاب و ذکر خواص و مزایای گوشت و تخم بلدرچین، محصولات خود را در معرض همگان قرار دهید. همچنین می توانید محصولات خود را در کانال ها و صفحه های پربازدید نیز تبلیغ کنید.

چگونه یک بازاریاب حرفه اي در پرورش بلدرچین شویم؟

براي موفقیت در هر کسب وکاري تنها یک راه وجود دارد و آن هم اختصاص زمان و بودجه کافی براي بازاریابی و فروش محصولات است.

همه شما میتوانید به راحتی اصول بازاریابی و فروش را یاد بگیرید و در کارتان به کار ببرید. به نظر من یک کارآفرین باید در ابتدا به یادگیري بازاریابی بپردازد و سپس اقدام به راه اندازي کسب و کاري بکند. خبر خوب این است که یادگیري مهارتهاي بازاریابی کار خیلی سختی نیست. فقط کافی است که چند ساعتی را صرف آموزش خودتان کنید. نکته مهم این است که بازاریابی باید جزو کارهاي روزانه یک مدیر باشد. هر چه شما وقت بیشتري را صرف بازاریابی محصولات خود بکنید سود بیشتري به دست می آورید. براي شروع کار شاید حداقل لازم باشد ۴ ساعت از کار روزانه را صرف بازاریابی و فروش کنید.

خیلی از پرورش دهندگان بلدرچین اعتراض میکنند که بیشتر وقتشان صرف تولید میشود بنابراین وقت کافی براي بازاریابی ندارند.

میتوانید با برنامه ریزي مناسب از خیلی کارهاي غیرضروري روزانه صرفه نظر و یا به دیگران واگذار کنید و در نهایت وقت کافی به بازاریابی اختصاص دهید.

توجه : براي یادگیري مهارتهاي بازاریابی و فروش لازم نیست نابغه باشید.

با مطالعه و آموزش به راحتی میتوانید فروشنده حرفهاي شوید. به عنوان مدیر، جمع کننده اطلاعات نباشید بلکه عمل کننده باشید. بسیاري از پرورش دهندگان را میشناسم که انواع کتابها، فیلمها، سی دي هاي آموزشی، مجلات و غیره را در محل کارشان دارند و حتی خیلی از آنها را نیز مطالعه کرده اند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. فروش بلدرچین گوشتی
    ۰۹۰۲۴۷۹۵۴۳۱
    قیمت:۴۰۰۰تومان
    به خریدار واقعی تخفیف داده میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس