آموزش ساخت ماشین جوجه کشی

آموزش ساخت ماشین جوجه کشی

ساخت ماشین جوجه کشی
ماشین جوجه کشی ساده برای یک پروژه علمی مانند ماشین جوجه کشی تجاری به دقت در ساخت نیاز ندارد. می توان با استفاده از جعبه مقوایی، شیشه ای و یا تخته سه لا (یا موارد مشابه ) ماشین جوجه کشی ساخت.
انتظار نداریم در این ماشین جوجه کشی و یا هر ماشین دیگر ۱۰۰ درصد جوجه کشی تخم ها موفق باشند. جوجه کشی با ماشین های تجاری با تجهیزات اتوماتیک و تخصصی به طور متوسط برای بیشتر از ۸۰ درصد تخم ها موفق نیست. ممکن است فقط ۵۰ درصد خارج شدن جوجه ها از تخم موفق باشد حتی اگر جوجه کشی موفقی داشته باشیم.
لوازم زیر برای ساخت یک ماشین جوجه کشی ارزان قیمت برای ۳ یا ۱۰ تخم مرغ و یا بیشترمورد نیاز است : (توجه داشته باشید که واحد اینچ برابر ۲.۵۴ سانتی متر است)

• دو جعبه مقوایی، با ۱۶ سانتی متر عرض × ۲۰ اینچ طول × ۱۳ اینچ (یا بیشتر) ارتفاع
• یک پنجره از پلکسی گلاس، ۱۶ در ۲۰ اینچ
• ۱/۴ تورمشبکه ای آهنی سخت جوش داده شده
• یک ظرف چینی و لامپ یا یک وسیله گرم کننده تجاری
• قالب قلعی (ظرف آب) ۱-۱ / ۲ اینچی با عمق حدود ۹ در ۱۳ اینچ
• چسب
• پوشش و یا مجرای نواری
• روزنامه ، تراشه چوب و یا پلاست فوم
• دماسنج های ماشین جوجه کشی
دستورالعمل ها برای ساخت ماشین جوجه کشی

آموز ش ساخت دستگاه جوجه کشی

۱.محل جعبه کوچکترداخل جعبه بزرگتر است. جعبه داخلی باید بلندتر از جعبه بیرونی و حدود دو اینچ در هر طول و عرض کوچکتر باشد.
۲. یک خط بر روی جعبه داخلی حدود ۱/۴ اینچ پایین تر از سطح جعبه خارجی رسم کنید. از یک معیار برای ایجاد یک خط راست در جعبه داخلی بعد از انتقال جعبه خارجی استفاده کنید.
۳.بالای جعبه داخلی را در امتداد خط ایجاد شده در مرحله ۲ برش بزنید.

ساخت دستگاه جوجه کشی در خانه

۴. از برش قطعه دور جعبه داخلی برای خط پایین هر دو جعبه داخلی و خارجی استفاده کنید که در هنگام باز کردن با دهانه ها برخورد نکند. اگر هیچ قطعه برشی وجود ندارد از جعبه سوم استفاده کنید.
۵. چسب را در پایین جعبه داخلی قرار دهید بنابراین مرکز جعبه ی درونی در بیرونی قرار می گیرد. باید یک فضای یک اینچی بین دو طرف از جعبه ها وجود داشته باشد. جعبه داخلی تا زمانی که چسب خشک شود امن است.
۶. با یک خط روی لبه های جعبه خارجی که آنها در تماس با لبه های جعبه داخلی اند علامت گذاری کنید.
۷.لبه های جعبه خارجی را در امتداد خطوط کشیده شده در مرحله ۶ برش دهید. قطعات گوشه در قطر را برش دهید طوری که مرتب شود و گوشه ها یک دست شوند.

دستور العمل ساخت دستگاه جوجه کشی

 

۸. نوار روزنامه ها را به آرامی در فضای بین جعبه ها قرار دهید. دو طرف ماشین جوجه کشی برآمده نباشد. تراشه چوب یا پلاست فوم می تواند در محل نوار روزنامه ها استفاده شود.
۹. برای برش قلع با استفاده از قیچی آهن بری ۲اینچ مربع از هر گوشه از ۱.۴ اینچ تور مشبکه ای آهنی را ببرید سپس قطعه طراحی صفحه را به پایین خم کنید بنابراین از انها به عنوان پایه برای صفحه ها استفاده می کنیم.
۱۰. محل قالب قلعی که حدود نیمی از مساحت سطح جعبه داخلی را پوشش می دهد، در زیر صفحه آهنی است.

۱۱.نصب وسیله گرمایشی تجاری طبق دستورالعمل ارسالی به همراه دستگاه است. اگر شما از یک لامپ برای گرما استفاده می کنید ،پریز را روی یک تخته ۶ اینچ مربع نصب کنید. مکان پایه ها روی دیوار صفحه است. در مرحله بعد، یک لوله مقوایی در سراسر نورلامپ قرار می دهیم. موقعیت لوله طوری  است که لامپ را احاطه کرده و مثل یک دودکش عمل می کند اما برای کاهش خطر آتش سوزی اجازه ندهید که به لامپ برخورد کند یا لامپ را با پلکسی گلاس پوشش دهید.

 

 

 

 

 

 

راهنمای ساخت دستگاه جوجه کشی

 

آموزش ساخت ماشین جوجه کشی

۱۲. مکان دهانه های جعبه بیرونی به اطراف جعبه درونی است. این نشان منطقه ای است که مواد عایق در آن قرار دارد.

تخته سه لا انکوباتور
مواد زیر مورد نیاز است:
• تخته سه لا
• از جنس Plexiglass
• قالب قلعی- ۱۳ در ۹ در ۱-۱ / ۲ اینچ
• ۴/۱ اینچ تور مشبکه ای آهنی جوش داده شده
• واحد گرمایش: یک دستگاه چینی یا سوکت های تجاری و لامپ
• نوار پوششی
شما می توانید ماشین جوجه کشی مطابق سایز مورد نظر خود بسازید. می توان برای چند تخم کوچک یا تعداد بیشتری تخم ساخته شوند. حفظ درجه حرارت یکنواخت ماشین جوجه کشی بزرگتردشوارتر است. در واقع در ماشین جوجه کشی بزرگتر مهم قرار دادن یک فن (با تیغه ۳ یا ۴ اینچی) با سرعت دورانی کم است.
ماشین جوجه کشی با هوای ساکن
تجهیزات و لوازم زیر برای چرخاندن جعبه پلاست فوم در یک ماشین جوجه کشی با هوای ساکن به شرح زیر است:
• محفظه یخ پلاستیکی ۱۲ تا ۱۶ در ۲۰ تا ۲۴ در ۱۲ تا ۱۵ اینچی
• ۴/۱ اینچ توری سخت جوش داده شده با ابعاد ۲۴ در ۳۶ اینچی
• پوشش یا لوله کوچک
• کابل های گرمایشی و کلید برق کوچک
• کیک قلع (ظرف آب)، در حدود ۹ اینچ در ۱۳ اینچ با ۱-۱ / ۲ اینچ عمق
• مداد
• دریچه از جنس پلکسی گلاس،با قدرت دو برابر، در حدود ۱۰ × ۱۴ اینچ
• مرغ کرچ یا ماشین جوجه کشی دماسنج دار
• پیچ گوشتی
• تیغ ریش تراشی یا چاقو
• انبردست
• قیچی قلع
• خط کش

ساخت ماشین جوجه کشی به صورت زیر است :

کار با دستگاه جوجه کشی
۱. برنامه برای ساخت ماشین جوجه کشی با زمان پیش می رود. کابل گرمایشی ، سوییچ کوچک مونتاژ و دماسنج را سفارش دهید . دو هفته برای تحویل زمان صرف می شود. با نظم تمام وسایل و تجهیزات لازم را انتخاب کنید. با دقت دستورالعمل های آنها را بخوانید. طرح را به مدت دو ساعت برای ماشین جوجه کشی برنامه ریزی کنید. طرح را به ۳ تا ۴ ساعت برای اتمام ساخت ماشین جوجه کشی افزایش دهید.

۲.تمام منابع، تجهیزات و دستورالعمل ها را برای ساخت ماشین جوجه کشی جمع آوری کنید.

۳. یک پلت فرم(پایه،سکوی بلند) برای قرار دادن تخم مرغ ها و دماسنج بسازید.

از یک قیچی آهن بری برای کاهش توری جوش داده شده به اندازه ۶ اینچ طول و عرض قطر داخلی جعبه استفاده کنید. ۳ اینچ مربع از هر گوشه توری سخت جوش داده شده ببرید. قطعات طرح ریزی شده را برای ایجاد پایه برای حمایت از توری سخت پلت فرم خم کنید. لبه های تیز پایه ها را ترمیم کنید. لبه های ناهموار را با نوار و یا چرخش پایه ها بپوشانید به طوری که در سطح جعبه سوراخی نداشته باشد. پلت فرم و ظرف آب را نصب کنید. پلت فرم باید به طور مناسب قرار گیرد به طوری که آزادنه بتوان آن را از ماشین جوجه کشی خارج کرد. در آماده سازی مرحله ۴ چند نشانه در بالای صفحه نمایش در هر ۴ طرف جعبه ایجاد کنید. قبل از رفتن به مرحله ۴ پلت فرم و ظرف آب را خارج کنید.

آموزش تهیه دستگاه جوجه کشی

 

۴. از جعبه محافظت کنید. پلی استایرن دارای نقطه ذوب پایین است و هر جایی که کابل گرمایشی را لمس کند ذوب خواهد شد. در حال اجرا با استفاده از پوشش نوار و یا موارد مشابه در سراسر داخل جعبه مراقب باشید و سپس کابل را با نوعی نوار مصور ببندید. محل نوار بالایی حدود ۲-۱.۲ اینچ بالای ماشین جوجه کشی است. محل نوار پایین تر در نشانه های ساخته شده در گام ۳ است. محل نوار سوم بین نوار بالا و پایین است.

۵. یک کلید برق کوچک نصب کنید. پروژه الکتریکی H-4 توصیه می شود .اقدامات احتیاطی در نصب پریز کوچک رعایت شود. محل نصب پریز کوچک بر روی یکی از انتهای دیوارهای ماشین جوجه کشی است. سوراخ مرکز طبقه بندی شده باید حدود ۵-۱ / ۲ اینچ از بالا به پایین در ماشین جوجه کشی باشد و جعبه خروجی الکتریکی باید در سمت بالای دستگاه باشد.

ساخت ماشین جوجه کشی

 

سه سوراخ در ماشین جوجه کشی ایجاد کنید به طوری که دو پیچ و مهره و پیچ کنترل درجه حرارت بتوانند از طریق ماشین جوجه کشی و مونتاژ وارد شود. مداد و دیگر ابزار تیز برای سوراخ کردن می توانند به کار گرفته شوند. ۳.۱۶ اینچ پیچ و مهره از داخل قرار دهید و سپس واشر را اضافه کنید و مهره را تا صورتی که سفت و پایدار به ماشین جوجه کشی نصف شود سفت کنید.
پیچ کنترل دما را با خود قفل پیچ و مهره در ماشین جوجه کشی قرار دهید. در حال حاضر اثر (گرما ) در پیچ کنترل دما است. فیش کابل گرمایشی را به سوییچ کوچک مونتاژ پریز برق در نزدیک ترین دیوار ماشین جوجه کشی نصب کنید. نور پویلت را به راحتی در پریز دیگر نصب کنید.
بررسی دستگاه:
– پلاگین سیم سرب در پریز برق ۱۱۰-V
نور پویلت باید درخشش داشته باشد زمانی که اتر (گرما) در تماس با سوییچ کوچک نباشد.
– کابل سیستم گرمایشی زمانی که نور آزمایشی روشن است باید گرما داشته باشند.
پیچ کنترل دما را در جهت گردش عقربه های ساعت بپیچانید تا زمانیکه یک صدا شنیده شود و نور پایلوت خارج شود. سیم مقاومت زمانیکه روشن است باید گرما تولید کنید. پریز برق ۱۱۰ ولتی را هدایت کنید.

آموزش ساخت ماشین جوجه کشی

 

۶. کابل گرمایی را نصب کنید. نوار نقطه میانی کابل گرمایشی را به نوار بالای جعبه در مقابل سوییچ کوچک مونتاز منتقل کنید. کابل های مداخله مارپیچ کابل ها را در نوار بالا و پایین نصب و راه اندازی کنید. کابل نیازی به نوارمیانی ندارد. نباید اجازه دهید کابل ها یکدیگر را لمس کنند. تور سیمی و ظرف آب را اضافه کنید. دستگاه را مطابق با مرحله ۵ که شرح داده شده است بررسی کنید.

ماشین جوجه کشی

۷. یک پنجره در ماشین جوجه کشی توسط نشاندن پنجره پلکسی گلاس پوشش داده می شود. محل تکه ای از پلکسی گلاس در پوشش طوری است که فاصله بین لبه های پلکسی گلاس و لبه های پوشش نزدیک به هم برابر باشند. صبر کنید! در بازدید دقت کنید و قبل از ادامه دستورالعمل زیر را در نظر بگیرید.

با تیغ پیرامون محیط شیشه ای برش ایجاد کنید و تا عمق ۱.۴ اینچ پوشش پلاستیکی نفوذ کنید. از راس برش نزنید. شیشه ها را حذف کنید و با یک مداد داخل هر یک که توسط تیغ کاهش پیدا کرده است ۳.۴ اینچ خط بکشید.این باعث ایجاد مستطیل کوچکتری می شد که توسط تیغ کاهش پیدا کرده است. تمام مسیر ها را از طریق مداد پوشش دهید. مکان های خارج از پوشش را حذف کنید. یک خط ۱.۴ اینچی از بالای پوشش در هر دوطرف برای کاهش قطعه بریده شده ایجاد کنید. با تیغ در امتداد خط مطابق برش قبلی و نوار بالایی برش ایجاد کنید. این برش در حدود ۳.۴ اینچ عمیق خواهد بود. در صورت نیاز شیشه ای قرار دهید. شیشه ای در محل سوراخ های نوارها ببندید. پنجره را می توان به همان شیوه در جعبه قرار داد. اما کابل گرمایشی باید در سمت راست و یا بالای پنجره ها در سراسر جعبه وصل شود.

آموزش ساخت ماشین جوجه کشی

 

 

ساخت و کار با ماشین جوجه کشی
۸.برای ماشین جوجه کشی یک تهویه تعبیه کنید. برای فراهم کردن تهویه نیاز به ۱۶ سوراخ ۱.۴ اینچی در طول مکان جعبه دارید. سوراخ را با یک مداد و یا وسیله تیز دیگر ایجاد کرد. پلاستیک نرم است بنابراین برای ادامه کار دقت کنید. ۴ سوراخ در حدود ۲ اینچ از بالا و در فاصله ۴ اینچ از هم به طور جداگانه ایجاد کنید. ۴ سوراخ در حدود ۳ اینچ از خارج از جعبه اندازه گیری می شوند. فاصله این سوراخ ها حدود ۴ اینچ است و جدا از هم اند.

 

تهیه ماشین جوجه کشی خانگی

آموزش ساخت ماشین جوجه کشی

۹. ماشین جوجه کشی را آزمایش کنید. ۱.۴ تا ۱.۲ اینچ آب گرم (حدود ۱۰۰ درجه فارنهایت) در ظرف آب بریزید. استفاده از آب گرم طول مدت گرم شدن ماشین جوجه کشی را کاهش می دهد. دماسنج را بر روی پلت فرم سیم طوری قرار دهید که لامپ ۱ اینچ بالاتر از پلت فرم قرار بگیرد. محل هدایت سیم بالای ماشین جوجه کشی است. محل پوشش بالای ماشین جوجه کشی است. برق سیم اتصال را به برق ۱۱۰ ولت وصل کنید. دما را تا روشن شدن نور آزمایشی کنترل کنید. تنظیم پیچ کنترل درجه حرارت را تا زمانیکه درجه حرارت مورد نظر را نشان نداده است ادامه دهید.

۱۰. برنامه را به طور کامل و دقیق ثبت کنید. بهترین نشانه خوب ماشین جوجه کشی ساخته شده زمانی است که جوجه کشی موفق را در پی داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس