آموزش جوجه کشی و پرورش و افزایش تعداد جوجه ها

آموزش جوجه کشی و پرورش و افزایش تعداد جوجه ها

در سری مقالات چهار قسمتی از روش ها و آموزش های لازم برای افراد تازه کار برای جوجه کشی از مرغ و خروس , قسمت اول مقاله آماده شده است که امیدواریم مفید واقع شود.
بزرگ کردن جوجه ها و تبدیل آنها به مرغ و خروس یک تجربه فوق العاده می باشد.برای آن دسته از افراد که نگاه تجاری به این حیوانات نداشته و آنها را به عنوان یک حیوان خانگی می بینند باید گفت که دیدن رشد و بزرگ شدن از زمان تبدیل یک تخم به جوجه و بعد جوجه به مرغ یا خروس تجربه ای متفاوت و عالی است.
برای اینکه بدانیم چگونه یک گله مناسب داشته باشیم ؟ چگونه با عشق و محبت با مرغ و خروس و جوجه های آنها رفتار کنیم و از آنها مراقبت کنیم؟ مقاله آموزش جوجه کشی و پرورش و افزایش تعداد جوجه ها نگارش شده است.در ادامه با ما همراه باشید.

۱ از ۴ : مواردی که قبل از هرگونه خرید جوجه یا تخم نطفه دار باید در نظر گرفت .

670px-Raise-Baby-Chickens-Step-1۱ : مطمئن شوید که شما منابع و موارد لازم برای جوجه کشی و پرورش جوجه را در اختیار دارید.
پرورش مرغ و خروس یک تجربه خوب است . اما قبل از اینکه تصمیم به انجام این کار بگیرید با خود به خوبی بی اندشید که برای چه و چرا می خواهید این کار را انجام دهید.

آیا زمان و مکان کافی برای نگهداری آنها دارید؟آیا علاقه ای دارید؟آیا توان مراقبت از آنها را دارید ؟ جوجه ها حس لذت بخشی را به هر شخص نگهدارند منتقل خواهند کرد اما بزرگ شدن جوجه ها نیاز به مراقبت و زمان و مکان مناسب دارد , پس به خوبی قبل از هر اقدامی بی اندیشید.

• از نظر هزینه نگهداری مرغ و خروس هزینه کمتری و ارزان تری نسبت به نگهداری سایر حیوانات دارد.اگر چه هزینه غذای مرغ و خروس نیز در جای خود باید محاسبه شود و سایر هزینه های جاری برای مثال هزینه دامپزشک در صورت بیمار شدن یک یا چند مرغ و خروس .همچنین شما نیاز به قفس های نیز خواهید داشت که باید در ابتدا اقدام به تهیه آنها نمایید.

• مرغ ها نیاز به غذا دادن و آب دادن دارند و همچنین نیاز به تمیز شدن قفس های آنها دیده میشود.از طرفی دیگر نیاز است روزانه یک یا دو بار تخم مرغ ها جمع آوری شود.اگر توانایی حضور در محل را به صورت منظم ندارید می توانید یک نفر را استخدام کنید.670px-Raise-Baby-Chickens-Step-3۲: جوجه ها و مرغ ها موجودات به شدت اجتماعی هستند :
باید دقت کنید که این موجودات به شدت اجتماعی هستند و بایستی بیش از ۳ تا ۶ جوجه و مرغ در کنار هم باشند.جوجه ها نیاز به کنار هم بودن و در کنار هم بزرگ شدن دارند.

از طرفی هر مرغ در هفته حدودا ۵ – ۶ تخم می گذارد بنابراین اگر شما ۴ مرغ داشته باشید در هفته بیش از دو جین تخم خواهید داشت که در نتیجه مرغ های بیشتر , تخم های بیشتر و جوجه های بیشتر خواهد بود.

670px-Raise-Baby-Chickens-Step-4

۳:انتخاب نژاد مناسب و خوب .
انتخاب نژاد مرغ و خروسی که قرار است نگهداری شود تصمیم مهمی است.بایست نژاد مورد نظر از لحاظ زیبای شناختی , آب و هوا , خلق و خو , توانایی تخم گذاری ,اندازه و رنگ تخم و کیفیت گوشت و … بررسی شود.

برای تولید تخم های قابل اعتماد نژاد های مناسب را انتخاب کنید برای مثال نژاد Australorp به عنوان یک نژاد مرغ در استرالیا در دهه ۱۹۲۰ از نژاد Orpington سیاه در درجه اول برای تولید تخم مرغ به جای گوشت آن توسعه داده شد. این نژاد کوچکتر و جمع جور تر از Orpingtons هستند.

دو رنگ سیاه و سفید است که پر و بال سبز براق و آبی می باشد.لاله گوش به رنگ قرمز ، ریش متوسط و پاهای سیاه و سفید و عاری از پر می باشد.نسبت به هوای سرد مقاوم اند.

 

670px-Raise-Baby-Chickens-Step-5

۴:پیدا کردن منبع مناسب برای تهیه جوجه یک روزه :
شما می توانید اقدام به خرید جوجه های یک روز از فروشندگان معتبر محل خود نمایید.برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید جوجه یک روز می توانید با شرکت تماس بگیرید.

اگر شما توانایی مراقبت از تخم ها و تهیه دستگاه جوجه کشی را ندارید می توانید جوجه های یک روزه تهیه کنید که این امر نیز به نوبه خود حساس است, زیرا باید منبع خرید شما معتبر باشد و از طرفی بیشتر فروشنده های تعداد محدود و کم نمی فروشند زیرا در انتقال و حمل جوجه ها هر چه تعداد بیشتر باشد امکان آسیب دیدن و گرم نگهداشتن جوجه ها افزایش می یابد .برای تهیه جوجه یک روزه در تعداد چند عددی به اطراف محل زندگی خود نگاه کنید شاید همسایگان چند عددی داشته باشد.670px-Raise-Baby-Chickens-Step-6۵: در مورد فضا و تجهیزات مورد نیاز هم فکری بکنید :
جوجه های کم در ابتدا فضای زیادی نیاز ندارند و یک کارتون خالی یا یک قفس خرگوش در گاراژ خانه نیز کفایت می کند.اما کم کم آنها بزرگ خواهند شد و تخم میگذارند و نیاز به قفس مخصوص مرغ دارند تا تخم های خود را مراقبت کنند و بعد تعداد آنها زیاد می شود و حال زمان آن می رسد که یک فضای باز و بزرگ را برای مراقبت از آنها در نظر بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋