حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

آماده سازی خروس لاری برای جنگ – بخش دوم

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (0 امتیاز | اولین امتیاز دهنده باشید)
Loading...
image_pdf
آماده سازی خروس لاری برای جنگ - نبرد خروس ها

ادامه مفاله آماده سازی خروس لاری برای جنگ – بخش اول : نرمش و ماساژ، ابتدا بر روی صندلی بنشینید و خروس را از پشت بر روی پاهای خود بخوابانید و دو بالش را میان پاهای خود بگیرید و قدرت حرکت را از او سلب نمایید. فشار باید به قدری باشد که آسیبی نبیند، سپس با روغن زیتون، مفاصل، ران ها، ساق پاها، انگشتان و کف پاها را آغشته نموده و به مدت ۵ دقیقه کلیه قسمتهای سینه، شکم، اطراف معقد و پاها را به طور کامل ماساژ دهید. سپس به مدت ۵ دقیقه کف پاها را گرفته به سمت سینه برده و پاها را به این گونه جمع و باز نمایید به طوری که در آخر باز شدن پاها، کمی کشیده شود. سپس به مدت ۲ دقیقه پاها را کاملا ماساژ داده و سپس به مدت ۱۰ دقیقه مانند پا ضربدری و پا دوچرخه پاهای خروس را با دستان حرکت داده و گاهی جمع و بسته نمایید. با ۵ دقیقه ماساژ کلیه بدن این قسمت را به پایان رسانید. خروس را رها کنید تا ۲ دقیقه قدم بزند. دوباره روی صندلی نشسته و این بار بدن خروس را میان پاهای خود قرار داده بنحوی که سر و گردن خروس به سمت شما بوده و بالها آزاد باشد. سپس با روغن زیتون کتف، بال، مفاصل و گردن را چرب نموده و بمدت ۵ دقیقه ماساژ دهید. سپس بالها را به صورت افقی ۳ دقیقه باز و بسته نمایید و بعد این حرکت به مدت ۳ دقیقه بالها به صورت افقی کاملا کشیده و سپس همانطور کشیده به سمت بالا ببرید، به طوری که سر بالها بهم برسد و به این ترتیب تکان دهید. دوباره به مدت ۳ دقیقه کتف ها و مفصل بالها را ماساژ دهید و پس از ۱۰ دقیقه ضمن باز و بسته نمودن و بالا و پایین نمودن بالها کمی هم به آنها چرخش دهید و در پایان این حرکت، ۷ دقیقه کتف و مفاصل بالها و مهره های گردن را ماساژ دهید. پس از این مرحله حوله گرم را دور بدن خروس پیچیده و سعی کنید حداقل ۱۰ دقیقه از بدنش جدا نشود. سعی شود در روزهای اول با فشار کمتر این موارد را انجام داده و کم کم قدرت ماساژ دهی را بیشتر نمایید.

 

آماده سازی خروس لاری برای جنگ
آماده سازی خروس لاری برای جنگ

 

یکی دیگر از موارد در آماده سازی خروس های جنگی، تغذیه است. اگر این مهم به درستی انجام نگیرد خستگی و ناتوانی در مبارزه باعث شکست می گردد، چه بسیار خروس های اصیلی که با تغذیه غلط صدمات جسمی غیر قابل جبرانی خورده اند.

مرغ و خروسها همه چیز خوارند و می توان قسمتی از غذای خروس خود را از ته مانده مواد خوراکی از قبیل سبزیجات، نان خشک، برنج، خورشت و غیره استفاده نموده و الباقی را از جوانه گندم و گندم خشک و نواله سیب زمینی و آرد و سبوس استفاده نمایید. قرار دادن یک کاسه ماسه شسته در قفس کمک فراوانی به جلو گیری از سوء هاضمه می کند.

همچنین بخوانید :
خروس کو شامو KO ShamO

اولین نکته مهم در تغذیه، آناتومی بدنی و نوع جنگ در خروس می باشد. به عنوان مثال،در مبحث آماده سازی خروس لاری برای جنگ خروسی ذاتا دارای هیکلی کشیده و استخوانی و نوع جنگ کولی ده می باشد، این خروس به علت دوندگی بسیار در میدان اگر اضافه وزن داشته باشد زودتر خسته می شود و توان استفاده از خستگی حریف را از دست می دهد و حتی ممکن است حریف از خستگی این خروس استفاده نماید. در مثال دیگر خروسی ذاتا دارای هیکل کشیده و استخوانی و یوغ انداز است، اگر وزن این خروس را بالا نبرند، این حیوان قدرت هل دادن و به زیر آوردن را نداشته و در یوغ اندازی کم می آورد.

 

آماده سازی خروس لاری برای جنگ - نبرد خروس ها
آماده سازی خروس لاری برای جنگ – نبرد خروس ها

 

در دو مثال بالا دو خروس با یک فیزیک بدنی در نظر گرفته شده با دو نوع جنگ متفاوت، در خروس کولی ده شما باید مقدار و نوع غذا را با تمرینات و ورزش ها جوری تنظیم نمایید که خروس رو به ورزیدگی عضلانی برود، نه حجیم نمودن عضلات که کالری کمتری به خاطر وزن کم آن مصرف نماید و سرعت و طول مدت شگردش بالا برود به این ترتیب حریف را خسته نموده و شروع به امتیاز گیری نماید و شانس بردش را بیشتر کند.

در ادامه آماده سازی خروس لاری برای جنگ – در خروس یوغ انداز باید مقدار و نوع غذا را با تمرینات و ورزشها طوری تنظیم نمود که خروس رو به پر حجم و محکم شدن عضلات برود و قدرتش بیشتر شود، به این ترتیب فشار بیشتری به حریف آورده و اجازه حرکت حریف را سلب می نماید و با تسلط به حریف به راحتی و با قدرت ضربات را وارد نموده و شانس بردش را بیشتر کند .

کلمات مرتبط : آماده کردن خروس لاری ، خروس لاری برای نبرد ، خروس لاری شرط بندی ، پرورش خروس لاری ، روش نگهداری خروس لاری ، دستگاه جوجه کشی خروس لاری

مدیر سایت
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X