پرورش و نگهداری قناری از صفر تا صد | نحوه پرورش قناری در خانه و سالن

آموزش نحوه نگهداری و پرورش قناری در خانه از صفر تا صد

هر حیوانی و پرنده ای شیوه زندگی خاص خود را دارد و در محیط های جغرافیایی مخصوص با دما و رطوبت سازگار با بدن خود زندگی می کنند، هم چنین از انواع مواد  غذایی متناسب با سیستم هاضمه و گوارشی بدن خود تغذیه می کنند. قناری ها نیز مانند هر پرنده دیگری اصول زندگی خاص خود را دارد که هر پرورش دهنده ای باید از این قواعد آگاهی داشته باشد. 

اگر علاقه مند به نگهداری و پرورش قناری در خانه و یا محل کار خود هستید، حتما باید با شیوه زندگی و رژیم غذایی مناسب این پرنده آشنایی داشته باشید تا پرنده ای سالم و سرحال و با طول عمر بالا داشته باشید که از آواز آن لذت ببرید. این مطلب آنقدر وسیع هستند که پرورش دهندگان و محققان پرورش قناری ، کتاب های زیادی را در این مورد نوشته و چاپ کرده اند، اما در این نوشته از چیکن دیوایس مفیدترین و کاربردی ترین مطالب پرورش و نگهداری قناری در خدمت شما علاقه مندان گرامی قرار داده خواهد شد. 

دانلود فایل pdf مقاله پرورش قناری

انتخاب قناری مناسب برای نگهداری 

قناری ها دارای سه نوع هستند که شامل قناریهای آواز خوان ، قناری های رنگی و قناری های دارای شک ظاهری خاص می شوند. بیشتر افراد ترجیح می دهند قناری هایی اوازخوان خریداری کنند، اما در این میان افرادی نیز هستند که شکل و رنگ زیبا و چشم نواز قناری ها را بر آواز آنها ترجیح می دهند.

انتخاب قناری مناسب برای نگهداری - چیکن دیوایسبنابراین توصیه می کنیم که قبل از خرید حتما هدف خود را مشخص کنید و نوع نژاد قناری مورد نظر خود را نیز انتخاب کنید، برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد بهتر است مقاله انواع نژادهای قناری را بخوانید. هم چنین به سالم یا بیمار بودن پرنده ، نر یا ماده بودن آن توجه کنید که در ادامه توضیح داده خواهند شد. 

توجه به نشانه های بیماری در قناری 

حتما برای خرید قناری به سالن های پرورش معتبر و با سابقه مراجعه کنید و در مورد صداقت و اعتبار پرورش دهنده تحقیق کنید. هم چنین به نشانه های بیماری در قناری توجه کنید، معمولا پرنده های بیمار ، بی حال و کسل هستند و تمایلی برای نوشیدن آب و خوردن دان ندارند. 

نکته بسیار مهم در مورد قناری های نر ، آواز نخواندن و سکوت کردن آنها می باشد. در حالت کلی در نظر داشته باشید که قناری های سالم ، بسیار شاداب و سرحال هستند و در صورتی که قد گرفتن آن را داشته باشد، به گوشه دیگر قفس پناه خواهند برد. 

اگر می خواهید پرنده ای سالم و جوان خریداری کنید، حتما نوشته راهنمای خرید قناری را مطالعه کنید، اطلاعات مفیدی به دست خواهید آورد. 

دستگاه جوجه کشی حرفه ای ۱۲ تایی
» مناسب برای تکثیر قناری
» برق مصرفی ۲۲۰ ولت
» با مونتاژ SMD
قیمت : ۴,۹۷۰,۰۰۰ تومان
 

تعیین جنسیت قناری قبل از خرید 

همانطور که می دانید، قناری های نر آواز خوان های خوب و حرفه ای هستند، اگر قصد شما از خرید قناری بهره بردن از آواز او می باشد، حتما باید یک نر بخرید. هم چنین اگر می خواهید از آنها جوجه کشی کنید و از فروش جوجه ها کسب درآمد کنید، باید حتما یک جفت قناری نر و ماده مولد خریداری کنید. در نوشته تعیین جنسیت قناری به تمام نکات لازم در این مورد اشاره شده است. 

توجه به سن قناری ها قبل از خرید 

دقت کنید که تشخیص قناری های پیر از قناری های جوان کاری مشکل است، بنابراین توصیه ما به خرید قناری هایی است که دارای حلقه پا هستند در این صورت از تاریخ تولد آنها مطمئن خواهید بود. اما در صورت نیاز به خرید قناری های بدون حلقه پا ، حتما از یک کارشناس و یا پرورش دهنده معتبر جهت تشخیص سن کمک بگیرید.

توجه به سن قناری ها قبل از خرید - چیکن دیوایسعلت نیاز به تشخیص سن قناری ها این است که از خرید قناری های پیر جلوگیری کنیم، چون نه قادر به تولید جوجه خواهند بود و نه آواز خوان های خوبی هستند و از طرفی به دلیل ضعف سیستم بدنی پس از مدتی دچار بیماری شده و شما را متضرر خواهد کرد. 

پیش نیازهای لازم برای پرورش قناری 

نگهداری از این پرنده نیز مانند هر شغل دیگری نیاز به تجربه و مهارت دارد و در صورت نداشتن دانش کافی، مسبب تلف شدن قناری ها خواهید بود. ضمن مطالعه این نوشته باید از طریق مطالعه منابع آموزشی و مشاهده ویدیو ها ، اطلاعات خود را در مورد قناری ها و نحوه نگهداری از آنها بالا ببرید. 

نکته مهم دیگر در مورد پرورش قناری ها، داشتن علاقه به این پرنده ها می باشد، بنابراین حتما این سوال را از خود بپرسید که آیا واقعا به قناری ها علاقه مند هستید و یا از سر اجبار به پرورش آنها روی آورده اید. در صورتی که به پرندگان و به خصوص قناری ها علاقه داشته باشید، به راحتی با مشکلات پرورش و بیماری های پرنده دست و پنجه نرم خواهید کرد و از کار خود دلسرد نخواهید شد. 

سومین پیش نیاز مهم در نگهداری از قناری ، داشتن مکانی مناسب و مجزا برای پرورش آنها می باشد، طبیعتا آشپزخانه و سالن نشیمن، بالکن و حیاط خانه مکان های خوبی برای پرورش این پرنده های نحیف نخواهد بود و به زودی شاهد تلف شدن آنها خواهید بود. در ادامه به ویژگی های مکان مناسب برای پرورش قناری خواهیم پرداخت. 

چه مکانی برای نگهداری از قناری مناسب است؟

مکانی که برای قناری ها در نظر میگیرید باید کاملا آرام و بدون سر و صدا باشد، زمانی که آنها را به تازگی خریداری می کنید، استرس زیادی را متحمل می شوند چون با شما و مکان جدید آشنایی قبلی ندارد و برای سازگاری با محیط جدید نیاز به یک الی دو هفته زمان دارد.

بنابراین وجود استرس و سر و صدای زیاد در محیط جدید، روند سازگاری قناری با محیط جدید را مشکل رو به رو خواهد کرد و حتی مانع از آواز خواندن قناری برای مدت طولانی خواهد شد. پس صدای تلویزیون ، صدای بچه ها ، سگ ، بوق ماشین، داد و فریاد و… همگی می توانند بر استرس این پرنده های کوچک بیفزاید. 

مورد بعدی که در محل نگهداری قناری ها باید رعایت شود، دما و رطوبت مناسب است. تغییرات شدید دما و وزش باد، روشن بودن کولر، گرما و سرمای زیاد و خارج از حد تعادل همگی می توانند سبب سرماخوردگی و تلف شدن قناری ها شوند، به همین دلیل است که قرار دادن قفس قناری ها در بالکن ، حیاط خانه ، آشپزخانه ، کنار پنجره را توصیه نمی کنیم . 

اهمیت هوای محیط نگهداری قناری ها 

در محل پرورش قناری ها علاوه بر اینکه باید سکوت و دما و رطوبت را در حد متعادل و استانداردی رعایت کنید، از انتشار گازهای سمی و آلاینده نیز بایستی جلوگیری شود. دود سیگار و قلیان ، بوی عطر و ادکلن و اسپری های خوشبو کننده ، گازهای حاصل از احتراق اجاق گاز و بخاری مانند مونوکسید کربن و … همگی برای قناری ها مضر هستند و می توانند منجر به مسمومیت و مرگ پرنده شوند. 

اهمیت هوای محیط نگهداری قناری ها - چیکن دیوایسبنا بر گفته های فوق پیشنهاد می کنیم در اتاق نگهداری قناری ها حتما از یک فن تهویه مناسب استفاده کنید تا هوای آلوده را از محیط خارج کرده و زمینه را برای ورود هوای تازه فراهم آورد، این کار به سلامتی و افزایش طول عمر قناری ها نیز کمک خواهد کرد. 

انتخاب و خرید قفس برای قناری ها 

پس از انتخاب قناری یا قناری های مورد نظر، حال باید به فکر یک قفس مناسب برای آنها باشید. اگر یک قناری خریداری کرده اید، باید قفس تکی قناری را تهیه کنید که دارای ابعادی حدود ۳۰ الی ۴۰ سانتی متر خواهد بود و فضای کافی برای تحرک پرنده را خواهد داشت و دارای دانخوری ، آبخوری ، میله نشیمن و سایر ملزومات مورد نیاز پرنده خواهد بود. 

اما اگر می خواهید یک جفت قناری نر و ماده بخرید، باید از قفس های مخصوص جفت گیری استفاده کنید، این قفس ها دارای دو دانخوری ، دو آبخوری و دو میله نشیمن برای قناری های نر و ماده بوده و فضای کافی برای تحرک و جفت گیری پرنده ها خواهد داشت، هم چنین دارای نرده جداکننده است که در صورت بروز درگیری می توان با استفاده از آن قناری ها را از هم جدا کرد. این قفس ها باید ۵۰ الی ۶۰ سانتی متر طول دارند. 

سایر ملزومات لازم برای نگهداری قناری در خانه و سالن

قناری ها برای زندگی راحت ، علاوه بر قفس به یک سری تجهیزات دیگر مانند دانخوری، آبخوری ، میله نشیمن، ظرف حمام ، اسباب بازی و… نیاز دارند که در نوشته انواع قفس و ملزومات قناری به تمامی این موارد اشاره شده و به ویژگی های یک قفس استاندارد قناری نیز پرداخته شده است. 

ممکن است قفس خریداری شده برای قناری این ملزومات را نداشته باشند، بنابراین لازم است که آنها را به صورت جداگانه تهیه کرده و در مکان مناسبی داخل قفس نصب کنید. 

دقت کنید که میله نشیمن نباید دقیقا در بالای دانخوری و آبخوری نصب شود، چون امکان افتادن فضولات به داخل آب و غذای پرنده وجود داشته و آن را بیمار و مسموم خواهد کرد. پس بین میله و این ظروف باید فاصله وجود داشته باشد. 

اگر دو قناری خریداری می کنید حتما باید دو الی سه میله در داخل قفس وجود داشته باشد، تا قناری ها از یک میله به میله دیگر بتوانند پرواز کنند، این کار سبب تحرک و سرگرمی پرنده ها خواهد شد و برای قفس قناری تک نیز وجود دو میله در دو طرف قفس الزامی است. 

انتقال قناری به خانه و مراقبت از آن 

پس از خرید قناری و قفس و ملزومات مناسب آن ، می توانید آن را به خانه ، سالن و یا محل کار خود انتقال دهید، به شرطی که موارد فوق را در مکان نگهداری پرنده برقرار کنید. 

طبیعتا زمانی که هر پرنده یا حیوانی را به خانه منتقل کنید، برای مدتی استرس خواهد داشت و نسبت به محیط و افراد داخل خانه بدبین است. برای انس گرفتن قناری با مکان جدید خود بهتر است او را تنها بگذارید تا در تنهایی به محیط عادت کند و حتما سکوت در مکان برقرار باشد.

انتقال قناری به خانه و مراقبت از آن - چیکن دیوایستنها زمانی به قناری سر بزنید که نیاز به تعویض آبخوری و دانخوری و نظافت قفس وجود داشته باشد و حتما خودتان برای این کار اقدام کنید تا قناری به مرور زمان به شما اعتماد کند. 

پس از گذشت یک الی دو هفته که قناری کمی احساس راحتی کرد، می توانید در اتاق او بمانید و از دور رفتارهای او را تماشا کنید بدون اینکه سعی کنید او را بگیرید و یا سوت بزنید. 

جهت دریافت آموزش های کامل در رابطه با اهلی سازی قناری می توانید مقاله آموزش دستی کردن قناری را بخوانید، در این نوشته به صورت کامل به نحوه اهلی کردن و وابسته کردن قناری پرداخته شده است. 

تغذیه قناری در خانه 

مهم ترین مرحله در نگهداری از قناری ، تغذیه مرتب او با استفاده از مواد غذایی سالم و تازه است. در تغذیه قناری می توانید از انواع دانه ها مانند ارزان و کتان ، شاهدانه و تخم آفتابگردان ، آجیل بدون نمک، انواع میوه و سبزیجات مانند سیب، هلو، گلابی ، توت فرنگی ، موز ، خیار ، گوجه ، کلم ، کاهو، هویج پخته و تخم مرغ آب پز و حتی پلت مخصوص قناری ها استفاده کنید. 

قناری ها همیشه باید در وعده های غذایی خود از انواع دانه ها و میوه و سبزیجات خرد شده بهره مند باشند، در مقاله تغذیه قناری می توانید تمام مطالب مفید در این باره را بخوانید، به دلیل مفصل بودن مطالب از ارائه آن در این نوشته خودداری شده است. 

قناری ها در کنار غذا، نیاز خیلی شدیدی به آب دارند، در صورتی که ۲۴ ساعت بدون آب بمانند تلف خواهند شد. بنابراین همیشه آبخوری پرنده را پر نگه دارید. آب آشامیدنی قناری باید کاملا تمیز و بدون آلودگی و میکروب باشد. 

نظافت قفس قناری 

قناری ها نیز مانند هر پرنده دیگری می توانند درگیر بیماری و آلودگی های میکروبی شوند، قسمت زیادی از ویروس ها و انگل ها از طریق آب و غذای آلوده وارد بدن قناری ها می شود. در صورت نظافت صحیح و مرتب قفس و متعلقات آن و هم چنین محل زندگی قناری ، تا از حد زیادی از انتشار بیماری جلوگیری خواهید کرد. 

برای نظافت قفس قناری بهتر است طبق دستورالعمل زیر اقدام کنید :

۱- از روزنامه یا پارچه نرم در کف قفس قناری استفاده کنید و هر شب آن را تعویض کنید.

۲- ظروف آبخوری و دانخوری قناری را قبل از هر وعده غذایی شسته و خشک کنید و سپس آب و دان تازه را در آن بریزید. 

۳- ظرف میوه و سبزیجات قناری را نیز هر بار قبل از دادن میوه های تازه ، به خوبی بشویید. 

۴- هر چند روز یکبار تمام میله های قفس را به کمک یک پارچه زبر و تمیز ، نظافت کنید.

۵- یک فن تهویه در اتاق نگهداری قناری قرار دهید و به خروج هوای آلوده و ورود هوای تازه کمک کنید 

۶- هر هفته یکبار قناری را از قفس خارج کرده و کل قفس و متعلقات آن را به کمک آب و مواد شوینده شسته و به خوبی خشک کنید. 

نحوه شاداب و سرحال نگه داشتن قناری در خانه 

جهت نگهداری قناری در خانه ، علاوه بر اینکه باید آب و غذای کافی در اختیار پرنده قرار دهید و محیط و محل زندگی آرام و پاکیزه ای را برای او فراهم کنید، بایستی زمینه های یک زندگی شاد را نیز برای او به وجود بیاورید تا دچار افسردگی و در نتیجه بیماری نشود. از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

لوازم سرگرمی را برای او فراهم کنید

قرار دادن یک اسباب بازی در داخل قفس مانند توپ ، زنگوله ، تاب، آینه و… به سرگرم کردن قناری شما کمک خواهد کرد. وجود یک اسباب بازی کافی خواهد بود و از شلوغ و تنگ کردن محل زندگی پرنده خودداری کنید. دقت کنید که قناری ها نسبت به طوطی سانان تمایل کمتری به بازی با اسباب بازی ها دارد. 

لوازم سرگرمی را برای او فراهم کنید - چیکن دیوایسقناری ها در طبیعت دوست دارند که بر روی چمن ها قدم بزنند، قرار دادن چمن مصنوعی و برگ های گیاهان در کف قفس ، او را به زندگی طبیعی اش نزدیک تر خواهد کرد. 

نیاز قناری به جفت گیری را درک کنید 

قناری ها نیز مانند هر حیوان دیگری نیاز به جفت گیری و تشکیل خانواده دارند، بنابراین نگه داشتن یک قناری تنها در قفس برای چندین سال ، کار درستی نخواهد بود و حتما باید به غریزه جنسی پرنده نیز توجه کنید. معمولا آنها در فصل های بهار و پاییز مست می شوند و نیاز به جفت گیری و تولید مثل پیدا می کنند. 

در صورتی که قناری شما بی قراری می کند و بیش از حد مست شده باشد، می توانید یک قناری ماده را برای او تهیه کرده تا از تنهایی در آمده و ضمن برطرف کردن نیاز جنسی خود، به تولید جوجه و کسب درآمد شما نیز کمک کرده باشد.

به دلیل مفصل بودن این مطلب، در مقاله آموزش جوجه کشی قناری به صورت کامل و جامع به نحوه پیدا کردن جفت برای قناری ، افزایش راندمان جفت گیری و تولید جوجه ها در آنها و همچنین مراقبت از جوجه ها پرداخته شده است. 

حتما ظرف حمام داشته باشد

برای جلوگیری از رشد شپش و کنه در بدن قناری و حفظ سلامت او، لازم است که یک ظرف کم عمق را پر از آب ولرم کرده و در قفس او قرار دهید تا قناری شما در کمال آرامش به آب تنی و لذت از آن بپردازید. دقت کنید که حتما در و پنجره ها را بسته و کولر را خاموش کنید و اگر در فصل های سرد سال قرار دارید، بخاری را روشن کنید تا از سرماخوردگی و تلف شدن قناری زیبای خود پیشگیری کنید. 

دقت کنید که ظرف حمام باید پلاستیکی باشد شو آن را کمی با فاصله از میله نشیمن قرار دهید تا فضولات پرنده در آن نریزد، حتما ظرف استحمام را روزانه شسته و آب آن را تعویض کنید. 

ناخن های او را بگیرید

جهت حفظ سلامتی قناری و کمک به زندگی بهتر او، نیاز به گرفتن ناخن ها خواهد بود، این کار را باید دو بار در سال انجام دهید و حتما باید در این کار مهارت لازم را داشته باشید، در صورتی که تاکنون ناخن های پرنده های پرنده ها را نگرفته اید، این کار را به دامپزشک و یا پرورش دهنده با تجربه قناری بسپارید چرا که در صورت کوتاهی بیش از حد ناخن، احتمال خونریزی انگشت های پرنده وجود دارد. این خونریزی موجب عفونت پا و حتی مرگ قناری نیز خواهد شد. 

ساعات خواب و بیداری را برای قناری مشخص کنید 

آنها نیاز به ۱۲ ساعت خواب دارند و بهتر است که زمان مشخصی را برای خواب و بیداری آنها تنظیم کنید تا سلامتی و شادابی زندگی را به دست بیاورند. برای این کار می توانید از یک پارچه سیاه و نازک استفاده کنید که امکان تنفس از زیر آن فراهم باشد. 

ساعات خواب و بیداری را برای قناری مشخص کنید - چیکن دیوایسهر شب ساعت ۸ چراغ اتاق پرنده را خاموش کرده و پارچه را روی قفس بکشید، هر روز صبح ساعت ۸ نیز پارچه را بردارید تا قناری شروع روز جدید را درک کند. دقت کنید که نور و سر و صدای زیاد می تواند خواب پرنده را مختل کند، بنابراین تا جای امکان محیطی آرام را برای او (آنها) مهیا کنید. 

بررسی وضعیت سلامتی قناری

قناری ها جزو پرندگانی هستند که بیماری و ناخوشی خود را کتمان می کنند و این غریزه پرنده است تا با این کار شکارچیان را متوجه ضعف خود نکنند، همواره باید رفتار و حرکات قناری را مورد توجه قرار دهید و در صورت مشاهده نشانه های بیماری حتما با دامپزشک مشورت کنید، علائم شایع نشان دهنده بیماری قناری شامل موارد زیر هستند :

الف – بی حالی و گوشه گیری

ب – پف کردن پرها 

ج – افتادگی بال ها

د – بی اشتهایی و عدم تمایل به خوردن آب و غذای مورد علاقه 

هـ – اسهال و یا فضله غیر طبیعی

و – چشمان خمار و خواب آلوده 

ز – آواز نخواندن 

برای آشنایی بیشتر با انواع بیماریهای قناری و نحوه درمان آن توصیه می کنیم مقاله بیماری های قناری را بخوانید، به احتمال خیلی زیاد دلیل بیماری و شیوه درمان را خواهید فهمید. 

چگونه از بیمار شدن قناری جلوگیری کنیم؟

استفاده از آب و غذای تازه و سالم ، نظافت قفس و ظروف آبخوری و دانخوری و هم چنین گرم نگه داشتن محل نگهداری قناری و جلوگیری از هم غذا شدن او با سایر پرنده ها و موجودات از نکات مهم در پیشگیری از بیماری های پرنده خواهد بود. 

سخن کلی در پرورش و نگهداری قناری 

در این نوشته به تمام نکات و تکنیک های مهم در نگهداری و پرورش قناری در خانه و سالن پرداخته شد، هم چنین مقالات مفیدی در رابطه با نگهداری صحیح قناری ها نوشته شده که در صفحه مجموعه مقالات قناری می توانید به آنها دست پیدا کنید. 

در صورتی که به نگهداری از این پرنده خوش صدا علاقه مند باشید، قطعا در این کار موفق خواهید شد، به شرطی که روزانه چند ساعت از وقت خود را صرف رسیدگی به پرنده بکنید. در صورت وجود هرگونه سوال یا پیشنهاد می توانید از طریق دیدگاه های همین صفحه با ما در میان بگذارید. 

دانلود فایل pdf مقاله پرورش قناری

نوشته های مشابه

‫۷۸ دیدگاه ها

  1. سلام قناری نر کم و بیش میخوند ماده خریدم گذاشتم در فاصله ۳ متری ولی هم رو می دیدن بعد اون روز دیگه هیچی نخوند چیکار باید بکنم؟

    1. اتفاقا وقتی که ماده رو ببینه باید بیشتر بخونه
      احتمالا چون هنوز بهش عادت نکرده برای همین
      صبور باشید، مدتی طول میکشه

  2. سلام یه طبقه از خونمون خالیه میشه همینجا پرورش قناری بزنم

  3. سلام میخواستم بدونم
    پیشنهاد شما برای خرید یه قناری که
    هم جان سخت باشه
    هم نگهداری راحت باشه
    هم تخم گذاریش خوب باشه
    هم خوب و سری فروش بره
    و خوشگل و آواز خون باشه
    چه پیشنهادی دارین

    1. سلام
      متاسفانه با این ویژگی های پرنده ای رو نمیشناسم
      اصولا نگهداری از هیچ پرنده ای اسون نیست
      هیچ پرنده ای هم جان سخت نیست ، ۹۹ درصد با گرفتن یه بیماری ویروسی و عدم توجه به اونها تلف میشن

  4. سلام وعرض ادب خدمت شما مهندس بزرگوار محترم
    مهندس سئوالی دارم علاقه زیادی به قناری طلایی دارم
    هم میخواهم برایم آواز بخواند هم تولید مثل بگیرم ازشون ودرامد کسب کنم مطالب ارزشمند شمارا دیدم
    عالی هستند و اینکه یه جفت عروس هلندی نر و ماده هم دارم داخل قفس بزرگی که از قبل ساختم در گنجه بزرگی که در اتاقم است میخواهم بدانم قناری بگیرم و داخل همان قفس کنار عروسا بگذارم مشکلی پیش نمیاد واینکه اتاق من لوله کشی گاز ندارد وبرای گرمایشی چه کار کنم و اینکه بخواهم هم پرورش بدم وهم از آواز خواندن قناری لذت ببرم با توضیحاتی که فرستادم مشکلی برایشان پیش نمیاد ممنونم از راهنمایی شما مهندس بزرگوار محترم

    1. سلام
      در مورد اینکه بتونی کنار هم بزاری اره میتونی ولی قناری به امکان زیاد خیلی میترسه و گوشه گیر میشه . پس بهتره اصلا همچین کاری نکنی !
      برای گرمایش بستگی به شرایط محل نگهداری داره ، از بخاری برقی میتونی استفاده کنی
      مورد اخر هم نه اصلا مشکلی نیست ، اتفاقا اگه برای پرورش بخوای باید دو تا قناری نر و ماده بگیری ، اینجوری قشنگتر هم میخونه برات

  5. سلام .نوک پایین قناریم کاملا کنده شده. میشه راهنماییم کنید .الان خونریزی نداره و بنظر نرماله ولی احتمالا ننیتونه دانه بخوره .لطفا راهنماییم کنید .ممنون

  6. سلام یک قناری آوردم الان سه هفته ای هسته نمیخونه چکار کنم که بخونه چی بهش بدم

    1. براش از اینترنت صدای آواز قناری پخش کنید. ببینید عکس العملی نشون میده .

      1. سلام قناری نر داشتم یه قناری ماده گرفتم براش اوایل نمیدونستم باید از هم جدا باشن دوتاشونو تو یک قفس انداختم بعضی اوقات باهم دعوا میکردن الان تو قفس جداگانه گزاشتم . باید تا چندروز از هم جدا باشن؟

        1. الان فصل استراحت
          بهتر که تا بهار جدا باشن
          اگر پر ریزی دارن به تغذیه شون برس تا زودتر از دوره تولک در بیان

  7. سلام خسته نباشید من یک قناری تازه گرفتم که با قناری خودم دوس بشه اما قناری تازم خیلی شلوغی میکنه اما قناری خودم به او توجهی نمیکنه

    1. اگه با هم دعوا نمی کنن اجازه بدین تو یه قفس باشن، بهشون دانه های با طبع گرم بدین

  8. ۱.ممکن است قناری رد فاکتور دارن دوتا کوتوله یکی از کوتوله هر صدای میشه صدا میده قناری میاد بخونه اون صدا میده این ها به هم عادت پیدا می‌کنند آیا قناری با صدای اون ساکت میشه
    ۲.توت فرنگی و هویج میخورن قناری
    ۳.وقتی گرفتمش شیطون بالاتر شده خخ

  9. سلام من یه قناری نر اوپال دارم از وقتی که دارمش که حدود ۱ سال میشه اصلا از لک در نیومده ونمی خونه ممنون میشم جوابمو بدید

    1. حتما محیطش مناسب نبوده و به محیط جدید عادت نکرده و یا اینکه تغذیه نامناسبی داشته

    2. چرا دو قناری را نزدیک هم می‌گذارم هیچ کدام دیگر نمی خوانند؟

  10. سلام؛ در کشور ما چندان نظارتی بر طراحی بهداشتی و استاندارد ظروف غذای حیوانات خانگی و یا کیفیت جنس اونها در تولیدشون نمیشه و باید این موضوع که تا به حال از آن غفلت شده مورد توجه قرار بگیره، مثلا” در مورد طراحی ظروف دانخوری قناری، انگار به جای ظرف غذا ظرف دو کاره ی غذا و توالت برای این پرنده ی محبوس و مظلوم در قفس تولید میشه!!! پرنده ی بی خبر مرتب روی ظرف به اصطلاح دانخوری میشینه و فضله هاشو داخل اون میندازه که باعث آلودگی دان و بروز و شیوع انواع یبماریهای گوارشی کشنده و صعب العلاج و عاقبت تلف شدنش میشه و این عامل یکی از مهمترین علتهای مرگ و میر زیاد این پرندگان محبوس و مظلوم که خاموش و بی صدا می میرن و صدای درونی درد و ناله شون به جایی نمی رسه و ایجاد بیماری کشنده ی ورم روده هست که هم ظلم مضاعف به این پرنده و بیماری و درد و زجر و مرگ و میر زیاد آنهاست و هم خسارت به سرپرستان و پرورش دهندگانشون. از نظر جنس نیز باید گفت با وجود فراوانی و ارزانی مواد اولیه ی پلاستیک با کیفیت و با دوام و شفاف اما از موادی برای تولید اغلب ظروفشون چه دانخوری، چه آبخوری استفاده میشه که با اندک فشار یا ضربه یا افتادنی میشکنه و غیر قابل استفاده میشه. در صورتی که با اندک توجه میشه انواع دانخوریها با طراحی بهداشتی و کاربردهای مختلف و با جنس خوب و با دوام طراحی و تولید کرد، همین دانخوریهایی که ایتالیا تولید کرده می بینیم با اندک توجهی هم از نظر طراحی بهداشتی عالیه و امکان افتادن فضله ی پرنده داخلش نیست و هم با جنس پلاستیک خوب و‌ با دوام ساخته شده. این موضوع باید در طراحی همه ی ظروف حیوانات مجاز خانگی و زینتی در کشور ما هم مد نظر قرار بگیره و ظروف عیربهداشتی از نظر طراحی و نامرغوب و بی دوام و بی کیفیت از نظر جنس تولید نشه و هم طراحان و هم تولید کنندگان و هم نظارت کنندگان در این خصوص احساس مسئولیت کنند

    1. خواهشا کامنت ها رو کوتاه بنویسید ، لازم به این همه توضیح نیست
      سوال اصلی رو بپرسید تا پاسخ بدیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋