زادگاه و ویژگی های خروس لاری شامو Shamo

آشنایی با خصوصیات و ویژگی های خروس لاری شامو

نام انگلیسی: Shamo

نام فارسی : شامو

شامو یکی از نژادهای مخصوص مسابقه است که در ژاپن به وجود آمده است اما به نظر می رسد که اجداد آن طی قرن های ۱۷ تا ۱۹ میلادی از تایلند به ژاپن آورده شده اند و از آنها گونه های متعددی به وجود آمده است که معروف ترین آن گونه شامو است.این گونه به عنوان گونه ای جنگجو شناخته می شود و به همین منظور توانسته است به کشورهای دیگر نیز راه یابد.

اگر تمایل به دریافت اطلاعات بیشتری مورد خروس لاری شامو هستید، ادامه این مقاله از چیکن دیوایس را مطالعه فرمایید.

 

تاریخچه و زادگاه خروس لاری شامو

شامو یک اسم کلی است که به خروس جنگی های ژاپنی اطلاق می شود و تاکنون ۷ نژاد شامو در ژاپن شناخته شده است، به نظر میرسد که نژادهای شامو از جوجه های جنگی از نوع مالایی که در اوایل قرن هفدهم از تایلند آورده شده بودند، تولید شده اند. 

کلمه شامو انحراف یافته کلمه سیام (به معنی تایلند) می باشد. اگرچه پدران شامو از تایلند آمده اند، اما پرورش چند صد ساله این نژاد در ژاپن تغییرات زیادی را در نسل های بعدی این پرنده ایجاد کرده است. نژاد شامو در ژاپن به منظور رقابت در میدان های مسابقه پرورش داده می شوند و به دلیل حالت ایستاده و تنومندی که دارد به سراسر جهان راه یافته است دو در کشورهای زیادی به منظور استفاده در مسابقه و جنبه های زینتی آن پرورش داده می شوند. 

دستگاه جوجه کشی کره ای ۲۴ تایی ارکام
» مناسب برای جوجه کشی از تخم خروس لاری شامو
» بسیار دقیق و دارای راندمان بالا
» مجهز به نسل پیشرفته ی سنسور سوئیسی برای سنجش میزان دما و رطوبت
قیمت : ۲۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان
نژاد های خروس لاری شامو
نژاد های خروس لاری شامو

خروس لاری شامو خود دارای نامهای مختلفی است که برای دسته های گوناگون آن به کار گرفته می شود به عنوان مثال اُشمو و چوشامو برای نژادهای سنگین وزن به کار گرفته می شود و نانکین شامو برای نژاد بانتام و سبک وزن آن استفاده می شود. 

در این میان گونه ای به نام کوشامو نیز وجود دارد که برخلاف سایر نژادهای شامو برای استفاده در میدان های مسابقه پرورش داده نمی شود و بیشتر جنبه زینتی آن مورد توجه است، با اینکه خود این نژاد دارای روحیه جنگی و مبارز است اما بسیار خونگرم و مهربان است. به همین دلیل برخی بر این باور هستند که کوشامو به نژادهای شامو مربوط نیست و فقط شباهت اسمی دارند.

 

گونه های ثبت شده در آثار تاریخی ژاپن

از هفت گونه ثبت شده در آثار تاریخی ژاپن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نانکین شامو
  • اُشامو
  • کینپا
  • کوشامو
  • یاکیدو
  • یاماتو شامو
  • چوشامو

ShamO-خروسخصوصیات و ویژگی های خروس لاری شامو

خروس لاری شامو نیز مانند سایر خروس های لاری دارای گردنی کشیده و بلند است و بدنی محکم و استوار دارد. معمولا خروس های شامو بین ۴ تا ۶ دانگ قد دارند که بین ۵۰ الی ۹۰ سانتی متر خواهد بود. این خروس ها به دلیل شجاعت و قدرت بدنی بالایی که دارند مورد پرورش ایرانیان زیادی نیز قرار می گیرد. برای آشنایی با سایر نژاد های خروس لاری می توانید مقاله نژاد های خروس لاری را مطالعه کنید. 

خوشبختانه این نژاد به خوبی در ایران پرورش داده شده و مورد استفاده اکثر خروس بازان قرار می گیرد و در بسیاری از میدان های نبرد می توان خروس لاری شامو را نیز در میان سایر خروس های لاری مشاهده کرد. 

لیست جامع انواع نژادهای مرغ و خروس به همراه تصویر 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋