آموزش پرورش‌ ‌بلدرچین ژاپنی

آموزش پرورش‌ ‌بلدرچین ژاپنی

توسط موریس راندال، مدیر اسبق دام (طیور) و جری Bolla، مسئول حیوانات اهلی (طیور)

بلدرچین ژاپنی از پرندگان مقاوم است که در قفس های کوچک رشد و ارزان برای نگه داشتن استفاده می باشند. آنها با بیماری های مشترک طیور تحت تاثیر قرار می گیرند اما نسبتا در برابر بیماری مقاوم هستند.

مقدمه 

بلدرچین ژاپنی از پرندگان مقاوم است که در قفس های کوچک رشد و ارزان برای نگه داشتن استفاده می باشند. آنها با بیماری های مشترک طیور تحت تاثیر قرار می گیرند اما نسبتا در برابر بیماری مقاوم هستند. بلدرچین های ژاپنی در حدود ۶ هفته بالغ می شوند و معمولا تولید تخم کامل با دوره ۵۰ روزه همراه است. با مراقبت های مناسب، مرغ ها باید ۲۰۰ تخم در سال اول خود بگذارند. متوسط طول عمر آن تنها ۲ تا ۲.۵ سال است.

موضوع وزن پرندگان تحت تأثیر آزمایش ژنتیک نیست. بلدرچین های نر بالغ در حدود ۱۴۰-۱۰۰ گرم ، در حالی که ماده ها کمی سنگین تر، و حدود ۱۶۰-۱۲۰گرم وزن دارند. ماده ها با پرهای قهوه ای مایل به زرد با رگه های سیاه و سفید در گلو و بالا سینه مشخص می شوند. نرها هم با پرهای قهوه ای در گلو و پرهایی در سینه به صورت زنگ زده مشخص می شوند. نرها همچنین دارای غده کلوکال(cloacal) در گلو هستند که ساختار پیازی شکل در لبه فوقانی دهانه است که موجب ترشح ماده کف آلود سفید می شود. این غده منحصر به فرد برای بررسی آمادگی جسمی باروری نرها استفاده می شود.

تخم بلدرچینتخم بلدرچین با خصوصیات متمایز

تخم بلدرچین ژاپنی به رنگ قهوه ای خال دار و اغلب به رنگ آبی از مواد گچی سفید پوشانده شده است. به نظر می رسد پوسته هر تخم بلدرچین با یک الگو با ویژگی رنگ متفاوت از دیگر تخم ها می گذارد. برخی از گونه های تخم فقط سفید اند.

متوسط وزن تخم در حدود ۱۰ گرم، در حدود ۸٪ از وزن بدن مرغ بلدرچین ها می باشد. وزن جوجه های جوان در زمان جوجه کشی ۷-۶ گرم است و قهوه ای با راه راه زرد هستند.پوسته ها شکننده هستند، بنابراین باید مراقبت با دقت انجام گردد.

تولید مثل

تحقیقات نشان می دهد گروهبندی به صورت یک نر با دو یا سه ماده باروری را بالا خواهد برد. وقتی یک بلدرچین نر در قلمرو کلنی نگه داشته می شود برای سه ماده کافی است و باعث کاهش درگیری نرها می شود. جفتگیری جفت در قفس فردی نیز باعث افزایش باروری می شود.

باروری به طور قابل توجهی در پرندگان مسن تر کاهش می یابد اجتناب از جفت گیری افراد ، به دلیل تولید و تناسل در میان هم نژادها بروز ناهنجاری ها را افزایش می دهد و تا حد زیادی می تواند عملکرد تولید مثل را کاهش دهد. به همین دلیل، مطلوب است برای ثبت تعداد مرغ روی تخم های جوجه کشی، آنها را در گروه های مختلف قرار داد و به طور دائم نشانه گذاری جوجه ها در هر زمان انجام شود.

تاریخچه پرورش را می توان با استفاده از نوارها بالدار یا نوار پا برای شناسایی و سوابق بلدرچین در تمام سنین نگهداری شود. بلدرچین را می تواند بطور موقت توسط کمی رنگ روغن روی پر، پشت پر (نه بر روی پوست) و یا جلای ناخن انگشتان پا نشانه گذاری و شناسایی کرد.

مراقبت از تخم قبل از جوجه کشی

تکثیر موفق بلدرچین در دوره قبل از جوجه کشی آغاز می شود. تخم ها باید چند بار در روز جمع آوری و در دمای ۱۵ درجه سانتی گراد ذخیره شوند. چون یخچال و فریزر خانگی بیش از حد سرد است برای نگهداری مناسب نیستند. ترک خوردگی تخم های جوجه کشی بسیار نامناسب است بهترین حالت نتایج به دست آمده این است که تخم ها بیش از ۱ هفته قبل از جوجه کشی برای تنظیمات نگهداری شوند.

تکثیر موفق بلدرچین در دوره قبل از جوجه کشی آغاز می شود.

با تخم بلدرچین باید در نهایت دقت رفتار کرد آنها بسیار مستعد به آسیب پوسته می باشند.پوسته های تخم های رنگی بلدرچین را در مقابل‌ نور چراغ‌ (از نظر تازگى‌ يا بارورى) بازبينی‌ و امتحان‌ كردن‌(candling) دشوار است.

ماشین جوجه کشی یا محل تخم گذاری کثیف منبع اصلی آلودگی و بیماری است. شست و شو کامل و ضد عفونی واحد تفریخ پس از هر بار استفاده با یک ترکیب چهارتایی آمونیوم و یا مواد ضد عفونی کننده های تجاری. مجموعه ای فقط با تخم تمیز، تخم های کثیف یک منبع از بیماری و یا عفونت می باشند. با تخم های چرک شده بهترین راه می تواند با کاغذ سنباده خوب و یا دیگر مواد ساینده تمیز کرد – تخم های جوجه کشی باید شسته شوند.

تخم مرغ ها باید پس از گند زدايى‌ جمع آوری شوند، اما روش دیگر گند زدايى‌ كردن‌ می توان آنها را در عرض ۱۲ ساعت پس از قرار دادن درماشین جوجه کشی ،. جنین که بین ۲ و ۵ روز سن دارد را نباید با دود ضدعفونی کرد.

روش بخور به شرح زیر است:

استفاده از ۲۵ گرم پرمنگنات پتاسیم و ۳۵ میلی لیتر فرمالین (۴۰٪) برای هر متر مکعب از فضای ماشین جوجه کشی.

• قرار دادن پرمنگنات در سفال یا ظرف لعابی (به حجم ده برابر از مواد تشکیل دهنده)، و اضافه کردن فرمالین، آخر از همه اجتناب از استنشاق دود، و یا پوشیدن ماسک مناسب.
• هوای تحت فشار ماشین جوجه کشی با روشن گذاشتن فن و بستن منافذ در طول بخور و باز کردن منافذ پس از ۲۰ دقیقه.
• در ماشین جوجه کشی بدون فن، با باز کردن ماشین جوجه کشی و دریچه ی آن بعد از۲۰ دقیقه.
• در طول بخور باید رطوبت بالا باشد، و درجه حرارت باید بین ۲۰ درجه سانتی گراد و ۳۰ درجه سانتی گراد باشد.

جوجه کشی و جوجه ریزی

دوره جوجه کشی بلدرچین با توجه به فشار و روش جوجه کشی ۱۷ تا ۱۸ روز است. تخم ریزی موفق به درک درست از کنترل جوجه کشی بستگی دارد. دقت در مطالعه و پیشنهادات سازنده و ذخیره آنها برای مراجع بیشتراست. به طور کلی دو نوع دستگاه جوجه کشی فن دار و بدون فن وجود دارد.

دستگاه جوجه کشی فن دارمناسب تراست. اما یک ماشین جوجه کشی بدون فن به دقت عمل می کند اگر به خوبی کار کند. برخی از مدل ها به خصوص برای بلدرچین طراحی شده است. تخم بلدرچین ژاپنی را می توان در هر نوع از دستگاه جوجه کشی قرار داد. اگر چه سینی تخم ها در برخی از ماشین آلات نیاز به تنظیم دارد. تخم ها باید با قسمت پهن در سینی قرار داده شوند.

هوای تحت فشار در دستگاه جوجه کشی فن دار

دقت کنید که هوای مسدود شده اجباری دستگاه جوجه کشی باید دمای دستگاه را در ۳۷.۵ ± ۰.۳ درجه سانتی گراد یا ۹۹.۵ ± ۰.۵فارنهایت و رطوبت نسبی ۶۰٪ نگه دارد. حباب لامپ ۳۰ ± ۰.۵ درجه سانتی گراد (۸۶ ° ± ۱.۰ فارنهایت) تا ۱۴روز جوجه کشی را حفظ می کند. تخم هر ۲-۴ ساعت برای جلوگیری از چسبیدن جنین به پوسته چرخانده می شود.

در روز ۱۴هم شمع و هر گونه تخم های شکسته بی حاصل و جنین مرده خارج می شوند. با انتقال تخم به سینی جوجه کشی چرخش متوقف می شود. جداسازی تخم ها در دستگاه تکثیر باید در ۳۷.۲ درجه سانتی گراد (۹۹ درجه فارنهایت) و رطوبت نسبی ۷۰٪ و رطوبت حباب ۳۲.۲ درجه سانتی گراد (۹۰ درجه فارنهایت) انجام شود.

اگر دستگاه جوجه کشی تنظیم کننده ترکیبی از فعالیتهای دستگاه تکثیر باشد باید در دمای ۳۷.۵ درجه سانتی گراد (۹۹.۵ درجه فارنهایت) به کار انداخته شود، اما رطوبت نسبی باید به ۷۰ درصد رطوبت حباب یعنی ۳۲.۲ درجه سانتی گراد (۹۰ درجه فارنهایت) در طول جوجه ریزی افزایش یابد.

محل تکثیر باید در طول فرآیند تکثیر باز نشود. اگر تمام مراحل جوجه کشی طبق توصیه ها دنبال شود، امکان دارد جوجه در روز ۱۷ یا ۱۸ از دستگاه جوجه کشی خارج شود.

دستگاه جوجه کشی بدون فن

اگریک دستگاه جوجه کشی بدون فن مورد استفاده قرار گیرد دمای نرمال دستگاه تکثیردر هفته اول ۳۸.۳ درجه سانتی گراد (۱۰۱ درجه فارنهایت) و ۳۸.۸ درجه سانتی گراد (۱۰۲ درجه فارنهایت) برای هفته دوم است و تا زمان پایان جوجه کشی به ۳۹.۵ درجه سانتی گراد نمی رسد. باید دمای بالای تخم اندازه گیری شود. رطوبت باید کمتر از ۷۰ درصد رطوبت حباب به اندازه ۳۰.۵-۲۹.۴ درجه سانتی گراد(۸۷-۸۵ درجه فارنهایت) تا ۱۴ روز از جوجه کشی باشد.

پس از آن باید به ۷۰ درصد رطوبت حباب یعنی ۳۲.۲ درجه سانتی گراد (۹۰ درجه فارنهایت) تا زمان رسیدن به تکمیل مراحل جوجه کشی یعنی ۱۷ یا ۱۸ روز افزایش یابد. حفظ رطوبت مناسب دستگاه جوجه کشی بدون فن هوا می تواند مشکل کوچکی باشد. باز کردن دستگاه جوجه کشی به نوبه خود برای چرخندن تخم ها ضروری نیست واز باز نگهداشتن دستگاه برای مدت طولانی باید پرهیز کرد.

تخم ها باید به طور دستی حداقل ۳ و ترجیحأ ۵ بار در روز چرخانده شوند. نشان گذاری تخم ها به اطمینان حاصل کردن به موقع و حتمی چرخاندن تخم ها کمک می کند. به علت یکنواخت نبودن دما در سراسر دستگاه جوجه کشی بهتر است جا به جایی تخم ها به مکان های مختلف در دستگاه انجام شود.

جوجه تازه بیرون آمده از تخم اغلب به پراکنده شدن در سینی جوجه ریزی تمایل دارد. برای جلوگیری از این رویداد تخم ها را در یک منطقه کوچک جمع می کنند و با بستن طور در پایین سینی جوجه ریزی قبل از شروع در آمدن جوجه ها از تخم بین آن ها و تخم جدایی ایجاد می کنند.

جوجه کشی طبیعی

ممکن است تعداد زیادی تخم توسط بلدرچین ژاپنی گذاشته شده باشد. کوچک ها مناسب تر هستند. گروهی از تخم ها باید ذخیره شوند و سپس یکجا تحت بلدرچین ماده قرار گیرند. همه ی تخم های جوجه باید از آشیانه خارج شوند. بلدرچین ماده ژاپنی به ندرت به تخم می گذارد.

جوجه های تازه از تخم بیرون آماده و مراقبت از پرندگان جوان

اخیرأ جوجه بلدرچین های تازه از تخم بیرون آمده کوچک هستند بنابراین درجه حرارت مناسب جوجه های تازه از تخم بیرون آمده برای بلدرچین های جوان بسیار مهم است. آنها پس از خروج از تخم نیاز به گرمای تکمیلی به مدت ۳ تا ۴ هفته دارند. یک جوجه کشی تجاری یا هر منبع گرمایی دیگرگرمای مناسب را با موفقیت فراهم می کند و باید ۴۶-۳۰ سانتی متر بالای سطح قرار داشته باشد.

منبع ارائه گرما برای جوجه بلدرچین ممکن است گازی باشد. اندازه گیری دما در سطحی که جوجه ها قرار دارند انجام می گردد. این دما درهفته اول بیرون آمدن جوجه ها از تخم در حدود ۳۵ درجه سانتی گراد است. این دما ممکن است تا ۳.۵ درجه سانتی گراد در حدود ۳-۴ هفته کاهش یابد تا زمانیکه جوجه ها به طور کامل پر دار شوند.

بهترین راهنما برای تنظیم درجه حرارت رفتار خود جوجه ها است. زمایکه جوجه ها در نزدیکی منبع گرمایی ازدحام می کنند نشان دهنده این است که درجه حرارت کم است اما وقتی جوجه ها تمایل به استقرار در خارج از گرمترین منطقه را دارند نشان دهنده درجه حرارت مناسب برای جوجه هاست. عدم ارائه گرمای مناسب و کافی در طول روزهای اولیه بیرون آمدن جوجه ها از تخم نتیجه افزایش مرگ و میر را به دنبال دارد. جوجه ها باید در برابر جریان هوای سرد به خصوص در شب محافظت شوند.

باید بلدرچین کوچک را برای جلوگیری از افتادن در آب و غرق شدن محافظت کرد. ظرف کنسرو یا یک لیوان یا پایه پلاستیکی و یا جوجه اتوماتیک های کوچک مناسب اند. کار مناسب تر انداختن سنگریزه و یا تیله برای جلوگیری از افتادن جوجه ها در آب است. هنگامی که جوجه به ۱ هفتگی برسد می توان با رعایت ایمنی سنگریزه ها را خارج کرد. مهم ارائه آب پاک در هر زمان به جوجه هاست. ظروف آب و یا هر فرورفتگی که بعنوان ظرف آب مورد استفاده قرار می گیرند باید روزانه تمیز شوند.

زباله ها برای رقیق کردن فضولات و جذب رطوبت موجود استفاده می شوند. تراشه چوب، خاک اره و ماسه جز مواد بستر خوب هستند. بستر باید ۵-۱۰ سانتی متر در اعماق کف و با کاغذ برای هفته اول برای جوجه پوشش داده شود. انواع کاغذ سخت و نرم به کار می روند که تمایل جوجه به سفت ها بیشتر است.

روزنامه های قدیمی رضایت بخش اند اما ایده آل نیستند. استفاده از دستمال کاغذی بهتر است. مواد غذایی باید روی کاغذ برای تشویق جوجه جوان به خوردن پاشیده شود. اگر جوجه ها در قفس سیمی و یا در کف مفتول (سیمی) طراحی شده قرار داشته باشند، سطح کف باید برای هفته اول برای جلوگیری از آسیب ها به پا با کاغذ تحت پوشش قرار گیرد.

اگر جوجه بلدرچین های ژاپنی در مکان سیمی نگهداری شوند چیدن پر یا دیگر اشکال امکان دارد رخ دهد. حذف بخشی از نوک در جوجه بلدرچین ها با ۲ هفته سن ممکن است لازم باشد و معمولأ با یک تیغه یک گرمی صاف کننده منقار صورت می گیرد.

اگر جوجه بلدرچین های ژاپنی در مکان سیمی نگهداری شوند چیدن پر یا دیگر اشکال امکان دارد رخ دهد.

نوک منقار بالایی را می توان به طور موقت با کلیپپرس ناخن حذف کرد. بعد از گذشت مدتی در پرندگان منقار کمرنگ برای میزان تغذیه و آب در فرورفتگی ممکن است نیاز به افزایش داشته باشد. سایر اقدامات پیشگیرانه به طور کلی برای کاهش تعداد پرندگان در هر لانه برای جلوگیری از ازدحام و کاهش شدت نور و افزایش فیبر رژیم غذایی مؤثر است.

بلدرچین های ژاپنی محلی هستند و از خود در برابر مزاحمان دفاع می کنند. اگر دو گروه از بلدرچین با هم ترکیب شوند، آنها را با هم در یک قفس ناآشنا (آغل) قرار می دهیم.

اسکان و تجهیزات

بلدرچین غالبا در اتاق شبیه به پارکینگ قرار دارد. با این حال، چنین اتاقهایی باید به خوبی عایق شوند و دارای تهویه مناسب و عاری از کشش جریان هوا باشند و باید حفاظت در برابر گربه ها، جوندگان و پرندگان درنده فراهم شود.

مسکن طوری باید طراحی شود که اطمینان از دسترسی آسان به غذا و آب حاصل شود تا مجوز بهداشت آسان داده شود. در تسهیلات باید هدف از پروژه منعکس شود. برای مثال اگر تخم تجاری یا تولید گوشت آنها مطرح است قفس های کوچک دوتایی مناسب است. علاقه مندان ممکن است لانه ها یا آغل هایی که دارای بستر کوچک هستند و نیاز به تمیز کردن مداوم فضولات را ندارند ترجیح دهند.

برای قفس یا لانه ساخت ۷ میلی متر مربع بافت سیمی با جای پای امن برای جلوگیری از آسیب به پا و فرار جوجه ها از طریق دیوارهای جانبی توصیه می شود.

بلدرچین های بالغ به زندگی ادامه خواهند داد و تولید موفق درصورتی حاصل می گردد که بستن ۱۴۵ سانتی متر مربع از فضای کف به ازای هر پرنده(۱۲۵ سانتی متر به ازای هر پرنده در کف سیمی) مجاز باشد.

اغلب پرندگان لانه نمی سازند ولی تخم های خود را بین زباله ها پنهان می کنند. به همین دلیل تولید کنندگان تخم بلدرچین معمولا ترجیح می دهند پرندگان خود را در قفس نگهداری کنند. قفس ۱۳ در ۲۰ به اندازه کافی برای دو پرنده بزرگ است. قفس باید از جنس فلز یا تخته سه لا در سقف باشد تا از آسیب دیدن به سرشان و ترس آنها جلوگیری شود.

بلدرچین بالغ نیاز به ۱.۲۵ تا ۲.۵ سانتی متر فضای تغذیه به ازای هر پرنده دارد. تغذیه کافی باید وجود داشته باشد، اما اگر بیش از حد باشد، ضایعات بیش ازحد را به دنبال داشت.

آب شیرین پاک باید در تمام اوقات با حداقل ۰.۶ سانتی متر از فضای به ازای هر بلدرچین ارائه شود. پستانک و لیوان(ظرف مناسب که در قسمتهای قبل ذکر شدند) برای بلدرچین بالغ مناسب هستند. هر پستانک یا فنجان باید برای هر ۵ پرنده باید ارائه شده باشد.

شرایط نور

بلدرچین ژاپنی نیاز به ۱۴تا ۱۸ ساعت نور در روز برای حداکثر تولید تخم و باروری دارد. این به این معنی است که نور مکمل باید در ماه های پاییز، زمستان برای تولید حفظ شود.

جنس نر برای پرورش مورد نیاز نمی باشد. هر بلدرچین که برای صنعت گوشت پرورش یافته است به تنها حدود ۸ ساعت نور در هر روز نیاز دارد و این برای شروع رشد به اندازه بلوغ جنسی مناسب نیست. بنابراین انرژی در مبارزه و جفت گیری را نداشته و فقط تمایل به چاق شدن سریع تر دارند.

تغذیه

سهمیه بندی استاندارد برای هریک از دو حالت بلدرچین تازه از تخم بیرون آمده یا رشد بلدرچین ممکن است به صورت تجاری در دسترس نباشد. دراین مورد بوقلمون تجاری و یا پرنده شکاری با کیفیت خوب و تازه در رژیم غذایی توصیه می شود. ترجیحأ برای به حداقل رساندن اتلاف خوراک رخ نمی دهند.

برای ۶هفته اول بلدرچین حاوی یک رژیم غذایی حاوی حدود ۲۵٪ پروتئین، ۱۲.۶ مگاژول (MJ) انرژی قابل سوخت وساز (ME) در هر کیلوگرم، و ۱.۰٪ کلسیم می باشد. شروع سهمیه بندی تجاری با کیفیت خوب برای پرندگان شکاری و یا بوقلمون حاوی ۲۸٪ تا ۲۵٪ پروتئین است. اگر در دسترس نباشد، شروع استفاده مرغ (با۲۰٪ -۲۲٪ پروتئین) می تواند مورد توجه قرار گیرد، اما پرنده ها خیلی آهسته تررشد می کنند.

شرایط رژیم غذایی برای پرندگان در حال نزدیک شدن به بلوغ مشابه است به طوری که سطح کلسیم و فسفر باید افزایش یابد. سنگریزه شل و یا سنگ آهک زمین را می توان به رژیم غذایی پس از ۵ هفته از سن افزوده شود یا می تواند به طور جداگانه به عنوان انتخاب آزاد فراهم شود.

رژیم های غذایی تخمگذار باید حدود ۲۴٪ پروتئین، ۱۱.۷ مگاژول انرژی قابل سوخت وساز در هر کیلوگرم، و ۲.۵٪ -۳.۰٪ کلسیم باشد. در حالت دوم ممکن است نیاز به آب و هوای گرم به ۳.۵٪ افزایش یابد زمانی که پرنده ها مواد غذایی کمتر می خورند هنوز هم نیاز به کلسیم برای حفظ تولید تخم دارند.

بلدرچین ژاپنی بالغ بین ۱۴ و ۱۸ گرم از مواد غذایی در روز استفاده می کند

بلدرچین ژاپنی بالغ بین ۱۴ و ۱۸ گرم از مواد غذایی در روز استفاده می کند. بنابراین برای به دست آوردن خوراک تازه باید در محفظه پوشیده با سرپوش محکم تمیز، خشک و ناحیه سرد عاری از حیوانات و حشرات موذی ذخیره شود. ذخیره خوراک بیش از ۸ هفته منجر به نابودی یا ترشیدگی به خصوص در ماه های تابستان می شود.

قبل ازاینکه جوجه های تحت ماده در حال جوجه کشی قرارمی گیرند، کف باید با غذا تحت پوشش قرار گیرد و آبشخور پر باشد. پس از حدود یک هفته، زمانی که کاغذ ها خارج شد و جوجه ها خوردن را آموختند، سطح غذا را می توان برای کاهش اتلاف کاهش داد.

کشاورزی

بلدرچین مانند گونه های دیگر ماکیان برای اهداف تجاری نگه داشته می شوند و باید مورد مراقبت و توجه مناسب قرار گیرند.

شرایط محیطی با توجه به شرایط آب و هوایی و نیازهای انباردر سنین مختلف قابل تنظیم است. مواد غذایی خشک باید در همه زمان در دسترس باشند، و آب آشامیدنی باید خنک، تمیز و به آسانی در دسترس باشند.

مراقبت در هنگام کار با بلدرچین، به عنوان یک پرنده به راحتی باعث وحشت زدگی می شود و به شدت زمانی که به تله افتاده است تلاش خواهد کرد. دست زدن بیش از حد و یا خشن ممکن است آنها را بکشند. از صداهای ناگهانی و اغتشاش باید اجتناب شود.

حفاظت از گربه ها، سگ، موش و پرندگان درنده ضروری است. اگر ماده آماده جوجه کشی به محل جدید نقل مکان کرد، به احتمال زیاد یک وقفه ۲ تا ۳ هفته ای در تولید ایجاد می شود . از وارد شدن پرنده جدید در قلمرو گروه تاسیس شده باید خودداری شود.

پیشگیری و کنترل بیماری

شیوه های مدیریت بهداشت بهترین تضمین در برابر بیماری است.

شیوه های مدیریت بهداشت بهترین تضمین در برابر بیماری است. اغلب تجهیزات مانند قفس، فیدر، منابع آب و ابزار باید تمیز و اغلب مطابق اصول بهداشتی عمل کنند. مواد ضد عفونی کننده های تجاری توصیه می شود. بلدرچین های ژاپنی از برخی بیماری های مشابه که جوجه های را تحت تاثیر قرار می دهند رنج می برند. با این حال اگر مسکن، تغذیه، پرورش و بهداشت استاندارد بالا باشد مرگ و میر دیگر یک مشکل نیست.

پرندگانی که بیمار به نظر می رسند باید از پرندگان سالم جدا شده باشند. پرندگان مرده باید فورأ خارج شوند. تشخیص دامپزشکی قبل از شروع درمان بهتر است.

پردازش های تجاری و بازاریابی

یک بازار محدود اما در حال گسترش برای محصولات تخصصی مانند تخم بلدرچین تازه و بلدرچین تازه یا یخ زده وجود دارد. با این حال موفقیت اقتصادی نیاز به تحقیقات بازار کامل و توانایی حفظ منابع تولیدی با کیفیت بالا است.

تولید کنندگان بلدرچین که برنامه ای برای کشتار و بازار عرضه بلدرچین دارند پیشنهاد می شود با نیوسات ویلز(NSW) سازمان محصولات غذایی در مورد مقررات مربوط به ساخت و ساز پیرامون فرآوری و بسته بندی تماس حاصل نمایند.

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. اندازه قفس های بلدرچین از نظر طول، ارتفاع و عرض چقدراست.

    اگر ما از افغانستان از شما خرید کنیم چگونه باید آنرا دریافت کنیم.

    1. با عرض سلام و خسته نباشید قفس های مخصوص بلدرچین به صورت اختصاصی در هر ابعادی که بخواهید قابل ساخت هستند برای اطلاعات بیشتر با واحد فروش گروه صنعتی اسکندری به شماره تماس ۰۹۱۴۴۴۰۳۳۸۰ در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋