نکات مهم درباره خرید تخم نطفه دار اردک | راهنمای خرید تخم نطفه دار اردک

تخم نطفه دار اردک و اطلاعاتی که بایست قبل از خرید بدانید

برای جوجه کشی اردک به تخم های نطفه دار این پرنده نیاز است که کیفیت لازم را داشته باشند. توجه داشته باشید که تخم نطفه دار هر پرنده ای تا قبل از جوجه کشی باید تحت شرایط خاصی نگهداری شود. همچنین طاهر، اندازه و وزن تخم نطفه دار باید استاندارد باشد تا به جوجه تبدیل شود. در جوجه کشی از اردک بعد از تهیه و خرید دستگاه جوجه کشی، تهیه تخم نطفه دار دومین قدم مهم خواهد بود. در این مطلب از وبلاگ سایت چیکن دیوایس راهنمای خرید تخم نطفه دار اردک را برای شما اماده نموده ایم. پیشنهاد میکنیم حتما نکات این مقاله را در زمان تهیه یا نگهداری تخم اردک در نظر بگیرید تا بیشترین بازدهی در جوجه کشی را به دست بیاورید.

تخم نطفه دار اردک

تخم نطفه دار اردک نیز مانند تخم همه پرنده ها از زرده ، سفیده ، پوسته و سایر اجزای داخلی تشکیل شده که تغذیه کافی برای رشد و نمو جنین را بر عهده خواهد داشت. وزن مطلوب برای تخم های نطفه دار اردک بسته به نژاد آن بین ۷۰ الی ۸۰ گرم متغیر می باشد. تخم هایی که ریز هستند زودتر هچ میشوند و تخم های درشتر دیرتر باز میشوند. البته اگر وزن تخم کمتر یا بیش از حد استاندارد باشد، درصد تبدیل آن تخم به جوجه بسیار پایین خواهد بود.

دوره جوجه کشی اردک ۲۸ روز است و در طی این مدت جنین در داخل تخم رشد کرده و تبدیل به یک جوجه اردک خواهد شد.

تخم نطفه دار اردک در چه دمایی باید ذخیره شود؟

برای جلوگیری از توسعه ناقص نطفه و جلوگیری از تحلیل رفتن مواد غذایی در تخم های نطفه دار، بایستی آنها را در دما و رطوبت خاصی قرار داد. تخم نطفه دار اردک را باید در دمای ۱۵ درجه سانتی گراد و رطوبت ۷۰ درصد نگهداری کرد. همچنین روازنه حداقل ۴ مرتبه تخم های نطفه دار نیاز به چرخش دارند تا زرده به غشای داخلی نچسبد.

هنگام انتقال تخم نطفه دار اردک به داخل دستگاه به منظور جوجه کشی از آن ، باید آن را کاملا تمیز نمود تا تمام آلودگی ها و فضولات موجود بر روی آن از بین برود، این کار تاثیر زیادی در افزایش راندمان جوجه کشی و زنده ماندن جوجه های درون تخم خواهد داشت.

تخم نطفه دار اردک تا چه زمان قابل نگهداری است؟

بهترین زمان برای جوجه کشی از تخم نطفه دار گذشت ۱ الی ۳ روز پس از تخمگذاری اردک ها می باشد. البته تا ۶ الی ۷ روز نیز میتوان تحت دما و رطوبت خاص از تخم نطفه دار مراقبت کرد ولی درصد تبدیل این نوع تخم ها به جوجه پایین می باشد.

راهنمای خرید تخم نطفه دار اردک - چیکن دیوایسخرید حضوری

خرید اینترنتی تخم نطفه دار را پیشنهاد نمیکنیم. زیرا تخم نطفه دار ماهیتی کاملا متفاوت دارد و باید از نزدیک برخی موارد را بررسی کرد. برای خرید تخم نطفه دار اردک حتما باید به صورت حضوری به خود پرورش دهنده مراجعه کنید تا از کیفیت تخم ها مطمئن شوید. کیفیت بهداشت محیط ، کیفیت تغذیه اردک های مادر ، وجود تعداد کافی اردک نر در پرورشگاه همگی در کیفیت تخم های نطفه دار اردک تاثیر خواهند گذاشت. اگر اردک تخم گذار حامل بیماری خاصی باشد و یا اینکه در تغذیه آنها از پروتئین و کلسیم و ویتامین ها به اندازه کافی استفاده نشود، میزان جوجه شدن تخم ها به شدت کاهش خواهد یافت.

ویدیو زیبا از لحظه بیرون آمدن جوجه اردک از تخم

نکات مهم هنگام خرید تخم نطفه دار :

برای موفقیت در جوجه کشی و جلوگیری از بروز هرگونه خسارت مالی، توصیه می کنیم حتما نکات زیر را هنگام خرید تخم نطفه دار مد نظر قرار دهید :

  • حتما از خود پرورش دهنده بخرید، چون فروشنده ها اطلاعات زیادی در مورد کیفیت تخم ها و زمان تولد آنها ندارند و هدفشان فقط فروش است.
  • قبل از خرید حتما به صورت حضوری از گله مادر بازدید کنید تا از وضعیت پرورش آنها مطلع شوید. پرنده های تخم گذاری که از کیفیت بهداشت و تغذیه خوبی برخوردار نیستند، احتمالا تخم هایی بدون نطفه و کم کیفیت تولید خواهند کرد.
  • برای نطفه دار شدن تخم ، حتما باید پرنده های نر در گله حضور داشته باشند. به ازای هر ۳ الی ۴ پرنده ماده باید یک پرنده نر در گله وجود داشته باشد.
  • حتما تخم ها را به صورت حضوری بررسی کنید، تخم های بسیار بزرگ و بسیار کوچک ، ترک خورده و آلوده به خون و فضولات را انتخاب نکنید، به احتمال زیاد تبدیل به جوجه نخواهند شد.
  • تخم های نطفه دار باید در یک مکان مرطوب و خنک نگه داری شوند و روزانه چند بار چرخش داده شوند تا نطفه ها کاملا زنده بمانند ، هم چنین حداکثر زمان نگه داری تخم ها یک هفته است.
  • توصیه دیگری که داریم این است از شهرهای دور تخم نطفه دار تهیه نکنید. چون در جریان حمل و نقل تخم های نطفه دار، تکان های زیادی به آنها وارد میشود که این باعث ضربه به کیسه هوایی و خراب شدن تخم میشود. همچنین در اثر حمل و نقل طولانی مدت، تخم های نطفه دار تحت نوسانات دمایی مختلف قرار گرفته که اصلا برای حفط کیفیت آنها مناسب نیست.
  • به هیچ عنوان از واسطه ها و دلال ها تخم نطفه دار خرید نکنید. زیرا مدت زمان نگهداری تخم های نطفه دار توسط این افراد بیش از حد معمول بوده و از کیفیت واقعی تخم ها نمیتوان مطلع شد.

از کجا تخم نطفه دار اردک بخریم؟

یکی از اطمینان ترین راه ها مراجعه به جهاد کشاورزی منطقه می باشد. خرید از پرورش دهندگانی که زیر نظر جهاد کشاورزی تخم نطفه دار تولید میکنند مطمئن تر از بقیه روش ها است.

از کجا تخم نطفه دار اردک بخریم؟ - چیکن دیوایسهمچنین شما میتوانید با جست و جو در اینترنت و در سایت هایی مثل دیوار و شیپور و غیره پرورش دهنده های محلی شهر خود را پیدا کنید. سپس با آنها هماهنگی های لازم را انجام داده و بصورت حضوری از مزرعه آنها خرید کنید.

سخن پایانی

در این مطلب نکات مهم خرید تخم نطفه دار اردک را به شما گفتیم. پیشنهاد میکنم حتما مقاله آموزش جوجه کشی از اردک را هم مطالعه کنید تا بتوانید راندمان بالا به دست بیاورید. خرید حضوری از افراد نام اشنا، معتبر و پرورش دهنده های واقعی اولویت اصلی شما باشد. توجه داشته باشید که خرید اینترنتی تخم نطفه دار ریسک های مختلفی دارد و اگر ناچار به انجام اینکار شدید حتما نماد اعتماد و ساماندهی آن سایت را بررسی کنید تا در صورت مشکل بتوانید از طریق مراجع قانونی مشکل خود را پیگیری نمایید.

 

⚠ هشدار : تمامی مطالب نوشته شده در این مقاله به منظور افزایش اطلاعات عمومی می باشد و نباید جایگزین نظر پزشک یا متخصص تلقی شود ⚠

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از پاسخ به نظر خود، شماره همراه را در کادر زیر وارد کنید.

دکمه بازگشت به بالا
سوالی داری کلیک کن 👋
دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس